Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Martin & Marianne »

Zitten jullie vast aan de zomervakantie?

Marianne
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door henriette »

Het bouwverlof dat we met 1 of 2 weken verlengen
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Negatieve PCR test nu ook noodzakelijk.
Bijlagen
Screenshot_20210118-112425.jpg
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Geeft niks, gezien het ook nog geldende inreisverbod.
Afbeelding
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Gaat er niet echt om dat het geeft, maar dat het nieuws is. PCR test nu ook verplicht dus. :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Dutchess »

Het inreisverbod is opgeheven miv 26 januari (idd wel een negatieve COVID test vereist dus).

Proclamation Terminating Restrictions on Entry of Certain Travelers from the Schengen Area, the United Kingdom, the Republic of Ireland, and Brazil
Section 1. Terminations. Proclamation 9993 of March 11, 2020 (Suspension of Entry as Immigrants and Nonimmigrants of Certain Additional Persons Who Pose a Risk of Transmitting 2019 Novel Coronavirus), Proclamation 9996 of March 14, 2020 (Suspension of Entry as Immigrants and Nonimmigrants of Certain Additional Persons Who Pose a Risk of Transmitting 2019 Novel Coronavirus), and Proclamation 10041 of May 24, 2020 (Suspension of Entry as Immigrants and Nonimmigrants of Certain Additional Persons Who Pose a Risk of Transmitting 2019 Novel Coronavirus), are hereby terminated effective at 12:01 a.m. eastern standard time on January 26, 2021.
Edit: Er komen nu al berichten dat de Biden regering de boel niet wil opengooien en deze Proclamatie weer terugdraait. Nog even afwachten wat er gaat gebeuren dus.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Was dus in december naar NL gegaan. Had maandag een covid PCR test gedaan, na 6 uur kreeg ik de uitslag. Dinsdag naar NL, aankomst woensdag. Geen problemen, of tests op Schiphol.
Donderdag had ik Covid 19. Was moe, bloed spugen in de ochtend en eigenlijk 4 dagen geslapen. Nou, mijn vriendin had t ook, op werk op gelopen. Dus waar ik het heb gekregen weet ik niet.
Zij werkt in een kantoor setting met 12 personen in 1 ruimte, 7 hadden positiefe test resultaten.. De IC guy was ziek maar ging wel naar werk...
1 dame met COPD lag 10 dagen in IC. Mijn vriendin had 3 tests laten doen in 10 dagen, eerste twee negatief, de derde was positief.
Haar zoon werd niet ziek, dus allemaal heel bizar.
t vliegtuig op de heenweg zat behoorlijk vol. Geen lege stoelen tussen de passagiers. Terugweg was t een verlaten boel op Schiphol.
.
raiders
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:02
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door raiders »

raiders schreef:
12 dec 2020, 20:23
hemmie schreef:
11 dec 2020, 14:38
Zo ver ik weet mag je als spouse gewoon de VS in. Die waiver waar ze het over hebben is denk ik de waiver die aommigen krijgen via het consulaat om af te reizen naar de VS ondanks dat dat eigenlijk niet zou mogen. Maar dat zijn dus juist niet spouses, want die hebben geen waiver nodig.
Precies dit dus. Ik ga mijn gesprekken met KLM op Twitter printen en mee nemen just in case, maar verwacht eigenlijk geen problemen. Bedankt voor je antwoordt! :thumbup:
Ik ben inmiddels al ruim een week in de USA. Op Schiphol moest ik een kopie van mijn vrouw’s paspoort laten zien en een negatieve pcr test.(en geldige esta natuurlijk) Op SFO werd ik wel even apart genomen naar een ander loket van iemand van de police department(?) om te controleren of alles klopte. Dit duurde ook niet langer dan 5 minuten trouwens. Er werd mij alleen gevraagd om mijn marriage certificate. 👍🏻
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Vraag over budgetair - refund

ik heb met mijn gezin op 20-10-19 vier tickets gekocht. (budgetair)
We zouden op 16 juli 2020 van DUS naar Las Vegas vliegen en 6-8 terugvliegen.
We zouden vliegen met British airways van DUS naar LHR en hierna met Virgin Atlantic van LHR naar LV. Compleet als 1 reis geboekt bij Budgetair.

Ik heb nog altijd geen refund gehad.
Wel nog af en toe een berichtje van budgetair

op 6-2-2021 het volgende bericht:
Beste Hans,
Ik begrijp dat het vervelend is dat je de terugbetaling nog niet hebt ontvangen. Ik heb de status hiervan gecontroleerd en het is momenteel nog in behandeling bij de luchtvaartmaatschappij.
Wanneer zij akkoord gaan met de terugbetaling en de terugbetaling daadwerkelijk is ontvangen, zal de terugbetaling altijd plaatsvinden via de betaalmethode die u heeft gebruikt bij het maken van uw boeking. Dus als u uw betaling met een creditcard heeft gedaan, wordt uw creditcard terugbetaald. Ik kan u geen indicatie geven wanneer de luchtvaartmaatschappij een terugbetaling zal terugbetalen. Vanwege COVID-19 duurt het momenteel langer dan normaal om restituties te verwerken. Ik kan dit proces niet voor u versnellen.


vragen:
1. Zijn er nog meer forumleden die op hun geld wachten
2. ook bij budgetair
3. kan ik iets doen om het te versnellen.

Toen de vlucht in juli 2020 werd geannuleerd ging ik ervan uit om mijn geld in 2020 terug te krijgen.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Kevin77 »

Dit duurt veel te lang.
Neem contact op met je creditcardmaatschappij en vraag wat zij voor je kunnen betekenen.
Ik had zo heel snel mijn geld terug, Lufthansa was aan het treuzelen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Naar mijn weten hebben de brokers allang geld gekregen van de airlines.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Het duurt inderdaad heel lang. Hebben wij ook meegemaakt. Op 25 mei 2020 kreeg ik bericht dat onze vlucht van Brussel naar New York geannuleerd was door Brussels Airlines. Zelfde dag refund aangevraagd, maar begin januari 2021 hadden wij nog steeds geen geld terug. Op telefoontjes, brieven en e-mails deden ze niet antwoorden en ik was helemaal klaar mee. Een klacht ingediend bij ECC ( Europees Consumenten Centrum).
Binnen 10 dagen had ik het geld terug, na precies 9 maanden strijden! Alles wat we betaald hadden, inclusief stoel reserveringen en ruim bagage.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

beste @Kevin77 en @mtl

Dank voor jullie reactie.

Normaal gesproken betaal ik bijna alles van onze usa reizen met mijn creditcard.
Deze keer had ik gekozen voor betalen via de bank.

@mtl
je schrijft dat de brokers al lang hun geld hebben.
is budgetair zo een broker?

Wat zou ik kunnen doen?

Zijn er nog andere forumleden die nog geld moeten krijgen van budgetair?
in het topic zie ik de volgende gebruikers:
@gera_r
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Bianca B schreef:
22 feb 2021, 21:06
Het duurt inderdaad heel lang. Hebben wij ook meegemaakt. Op 25 mei 2020 kreeg ik bericht dat onze vlucht van Brussel naar New York geannuleerd was door Brussels Airlines. Zelfde dag refund aangevraagd, maar begin januari 2021 hadden wij nog steeds geen geld terug. Op telefoontjes, brieven en e-mails deden ze niet antwoorden en ik was helemaal klaar mee. Een klacht ingediend bij ECC ( Europees Consumenten Centrum).
Binnen 10 dagen had ik het geld terug, na precies 9 maanden strijden! Alles wat we betaald hadden, inclusief stoel reserveringen en ruim bagage.
Beste Bianca,
had jij ook bij budgetair geboekt?
ik ga me er in ieder geval in verdiepen.
dank.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Nee, ik had rechtstreeks bij Brussels Airlines geboekt. Succes!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Budgetair is inderdaad een broker. Als je via de bank betaald hebt dan gaat het moeilijk worden.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Ik had zelf ook via iDeal betaald ( niet echt een slimme actie).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

mtl schreef:
22 feb 2021, 20:15
Naar mijn weten hebben de brokers allang geld gekregen van de airlines.
Ik ken de situatie in NL niet, wij wonen in de VS en hadden hier tickets gekocht via een broker, maar wij hadden in november ook nog niet het geld van onze tickets (vlucht in juni) terug. Broker beweerde dat KLM hen het geld nog niet had terugebetaald. Geloofden we eigenlijk niet, leek een smoesje, maar werd uiteindelijk door KLM bevestigd. Geen idee of dat inmiddels veranderd is, wij hebben het geld via de CC teruggekregen.
Terug in Texas!
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Marielleh schreef:
07 dec 2020, 16:38
Ook wij hebben van Budget Air een refund gekregen. Eind sept. voor vluchten in juli/aug.
We vlogen ook met Lufthansa, ik heb herhaaldelijk voorbij zien komen dat mensen die LH, ook via brokers, wel hun geld terug kregen. Blijkbaar heeft LH dat op orde en klopt het verhaal van BA dat ze, zodra zij de refund hebben, deze doorgeboekt wordt.
Quote mezelf even. Wij hadden via BA snel ons geld terug.

Succes ermee! Kan me voorstellen dat het wachten ondertussen best frustrerend aan het worden is.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

In Nederland hebben de luchtvaartmaatschappijen vorig jaar al aangegeven dat ze de gelden al hebben overgemaakt aan de brokers. Dus als bijv. Budgetair zegt dat ze moeten overleggen met de maatschappij dan is dat gewoon onzin. Ik vermoed dat de brokers die gelden voor andere doeleinden hebben gebruikt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer