Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Dat is niet nodig. Gewoon rustig afwachten, in ieder geval tot 20 juli. Bij KLM kun je het cancellation request gewoon online doen, en zolang je dat maar uiterlijk op de vertrektijd van je vlucht doet (of een uurtje daarvoor) dan ben je op tijd.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

Ook even een update hier:

Wij zouden 15 Juli vliegen van AMS - ORD (Chicago) en 23 Augustus van LAX (Los Angeles) - AMS. Heenvlucht is geannuleerd door KLM en omgeboekt naar 16 Juli. Toch besloten om een restitutieverzoek in te dienen ongeveer 3 weken geleden. Geen bevestiging gekregen, maar toch maar afgewacht. Vorige week toch maar even gebeld met de klantenservice van KLM. Daar vertelde een mevrouw mij dat ik het verzoek is aangekomen en dat ik inderdaad recht heb op restitutie, dit is alleen nog niet in behandeling vanwege de vele verzoeken die KLM krijgt. Ook al komt de datum van 16 Juli snel dichterbij, de vrouw vertelde me dat ik alles moest negeren; mailtjes over inchecken etc gewoon negeren en niet vliegen 16 Juli. Als er in de tussentijd iets veranderd dan zou ik daar een mail over krijgen.

Ik denk zelf niet dat er tussentijds geannuleerd wordt vanwege de travel ban, want KLM vliegt nog dagelijks op deze routes. Maar wel vreemd dat ze op voorhand niet gewoon annuleren vanwege de travel ban... :?:
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Hoezo is dat vreemd? Dat toestel vliegt toch gewoon en jij hebt een ticket? Het zou pas vreemd zijn als ze je dan proactief van een vlucht afhalen.

KLM kan immers niet ruiken of jij wel of niet mee mag. Pas op het moment dat je daadwerkelijk incheckt en zaken als paspoortgegevens, visa en andere zaken overlegt kunnen ze een inschatting maken. Als ze vermoeden dat je niet mee mag zul je geen boarding pas krijgen, maar wel het verzoek om je bij de balie te melden. En daar kan de uiteindelijke beoordeling pas gemaakt worden, bijvoorbeeld als je op basis van familierelaties onder een uitzondering valt.
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Xa4tje »

Wij hebben gisteren ons geld teruggekregen van CheapTickets!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

@JanVoo en s.anne

Tja inderdaad erg vervelend dat we zo lang moeten wachten. Ik verwacht geen annulatie en dat ik er zelf achteraan zal moeten. Ik wacht een paar dagen van te voren, dat ik wel de tijd heb om iemand te pakken te krijgen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

roelb schreef:
29 jun 2020, 12:06
Als ze vermoeden dat je niet mee mag zul je geen boarding pas krijgen, maar wel het verzoek om je bij de balie te melden. En daar kan de uiteindelijke beoordeling pas gemaakt worden, bijvoorbeeld als je op basis van familierelaties onder een uitzondering valt.
Nee precies, ze zien pas dat jij niet mee mag op het moment dat je de API(S) gegevens invult bij het inchecken. Dan zie ze hey Schengen ingezetene.

Maar hoe moet je het dan aanpakken als je vlucht gewoon gaat, gewoon alles negeren en naderhand een non refundable voucher aanvragen? Of dit vlak voor vertrek doen als je zeker weet dat je vlucht niet meer geannuleerd gaat worden?

Ik neem aan dat je niks doet, alles negeert, uiteraard niet incheckt en niet naar de airport gaat, dat dit wordt opgevat als een no show? Hoe moet de airline immers weten dat jij niet mee mag.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 jun 2020, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Ja, wat @d_vdploeg hierboven zegt was eigenlijk precies de aanleiding voor mijn eerste post vanochtend.
@roelb zegt afwachten tot het laatste moment, maar ergens maakt dat me toch een beetje onzeker ivm de kans om als no-show te worden aangemerkt (omdat je misschien toch te laat bent).
Maar ik vrees idd dat zelf annuleren (voor mij) de enige optie is
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
29 jun 2020, 12:06
Pas op het moment dat je daadwerkelijk incheckt en zaken als paspoortgegevens, visa en andere zaken overlegt kunnen ze een inschatting maken.
Wat ik mij afvraag.

Bij de één wordt een vlucht veel eerder geannuleerd dan bij een ander. Zou het kunnen dat de mensen wiens vlucht veel eerder voor de vertrekdatum geannuleerd wordt reeds eerder hun API gegevens ingevuld hebben op de site van de airline? Daarvoor hoef je nl. niet te wachten totdat je kunt inchecken.

Mijn gegevens zijn gewoon bekend bij United. Dus bij het inchecken hoef ik die niet allemaal meer in te vullen.

Weet niet of het van invloed is (had en heb geen vlucht gepland in deze corona-periode) maar vroeg het mij gewoon af omdat er veel verschillen zijn qua moment van annuleren door de airline.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Maar dan nog, de airline kan hooguit besluiten om je niet automatisch een boarding pass te verstrekken. Maar de condities van de ban zijn zodanig dat je niet geautomatiseerd kunt vaststellen of iemand wel of niet mee mag. Denk aan trouwdocumenten oid.
Norm Peterson
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Norm Peterson »

Heb helaas vanmorgen de gehele trip gecanceld.
Vertrek stond gepland op 6 september, maar geen vertrouwen dat de problemen in de USA dan voorbij zijn. Probleemloos alles kunnen cancelen, maar wil jullie dit antwoord van de Shack Up Inn niet onthouden 😉

"We understand and will give you a never expiring credit for the $10.90 you paid at booking. Take care"
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik heb van mijn creditcard maatschappij Het geld voor de vliegtickets terug gekregen. Aangezien ik geen contact met BudgetAir kreeg heb ik het zo gedaan. Geld binnen 2 weken terug gekregen.
Tessa_1989
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2020, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tessa_1989 »

@JanVoo

Ben nieuw hier, maar wij zouden 7 sept vliegen van AMS - SLC met KLM door Delta. De heenvlucht is geannuleerd, vrij op tijd vind ik zelf! Terugvlucht zou 1 okt zijn ook SLC - AMS, KLM door Delta, nog niet geannuleerd.

Heb overigens ook geen mail ontvangen dat de heenvlucht geannuleerd was. Alleen zo nu en dan bij mijn boekingen gekeken en daar stond het 'plots'
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Martijn88 »

@Coyote Ik denk dat het invullen van de API gegevens niet zoveel uit maakt, ik heb ze gelijk ingevuld na het boeken, maar de vlucht staat, buiten de schemawijziging/annulering om, nog gewoon gepland.
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door etismo »

@Ruud2004 Je hebt gelijk ivm mijn uiting bedriegers,dat zijn ze pas als ik niets terug ontvang. Ik vind het gewoon jammer dat ze niet reageren ondanks mijn vele mails. Ik weet dat het voor hen ook niet gemakkelijk is, maar de gedachte dat ze met niets over de brug zouden komen houdt me toch even wakker.
Bedankt voor de reactie. :thumbup:
Gebruikersavatar
De Neur
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door De Neur »

Xa4tje schreef:
29 jun 2020, 12:09
Wij hebben gisteren ons geld teruggekregen van CheapTickets!
Kun je ook aangeven met welke maatschappij je zou vliegen en op welke datum.

Alvast bedankt.

Groet,
Karin
Vakantie ......................liever vandaag nog!!!!!!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Voor wat het waard is: wij hebben een paar dagen geleden via de livechat van Cheaptickets onze United-vluchten in augustus en september geannuleerd. Deze vluchten hebben we dus zelf geannuleerd, het zijn vluchten waarvan ik niet verwacht dat United ze gaat annuleren.

Dit echter met de toezegging dat we ons geld terugkrijgen (zij het dat we er meerdere maanden op zouden moeten wachten). Dat verbaasde me nogal, maar de medewerker van Cheaptickets zei dit echt, en onder die voorwaarde heb ik akkoord gegeven voor het annuleren van de vluchten. Ik heb uiteraard de chattranscriptie en dergelijke opgeslagen. Mocht het geld niet terugkomen van Cheaptickets, dan kan ik het met de toezegging die is gedaan via de chat altijd nog proberen terug te vorderen via de creditcardaanbieder.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Screenshot_20200629-175044_Chrome.jpg
Dus elke 2 weken kan de beslissing worden genomen. Ben benieuwd hoe de Amerikanen hier naar kijken.

Bron : AD
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 29 jun 2020, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Elke twee herzien... Dat laat mogelijkheden.

Natuurlijk, het is niet alleen Amerikanen die Europa binnen moeten kunnen, het moet ook omgekeerd kunnen en daarvoor moet de V.S. z'n grenzen natuurlijk openen.

Misschien passen ze ook het principe van wederkerigheid toe. Ik blijf een klein beetje hoop houden voor september :clap: (tegen beter weten in...?)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Nou, volgens mij zit ik in het zelfde schuitje als jij en ik weet gewoon ook niet beter :wink: Dus afwachten is enkel wat we kunnen.

Maar ter info voor jou @Timothy555, ik ga waarschijnlijk verplaatsen naar oktober (1e 2weken) omdat we een directe vlucht naar LAs willen.
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Claubo »

Vandaag is onze hele heenreis Frankfurt-Denver-, Denver- Las Vegas gecancelled. Lufthansa vraagt of we contact opnemen met de . We zouden overigens vertrekken op 17 juli.

De terugreis staat nog gewoon op confirmed. Kunnen wij nu een refund aanvragen voor de hele reis, heen en terug?

Wat raden jullie aan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer