Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GJ »

Timothy555 schreef:
05 mei 2021, 10:01
Ik volg je @Timb.

Wat mij betreft zet men het reisadvies op paars met gele bollen, als ik enigzins kan (lees: ik mag binnen), ben ik sowieso weg in september.
Vooropgesteld: iedereen moet/mag doen wat-ie zelf wil natuurlijk, maar ben je je ervan bewust dat veel reisverzekeringen je niet dekken als je in rood of oranje gebied bent? Dus stel, het reisadvies is nog oranje en er overkomt je iets (los van corona), een ongeluk ofzo, en je komt voor extreem hoge medische/repatriëringskosten te staan. Ben je dan bereid om die kosten zelf te dragen en dat risico te nemen, wetende hoe hoog de medische kosten in Amerika zijn (en hoe de claimcultuur in elkaar zit)?

Geen veroordeling, gewoon benieuwd hoe anderen zo'n afweging maken. Voor mijzelf slaat de wijzer in dat geval uit naar 'nee'.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raquel12 »

Timb schreef:
05 mei 2021, 11:26
Ik blijf nog steeds stiekem hopen op eind juli. :wink:

Ik lees net dat het corona paspoort alleen gaat gelden voor Europa. Voor buiten Europa is men afhankelijk van de regels van dat land. Ik begin steeds meer hoop te krijgen dat we in de zomer weer die kant op mogen zij het met een test of vaccinatie. Hopelijk doen ze dan ook iets aan de belachelijke prijzen van deze testen.
@Timb heb er ook erg veel vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen !! Fingers crossed
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
05 mei 2021, 11:52
Je bedoelt in de States zelf dan? Het is nog maar zien wat de regels uiteraard zijn. Ik kan me in BE laten testen voor €47 via de huisarts. Ik vertrek vanuit Schiphol met KLM dus het is maar te hopen dat men deze test dan gaat aanvaarden. En anderzijds, als Belg mag je je bij terugkomst (op vandaag!) twee maal volledig kosteloos laten testen als je uit het buitenland komt.
Als ik het goed begrepen heb accepteert KLM de test van de GGD niet. Dus een test van een huisarts waarschijnlijk ook niet. Ik heb begrepen dat ze alleen een PCR test accepteren die gaan vanaf €99. Dan mag je aan de andere kant van de plas nog een keer hetzelfde doen. En daar kost diezelfde test $249. En stel er komt een positieve uitslag? Wat dan? Probeer dan maar is een reisverzekeraar te vinden die daaraan meewerkt...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

GJ schreef:
05 mei 2021, 12:48
Vooropgesteld: iedereen moet/mag doen wat-ie zelf wil natuurlijk, maar ben je je ervan bewust dat veel reisverzekeringen je niet dekken als je in rood of oranje gebied bent? Dus stel, het reisadvies is nog oranje en er overkomt je iets (los van corona), een ongeluk ofzo, en je komt voor extreem hoge medische/repatriëringskosten te staan. Ben je dan bereid om die kosten zelf te dragen en dat risico te nemen, wetende hoe hoog de medische kosten in Amerika zijn (en hoe de claimcultuur in elkaar zit)?
Heel veel reisverzekeringen bieden wél dekking bij niet-coronagelelateerde schades, ongeacht een oranje reisadvies. Zie voor een actueel overzicht https://www.moneyview.nl/corona-reisverzekeringen. Dus voor zaken die los staan van corona, kun je je gewoon verzekeren. Je zult hooguit een andere reisverzekering moeten nemen.

Voor coronagerelateerde schades ligt het uiteraard lastiger. Voor medische kosten die je maakt als je zelf corona oploopt in het buitenland, is de Tijdelijk in het buitenland-verzekering van OOM Verzekeringen een optie. Deze verzekering is wat duurder dan andere verzekeringen en kent een medische acceptatieprocedure, dus niet iedereen heeft hier iets aan.

Het is mij niet bekend dat er verzekeringen zijn die niet-medische coronagerelateerde kosten vergoeden. Bijvoorbeeld kosten die je maakt omdat je vast komt te zitten in het buitenland in het geval je niet terug kunt of mag reizen naar Nederland.

Bovenstaande puur ter informatie. Of het al dan niet sociaal is om een reis naar het buitenland te maken laat ik even in het midden. Er zijn tal van redenen waarom je dat wel/niet zou doen. Ieder moet daarin maar zijn eigen afweging maken, binnen de wettelijke kaders uiteraard. Zwart/wit is het sowieso niet. De hele wereld staat momenteel op code oranje, maar de redenen waarom zijn zeer divers. Ook landen waarbij het beschermen van de volksgezondheid helemaal geen factor is, hebben momenteel code oranje. Denk aan landen met nauwelijks coronabesmettingen die op de 'veilige lijst' staan, zoals Australië, Nieuw-Zeeland en China. Ook houdt het reisadvies geen rekening met persoonlijke omstandigheden zoals reisdoel (Wat is een 'noodzakelijke reis'?), vaccinatiestatus, etc. Het reisadvies is niet voor niets een advies en geen verbod. Hopelijk kan iedereen zelf een afweging maken die recht doet aan de volksgezondheidsituatie.
Almere vak V schreef:
05 mei 2021, 13:10
En daar kost diezelfde test $249.
De prijs zal afhangen van de testlocatie. Op LAX kost die $125 per persoon, bij het door KLM voorgestelde bedrijf.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Galapogos schreef:
05 mei 2021, 13:22
De prijs zal afhangen van de testlocatie. Op LAX kost die $125 per persoon, bij het door KLM voorgestelde bedrijf.
Klinkt al een stuk "beter". Maar goed als je met mams en de kids op pad bent word je er toch niet vrolijk van...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

GJ schreef:
05 mei 2021, 12:48
Timothy555 schreef:
05 mei 2021, 10:01
Ik volg je @Timb.

Wat mij betreft zet men het reisadvies op paars met gele bollen, als ik enigzins kan (lees: ik mag binnen), ben ik sowieso weg in september.
Vooropgesteld: iedereen moet/mag doen wat-ie zelf wil natuurlijk, maar ben je je ervan bewust dat veel reisverzekeringen je niet dekken als je in rood of oranje gebied bent? Dus stel, het reisadvies is nog oranje en er overkomt je iets (los van corona), een ongeluk ofzo, en je komt voor extreem hoge medische/repatriëringskosten te staan. Ben je dan bereid om die kosten zelf te dragen en dat risico te nemen, wetende hoe hoog de medische kosten in Amerika zijn (en hoe de claimcultuur in elkaar zit)?

Geen veroordeling, gewoon benieuwd hoe anderen zo'n afweging maken. Voor mijzelf slaat de wijzer in dat geval uit naar 'nee'.
Mijn reisdekking dekt me op dit moment zelfs als ik naar rode gebieden reis, ik heb dit op mail bevestigd gehad naar aanleiding van een reis vorig jaar, BEHALVE voor corona/Covid. Als ik dus mijn benen breek komen ze gewoon tussen.

Als ik gevaccineerd ben, mag ik er vanuit gaan dat ze me volledig dekken, anders ga ik eens tijd moeten uitrekken om een andere verzekeraar te zoeken die me wel dekt.

Bovendien is na vaccinatie het risico om heel ziek te worden van Covid heel erg klein.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Almere vak V schreef:
05 mei 2021, 13:10
Timothy555 schreef:
05 mei 2021, 11:52
Je bedoelt in de States zelf dan? Het is nog maar zien wat de regels uiteraard zijn. Ik kan me in BE laten testen voor €47 via de huisarts. Ik vertrek vanuit Schiphol met KLM dus het is maar te hopen dat men deze test dan gaat aanvaarden. En anderzijds, als Belg mag je je bij terugkomst (op vandaag!) twee maal volledig kosteloos laten testen als je uit het buitenland komt.
Als ik het goed begrepen heb accepteert KLM de test van de GGD niet. Dus een test van een huisarts waarschijnlijk ook niet. Ik heb begrepen dat ze alleen een PCR test accepteren die gaan vanaf €99. Dan mag je aan de andere kant van de plas nog een keer hetzelfde doen. En daar kost diezelfde test $249. En stel er komt een positieve uitslag? Wat dan? Probeer dan maar is een reisverzekeraar te vinden die daaraan meewerkt...
Als dit in september nog steeds het geval zou zijn, dan ga ik belletje met KLM moeten doen om m'n vluchten om te zetten naar vluchten vanuit Brussel. De regels in BE zijn toch heel wat soepeler...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Almere vak V schreef:
05 mei 2021, 13:10


Als ik het goed begrepen heb accepteert KLM de test van de GGD niet. Dus een test van een huisarts waarschijnlijk ook niet. Ik heb begrepen dat ze alleen een PCR test accepteren die gaan vanaf €99. Dan mag je aan de andere kant van de plas nog een keer hetzelfde doen. En daar kost diezelfde test $249. En stel er komt een positieve uitslag? Wat dan? Probeer dan maar is een reisverzekeraar te vinden die daaraan meewerkt...
Voor de VS is (op dit moment) een sneltest voldoende. Vriendin van me is net op en neer geweest, had in de VS gratis de PCR test 72u voor vertrek kunnen doen, maar zij woont hier, $100 voor de sneltest 24u voor vertrek. In NL voor €69 de sneltest voor de terugreis.

Voor iedereen die denkt dat ze straks weer kunnen reizen met test óf vaccinatie, op dit moment moeten ook gevaccineerden gewoon testen, dus maar afwachten of dat gaat veranderen.
Terug in Texas!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik denk dat de prijzen straks wel omlaag gaan als de wereld weer meer open gaat. Ik heb het al bij in het budget gerekend dat dit een extra kostenpost gaat worden. Mijn vrouw zit in de zorg dus die is wel gevaccineerd en ik weet niet of mijn kids van 7 en 10 ook getest moeten worden, maar daar ga ik wel van uit. De reisverzekering heb ik ook nagekeken en alles behalve corona is gedekt. Tegen de tijd dat ik ga vliegen zal de overgrote meerderheid in ieder geval in de USA gevacinneerd zijn dus de kans op een positieve besmetting zal dan ook minder groot zijn. Nogmaals ik durf het wel aan en hoop dat jullie allemaal straks jullie reis kunnen maken. Met of zonder test. Met of zonder spuit :wink:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Even kijken of ik het goed lees op de site van CDC https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html , maar als ik het goed begrijp kan ik ook reizen (heen en terug) met een formulier van de dokter waarin staat dat ik 3 maanden voordat ik in het vliegtuig stap corona heb gehad?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik het goed lees blijven de restricties wel van toepassing:
Are noncitizens no longer subject to Presidential Proclamation travel restrictions if they can show a negative test or documentation of recovery?
The CDC order does not replace the Presidential proclamations. Therefore, a negative test result for COVID-19 or documentation of having recovered from COVID-19 to the airline before boarding the flight does not exempt a foreign national from the travel restrictions outlined in the Presidential proclamations.

With specific exceptions, several Presidential proclamations suspend and limit entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, all noncitizens who were physically present within specific countries during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States.
Marianne
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik weet niet wie het kamerdebat aan het volgen is, maar er zijn meerdere partijen die aangeven dat men gratis zou mogen testen als men op reis wil. Ook zij vinden de prijzen belachelijk. Hopelijk kunnen ze hier iets mee doen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Coyote schreef:
03 mei 2021, 23:04
TradeMarkNL83 schreef:
03 mei 2021, 21:05
Ben benieuwd…
Mocht er volgende week dinsdag een positief reisadvies komen vanaf de zomer dan verwacht ik topdrukte bij de boekingssites...

Roland
Dat verwacht ik ook, maar met prijzen die behoorlijk over de top zullen gaan, Blijft een kwestie van "vraag en aanbod" en er moet ook nog wat worden terug verdiend....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GJ »

Timb schreef:
06 mei 2021, 12:24
Ik weet niet wie het kamerdebat aan het volgen is, maar er zijn meerdere partijen die aangeven dat men gratis zou mogen testen als men op reis wil. Ook zij vinden de prijzen belachelijk. Hopelijk kunnen ze hier iets mee doen.
Gaat dat niet over die toegangstest van € 7,50 voor bijvoorbeeld een bezoek aan de Efteling?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Volgens mij ging dat over Nederlanders die in Duitsland werken. In ieder geval niet over reizen naar Amerika.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Dit gaat inderdaad over de toegangstest voor evenementen e.d.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ging niet specifiek over een land. Ging over het feit dat het testen voor een reis veel geld zou kosten. Dat zou aan banden gelegd moeten worden.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Dit is best cool! Mooie stap richting opheffen travel ban :thumbup:
Screenshot_20210507-124000_Chrome.jpg
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GJ »

Leuke Catch-22. Ik zou graag naar New York gaan om een vaccin te halen; maar ik mag niet naar New York omdat ik niet gevaccineerd ben. :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Zal wel voor Amerikaanse toeristen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer