Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door babarage »

Australië kan maar das wel heel ernstig uit de gooi. Dubai (UAE) zie ik er ook niet tussen staan.
Laatst gewijzigd door babarage op 30 jun 2020, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Arjan92s schreef:
30 jun 2020, 13:58
Probleem is nu dus dat er geen rechtstreekse vlucht vanuit Servië gaat en ook niet van andere Oost-Europese landen die niet op het lijstje staan. Voor zover ik weet gaan ze allemaal via Schengenlanden.
Waarom moet je perse vliegen vanuit Europa? Kijk is naar Afrika of Azië als dat mogelijk is. En of dat kan binnen de regels...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

mtl schreef:
30 jun 2020, 14:18
Heel misschien is de travelban dan voorbij?
Laten we het hopen, voorlopig zie ik het nog niet echt stabiliseren in de meeste Staten.. Dat hoeft misschien niet direct een graadmeter te zijn om de grenzen te openen voor Schengen burgers. Al zie ik vanuit de EU de reisadviezen richting de VS voorlopig niet op geel of groen springen en ik zie Trump er wel voor aan om te zeggen, jullie grenzen nog niet open voor ons, dan die van ons ook niet voor jullie :wink:

Al lijkt het mij dat die travelban niet eeuwig kan duren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
30 jun 2020, 14:23
Waarom moet je perse vliegen vanuit Europa? Kijk is naar Afrika of Azië als dat mogelijk is. En of dat kan binnen de regels...
Dan nog.. Ik weet niet of er zo gekeken wordt hoor en ik snap echt de urgentie wel in het verhaal van @Arjan92s..

Maar ik ben Nederlander, met een Nederlands paspoort dus Schengen ingezetene. Ik reis via Dubai of Kaapstad of whatever, een niet Schengenland naar de VS. Ik kom dus via Dubai daar aan.. Dan krijg je neem ik aan een zelfde soort gesprekje als die wij krijgen als wij via onze ESTA's de VS in komen? Wat kom je doen, wanneer vertrek je weer ect.

Stel ik ben officer en ik heb iemand voor me met de Nederlandse nationaliteit die via Dubai naar de VS reist, in corona tijd.. Waarbij je weet als officer dat er een travelban is voor Europa.. Dat zou bij mij een belletje doen rinkelen..Geen idee of ze op basis van deze vermoedens je kunnen en zullen weigeren.

Ik gun hem zijn bruiloft hoor, maar probeer alleen maar voor te stellen hoe dit gaat..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door babarage »

Hmm eens. Zekerheid heb je niet. Maar ik neem aan dat hij het juiste visum heeft om te kunnen trouwen. Als je dan aantoont dat je keurig volgens de regels 14 dagen buiten het Schengen gebied bent geweest zou het ook niet onlogisch zijn dat je binnen mag.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
73ES
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2019, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 73ES »

Cheaptickets gaat bij mij ook binnen 10 werkdagen geld terugstorten.
Tickets op 28-12-2019 aangeschaft: AMS-ZÜRICH-SFO met Swiss/United.

Ik zou gaan vliegen op 16 april (retour 26 april).
Boekingskosten e.d. worden niet vergoed maar ben al blij met het feit dat ik bijna alles terugkrijg in geld ipv Vouchers.

E.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Contact opnemen met de ambassade om te zien wat evt je opties zijn?
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

d_vdploeg schreef:
30 jun 2020, 14:16
Nogmaals hoe vervelend ook, het zou mij niets verbazen dat als je via een niet Schengenland reist, je alsnog wordt tegen gehouden omdat je uit een Schengenland komt... Ik zou dat risico niet willen nemen.. Sta je daar in Belgrado na 14 dagen in een hotel te wachten op doorreis naar de VS (of iets in die trend). Je hebt echt geen garantie dat je als via Servië reist dat het dan lukt, nu met corona zal het er niet makkelijker op zijn
Als de OP zich netjes aan de regels houdt dan is er geen enkele reden waarom de US hem niet zou binnenlaten. De enige reden kan zijn dat de oranje kleuter weer iets nieuws verzint in de tussentijd. Maar zolang dat niet het geval is zal iemand die netjes 2 weken buiten schengen/UK/Ierland is geweest gewoon worden binnengelaten.

Overigens is Aruba wellicht een slimmere route dan Servie. 2 weekjes Aruba (KLM vliegt er vanaf volgende week weer op en vanaf morgen mag je binnen) en daarna met Delta door naar de states. Ook dat lijkt vanaf de tweede week van juli allemaal weer te vliegen. Als je bij binnenkomst in de US zorgt dat je een boarding pass van je vlucht vanuit Europa naar Aruba kunt overleggen, met een datum >2 weken in het verleden, plus een hotelrekening in Aruba van ten minste 14 dagen, dan wordt je echt niet geweigerd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

georgesken schreef:
30 jun 2020, 14:57
Contact opnemen met de ambassade om te zien wat evt je opties zijn?
Dat is inderdaad een andere optie. Mijn (Engelse) werkgever is al met de ambassade in de weer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij als in september het seizoen toch begint en ik die kant op moet. Men moet nu mijn agenda van ik meen de afgelopen 2 jaar overleggen inclusief tickets, hotelovernachtingen en weet ik wat allemaal niet meer. Heb weinig zin om dadelijk een half jaar in Amerika te zitten zonder mn gezin. Dan vlieg ik liever een keer of 30 op en neer... :wink:

Ik hoor het wel!

Maar het meest opvallende vond ik dat de deur niet meteen werd dicht gegooid.

En anders is inderdaad een andere route een optie. 14 dagen daar verblijven, dat aantoonbaar hebben. Dan voldoe je keurig aan de regels. Mocht er iets gevraagd gaan worden.
Ik heb Global Entry, maar ik weet niet hoe dat er uitziet in Corona-tijd. Of ik nog steeds gewoon door kan lopen, of dat er vragen gesteld gaan worden. Ik heb wel begrepen dat ze vanaf volgende week weer met de interviews beginnen voor de nieuwe aanvragen aangaande Global Entry.
babarage schreef:
30 jun 2020, 14:44
Maar ik neem aan dat hij het juiste visum heeft om te kunnen trouwen. Als je dan aantoont dat je keurig volgens de regels 14 dagen buiten het Schengen gebied bent geweest zou het ook niet onlogisch zijn dat je binnen mag.
Inderdaad! Je geeft aan dat er al duizenden dollars zijn betaald. Dus ik ga er gemakshalve even vanuit dat je niet op maandagmorgen even langs City Hall rijdt. Of dat je door Elvis getrouwd wordt. Al kan dat ook flink in de papieren lopen... :blink:
Maar wat is daarna de bedoeling? Blijven jullie daar? Heb je een visum? Mag je werken? Heb je werk? Dat zal de toegang al dan niet vergemakkelijken.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Nessiezzz schreef:
Dus elke 2 weken kan de beslissing worden genomen. Ben benieuwd hoe de Amerikanen hier naar kijken.

Bron : AD
Officieel nu : Amerikanen moeten nog even wachten.

Europese Unie publiceert lijst met veilige landen: Marokko wel, Turkije niet - https://nos.nl/l/2339052
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Dat zal de travelban vanuit de VS richting Europa geen goed doen, ik denk dat Trump zal denken, jullie niet voor ons, dan wij niet voor jullie :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Ik heb zo'n vermoeden dat de reden dat de US niet op deze lijst staat precies andersom is: er zal vast lang onderhandeld zijn om gezamelijk weer te openen met bijvoorbeeld quarantaine restricties, maar ik gok er zo op dat Trump het helemaal prima vind om de banden tussen de US en Europa verder onder druk te zetten en dus niet van plan was om de ban aan zijn kant op te heffen. Zeler als ik lees wat er vandaag weer naar buiten is gekomen over de relatie tussen bijvoorbeeld Trump en Erdogan.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Rinus Veekay is via Mexico Amerika binnen gekomen. Twee weken in quarantaine in Cancun, er zijn ergere dingen in het leven...

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... -kalmthout
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

roelb schreef:
30 jun 2020, 17:09
Ik heb zo'n vermoeden dat de reden dat de US niet op deze lijst staat precies andersom is: er zal vast lang onderhandeld zijn om gezamelijk weer te openen met bijvoorbeeld quarantaine restricties, maar ik gok er zo op dat Trump het helemaal prima vind om de banden tussen de US en Europa verder onder druk te zetten en dus niet van plan was om de ban aan zijn kant op te heffen. Zeler als ik lees wat er vandaag weer naar buiten is gekomen over de relatie tussen bijvoorbeeld Trump en Erdogan.

Zou het niet gewoon te maken kunnen hebben met (in een aantal staten) toenemende besmettingen?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

Onze vlucht met Lufthansa van 20 juli naar Boston stond steeds op confirmed op de Lufthansa website. Vandaag keken we weer en nu stond er the booking could not be found. Betekent dit dat de vlucht geannuleerd is? Ik weet dat het hier al eerder genoemd is in dit topic maar kon het niet zo gauw terug vinden in de 150 pagina’s :?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door chippie777 »

roelb schreef:
30 jun 2020, 17:09
Ik heb zo'n vermoeden dat de reden dat de US niet op deze lijst staat precies andersom is: er zal vast lang onderhandeld zijn om gezamelijk weer te openen met bijvoorbeeld quarantaine restricties, maar ik gok er zo op dat Trump het helemaal prima vind om de banden tussen de US en Europa verder onder druk te zetten en dus niet van plan was om de ban aan zijn kant op te heffen. Zeler als ik lees wat er vandaag weer naar buiten is gekomen over de relatie tussen bijvoorbeeld Trump en Erdogan.
Ga er maar vanuit dat op dat niveau alles politiek gedreven is. Zeker met de verkiezingen in het vooruitzicht willen bepaalde leiders zich laten gelden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

chippie777 schreef:
30 jun 2020, 18:39
Ga er maar vanuit dat op dat niveau alles politiek gedreven is. Zeker met de verkiezingen in het vooruitzicht willen bepaalde leiders zich laten gelden.
Dat denk ik ook (dat alles politiek gedreven is), maar wie weet zou het andersom ook wel kunnen: dat Trump in de (nabije?) toekomst de grenzen voor Europeanen open zet en dat naar de Amerikanen verkoopt als “kijk eens wat een goede daad ik doe voor de toeristensector/economie”.

Uiteraard allemaal puur speculatief he... :mrgreen:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Als ik dit lees en de grafiek bekijk gaat de travel ban van Amerikanen door Europa nog een hele tijd duren, het begint nu echt uit de hand te lopen. :shock:

https://www.nu.nl/buitenland/6061483/to ... ingen.html
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sullivan85 »

Ik vrees ook inderdaad dat we er dit jaar niet meer inkomen :(
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pollekes7 »

Ik wilde even laten weten dat ik gisteren een mailtje had gekregen dat cheaptickets het geld binnen 10 dagen zou terug boeken.
Vandaag stond het op mijn rekening....
Mijn reis stond gepland op 22 april.
Het duurde dus even voordat het geregeld was.
Even moed inpraten voor de mensen die nog geen geld terug hebben gekregen.
Hopelijk komt het bij jullie ook snel goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer