Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

bedeve schreef:
18 jul 2020, 14:10
@Frasi ik had in april een Air France ticket naar Guadeloupe. Zelf geannuleerd ; gewoon bij de KLM .
Dat zal ook wel jouw routing zijn.
Ik heb een 057 ticket (AF); dat kan je niet invoeren bij het voucher request van KLM. Die accepteert alleen 074 :(
Knipselklm.JPG
Maar intussen heb ik het verzoek 3x ingediend bij AF (.com .be en .nl). Eens kijken of ze daar nog een kastje en muur van maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Zo leer je nog eens wat...
Ik heb gewoon met de KLM gebeld...
Hoop voor je dat je het snel kunt regelen @Frasi
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Amerika12
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2020, 08:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Amerika12 »

dejong89 schreef:
17 jul 2020, 09:54
@Amerika12

Ik heb gebruik gemaakt van de voorbeeldbrief die hier vaker wordt gedeeld. Deze had ik via de het contactformulier op hun website verstuur en daar had ik binnen 15 minuten reactie op met het standaard verhaaltje maar waar wel in stond: De restitutieaanvraag wordt deze week doorgestuurd naar Lufthansa.

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
Was uw vlucht gecanceld of kon u gewoon niet naar de vs reizen?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Vorige week hebben we, voor de 2e keer, een aanvraagformulier voor refund op de site van LOT ingevuld. Inmiddels hebben we een ontvangstbevestiging gekregen. Dat hadden we de 1e keer niet, dus we hebben hoop dat het ooit terugbetaald wordt. Het eerste formulier hebben we in maart al ingevuld en mogelijk was de site toen nog niet helemaal erop ingesteld of zo. Er staat ook bij dat het niet de bedoeling is dat je gaat mailen of bellen. In elk geval weer een (heel klein) stapje verder. We zullen zien.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Een vraagje:

Ik heb net een voucher aangevraagd voor mijn vliegtickets naar Las Vegas eind september. KLM had bepaalde vluchten gewijzigd en andere gewoon geannuleerd, dus heb ik recht op een voucher (die 15% meer waard is als ik voor eind oktober weer boek).

--> ik vulde de request op de site in onder mijn boekingscode, ticketnummer en naam.
Ik merk op dat het ticketnummer van mijn vrouw echter anders is. Ik heb dit in het comments-veld gezet. De boekingscode is weliswaar hetzelfde. Zal dit voldoende zijn of maak ik nog een tweede request aan op haar naam?

De tickets werden samen geboekt.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Volgens mij kan je een tweede regel invoeren in het webformulier. Daar kan je het 2e eticket invullen (en persoonsgegevens).
Ik zou er niet standaard vanuit gaan dat KLM uit zichzelf alle tickets binnen dezelfde boeking annuleert.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl »

Mijn vluchten naar Vegas in augustus waren geannuleerd en toen omgeboekt door KLM via LA.

Nu wil ik eigenlijk rechtstreeks en zie het ook niet gebeuren dat we in augustus al naar Amerika kunnen. Dus dacht waag een telefoontje naar KLM om te checken wat mogelijkheden zijn (kan niks online wijzigen dus moet elke keer bellen :( )

Probeerde naar april om te zetten,maar zoals ik eigenlijk al wist moet ik dan bijbetalen en flink ook.

Voucher kon natuurlijk maar via telefoon krijg je geen 15% extra alleen als je het via de website aanvraagt. Nu werd aangegeven dat uitgifte van die voucher tot 90 dagen kan duren.

De vraag... Wat zijn de ervaringen met die 90 dagen? Wilde eigenlijk een ticket naar Curaçao boeken met die voucher voor eind augustus. Maar dat is binnen 40 dagen al.
Is het vaak sneller? of echt richting 90 dagen.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Aggie
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 feb 2010, 11:37
Locatie: Maastricht

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Aggie »

Onze reis naar Canada werd in April geannuleerd, vertrek datum zou 17 Mei zijn.
We hadden geboekt bij Budgetair en zouden met Air Canada vliegen, wel met LH nummers. Nadat ik hier had meegelezen, hadden we geen al te hoge verwachtingen van de restitutie op korte termijn. Vorige maand een mail gestuurd, waar we de standaard mail op terug kregen.
Woensdag kwam de mail dat de restitutie verwerkt was en binnen 10 dagen op onze rekening zou verschijnen. Vandaag staat het gehele bedrag erop!
:clap: Een hele geruststelling, al hebben we geen moment gedacht dat het niet zou komen, alleen het tijdsbestek waarin, daar hadden we zo onze vragen over.
Dus goede moed voor degene die nog wachten op een refund via Budgetair, het komt in orde!
Nu zijn we weer aan het wachten op een annulering van Gate1, reis naar New York op 2 Oktober, wederom met Lufthansa.
Voorlopig boeken we maar niks meer, pas als de travelban is opgeheven wagen we de sprong opnieuw.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
17 jul 2020, 13:17
Ik heb begrepen dat bestaande esta's ongeldig zijn en dat nieuwe aanvragen niet meer kunnen. Een visum dien je eerst aan te vragen, krijg je die wel in deze omstandigheden?
Er is geen enkele ESTA ongeldig. En je kan nog steeds gewoon een ESTA aanvragen. Je toegang tot de US wordt je niet ontzegt op de basis van je nationaliteit maar wel op basis van de plek(ken) waar je de 14 dagen voor aankomst in de US bent geweest.

En dat zijn de volgende:
With specific exceptions, foreign nationals who have been in any of the following countries during the past 14 days may not enter the United States. For a full list of exceptions, please refer to the relevant proclamations in the links below.

China
Iran
European Schengen areaexternal icon (Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Monaco, San Marino, Vatican City)
United Kingdom (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)
Republic of Ireland
Brazil
Als je dus zorgt dat je voorafgaand aan je bezoek aan de US de afgelopen 14 dagen niet in 1 van deze landen bent geweest kom je er gewoon in. Afgezien van andere fratsen...
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bjornftw »

Maxmannl schreef:
19 jul 2020, 19:35
Mijn vluchten naar Vegas in augustus waren geannuleerd en toen omgeboekt door KLM via LA.

Nu wil ik eigenlijk rechtstreeks en zie het ook niet gebeuren dat we in augustus al naar Amerika kunnen. Dus dacht waag een telefoontje naar KLM om te checken wat mogelijkheden zijn (kan niks online wijzigen dus moet elke keer bellen :( )

Probeerde naar april om te zetten,maar zoals ik eigenlijk al wist moet ik dan bijbetalen en flink ook.

Voucher kon natuurlijk maar via telefoon krijg je geen 15% extra alleen als je het via de website aanvraagt. Nu werd aangegeven dat uitgifte van die voucher tot 90 dagen kan duren.

De vraag... Wat zijn de ervaringen met die 90 dagen? Wilde eigenlijk een ticket naar Curaçao boeken met die voucher voor eind augustus. Maar dat is binnen 40 dagen al.
Is het vaak sneller? of echt richting 90 dagen.
Wanneer heb je de vouchers aangevraagd? Ik moest helaas wel meer dan 90 dagen wachten op mijn vouchers, maar dit kwam omdat ik de aanvraag aan het begin van de maatregelen deed. Vermoed dat ze tegenwoordig wel wat sneller de vouchers uitgeven.
Gebruikersavatar
RmR_Photography
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 nov 2013, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door RmR_Photography »

Een tijd niet gepost op dit forum, wel meegelezen ;)

23 Juli zou ik met partner en haar 2 kids naar NY vliegen met KLM (direct bij hun geboekt). Op 5 juni zag ik in mijn online omgeving bij KLM dat de terugvlucht geannuleerd was en ze hadden ons op een vlucht later omgeboekt. Geen e-mail gehad van KLM omtrent deze wijziging. Bij toeval dus opgemerkt.

Gezien de toen al onzekere situatie of Amerika tegen die tijd toegankelijk zou zijn hadden we niet de intentie meer om die kant op te gaan. Een voucher was sowieso mogelijk alleen door de geannuleerde vlucht ben ik toch voor een refund procedure gegaan. Hier hebben we onze eigen redenen voor en is met deze post ook geen discussie punt (KLM steunen ja/nee etc).

Dus op 5 juni verzoek ingediend voor terugbetaling en vandaag de bevestiging ontvangen van KLM dat ze het restitutiebedrag gaan overmaken. Ik had dit zelf niet verwacht dat het zo vlot afgehandeld werd. Nu wachten tot het geld overgemaakt is, maar de bevestiging is er.

Wellicht helpt deze info voor andere!
Gr. Ronald

2012: LA-SF-LV
2014: LV-Moab-Grand Teton-SF
2020: New York (cancelled)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Na aanleiding van mijn bericht van 16 juli over de terugbetaling van Vliegwinkel.nl

Het geld staat weer op rekening. :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Travelban news :

Trump Lifts Ban On European, UK Students–(Only) You Are Welcome


www.forbes.com/sites/tamarathiessen/202 ... dents/amp/
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Kleine stap in goede richting maar als ik het artikel goed interpreteer dan is een opheffing van de travelban nog wel even weg..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Screenshot_20200721-220211_Chrome.jpg
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Mooi dat ze dat willen. Zolang het inreisverbod niet wordt opgeheven gaat er echter geen toerist die kant op. En sowieso moet je helemaal niet in de VS willen zijn de komende maanden.
Afbeelding
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ADE01 »

Waarom niet..? Er zijn verschillende vormen van toerisme en bezoek. Genoeg mensen die familie en vrienden willen opzoeken, of een eigen 2e/vakantie huis hebben, of de natuur in duiken. En dat kan prima in de VS, zelfs nu. Enige risico wat ik momenteel loop is de supermarkt en zelfs dat hoeft niet perse als want je kunt die ook laten bezorgen.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AlexFL »

Division schreef:
21 jul 2020, 23:01
Mooi dat ze dat willen. Zolang het inreisverbod niet wordt opgeheven gaat er echter geen toerist die kant op. En sowieso moet je helemaal niet in de VS willen zijn de komende maanden.
Ja en ze vragen dus juist om het inreisverbod op te heffen...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Division schreef:
21 jul 2020, 23:01
Mooi dat ze dat willen. Zolang het inreisverbod niet wordt opgeheven gaat er echter geen toerist die kant op. En sowieso moet je helemaal niet in de VS willen zijn de komende maanden.
Maar waarom zou je dat net voor mij willen beslissen...?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Timothy555 schreef:
21 jul 2020, 23:45
Maar waarom zou je dat net voor mij willen beslissen...?
Ik geef je graag mijn mening. Ik vind jouw 'obsessie', om het zo maar even te noemen, om in september naar de VS te willen reizen, want zo komt het op mij over uit jouw berichten op dit forum, heel bijzonder. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt (en dat antwoord kan ik wel raden). Ik wens je veel gezondheid en wijsheid toe.

Zolang er, bijvoorbeeld, geen enkele daling of stagnering in het aantal coronagevallen is, elke dag weer nieuwe records worden gebroken in het aantal gevallen en doden, de maatregelen (en de effecten daarvan) die genomen worden heel matig zijn, er nog steeds allerlei mensenmassa's worden geconstateerd en heel veel staten alweer in mei van het slot afgingen (stay at home was maar heel tijdelijk) alsof er nauwelijks iets aan de hand is, zie ik allemaal indicatoren dat Amerika nog niet eens op het hoogtepunt van deze crisis is en daarmee een terecht risicoland is op dit moment. De VS betaalt nu de prijs voor de staten die in mei alweer opengingen. Elke maand stijgt ook het gebrek aan vertrouwen in het regeringsbeleid om corona in te dammen en het enige dat Trump roept is dat "er zo lekker veel getest wordt". Juist omdat Amerika zo'n groot land is met enorme risico's op verspreiding zal het dus nog heel lang duren voordat het land echt veilig en risicoloos bereisbaar is.

Ik ben het inreisverbod en code oranje steeds logischer gaan vinden en om eerlijk te zijn kan het mij ook niet lang genoeg duren zolang er geen significante verbeteringen zijn. Een reisje naar Amerika vind ik op dit moment (en de komende maanden) geen noodzakelijk kwaad om je familie te zien (zolang er niemand is overleden) of voor vakantie. Dat moet veilig kunnen zonder risico. Wat dat betreft zie ik een heleboel mensen op dit forum hele goede keuzes maken en hun vakantie, met name, in Europa doorbrengen. Die knoop heb ik ook doorgehakt een aantal weken geleden. Geen Amerika dit jaar maar een mooie bestemming binnen Europa, volgend jaar kijken we wel verder.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer