Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl »

t/m oktober alle vegas vluchten verdwenen idd.
Lijkt wel of ze het hele zomerseizoen hebben geschrapt. Eind okt begint normaal gezien winter dienstregeling bij KLM.

Hopelijk geen voorbode voor meer.. De rechtstreekse vluchten waren echt ideaal.

Ga mijn aug trip proberen gratis te herboeken in zelfde boekingklasse voor maart/april. Laat het resultaat weten. Mijn ticket en boekingsklasse is inmiddels zo vaak gewijzigd dat ik het niet meer online kan en moet bellen...... vannacht maar poging wagen, overdag afgelopen weken geen 1x voorbij het stukje wachttijd is langer dan 30 min probeer het later nog eens gekomen.

Hieronder kalender met wanneer rechtstreekse vluchten weer zouden moeten beginnen.


vegascalendar.png
vegascalendar.png (36.41 KiB) 3838 keer bekeken
De enige echte Ticketbaas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Tot en met herfstvakantie geen rechtstreekse vluchten zo te zien. Toch benieuwd waarom ze dat nu al doen.. Ok de situatie is alles behalve rooskleurig.. Maar toch.. Nu al alles cancelen voor over 3 maanden?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ik heb gelezen dat de overheid voorwaarden heeft gesteld aan de staatssteun en dat in die voorwaarden stond dat "pretvluchten" niet meer mochten. In dat rijtje stonden veel Europese steden maar ook Las Vegas dus ik ben bang dat het daar ook mee te maken heeft. Merendeel van de mensen zien LV als pret-stad en niet als stad om je vakantie te beginnen of een belangrijke conferentie bij te wonen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Wacht... de redenering van de regering is dus: je mag geen pret hebben als je met het vliegtuig op vakantie gaat?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Don't shoot the messager ;-)
De KLM heeft de afgelopen jaren bestemmingen als Malaga, Ibiza en Las Vegas aan haar netwerk toegevoegd. Volgens Paternotte hebben deze bestemmingen geen extra meerwaarde voor de Nederlandse economie.
Quote komt uit dit artikel: https://www.manners.nl/voorwaarden-staa ... lm-reizen/
Maar ook in dit artikel wordt het genoemd: https://www.trouw.nl/economie/de-staat- ... gle.com%2F

Dus omdat er geen economische meerwaarden is voor die bestemmingen gaan ze er denk ik uit. Pret heeft dus geen waarde ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

Hoi! Ik ben nieuwe hier en lees al een tijdje mee. Op 17 september staat onze vlucht gepland naar San Francisco. Wij gaan, zoals zovelen, een rondreis maken langs de westkust. Of nou, dan was het idee.
Inmiddels maak ik mij grote zorgen of deze reis wel kan alleen weigert Doets te annuleren.. Zij willen het blijven aankijken. We zullen dus pas 3 weken voor vertrek definitief horen of we wél of niet gaan.
Als we zelf annuleren zijn we de aanbetaling kwijt.

Om mezelf iets gerust te stellen wil ik graag horen hoe jullie hier over denken? Hoe groot achten jullie de kans dat wij op 17-9 gewoon de lucht in gaan?

Bedank voor het meedenken :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Inges schreef:
07 jul 2020, 09:37
Ik heb gelezen dat de overheid voorwaarden heeft gesteld aan de staatssteun en dat in die voorwaarden stond dat "pretvluchten" niet meer mochten.
Ik vind de redenering van meneer Paternotte wat vaag, wat is een ''essentiële vlucht'' Is vakantie dan niet essentieel? Ik denk dat de heer Paternotte zich een beetje vergist in hoeveel procent van die vluchten vol zit met vakantiegangers. LAS (maar dat hoef ik hier natuurlijk niet te vertellen :wink: ) is een belangrijk startpunt voor rondreizen in het Westen van de VS. Zijn LAX en SFO dan zoveel meer ''zakensteden''? Je vergeet de factor intercontinentaal.. Wat kort door de bocht als je het mij vraagt.

Malaga en Ibiza kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten of onze blauwe trots deze bestemmingen moet aandoen. Deze twee steden worden ook ruimschoots bediend door Transavia, Easyjet en Vueling (en vast nog wel meer airlines vanuit AMS).
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Lennartc »

Klm lijkt het beleid aangepast te hebben:


1. Omboeken
Wijzig uw reisdatum
U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen.
Is uw nieuwe reisdatum voor of op 30 november 2020? Als u boekt voor of op 30 oktober 2020, kunt u uw reisdatum wijzigen als dezelfde reisklasse (Economy Class of Business Class) als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is.
Als uw nieuwe reisdatum op of na 1 december 2020 is, kunt u de datum wijzigen als dezelfde boekingsklasse als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is. Er kan echter wel sprake zijn van een tariefverschil.
Wijzig uw bestemming
U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines, Virgin Atlantic en Kenya Airways.
U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen.


Het lijkt er dus op dat je ook je bestemming kan aanpassen als je vertrek ná 31-8 ligt. Dit is dan geen voucher maar je kan direct je betaalde ticket als credit gebruiken.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

@MaantJee94

Om eerlijk te zijn ik verwacht dat de kans klein is dat jullie vertrekken:

-Er is een travelban ingesteld tot nader order, je komt de VS niet in, kans lijkt mij klein dat deze in de komende weken wordt opgeheven
-Er is een oranje reisadvies vanuit onze regering (vakantiereizen worden afgeraden). Dit betekent dat als je toch gaat je in de problemen kunt komen met dekking op je reisverzekering of met terugkeren als je toch gaat
-Het aantal besmettingen neemt toe, staten zoals CA (Californië), AZ (Arizona) en NV (Nevada) zijn zwaar getroffen.

Grote kans dat Doets straks je reis vanzelf moet cancelen. Ik zou afwachten. Ze gaan als reisorganisatie waar zij verantwoordelijk zijn voor de mensen die ze meenemen echt niet toelaten op een vlucht waarvan ze weten dat je het land niet in komt. Boek je een losse vlucht is dat anders, daar kan de airline het niet van te voren weten of jij wel of niet mee mag. Een reisorganisatie kan die inschatting WEL van te voren maken lijkt mij.

Ben je na die drie weken overigens meer kwijt dan je aanbetaling? bijvoorbeeld dat je als je 2 weken van te voren annuleert je alsnog het hele bedrag moet betalen? Dat is wel goed om daar naar te kijken. Mocht de situatie onverwachts veranderen dat je toch kunt gaan maar niet wil.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 jul 2020, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

Hoe dat financieel precies zit moeten we nog uitzoeken. Ik geloof dat als je 45 dagen voor vertrek annuleert je 35% van de totaalsom kwijt bent. Als je later geannuleerd, bijvoorbeeld 2 weken van te voren ben je geloof ik nagenoeg alles kwijt. Het vervelende is dat Doets zo kort van te voren annuleert, misschien is dat ook tactiek hoor om zoveel mogelijk geld binnen te houden als mensen dan toch maar zelf gaan annuleren.. Ik heb alleen echt een hekel aan die onzekerheid. Ergens hoop ik dus, en dat klinkt wat lullig, dat Trump besluit gewoon die travel ban aan te houden tot minimaal oktober/november. Zou wel wat zekerheid geven namelijk.

Dit staat er op de site van Doets over annuleren:
De annuleringskosten:
Annulering tot de 42e dag voor de vertrek dag: 15% van de reissom plus eventuele additionele aanbetalingskosten. Deze kosten zijn vermeld op jouw factuur op dienstniveau.
Annulering vanaf de 42e dag tot de 28e dag voor de vertrekdag: 35% van de reissom*
Annulering vanaf de 28e dag tot de 21e dag voor de vertrekdag: 40% van de reissom*
Annulering vanaf de 21e dag tot de 14e dag voor de vertrekdag: 50% van de reissom*
Annulering vanaf de 14e dag tot de 5e dag voor de vertrekdag: 75% van de reissom*
Annulering vanaf de 5e dag voor de vertrekdag: 90% van de reissom*
Annulering op de vertrekdag of tijdens de reis: 100% van de reissom*

Kleine side note: we hebben nog geen reis- en annuleringsverzekering. Wilde hier mee wachten tot er meer zekerheid was, omdat we niet weten of we een verzekering kunnen meenemen als we moeten omboeken. Zo'n verzekering is toch een bak geld.

We moeten denk maar gewoon afwachten.
Laatst gewijzigd door markro op 07 jul 2020, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou inderdaad afwachten. Kan mij niet voorstellen dat jullie reis doorgaat in de huidige omstandigheden en kan mij niet voorstellen dat een reisorganisatie je laat vertrekken bij een oranje reisadvies.

Dat de lol er vanaf is en dat je niet meer wilt snap ik overigens volkomen, maar het is zonde om nu te annuleren en geld kwijt te zijn terwijl die reis waarschijnlijk niet doorgaat en je een voucher of teruggave gaat krijgen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door TommyGun »

Ik heb van het weekend onze Delta vluchten maar zelf geannuleerd (vertrek 1 aug). Was al zonder problemen eerder mogelijk maar na meerdere vluchtwijzigingen kon je dat sowieso doen.
"If you would like to cancel your flight, the value of your ticket will become an eCredit, and you can find more details available here. You'll be able to use your original ticket number as the eCredit number when you are ready to redeem it by following the step-by-step directions here https://www.delta.com/us/en/travel-upda ... iew#waiver."

Moet blijkbaar alleen nog even wachten op de amount van de vouchers (ecredits)?
"Oops! We're sorry. We are not able to determine the eCredit amount at this time. Please contact Delta Reservations at 1-800-221-1212 when you are ready to book your next trip."

Gelukkig alle hotels gratis kunnen annuleren. Sommige waren wel geboekt onder "niet-terugebetaalbaar" maar die zijn coulant geweest en hebben alsnog gratis annulering ingezet.

Alle uitjes die we gepland hadden eveneens gratis geannuleerd of kunnen we simpelweg verzetten. Ideaal :)
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

d_vdploeg schreef:
07 jul 2020, 10:26
Ik zou inderdaad afwachten. Kan mij niet voorstellen dat jullie reis doorgaat in de huidige omstandigheden en kan mij niet voorstellen dat een reisorganisatie je laat vertrekken bij een oranje reisadvies.

Dat de lol er vanaf is en dat je niet meer wilt snap ik overigens volkomen, maar het is zonde om nu te annuleren en geld kwijt te zijn terwijl die reis waarschijnlijk niet doorgaat en je een voucher of teruggave gaat krijgen.
We wachten het inderdaad maar gewoon af. Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat de reis door kan gaan maarja aan de andere kant het is pas over twee maanden en in twee maanden kan er veel gebeuren.
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

Onze reis van 20 juli naar Boston, met Lufthansa, is vorige week uit het vluchtschema verdwenen. Contact opgenomen met Flysmarter waar de reis geboekt was. Kregen snel genoeg een mail terug waar we konden aangeven wat we wilden, vouchers of refund. We hebben een refund aangevraagd. We kunnen nu bij Flysmarter.nl inloggen met onze email en boekingsnummer en kunnen dan de status volgen van onze refund. Zou wel een tijd duren. We wachten weer af.
Laatst gewijzigd door MvdBrink op 07 jul 2020, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

@MaantJee94 Kan, maar er moet dan m.i. nog wel veel gebeuren. EN besmettingen naar beneden, EN travelban opgeheven, en dat zal leiden tot een geel reisadvies voor de VS.

Dan moet je zelf nog willen, want er kunnen nog beperkingen gelden, bijv. parken die nog dicht zijn ect.

Dat is overigens wel de reden dat Doets (en andere reisorganisaties) wachten met annuleren, misschien dat de situatie veranderd... Vanuit hen is er geen meerwaarde om reizen voor half september nu al te cancelen t.o.v. 3 weken van te voren. Bovendien hebben ze het druk genoeg met mensen die de komende dagen/weken vertrekken.

Heb je de mogelijkheid om een voucher aan te vragen? Want je reis die wordt gecanceld is een mogelijkheid maar wellicht dat je wel al een voucher kunt aanvragen voor het betaalde bedrag of je reis kunt omboeken naar volgend jaar.. Als je al weet of je dan wilt gaan en ook wanneer.. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

Je krijgt geloof ik alleen een voucher als je reis definitief niet door kan gaan. Wij weten dus nog niks. Kosteloos omboeken kan ook pas als de reis definitief geannuleerd is.
Laatst gewijzigd door markro op 07 jul 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@MaantJee94 je hoeft het voorgaande bericht niet helemaal te quoten als je reageert - en het is volgens de forumregels ook niet toegestaan ;)
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

@harryh Bedankt dat je mij op de regels wijst, ik ben nieuw en moet dat soort dingen nog leren ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

:thumbup:
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

Super! Ik heb het zojuist ook geprobeerd, niet geschoten is altijd mis... Gaat bij ons on 3 nachten Palazzo, dus het is de moeite. Bedankt voor het delen van je ervaringen
Voor ieders info; Via Messenger bij Hotwire binnen 24 uur reactie, binnen 7 dagen krijg ik zelfs geld terug gestort! Super service :clap:
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer