Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
raul
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door raul »

driel24 schreef:
12 jun 2020, 15:57
Ruud2004 schreef:
12 jun 2020, 11:21


Ook @covri

Ik zou er wat "steviger" in gaan staan en TIX of (valse) zusterorganisatie Gate1, klip en klaar aangeven wat ik wil. Eerst in contact gaan met Delta vwb de stand v zaken van jullie tickets, is er bv al geld overgemaakt naar TIX/Gate1 en hoeveel/wanneer etc. Afhankelijk van die info zou ik een stevige mail opstellen met een redelijke termijn om te reageren.

@driel24 Het lijkt wel of TIX nu zelf vouchers uitgeeft, lijkt mij vwb losse tickets niet echt de bedoeling, en dat mag je gerust stevig aangeven. Mogelijk hebben TIX &Gate1 (naast boekingskosten) zelf ook nog wat geld op de ticketprijs gelegd en is wil dat natuurlijk niet terugbetalen.
Via deze link : Kun je zelfs de status checken bij Delta. https://www.delta.com/refunds/checkRefu ... ion.action

Als ik mijn gegevens invul staat er : Your refund was returned to your original form of payment.
Niet zo fraai van Tix. Iedereen heeft het over de luchtvaartmaatschappijen en dan doet TIX dit......

Edit : Voucher is 28 euro lager dan factuur. De reserveringskosten.
Heeft iemand weet of dergelijke link ook bestaat van Brussels Airlines waar je de status van kunt raadplegen? Weliswaar via gate1 gereserveerd (waardoor je telefonisch gewoon bij een antwoordapparaat beland en ook geen reactie krijgt via messenger) maar ik zou graag weten wat zij hebben terug gestort want gate1 houdt vol dat de refund bepaald wordt door de luchtvaartmaatschappij en deze blijkbaar bijkomende kosten (verzekering, zetelreservering en bagage) niet uitkeren en hier worden dan nog eens administratiekosten per ticket afgetrokken... :roll:
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inyaro »

In verband met de Lufthansa refunds...die er nog steeds niet zijn:

05/04/2020: German government is asking the European Commission to adjust rules lufthansa:

https://simpleflying.com/lufthansa-vouchers-refund/
https://onemileatatime.com/lufthansa-refund-policy/

28/04/2020: EU rejects Germany's call to allow vouchers over refunds for canceled trips

https://www.dw.com/en/eu-rejects-german ... a-53268850

Heeft er iemand nog recentere informatie gevonden?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@raul

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug

Deze brief gebruikt. Wij hebben bij Gate1 geboekt maar dit ook naar Tix gestuurd. Daar valt Gate1 onder.
Tix reageerde de volgende dag op dit schrijven en binnen 3 werkdagen ons geld terug.
Misschien ook even Tix benaderen?
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BigJesper »

Rjkd schreef:
20 jun 2020, 16:48
Wij hebben yavapai lodge geboekt in juli en helaas moeten annuleren. Zij hebben het bedrag al van te voren afgeschreven. Nu krijg ik een algemene mail dat er geannuleerd is maar niets over terug betaling. Ik heb daar nog eens een Losse mail achteraan gestuurd maar tot op heden nog niet gehoord. Iemand ervaring hiermee???
Kan een aantal weken duren. Ik heb mijn geld op mijn creditcard teruggestort gekregen. Komt goed.
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Timothy555 schreef:
20 jun 2020, 15:24
Edit: ik vind het trouwens ook raar dat daar zo weinig over te vinden is in de pers. Wordt er in de V.S. dan niet over gesproken
? Ze geven geen enkele indicatie, geen enkel idee, geen uitkijk,... Het lijkt alsof internationaal toerisme hen geen hol kan schelen...
Precies dat!
Ik snap dat dus ook niet goed 🙄🤷🏻‍♀️😐
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Net wat gelezen hier. Woon in de VS en wil naar NL. Hou deze site maar in de gaten. Het zegt nu na 30 juni gaat t open, maar dat is al twee keer veranderd. Eerst 15 mei, toen 115 juni, nu dus 30 juni. Het werd pas 13 juni veranderd, dus koop voorlopig geen ticket...
https://www.netherlandsandyou.nl/travel ... etherlands

Was overgens 13 april naar de VS gevlogen uit Schiphol. In de grote hal waren 4 mensen.....20 passagiers in de Delta vlucht...
.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

CJ81 schreef:
20 jun 2020, 17:10
Complimenten ook voor The View... die hebben ook alles (snel) terug gestort terwijl ze eigenlijk 10% hadden kunnen inhouden conform hun voorwaarden.
Hoe lang heeft dat geduurd en hoe hebben jullie geannuleerd? Ik heb (pas) 11-6 gemaild, maar nog niet eens een ontvangstbevestiging of iets gehad.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

Ik heb zojuist bericht van cheaptickets gehad, dat het bedrag van de vliegtickets terug gestort wordt. Wel is waar minnus de stoelreserveringen.
Wij zouden naar de VS vliegen met United airlines naar Houston van 31 mei t/m 24 juni voor een trip van Houston naar Las vegas.
Ik vond het wel even een vermelding waardt daar we de hoop al een beetje op gegeven hadden :)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Miss Twinkle schreef:
20 jun 2020, 23:17
Timothy555 schreef:
20 jun 2020, 15:24
Edit: ik vind het trouwens ook raar dat daar zo weinig over te vinden is in de pers. Wordt er in de V.S. dan niet over gesproken
? Ze geven geen enkele indicatie, geen enkel idee, geen uitkijk,... Het lijkt alsof internationaal toerisme hen geen hol kan schelen...
Precies dat!
Ik snap dat dus ook niet goed 🙄🤷🏻‍♀️😐
Ik denk dat Amerika grotere problemen heeft dan het inreisverbod, en daarnaast een government dat met hele andere dingen bezig is. En vermoedelijk kan het ze inderdaad geen hol schelen, of wat buitenlanders niet het beloofde land in mogen. Murica! :wink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik denk niet dat de gemiddelde Amerikaan zich bezig houdt met de travelban. Maar wellicht kunnen de mensen hier die in Amerika wonen wat meer over vertellen.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BigJesper »

karin 49 schreef:
21 jun 2020, 08:31
Ik heb zojuist bericht van cheaptickets gehad, dat het bedrag van de vliegtickets terug gestort wordt. Wel is waar minnus de stoelreserveringen.
Wij zouden naar de VS vliegen met United airlines naar Houston van 31 mei t/m 24 juni voor een trip van Houston naar Las vegas.
Ik vond het wel even een vermelding waardt daar we de hoop al een beetje op gegeven hadden :)
Hebben ze per mail een termijn gegeven wanneer CheapTickets het bedrag retourneert?

Ik had in april met United naar de VS moeten vliegen. Ook via CheapTickets geboekt. CheapTickets heeft in maart, nadat United een van de vluchten eruit had gehaald, de gehele boeking geannuleerd. Ik heb tot nu toe nog geen geld terug of eenzelfde bericht als die van jou gehad.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

Volgens de mail zou het binnen 10 dagen op onze rekening moeten staan.
We wachten het af.
Als ik jou was zou ik cheaptickets een mail sturen, ik heb een paar keer contact gezocht via de klantenservice. Het duurde even voor ik gevonden had hoe ze te bereiken maar ze reageerde wel.
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door CJ81 »

@IngridUSA de bevestiging van de annulering had ik per mail wel binnen een dag binnen. Het geld op de creditcard na een week.
Ik had gemaild naar reservations@monunentvalleyview.com met daarbij het reserveringsnummer en annulering hotelovernachting wegens annulatie vlucht ivm COVID-19.
Laatst gewijzigd door CJ81 op 21 jun 2020, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BigJesper »

karin 49 schreef:
21 jun 2020, 10:27
Volgens de mail zou het binnen 10 dagen op onze rekening moeten staan.
We wachten het af.
Als ik jou was zou ik cheaptickets een mail sturen, ik heb een paar keer contact gezocht via de klantenservice. Het duurde even voor ik gevonden had hoe ze te bereiken maar ze reageerde wel.
Ja, dat heb ik ondertussen al een stuk of zes keer gedaan. :lol:
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Hallo
Ik heb een vraag aan andere budgetair boekers.

Wij hebben 4 tickets gekocht via budgetair.
We zouden vliegen op 16 juli 2020 van DUS naar Las Vegas en 6-8 terug. Geboekt op 20-10-19.
We vliegen met British airways van DUS naar LHR (heathrow) en hierna met Virgin Atlantic van LHR naar LV. Compleet als 1 reis geboekt bij Budgetair.
Wanneer ik inlog op de BA site zie ik alleen de vlucht van Dus naar LHR.
Wanneer ik inlog op de Virgin Atlantic site zie ik de hele vlucht. In 2 delen.
Bij het deel van DUS naar LHR staat Operated by British Airways

Sinds 5 juni 2020 staat op de Virgin site op 16 juli alleen nog maar de vlucht van DUS naar LHR.
De vlucht van LHR naar LV is verdwenen. (Virgin vliegt pas vanaf 20 juli)

Ik heb budgetair een mail gestuurd dat de vlucht is geannuleerd door Virgin maar krijg geen bericht terug.

Vraag: betekent dit nu dat Virgin de vlucht heeft geannuleerd?

Op de site van budgetair staat:
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.

Hoe werkt het proces?

1. Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
2. Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
3. Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
4. Je ontvangt van ons een email over de status
5. Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
6. Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit


Vraag: zou bovenstaande nu voor mij van toepassing zijn?
Vraag: zijn er andere budgetair boekers die wel vanuit budgetair bericht hebben gekregen dat de restitutie in gang is gezet?
Vraag: kan ik nog wat anders doen dan wachten?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

@hke
Budgetair is helaas erg slecht van reageren. Bijna niemand heeft de afgelopen 3 maanden bericht van hen gekregen.
Als je je geld terug wil, moet het wellicht toch via Budgetair.
Als je met vouchers tevreden kan zijn, zou je het rechtstreeks bij de airline kunnen proberen. Aan het verhaal te zien heb je VirginAtlantic tickets.
Ondanks de mededeling dat je bij de ticketverkoper moet zijn, kan je het via dit formulier proberen:
https://flywith.virginatlantic.com/gb/e ... pen-ticket

(KLM zegt ook dat je bij de ticketverkoper moet zijn, maar heeft mij toch al 2x vouchers toegestuurd terwijl ik -ook- bij Budgetair had geboekt).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

weet iemand hoe ver british airways is met annuleren?
Wij hebben een vlucht geboekt met ba van Amsterdam naar Miami via LHR, beide vluchten operated door BA op 2 augustus. Deze vluchten zijn nog niet geannuleerd, en staan in de flight status geannuleerd tot eind juni. Helaas kan ik niet verder kijken. Ik heb hier gelezen dat er al vluchten zijn geannuleerd tot ca. 15 juli. Iemand ervaringen?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

CJ81 schreef:
21 jun 2020, 12:26
@IngridUSA de bevestiging van de annulering had ik per mail wel binnen een dag binnen. Het geld op de creditcard na een week.
Ik had gemaild naar reservations@monunentvalleyview.com met daarbij het reserveringsnummer en annulering hotelovernachting wegens annulatie vlucht ivm COVID-19.
Dank je wel. Ik had een cabin gereserveerd en dat valt weer onder …@theviewcampground.com. Dus dat zal wel aparte ' afdeling' zijn. Ik heb nog even naar een ander adres gemaild.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mpaauwe »

tomko schreef:
21 jun 2020, 19:43
weet iemand hoe ver british airways is met annuleren?
Wij hebben een vlucht geboekt met ba van Amsterdam naar Miami via LHR, beide vluchten operated door BA op 2 augustus. Deze vluchten zijn nog niet geannuleerd, en staan in de flight status geannuleerd tot eind juni. Helaas kan ik niet verder kijken. Ik heb hier gelezen dat er al vluchten zijn geannuleerd tot ca. 15 juli. Iemand ervaringen?
Het ligt er aan met welke vlucht je vanaf LHR naar Miami vliegt. Er is 1 vlucht die dagelijks nog steeds vertrekt. Op deze vlucht zaten wij ook. Omdat de travelban tussen US, Canada en Mexico is verlengd tot 21 juli, hebben wij vorige week de beslissing genomen om onze reis, die op 25 juli zou beginnen, te annuleren. Bij BA (als je rechtstreeks geboekt hebt) heb je de mogelijkheid om voor vluchten met vertrek tot en met 31 augustus as. een voucher aan te vragen.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

Dat klopt dat is een codeshare vlucht van american airlines. Wij zouden met de BA207 vliegen. Een 747 van BA zelf. Ik wil eigenlijk wachten totdat BA zelf annuleert want dan kan je een refund aanvragen. Als je zelf annuleert krijg je een voucher.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer