Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Gisteravond was op tv te zien hoe een land als Servië met vaccins omgaat. Vaccin keuze (wel advies) was vrij, het leek wel een supermarkt. Alle vaccins (incl. Sputnik V en twee Chinese vaccins) waren voorhanden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaGiL »

Net goed nieuws gehad van Tioga tours, de voucher voor onze reis van afgelopen zomer wordt uitbetaald. Hoop geduld gehad, maar ook altijd vertrouwen gehad in de goede afwikkeling door Tioga. Wij kunnen nu weer verder kijken voor volgend jaar :thumbup:
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Timothy555 schreef:
13 apr 2021, 18:45
Klopt. Lees net dat men in België de eerste ontvangen dosissen gewoon gaat toedienen (wij zijn ook nooit gestopt met AZ), en men denkt dat dit hoogstens een pauze van 2-3 dagen zal zijn qua levering/pauze in de VS.

Meestal is alles bij jullie Nederlanders veel beter geregeld dan in onze bananenrepubliek, maar hoedje af, toch weer een beslissing hier waar ik achter sta.
In België heeft men toch ook de vaccinaties met Johnson opgeschort?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ja, maar nadat ik hier dat bericht postte :)

Mijn info was (kort) correct toen ik hem hier neerschreef. Ik verwacht (hoop) dat het prikken echter weer snel hervat zal worden.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij lazen dat Air Canada vouchers gaat uitbetalen op verzoek. Dit kan ook als je je voucher hebt om laten zetten naar onbeperkt geldig. Dit hebben wij gedaan, maar gaan geen geld terug vragen. Wij hebben voor volgend jaar september al een camper gehuurd in Calgary, dus dan willen we ze gebruiken.https://www.aircanada.com/nl/en/aco/hom ... efund.html
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marcel5050 »

Timothy555 schreef:
13 apr 2021, 09:11


Wij Belgen klagen graag, maar af en toe is het wel goed geregeld. Ik ben inmiddels ingeschreven, m’n vrouw ook, op QVAX. We maken kans op een overschotje, maar enkel eentje ‘binnen de doelgroep’. Ik kan dus geen vaccin ‘stelen’ van een 65+er of iemand met onderliggende aandoeningen, maar wel eens ze aan de gewone bevolking beginnen en er is overschot (courant, want men haalt vaak een 7de dosis uit een Pfizer flacon of een 12de uit een AZ-flacon) of een no-show.

Volgens de planning moet ik eind juni aan de beurt komen, als ik dat met een paar weken kan vervroegen, graag dan!
Is theorie,in praktijk is het willekeur.Mijn echtgenote is 64 en risicopatient,staat ingeschreven op reservelijst en is nog niet opgeroepen,mijn buren van nog geen 60 wel.Wanneer er in het centrum overschot is van mensen die niet opdagen kijkt men eerst naar de vele vrijwilligers die daar toch aanwezig zijn dan familie en kennisen,pas daarna gaat men de lijst af.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marcel5050 »

Timb schreef:
07 apr 2021, 15:00
Zag gisteren bij mijn werk een rij voor de deur staan bij een vaccinatie locatie. "Nee meneer we gaan pas om half 9 open en niet eerder". Had 24 uur per dag geprikt en het leger ingezet dan waren we nu al lang klaar geweest.

En dan om 12 uur stoppen wegens geen vaccins meer?Hier in het vaccinatiecentrum zijn 5 lijnen waarvan 3 in gebruik ,gewoon omdat er niet genoeg vaccins zijn.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

President Macron heeft aangekondigd te werken aan een plan waarmee Amerikaanse toeristen die gevaccineerd zijn of een negatief testresultaat kunnen overleggen Frankrijk weer in mogen met ingang van deze zomer. Zie https://www.euronews.com/travel/2021/04 ... his-summer

Volgens dit artikel is de Franse overheid de laatste puntjes op de I aan het zetten in overleg met Washington.

Het zegt allemaal niet zo veel, maar als een EU-lidstaat aangeeft in overleg met Washington aan een plan te werken voor transatlantisch reizen deze zomer, geeft dat toch weer een beetje hoop!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Inderdaad, reizen zal hopelijk weer mogelijk worden, mits vaccinatiebewijs OF negatieve test.

Leuk bericht! :clap:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

En ondertussen breidt de VS het negatieve reisadvies uit van 34 naar 130 landen...
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GJ »

Dat lijkt me, gezien alle varianten die overal opduiken, niet eens een heel slecht idee.
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Phillostar »

Ik denk hoopvol omdat ik al mijn vliegtickets voor augustus heb geboekt :mrgreen: , dat er achter de schermen wel wat gaande is om internationaal vliegen weer mogelijk te maken.
American Airlines gaat vanaf 7 mei weer op Amsterdam vliegen vanuit Dallas, dat zouden ze denkelijk niet doen als er geen versoepeling zouden komen in de restricties. Het vliegen zal in het algemeen alleen mogelijk zijn met een negatieve snel of pcr test, en bij o.a. American/BA/IB in combinatie met de VeriFly app.

2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
betsy
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door betsy »

Is dit nog misschien een hoopvol bericht? Voor deze zomer...

NEDERLANDERS KUNNEN WEER RELATIEF EENVOUDIG OP VAKANTIE VANAF BELGISCHE LUCHTHAVENS:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... uchthavens
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Zolang we niet naar de VS mogen hebben we daar weinig aan...
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Phillostar schreef:
20 apr 2021, 14:46
-video-
Deze kerel blijft ook schaamteloos doorvliegen om z'n Youtubebusiness te continueren tijdens een pandemie. Blijf ik tamelijk fascinerend vinden.
Afbeelding
MiKeZZa
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MiKeZZa »

Ik heb een vraag (als Amerika nieuweling); ik snap dat niemand een glazen bol heeft.... MAAR: de kans dat je komende zomer naar Amerika kan als Nederlander lijkt me klein toch?

Wij willen al 2 jaar gaan, maar het is er nog niet van gekomen en de voorbereidingen staan gezien Corona ook op een laag pitje, maar toch had ik ineens zoiets van: Amerika is flink aan het inenten en NL claimt over 2 maanden heel ver te zijn, misschien moet ik me er toch nog eens in verdiepen....?

Ik gok zomaar dat het de eerste jaren nadat er weer wat mag ontzettend druk wordt. Veel mensen hebben hun plannen uitgesteld, er is geld 'over' gebleven bij veel mensen (als je in ieder geval niet in de moeilijke branches werkt :blink: ). Ik kan me zomaar voorstellen dat als je komende zomer wél zou kunnen je een best rustig land aantreft in verhouding tot normaal.

Of zit ik als complete newbie nu helemaal mis en zie ik dingen over het hoofd?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door RuthdeLange »

Ik denk dat de Amerikanen massaal in eigen land op vakantie gaan.
Althans, dat leid ik af uit het feit dat campings op de boekingsdatum in no time volgeboekt zijn.
Dus rustig... denk het niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik zou nergens op hopen, dan kan het alleen maar meevallen. Het heeft echt geen zin om te vragen of je in de zomer naar Amerika kan. Daar is momenteel helemaal niks concreets over te melden. Ga niet af op aannames en geruchten. Zodra de travelban opgeheven wordt dan zul je dat uit de media vernemen. Tot nu toe is het afwachten, hoe moeilijk dat ook is.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Inderdaad, niemand heeft een glazen bol. Er valt op dit moment nog niks zinnigs te zeggen over hoe het gaat lopen.

Persoonlijk hou ik goede hoop op dat het toch wel weer mogelijk moet gaan zijn binnen enkele maanden. Natuurlijk zijn er coronahaarden in de wereld die tot zorgen baren, maar als ik puur naar de VS kijk en naar Nederland heb ik het gevoel dat we (iig voor nu...) op de "goede" weg zijn.
Het vaccineren in de VS gaat voor zover ik lees hartstikke goed, dus kan ik me voorstellen dat zij zich "veilig"(er) voelen. Ook in Nederland houdt minister De Jonge vol dat iedereen vóór 1 juli zijn eerste prik gehad moet hebben. Ik kan mij voorstellen dat de VS en diverse landen in West-Europa hun wederzijdse travel ban dan ook zullen opheffen.
Dat gegeven, eventueel i.c.m. het moeten tonen van een negatieve test lijkt mij voldoende veiligheid op te kunnen leveren om het vliegverkeer weer open te gooien.

Aan de andere kant blijf ik ook realistisch: de VS heeft (West-)Europa niet echt nodig qua toerisme (en andersom), dus kan ik me ook voorstellen dat de 'noodzaak' er niet zo is en ze gewoon nog een half jaar wachten. En natuurlijk kan het ook zomaar zijn dat er een variant onze kant op komt waar de huidige vaccins niet goed tegen werken. Het is en blijft hoogst onzeker.

Desalniettemin hebben mijn vrouw en ik tóch maar de gok gewaagd en geboekt voor deze zomer. We hadden immers nog vouchers van vorig jaar die ingezet moeten worden. Mocht het alsnog niet door kunnen gaan is dat natuurlijk (weer) enorm jammer, maar dan krijgen we weer nieuwe vouchers. "Gelukkig" lijken boekingen nu gemakkelijker annuleerbaar dan ooit.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Phillostar »

Ik heb mijn vliegtickets voor augustus geboekt met de hoop dat de travel ban dan opgeheven is voor Europa. If not, dan kan ik mijn tickets bij American Airlines gratis annuleren en later nieuwe "kopen".
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer