Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Die brief moet je ook niet per mail sturen, maar aangetekend. Ik had direct de dag er op bericht, maar dit was bij BudgetAir. Daarnaast zou je een betwisting kunnen openen mits je met credit card hebt geboekt.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@Timb

Ik heb de brief alleen per mail gestuurd. Niet op het gewone e-mailie-mailadres in een speciaal contact formulier van Gate1.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@Inges Ik zit in dezelfde situatie qua nog niet ontvangen vd refund, had vouchers die ik onder protest heb moeten accepteren, maar toen het beleid mbt refunds wijzigde heb ik direct een refund aangevraagd. Van de aanvraag kreeg ik een bevestiging per email met de titel "Verzoek tot teruggave door KLM: IDxxxxx" met in de bijlage een pdf van wat ik had aangevraagd, incl verzoek om terugstorting op creditcard.

Dat was ook 11 juni, ik geef KLM nog een week voordat ik ICS inschakel om het op die manier terug te krijgen. Geen Amex hiervoor gebruikt.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

harryh schreef:
03 jul 2020, 11:29
Van de aanvraag kreeg ik een bevestiging per email met de titel "Verzoek tot teruggave door KLM: IDxxxxx" met in de bijlage een pdf van wat ik had aangevraagd,
Dat heb ik dus niet eens gehad en ook ik heb een aanvraag ingediend op 11 juni. Geen mail...niets....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Ik zou dan via social proberen of er iemand bij KLM kan zien of die aanvraag is ontvangen. Als dat niet lukt zou je een klacht kunnen indienen en op die manier meer info proberen krijgen. Voor het traject bij Amex zou het wel handig zijn om iets van een bevestiging van ontvangst van KLM te hebben.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

@Inges Probeer via Facebook (als je dit hebt) messenger even contact te leggen, daar reageren ze binnen enkele uren is mijn ervaring.

Vwb betreft refund aanvragen zijn de verhalen wisselend. Soms duurt het weken voor je reactie krijgt. Wij hebben een refund request uitstaan bij Emirates (zouden dit jaar een uitstapje maken naar Indonesië). Wel bevestiging ontvangen maar dit duurt aankomende zaterdag ook al 4 weken.. Wat ik er mee wil zeggen, even los van het feit dat je geen bevestiging hebt gehad (wat naar mij idee wel zou moeten) duurt het dus ook bij andere airlines lang voor ze reageren.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 03 jul 2020, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ze hebben de aanvraag niet ontvangen. Maar ik denk dat ik het zelf fout heb gedaan in eerste instantie want ik heb gevraagd om geld terug op mijn ticketnummers en niet op mijn vouchernummers. Gek is dat ik me niet kan herinneren dat die mogelijkheid er toen was toen ik de refund indiende (er werd toen gevraagd om ticketnummer). Ik heb het nu opnieuw gedaan (nu op vouchernummer) en kreeg de mail nu direct met de aanvraag.

Ik denk dat ik nu een aantal weken langer moet wachten. Waar ik wel van baal want als je boekt is je geld onmiddellijk weg ook als je pas over 9 maanden vliegt. Terugbetalen zou niet zo moeilijk moeten zijn. Dat moest ik ook met mijn klanten. Druk op de knop en het bedrag wordt teruggestort op de rekening waar mee is betaald. Maar goed.... mijn financiële risico word niet gedekt door 3,4 miljard van de regering........
Laatst gewijzigd door Inges op 03 jul 2020, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Inges schreef:
03 jul 2020, 11:06
Heeft iemand al een geschil geopend bij de AMEX? Hoe moet ik dat doen?
Van hun site:
Claim indienen voor Aankoopverzekering, de Geld-terug-Garantie of persoonlijk ongeval:
Neem telefonisch contact op met Chubb via +31 (0)10 289 3545 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur).
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Thanks. Ik heb via de whatsapp begrepen (warop ze verbazingwekkend snel antwoordde) dat er geen aanvraag is ontvangen. Vreemd terwijl ik wel een aanvraag nummer heb gehad (printscreen geen mail) via de site.

Maar goed.... opnieuw gedaan dus (zie boven). Nu moet ik weer wachten......
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Als je de betaling gaat betwisten via de credit card maatschappij heb je wel bewijs nodig dat:

- Je vlucht door de maatschappij is geannuleerd (screenshot of originele email)
- Je een refund is toegezegd door de maatschappij (beste is via twitter of messenger contact opnemen en dan screenshots maken van gesprek, telefonisch kan je niets bewijzen..)
- Afschrift van je cc rekening

Ik weet niet hoe het bij AMEX is geregeld maar bij ICS hebben ze momenteel hun handen vol aan betwistingen. Je moet rekenen op minimaal 20 werkdagen voor je aanvraag behandeld wordt en als je niet de juiste of onduidelijke documenten mee stuurt kom je weer onder op de stapel.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@A&A vandaag op jouw aanraden :thumbup: gechat via facebook met expedia. Binnen een minuut een reactie en nu gaan ze de refund bij BA in gang zetten. Sterker nog volgens de expedia medewerker is BA snel met reageren en verwacht ze binnen 14 dagen de creditering te verwerken, in tegenstelling tot 30 weken zoals ze bij jou aangeven, vreemd toch.

Letterlijke tekst: "Ellen, geen probleem ik heb even gekeken in de boeking maar zie dat ik gewoon een restitutie van de vlucht kan aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. Brithsch airlines is altijd wel snel met het verwerken van de restituties ik zal het aanvragen en dan hou ik de boeking in de gaten als we bericht hebben van de airline om het geld terug te storten zal ik het in orde maken voor u. De restitutie zal ongeveer 14 werkdagen duren. G^P"
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Visser schreef:
02 jul 2020, 18:39
ClaireVHaut schreef:
02 jul 2020, 15:16
Canada is niet open voor EU.
Maar Canadezen zijn wel welkom in Europa? Dacht ik gelezen te hebben.
DAt wel, maar of ze het in canada toestaan dat ze naar europa mogen is een tweeden.. Maar daar hebben wij toch niets aan ? Vanuit NL komt er niemand in voorlopig
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Inges schreef:
03 jul 2020, 11:52
Druk op de knop en het bedrag wordt teruggestort op de rekening waar mee is betaald. Maar goed.... mijn financiële risico word niet gedekt door 3,4 miljard van de regering........
Zo simpel is het niet helaas. Het hangt er helemaal van af wat voor soort ticket, welke code enz.
Sommige tickets kunnen inderdaad met een druk op de knop gerefund worden, maar dat zijn er maar weinig. De meeste aanvragen voor vouchers of refunds gaan naar een speciale afdeling waar ze stuk voor stuk handmatig behandeld moeten worden. Elk ticket is weer anders afhankelijk van waar ze geboekt zijn, welke prijs enz.
Tel daarbij op dat er geen tienduizenden maar een paar honderdduizend aanvragen in de wachtrij staan, met beperkt personeel en je kunt je voorstellen dat het wel even gaat duren voor je aan de beurt bent.
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Poohbear »

marc08 schreef:
03 jul 2020, 09:55
Die hebben wij ook ontvangen op 29 juni. Wij vliegen pas eind sept via Frankfurt naar orlando. Maar op dit moment staat alleen de vlucht naar Orlando er nog in.

We wachten nog even de ontwikkelingen af en met wat vliegtickets gaat komen als oplossing.

Ps: ik heb nog niet alle 150plus paginas gelezen. Maar ik lees dat er een bepaalde brief gebruikt wordt en deze vind ik niet terug in de laatste pagina's of met zoeken. Heeft iemand deze zo snel ter beschikking? Waarvoor alvast dank.
@marc08 Kunnen jullie de boeking nog wel inzien via lufthansa 'manage by booking'?
Hans2804
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2019, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Hans2804 »

pumi1000 schreef:
01 jul 2020, 18:38
Vanmorgen mail van vliegtickets.nl dat onze terugvlucht geannuleerd was. Ze boden alternatieve vlucht en of we dat wilden bevestigen. Dat doen we dus niet. Ik heb meteen gemaild dat we niet akkoord gaan en de voorbeeldbrief erbij geplakt dat nu Lufthansa een vlucht geannuleerd heeft wij recht hebben op terugbetaling ticket. Net al antwoord terug, dat ze het gaan voorleggen aan hun back office. Normaal reageert vliegtickets.nl na weken pas op mail.

Als ik nu inlog bij Lufthansa staat daar die alternatieve terugvlucht waar ik dus GEEN akkoord op heb gegeven. Heb nu wel bewijs dat vliegtickets.nl mijn mail heeft ontvangen (zat onder hun reply erbij). Heb mijn mail ook maar aangetekend verstuurd per post vandaag, want wil gewoon refund. Wacht nog even antwoord vliegtickets.nl af anders ook maar een mail en brief naar Lufthansa dat mijn terugvlucht geannuleerd was. Want die zijn telefonisch ook al niet bereikbaar........wat een klantenservices.
Wel vreemd dat dit zo verschillend afgehandeld wordt.... wij hebben van vliegtickets.nl mail gehad met melding dat heenvluchten geannuleerd zijn en refund is opgestart. Wel mededeling erbij dat het een half jaar kan duren voordat we het geld terug hebben.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Positief berichtje van Hotwire.
Ik had twee boekingen (non-refundable en al betaald) bij Hotwire.
Enkele weken geleden had men een van deze twee al gratis geannuleerd en het geld staat al op de cc.
Gisteren de andere boeking via hotwire gecanceld.

ik doe dit via de chatfunctie (messenger) en de leg de situatie uit.
Beide keren heeft Hotwire met het hotel gebeld. (tenminste dat schrijven ze)

Van de eerste boeking staat het geld weer op de rekening. Van de tweede heb ik een bevestiging.
:thumbup:

Nu nog de tickets :?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

@Hans2804
Ja erg vreemd dat het zo verschilt. Mijn vriendin kreeg dezelfde mail als jij.

Ik heb bewijs van hun dat mijn terugvlucht dus geannuleerd is. Mijn aangetekend schrijven is aangekomen en ze zijn er mee bezig. De 3 dagen zijn nu voorbij waarin ik moest bevestigen, dus ben benieuwd. Nog 1 week voor vertrek.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

vana schreef:
03 jul 2020, 15:48
Zo simpel is het niet helaas. Het hangt er helemaal van af wat voor soort ticket, welke code enz.
Sommige tickets kunnen inderdaad met een druk op de knop gerefund worden, maar dat zijn er maar weinig.
Ik heb in november 2019 een ticket gekocht bij KLM. Deze is op 12 april geannuleerd door KLM. Toen heb ik meteen aangeven dat ik een refund wilde omdat ik niet degene ben die heeft geannuleerd. Dat kon toen niet ondanks dat ik daar wel gewoon recht op heb. Ik kreeg onder protest een voucher. Ik snap de "ja maar anders gaan we failliet en kan er niemand meer vliegen" mentaliteit. Maar waarom moet dat mijn risico zijn? Ik ben flexwerker voor een evenementen organisatie en zelfstandig fotograaf. Niemand had verwacht om 5 maanden zonder salaris thuis te zitten (en klanten terug te moeten betalen). Ik ook niet. Ik heb een redelijke buffer maar geen 3,4 miljard garantie van de overheid. Mijn hypotheek wil gewoon op tijd betaald worden en anders mag ik mijn huis verlaten. Van het geld dat KLM onterecht van mij vasthoudt kan ik bijna 6 maanden mijn hypotheek betalen maar daar is geen oog voor. Als KLM maar gered wordt. Maar ik dan? Het is mijn geld. Ze hebben niet geleverd. Ik heb helemaal geen moeilijk ticket. Gewoon een 074 rechtstreeks bij hun gekocht met een credit card die door hun uitgegeven wordt. Ze hadden me in april die kosten al terug moeten betalen toen ik er om vroeg omdat ik er recht op heb, Het is nu juli!

Mooi hoor dat ik begrip moet hebben voor KLM maar dat brokkelt wel wat af als je al 3 maanden het geld terug wil waar je recht op hebt en de hypotheek vertrekker aan de andere kan daar beslist geen begrip voor heeft. Was het maar zo simpel allemaal he?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Ik begrijp dat je het zwaar hebt.
Maar geloof me maar, als een nederweker van de boekingsafdeling met een druk op de knop je geld terug kon geven zou hij het direct doen. Waarom zouden ze in vredesnaam jou geld vasthouden en daardoor al die stress en onaardige en vaak persoonlijke verwensingen en bedreigingen dagelijks over zich heen krijgen?
Feit is dat ze heel weinig mensen hebben die honderdduizenden aanvragen moeten behandelen.
Waarvan heel veel aanvragen ook nog incompleet zijn, zodat de klant weer benaderd moet worden voor meer gegevens.
En nee, ze kunnen niet maar wat mensen erbij zetten, er gaat een wekenlange opleiding aan dit werk vooraf en er is geen geld om extra personeel op te leiden. Er gaan juist mensen ontslagen worden.

OH, en ik wacht ook al ruim twee maanden op een refund van Lufthansa
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

KLM adverteerde dat ze het oudste bedrijf zijn in deze tak. En dan helemaal niks gespaard..... Dat is toch ook wel erg hoor. En als t weken duurt om iemand op te leiden, hadden ze die mensen een maand geleden al kunnen laten werken.
Snap trouwens toch niet dat zoveel Nederlanders nog met KLM vliegen, ze zijn bepaald niet goedkoop. Ja, je krijg een ijsje na het eten... Maar dat kun je overal ook kopen.

Ik had een hart aanval, 9 weken in het ziekenhuis. Pas na 6 maanden een uitkering. Maar had genoeg in de bank om een aantal jaren te leven. En werkte gewoon voor een baas. Maar leef altijd zonder schulden, wat vrijwel onmogelijk schijnt te zijn voor de gemiddelde amerikaan. Wat kan mij t schelen wat voor auto ik rij, is wel altijd cash betaald....
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer