Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

@ roelb
Ik blijf het ook oneens met je argument. Noem mij 1 forumlid die zijn geld of voucher niet heeft gekregen omdat hij niet rechtstreeks bij een airline heeft geboekt. Dan zwijg ik en heb je gelijk.
E(en kom niet af met het argument dat het allemaal vlotter gaat want het heeft mij evengoed 3 maand en tientallen mails en sociale media berichten gekost om mijn geld van Air France terug te krijgen hoewel het rechtstreeks geboekt was)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

** KLM update **

Ik heb vanochtend bericht gekregen dat ze de refund in gang hebben gezet met het officieel vastgestelde bedrag (wat ik heb betaald min 10,- boekingskosten). Het ligt nu dus bij de bank.

Mijn situatie was als volgt: zou 2 juli heen vliegen, 12 juli terug, 16 mei heeft er een vluchtwijziging plaatsgevonden (ik was omgeboekt naar een vlucht vijf uur later). Ik heb gelijk op die dag (16 mei) ook de restitutie aangevraagd.

Mijn tips voor als KLM je nog geld verschuldigd is:
  • Stuur een mail naar Pieter Elbers. Ik heb het template gebruikt dat hier ook wel eens is genoemd. Wellicht raar, maar dat heeft mij zeker 'bovenaan' de stapel gebracht.
  • Maak melding bij de Amerikaanse DOT, zoals @roelb hier regelmatig heeft uitgelegd.
Ik vermoed dat de mail naar Pieter Elbers in mijn geval de doorslaggevende factor is geweest, want ik kreeg gisteravond mail van KLM dat er een case nummer is aangemaakt nav de mail van de DOT. En nee, ik geloof oprecht niet dat dit toeval is geweest en ze mijn refund sowieso nu al hadden verwerkt, aangezien ik vlak voor de mail van de delegate nog bericht kreeg met een wachttijd van 14 weken.

Succes allemaal!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

@roelb mag ik nog even beroep doen op je wijsheid?

Wij vliegen normaal 22/9 naar LAS met KLM. Vlucht is eruit gehaald, ik weet wat mijn opties zijn.

Ik heb al nieuwe data, eind april volgend jaar, waarop ik het opnieuw wil proberen. Kan ik gewoon aan KLM vragen mijn tickets te herboeken naar de gewenste data?

—> indien dat kan, en er is eind april nog narigheid in de VS en KLM zou wijzigingen aanbrengen/vluchten annuleren, heb ik dan alsnog recht om tickets te wijzigen/refund of voucher te vragen?

Pas op, refund is minder belangrijk. Ik wil vooral gaan. Al april 2021 niet lukt, is september 2021 mijn tweede ‘back-up’.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

@roelb Ik zit met dezelfde vraag.
Wij hebben vouchers gekregen (hier zijn we tevreden mee) voor onze geannuleerde vlucht naar JFK van eind mei van dit jaar. We willen nu dezelfde periode volgend jaar. We zullen een nieuwe boeking maken en onze vouchers gebruiken. Als ik de voorwaarden op de site van KLM lees boeken wij NA 22 april 2020 en mogen we dus alleen wijzigen (zowel bestemming als data). Mocht er annulering plaatsvinden vanuit KLM tegen die tijd dan ga ik er vanuit dat we opnieuw vouchers of refund krijgen. Willen wij zelf niet meer? Omdat het in april 2021 nog niet veilig is? Kun je dus alleen wijzigen, tenzij de situatie tegen die tijd nog zo slecht is dat ze de corona voorwaarden verlengen/aanpassen.

@Timothy555 Ik weet niet of jouw vlucht al geannuleerd is (uit je post maak ik dit wel op) maar dan zou dus bovenstaande situatie ook van toepassing zijn. Volgens mij is dan het kopje ''vlucht geannuleerd door maatschappij'' van toepassing en kun je dus je reisdatum wijzigen tot 1 december 2020, wil je daarna wijzigen betaal je een mogelijk tariefsverschil. Aangezien je je vertrek willen plannen in april 2021 en anders september 2021 doe je er denk ik verstandiger aan een refund/voucher aan te vragen, ben je ook nog eens flexibeler :wink:

Overigens ga ik er vanuit dat als de situatie niet onder controle is die coronavoorwaarden worden verlengd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

georgesken schreef:
14 jul 2020, 19:29
Ik blijf het ook oneens met je argument. Noem mij 1 forumlid die zijn geld of voucher niet heeft gekregen omdat hij niet rechtstreeks bij een airline heeft geboekt. Dan zwijg ik en heb je gelijk.
Of ze allemaal hun geld terugkrijgen weet ik niet. Maar er zijn er hier tallozen die er een dagtaak aan hebben om te mailen of te telefoneren waar hun geld blijft. Als het je hobby is zou ik zeggen, ga vooral je gang. Ik besteed mn tijd toch echt liever anders.

Wij hadden in totaal 7 tickets voor de mei- en zomervakantie bij Delta geboekt met een CC. Slechts 1 belletje gedaan naar Atlanta en mogen kiezen. Geld terug, ander ticket boeken of het geld eventueel laten staan om op een later moment een ticket te boeken. Alles binnen 5 minuten geregeld met slechts 1 telefoontje.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Dat zijn dan wel echt de uitzonderingen hoor, Delta is volgens mij zo'n beetje de enige met BA en United die er qua refund uitbetalen goed uitkomen, ook hier in dit topic. De brokers daar is hier al genoeg over gezegd, maar ook KLM doet er blijkbaar (wij hadden al vouchers dus geen eigen ervaringen) lang over refund uit te betalen, Emirates (wel eigen ervaring) zijn wij ook al zo'n 6 weken mee onderweg. Collega van mij, geboekt via Lufthansa, ook drama mbt refund uitbetalen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

@d_vdploeg de vlucht Brussel - Amsterdam is van uur veranderd, de vlucht Amsterdam - Las Vegas is geschrapt en is nu Amsterdam - Atlanta - Las Vegas geworden.

Dat is sowieso niet het meest gunstige schema vanuit Brussel, dan doe ik liever BRU - JFK - LAS met Delta.

Nu, dat is als de reis nog zou doorgaan, en ik acht die kans klein.

Ik zou voor een voucher gaan, die is 15% meer waard als ik voor eind oktober boek. Allicht weet ik dan al wat meer...

Wat ik wil weten is: voucher, boeken voor april, gaat niet door: nieuwe voucher of refund?

Eigenlijk heeft een refund in mijn geval maar 1 voordeel: vrijheid van maatschappij. Maar vaak is het KLM of Delta die de interessantste routes hebben. Heel interessant is ook DUS - AMS - LAS of DUS - ATL - LAS. Vreemd genoeg zijn die een heel pak goedkoper dan vertrek vanaf Brussel.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Almere vak V schreef:
15 jul 2020, 09:49

Of ze allemaal hun geld terugkrijgen weet ik niet. Maar er zijn er hier tallozen die er een dagtaak aan hebben om te mailen of te telefoneren waar hun geld blijft. Als het je hobby is zou ik zeggen, ga vooral je gang. Ik besteed mn tijd toch echt liever anders.

Wij hadden in totaal 7 tickets voor de mei- en zomervakantie bij Delta geboekt met een CC. Slechts 1 belletje gedaan naar Atlanta en mogen kiezen. Geld terug, ander ticket boeken of het geld eventueel laten staan om op een later moment een ticket te boeken. Alles binnen 5 minuten geregeld met slechts 1 telefoontje.
Je laat wel heel makkelijk de rest van mijn bericht weg... (zelf rechtstreeks geboekt bij AF en het heeft net geen 3 maand geduurd voor alles in orde was. En ik kan daar op zich mee leven of het nu via OTA of rechtstreeks is. In orde komt het toch) IK blijf erbij, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks boeken gaat bij de meesten vlot en problemen kun je bij beide hebben. En uiteindelijk komt het toch in orde tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen.

Concreet ander voorbeeld. Ik vond 3 jaar geleden via een OTA business class tickets naar Sydney voor 1800€ pp. Beste wat maatschappij mij wou aanbieden na gebeld te hebben was 2450€ pp . We zijn met 4. Verschil van 2600€ in totaal. Ga jij dan nog via maatschappij boeken? Ik niet...
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

@Timothy555

Sorry een hoop tekst, excuus bij voorbaat:

Even los van de routes die je kiest moet je denk ik even 2 zaken uit elkaar halen:

1: Je oorspronkelijke vlucht is geannuleerd en gewijzigd in. Volgens mij vooral omdat er door KLM (nog) niet rechtstreeks op LAS wordt gevlogen, dat er ook een travelban is en je überhaupt de VS niet inkomt (en naar mijn mening niet in wilt op dit moment!), komt er nog eens bij. De Airline weet in basis niet dat jij niet mee mag tot dat je incheckt en je API gegevens invult.

Dus men boekt je om want geen rechtstreekse vlucht AMS-LAS, maar op ATL wordt door zowel KLM als Delta wel gevlogen vanaf AMS. Deze vluchten gaan ''gewoon'' 3x per dag en worden niet zomaar geannuleerd, kijk maar op de flighttracker. Kans is dus best groot dat jouw vervangende vlucht AMS-ATL straks gewoon gaat.

Deze wijziging hierboven mag je beschouwen als een annulering van je oorspronkelijke vlucht waarbij je refund of een voucher kunt aanvragen.

2: Het is even de vraag, wellicht weet @roelb dit.
Als je nu opbelt (of via mijn reis) en je wijzigt zelf je vlucht naar april 2021.. val je dan onder het kopje ''geannuleerd door de maatschappij'' of val je onder het kopje ''zelf uitstellen en geboekt voor 21 april 2020 en vertrek na 31 augustus 2020''? En ziet KLM je dan gewijzigde boeking als een nieuwe boeking? Of een gewijzigde boeking met dezelfde boekingscode? Ik denk het laatste..

Dat is nogal een verschil. Als je refund aanvraagt ben je niet alleen flexibel qua maatschappij maar ook qua wijzigen, je maakt dan straks een nieuwe boeking die je daarna kunt wijzigen. (zie voorwaarden geboekt na 22 april 2020 die dan gaan gelden).
Stel je wijzigt zelf je boeking dan is het maar de vraag of je hem in april 2021 nog een keer (kosteloos) kunt wijzigen, meestal zijn die wijzigingen eenmalig. Je kunt dan straks in april 2021 de situatie krijgen dat er wel wordt gevlogen op LAS maar je er nog niet inkomt (nog steeds travelban), maar niet meer gratis mag omboeken omdat je dit al een keer gedaan hebt op deze boeking.

Ik zou voor safe gaan en je vluchtwijziging gebruiken als mogelijkheid. Niemand weet wanneer corona wereldwijd dusdanig onder controle is dat we weer overal zonder beperkingen kunnen reizen en wanneer de travelban eindigt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Duidelijk @d_vdploeg!

Als ik vouchers kies en herboek, dan is het sowieso een nieuwe boeking neem ik aan?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Ja want je wordt van de huidige vlucht afgehaald en als je je voucher hebt ontvangen is hij ook niet meer zichtbaar in de mijn reis omgeving. Als je straks zoekt op je boekingscode zegt ie dat je voor deze vlucht een voucher of restitutie hebt aangevraagd en is niet meer beschikbaar.

Je zal dan straks een nieuwe boeking moeten maken met een nieuwe boekingscode.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

georgesken schreef:
15 jul 2020, 11:12
Je laat wel heel makkelijk de rest van mijn bericht weg...
Het is hier niet de bedoeling dat je hele berichten quote... :wink:

Mij maakt het niet uit waar je boekt. Het gaat om de ervaringen die mensen hier met elkaar delen. Dan zie je dat bij 80% van de mensen die problemen hebben het gaat om brokers. Dat het in orde komt geloof ik ook wel. Alleen ik heb geen zin om daar mn energie in te steken. Net zo min als dat ik er (veel) energie in wil steken om wekenlang allerlei websites af te struinen naar een ticket wat een paar tientjes goedkoper is. Dat is het mij niet waard. Maar als anderen daar plezier in hebben. Ik hou ze zeker niet tegen!

Het zijn maar tips. Doe er mee wat je er mee wilt doen.
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Zwelgbast »

Ook een update van mijn kant @Wanderlust ik krijg net de melding dat ik een rufund op mijn creditcard heb ontvangen. En in mijn geval houdt dat in dat ze binnen 1 week na een mail aan dhr Elbers wel kunnen doen waar ik al 3 maanden recht op heb.

Ook ik kan alleen maar zeggen tegen iedereen die graag zijn geld terug wil van KLM, stuur hem een mail :D
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bjornftw »

Zwelgbast schreef:
15 jul 2020, 14:06
Ook een update van mijn kant @Wanderlust ik krijg net de melding dat ik een rufund op mijn creditcard heb ontvangen. En in mijn geval houdt dat in dat ze binnen 1 week na een mail aan dhr Elbers wel kunnen doen waar ik al 3 maanden recht op heb.

Ook ik kan alleen maar zeggen tegen iedereen die graag zijn geld terug wil van KLM, stuur hem een mail :D
Ik heb ook bijna 4 maanden moeten wachten op mijn vouchers, en een DM op Twitter zorgde ervoor dat ik een uur later ineens de vouchers had. Een follow up helpt dus inderdaad. Al denk ik niet dat het veel uitmaakt of je een mail naar Elbers stuurt of niet, deze mails worden toch doorgestuurd naar het team.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Bjornftw schreef:
15 jul 2020, 14:30
deze mails worden toch doorgestuurd naar het team.
Exact. In grote organisaties is er sprake van top down, grote kans dat dhr Elbers de mail zelf niet eens gezien heeft, maar inderdaad eerder wordt afgevangen of forward richting een line manager of iets dergelijks die het vervolgens verder oppakt en weer terug legt bij hetzelfde team, die regulier de vouchers en refunds behandelen :P

Het blijft toch maf dat als je een mail stuurt naar de CEO het ineens allemaal wel kan, wat overigens de doorlooptijd niet ten goede komt en waardoor per saldo anderen langer moeten wachten :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
15 jul 2020, 13:52
Dan zie je dat bij 80% van de mensen die problemen hebben het gaat om brokers.
Terwijl je toch zou verwachten dat een broker voor jouw als klant/consument een meerwaarde zou moeten hebben. Niet alleen op het gebied van prijs, die enkele tientjes die het vaak scheelt nadat je alle kosten van bagage en stoelen erbij geteld hebt zijn het voor mij ook niet waard.

Maar bijvoorbeeld ook door werk voor je uit handen te nemen. Als je vervolgens zelf nog naar de airline moet, achter je geld aan. Die je vervolgens terecht naar de broker terug verwijst. Tja.. Waarom zou je dan bij een broker boeken?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Poohbear schreef:
14 jul 2020, 18:34
Ik vraag me af of de toelichting bij faillissement klopt. ....
Die toelichting klopt als een bus
HarryH heeft jou al op je SGR misvatting gewezen,
Blijft er ook nog de betaalwijze .
Herinner je je het faillisement van Air Berlin in 2017 ?
Zij die hun boeking hadden betaald met iDEAL waren hun geld kwijt.
Zij die hun ticket hadden betaald met hun creditcard kregen hun geld terug.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

d_vdploeg schreef:
15 jul 2020, 15:01
grote kans dat dhr Elbers de mail zelf niet eens gezien heeft, maar inderdaad eerder wordt afgevangen of forward richting een line manager of iets dergelijks die het vervolgens verder oppakt en weer terug legt bij hetzelfde team, die regulier de vouchers en refunds behandelen
Uiteindelijk wel, maar ik ben nu sinds eind maart met KLM bezig en ik heb toch het idee dat het veel makkelijker is om (snel) een voucher te krijgen, ook omdat het voor KLM natuurlijk meer wenselijk is dat je voor die optie kiest. Volgens mij kan inmiddels elke customer care mdw zo'n voucher voor je aanmaken, maar is een refund meer gedoe. Dat idee krijg ik in ieder geval. Ik heb nu al heel veel berichten van KLM gekregen (via Twitter/Facebook/mail/telefonisch) dat ik zogenaamd 8, toen 10, toen 14 weken zou moeten wachten. Mailen naar dhr Elbers bracht me ineens contact met delegate at klm.com, niet het algemene customer care mailadres. Daarna kon ineens een priority refund aangemaakt worden en kreeg ik zowaar een menselijk antwoord, geen standaard antwoord. Uiteindelijk komt die aanvraag weer bij dezelfde refund afdeling, maar dus wel met prio.

Overigens, diezelfde delegate heeft nu net het volgende voor me gedaan. Mijn 2e boeking, eind maart door KLM geannuleerd, waarvoor ik vouchers had ontvangen: ik wilde voor deze boeking ook een refund, maar bij de restitutie-aanvraag stond de optie tot refund van voucher er nog niet bij. Ik kreeg dus gisteren een mail dat ik reeds een voucher heb ontvangen en de restitutie aanvraag is geannuleerd. De delegate gemaild, en jawel:
Wat vervelend om te vernemen dat mijn collega's van de restitutie afdeling vouchers hebben uitgegeven voor boekingscode XX, in plaats van het bedrag aan u te restitueren. Onze oprechte excuses hiervoor.

Het verzoek om tot uitbetaling over te gaan van de inmiddels uitgegeven vouchers in bovenstaande boekingscode is geregistreerd onder de volgende referentie: XX.
Wij zullen deze aanvraag via een versneld proces in behandeling laten nemen en zullen wij uiterlijk over 2,5 week deze aanvraag behandelen.
Deze 'nieuwe' refund heb ik gisteravond pas aangevraagd, na de 'weigering' te hebben ontvangen. Je zou dus verwachten dat ik nu weer onderaan de stapel zou komen te liggen (cq 14 weken).
d_vdploeg schreef:
15 jul 2020, 15:01
Het blijft toch maf dat als je een mail stuurt naar de CEO het ineens allemaal wel kan
Ja, dit vind ik dus ook heel kwalijk.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Almere vak V schreef:
15 jul 2020, 13:52
[quote=georgesken post_id=1247101 time=1594804332 user_id=758

Mij maakt het niet uit waar je boekt. Het gaat om de ervaringen die mensen hier met elkaar delen. Dan zie je dat bij 80% van de mensen die problemen hebben het gaat om brokers. Dat het in orde komt geloof ik ook wel. Alleen ik heb geen zin om daar mn energie in te steken. Net zo min als dat ik er (veel) energie in wil steken om wekenlang allerlei websites af te struinen naar een ticket wat een paar tientjes goedkoper is. Dat is het mij niet waard. Maar als anderen daar plezier in hebben. Ik hou ze zeker niet tegen!

Het zijn maar tips. Doe er mee wat je er mee wilt doen.
Ik denk zeker dat de kans enorm groot is dat als het gaat om de huidige situatie het “makkelijker” is als je een refund wilt dit rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te regelen maar ik voel me toch geroepen op je opmerking over een paar tientjes.
Alle keren dat wij gereist hebben, zowel naar de VS als Azie heb ik de verschillende ticketsites bijgehouden, dus ook die van de airlines zelf. Elk jaar is het prijsverschil aanzienlijk, heel veel meer als de paar tientjes waarover jij het hebt. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat ik een set vliegtickets uitgespaard heb over de jaren door niet bij de airline te boeken.
Ik kan en wil in niemands beurs kijken maar constateer wel dat hetgeen het ons over de jaren heeft uitgespaard al het uitzoeken meer dan waard is geweest. Dat jij daat geen zin in hebt of tijd voor wilt / kunt maken kan ik mij ook voorstellen maar daarin is een ieder vrij.
Zo heeft ieder voordeel z’n nadeel en vice versa maar de manier waarop je de zaken nu opschrijft komt het toch een beetje over als “een lange neus trekken” en “ik heb het toch gezegd”.
Laten we elkaar de tips en trucs blijven geven en onze eigen keuzes blijven maken.
Als we allemaal hetzelfde gaan doen stijgen daar de prijzen sowieso :wink:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Marielleh schreef:
15 jul 2020, 16:04
Ik denk zeker dat de kans enorm groot is dat als het gaat om de huidige situatie het “makkelijker” is als je een refund wilt dit rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te regelen
Nou als ik zie wat er, in dit inmiddels 165 pagina's tellend staartje al voorbij komt en mensen tot aan de CEO mails aan het sturen zijn en soms maanden wachten op hun refund, vraag ik mij af of het zoveel makkelijker is :P

Geeft eens te meer aan dat de hele wereld door dat rot virus is overvallen en we op alle vlakken, dus ook de reisbranche, niet voorbereid waren
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer