Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

Timothy555 schreef:
19 aug 2020, 15:34

Wat ik overigens wel bizar vind: ik heb request voor vouchers ingediend op 21/7. Rond 10/8 had ik deze.

Ze werken dus effectief volgens LIFO, zeer raar. Alsof iemand z'n mailbox elke dag van bovenaf aan behandelt, en nooit (of maar heel laat) aan de oudste mails toekomt, maar elke dag wel de meest recente gaat verwerken.
Inderdaad de volgorde van verwerken is mij ook niet helemaal duidelijk .. Ik moet nog vertrekken en heb (gelukkig) mijn voucher al, maar er zijn voldoende mensen die al lang vertrokken hadden moeten zijn, en nog wachten. Heel sneu voor deze groep
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

De verwerkingstijd hangt af van het soort ticket, codes enz. Sommige tickets kunnen direct verwerkt worden, anderen moeten naar een andere afdeling en dat duurt langer. Sommige tickets hebben alle gegevens, bij andere tickets zijn te weinig of verkeerde gegevens door gegeven door de klant of het reisbureau en moet er weer heen en weer gemaild worden.
Het is onzin dat de refunds gaan volgens het systeem "laatste als eerste verwerken."
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ik werd zojuist gebeld door custumer service van de KLM. Natuurlijk stond ik in de winkel..... deze mevrouw belde mij naar aanleiding van mijn klacht dat ze mijn restitutie ongegrond hadden verklaard omdat ik de tickets zelf had veranderd. Gelukkig had ik overal printscreens van gemaakt en kon ik aantonen dat dat niet waar was (dat heb ik allemaal in die mail geplakt). Ze gaf toe dat er inderdaad een fout was gemaakt en dat inderdaad Delta de vluchten had geannuleerd en niet wij. Ik krijg het geld met ongeveer 1 maand teruggestort op mijn rekening. Dat duurt nog erg lang maar we komen in ieder geval ergens... vanaf 12 april......
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JKG »

Hier ook maar eens een update over gate1;

Niets meer gehoord, chargeback verzoek goedgekeurd door MasterCard/ING. Stond binnen een uur op mijn creditcard. Benieuwd of gate1 er nog achteraan gaat. Waarschijnlijk niet, het geld hebben ze ongetwijfeld al lang van Lufthansa terug.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Komt er een eind aan de Travel Ban

Bericht door bedeve »

een paar dagen geleden hoorde ik President Trump in een speech in een tussendoor zinnetje iets zeg over het her- openen van de grenzen.
" we'' re working on it " zei hij.

Voor mij reden om eens verder te zoeken.
Hierbij een van de dingen die ik tegen kwam.

En nu maar hopen dat er hier niet een newspeak polemiek ontstaat over mondkapjes ....

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/met ... Aw6r9MjSPI
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Heb dit artikel ook gelezen - hoopvol.

Anderzijds zei hij in mei ook al eens “soon”.

Ach, de US-grenzen mogen nog open, ik zie de EU ons gewoon verbieden naar daar te gaan.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Corv »

Timothy555 schreef:
22 aug 2020, 14:26
ik zie de EU ons gewoon verbieden naar daar te gaan.
Weet ik nog niet zo zeker. De Europese Unie en de Verenigde Staten hebben van de week een overeenkomst gesloten over de wederzijdse verlaging van een reeks tarieven voor producten die vanuit de EU naar Amerika worden geëxporteerd en omgekeerd. Als de EU dat gaat verbieden is het snel afgelopen met die deal denk ik.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Een opheffing van de travelban zal in samenspraak met de EU gebeuren denk ik.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Let’s hope - geeft een klein beetje perspectief voor volgend voorjaar of najaar.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

JKG schreef:
21 aug 2020, 23:58
Hier ook maar eens een update over gate1;

Niets meer gehoord, chargeback verzoek goedgekeurd door MasterCard/ING. Stond binnen een uur op mijn creditcard. Benieuwd of gate1 er nog achteraan gaat. Waarschijnlijk niet, het geld hebben ze ongetwijfeld al lang van Lufthansa terug.
Ben benieuwd of mijn chargeback bij ING ook wordt goedgekeurd, is ingediend maar nog in behandeling. Ik weet inmiddels dat vliegtickets.nl de refund van Lufthansa heeft ontvangen, maar kon nog wel weken duren voordat ik het dan kreeg zeiden ze ivm drukte.........dat heb ik zwart op wit via messenger van ze vernomen vandaag. Dus ik hoop dat ING het terugbetaald.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Iemand nog bruikbare tips hoe ik de refundbetaling bij Air Canada kan bespoedigen van onze tickets voor een gecancelde vlucht op 29 juni jl.
De tickets zijn gekocht via World Ticket Center. Zowel naar WTC als Air Canada al een aantal mails gestuurd.
Ook na een aantal mails de stoelreservering bij Lufthansa nog steeds niet terugontvangen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
22 aug 2020, 14:26
Heb dit artikel ook gelezen - hoopvol.

Anderzijds zei hij in mei ook al eens “soon”.

Ach, de US-grenzen mogen nog open, ik zie de EU ons gewoon verbieden naar daar te gaan.
En dan komt er nog bij zolang er Corona heerst en er is code geel en het wijzigt in je vakantie naar Oranje, je dan 10 dagen in isolatie moet bij thuiskomst. Heb je al 3 weken vrij genomen loop je het risico dat je nog 2 weken in isolatie moet thuis. Wordt wel wat veel dan ☹️
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Die berichten van Donald Trump aangaande corona moet je totaal niet serieus nemen. Jammer genoeg zijn er mensen die door dit soort berichten valse hoop krijgen.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Hierbij onze ervaring met Lufthansa / Budget Air;
Begin juli zagen we op de site van LH dat onze vluchten geannuleerd waren (24-7 naar Orlando via Frankfurt en 22-8 vanaf Tampa via Frankfurt terug). Op 8 juli kregen we bericht van Budget Air dat de vluchten geannuleerd waren en dan er een refund aangevraagd zou worden.
Wij wilde liever omboeken en wisten dat dit rechtstreeks via LH kon maar pas 360 dagen voor de vluchten. We hebben Budget Air via onze reservering en de mail laten weten dat we geen refund wilden, hierom kwam een standaard mail terug dat het bericht ontvangen was maar er door de drukte mogelijk lang op antwoord gewacht moest worden.
Na een aantal weken dubben (wat als we omboeken naar volgend jaar en dan nog niet willen / kunnen reizen?) besloten we vorige week toch voor de refund te willen gaan. We stuurden dinsdag aan Budget Air bericht wat dezelfde standaard mail opleverde als de eerste keer.
Donderdag kreeg ik een mail van ze waarin stond dat het restitutieverzoek behandeld was door LH en we binnen 10 dagen de betaalde kosten terug zouden krijgen zoals er betaald was. Op mijn credit card zag ik dat de betaling er inderdaad al gereserveerd "op" staat dus dat gaat goedkomen.

Hoewel het duidelijk is dat Budget Air niets gedaan heeft met ons verzoek tot omboeken / het niet aanvragen van de refund pakt het voor ons nu goed uit. Blij mee:-)

Uiteindelijk hebben wij zo goed als zonder kosten ook de rest kunnen annuleren, met name wegens de ruimere annuleringsmogelijkheden bij Air BNB. De aanbetaling van de auto hebben we van de verzekering terug gehad. Al met al budget neutraal dus.
Veel liever hadden we gewoon het geld uitgegeven en vandaag moe maar voldaan en met mooie herinneringen teruggekomen, maar het is wat het is. Hopelijk kunnen we alsnog volgend jaar, ik heb het zeker nog niet uit m'n hoofd en ga ook plannen (volledig annuleerbaar). Alleen de tickets schaffen we niet aan aangezien we dat risico niet willen nemen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

ronenivonne schreef:
23 aug 2020, 10:24
Timothy555 schreef:
22 aug 2020, 14:26
Heb dit artikel ook gelezen - hoopvol.

Anderzijds zei hij in mei ook al eens “soon”.

Ach, de US-grenzen mogen nog open, ik zie de EU ons gewoon verbieden naar daar te gaan.
En dan komt er nog bij zolang er Corona heerst en er is code geel en het wijzigt in je vakantie naar Oranje, je dan 10 dagen in isolatie moet bij thuiskomst. Heb je al 3 weken vrij genomen loop je het risico dat je nog 2 weken in isolatie moet thuis. Wordt wel wat veel dan ☹️
Dat is het minste, kan perfect van thuis m’n job uitoefenen... Ben dit jaar al meer thuis aan het werken geweest dan op kantoor...
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door esak »

Ron Notenboom schreef:
23 aug 2020, 10:14
Iemand nog bruikbare tips hoe ik de refundbetaling bij Air Canada kan bespoedigen van onze tickets voor een gecancelde vlucht op 29 juni jl.
De tickets zijn gekocht via World Ticket Center. Zowel naar WTC als Air Canada al een aantal mails gestuurd.
Ook na een aantal mails de stoelreservering bij Lufthansa nog steeds niet terugontvangen.
Ook wij hebben, in dit geval via Supersaver, bij Air Canada tickets geboekt, dit was voor afgelopen april. Voorlopig geeft Air Canada in ons geval alleen een voucher af. Ik kan nergens terugvinden dat het ook maar mogelijk zou zijn om een refund te krijgen. We hebben wel eergisteren weer gemaild naar Air Canada, nog geen reactie. Supersaver wel te pakken gekregen, opeens binnen 10 minuten :clap: . Zij zeggen dat onze voucher in ieder geval 2 jaar geldig is.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AnnInBC »

Timothy555 schreef:
23 aug 2020, 14:34
ronenivonne schreef:
23 aug 2020, 10:24


En dan komt er nog bij zolang er Corona heerst en er is code geel en het wijzigt in je vakantie naar Oranje, je dan 10 dagen in isolatie moet bij thuiskomst. Heb je al 3 weken vrij genomen loop je het risico dat je nog 2 weken in isolatie moet thuis. Wordt wel wat veel dan ☹️
Dat is het minste, kan perfect van thuis m’n job uitoefenen... Ben dit jaar al meer thuis aan het werken geweest dan op kantoor...
En als je naar Canada zou gaan, als ze reizen toegestaan zou zijn...hier voorlopig ook nog steeds de regel om 14 dagen in quarantaine te gaan als je van het buitenland in Canada aankomt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Da’s het probleem niet, ik wil enkel naar Lost Wages :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

:lol: :lol: :lol:

Schijnt een hele populaire bestemming te zijn de laatste maanden. Misschien me toch is in gaan lezen wat ik allemaal mis...
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Timothy555 schreef:
24 aug 2020, 22:14
Da’s het probleem niet, ik wil enkel naar Lost Wages :D
Ik wil heel graag mee!! ;-) Maakt niet uit wanneer je gaat. Ik heb momenteel zeeën van tijd dus plan jij maar. :P :lol:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer