Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

JanVoo schreef:
17 jun 2020, 15:14
In mijn beleving heeft Rutte gezegd dat hij niet verwacht dat het reisadvies voor buiten Europa nog zal verbeteren in de aankomende zomervakantie. Maar hij heeft het ook niet compleet uitgesloten.
Ik las deze week over dat men toch aan het kijken is om grenzen van buiten de EU langzaam te openen. Volgens mij is het criteria ook vooral dat de situatie vergelijkbaar moet zijn als hier in NL. En die is inderdaad lastiger in te schatten buiten de EU. Denk dat ook meespeelt dat sommige landen onvoorspelbaarder zijn in het dichtgooien van grenzen en opleggen van quarantaine maatregelen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Nessiezzz schreef:
17 jun 2020, 15:29
1000 besmettingen
Waar haal je die vandaan? volgens de RIVM cijfers zijn het er vandaag 119.. Oke het zullen er meer zijn want niet alle besmettingen zijn bekend.. Maar 1000...
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GuiTo »

@covri @driel24

Even benieuwd wanneer jullie vluchten initieel zouden plaatsvinden? Ik heb vorige week vrijdag 12 juni de brief verstuurd aan Gate1 en Tix via het contactformulier maar nog geen reactie danwel terugbetaling ontvangen... Onze vertrekdatum was 20 mei (en die dus ook aangeven in het formulier).

Overigens, wettelijk gezien mogen ze de €55,- volgens mij niet inhouden wanneer de luchtvaartmaatschappij annuleert. Het staat echter wel in hun voorwaarden, waarmee ingestemd is. Hoewel de wet volgens mij prevaleert boven enige algemene voorwaarden, is het de €55 niet waard om daar nog een punt van te maken denk ik :)
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door matthijst »

Fauci, an infectious disease expert said it would be “more likely months than weeks” before the current ban was lifted.

“It's going to be really wait and see,” he told The Telegraph.

“I don't think there's going to be an immediate pull back for those kinds of restrictions.

“My feeling, looking at what's going on with the infection rate, I think it's more likely measured in months rather than weeks.”
https://www.express.co.uk/travel/articl ... ice-latest
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Nessiezzz schreef:
17 jun 2020, 15:29

Wat ik belangrijker vind is de ziekte/overlijdens verhouding én de kans om besmet te raken. In NL zijn gisteren ook 1000 besmettingen bijgekomen (klein landje zijn we, dichtstbevolkte land van Europa) en we draaien hier ook gewoon door. Dus ik denk dat het aantal gevallen niet puur doorslaggevend is voor een evt opheffing van de ban.
Ik denk dat je hier de bal toch misslaat... in België en Nederland liggen het dagelijks aantal besmettingen rond de 100 nu en in Arizona was het gisteren 2300 ( op maar 7 miljoen inwoners en een gebied dat 10 keer groter is dan België). Als je hier realistisch naar kijkt ziet het er allesbehalve rooskleurig uit daar.
Ik heb zelf in mei mijn reis moeten annuleren en heb nu definitief de hoop opgegeven om in het najaar terug te gaan.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AnnInBC »

Hier in het westen van Canada (British Columbia) zijn de besmettingen redelijk laag, maar een 10-15 per dag in de laatste 2 weken en maar 1 dode sinds 10 dagen geleden. Dus wij doen het hier voorlopig erg goed, maar toch is de regering erg voorzichtig om te openen en te versoepelen. Men heeft al aangegeven dat internationaal toerisme niet zal gebeuren voordat er al langere tijd geen besmettingen meer zijn, een kuur gevonden is of een vaccin ter beschikking is. De BC Parks nemen voor dit jaar ook al geen reserveringen meer aan voor campeerders buiten British Columbia, dus zelfs niet van Canadezen die in een andere provincie wonen. Dit staat los van de USA, die zullen hun eigen regels wel hebben.

Vergeet ook niet dat vele dingen maar gedeeltelijk open zijn en je niet overal kan geraken, dus de droomreis die je wil maken zou er wel eens heel anders kunnen uitzien dan verwacht als je niet kan zien/doen wat op je planning staat.

En dat de grens gesloten is tussen Canada en de US is een beslissing van beide landen, net zoals de beslissing om de grens tussen US en Mexico ook gesloten te houden.
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door A&A »

Elendan schreef:
15 jun 2020, 16:22
@A&A Op de bevestiging van Expedia staat je boekingsnummer van British Airways, rechtsboven. Met dat boekingsnummer kun je inloggen op de website van BA, waarschijnlijk staat je vlucht gewoon nog als een vlucht die doorgaat. Annuleren doen ze echt pas veel verder in de tijd. 1 augustus is nog te ver weg.

Expedia zelf laat pas heel kort van te iets weten, bij mij lukte het pas twee dagen voor vertrek om ze te bellen, maar ik had zelf al gezien dat mijn vluchten geannuleerd waren. Expedia betaald geen geld terug maar je kunt nadat je vlucht door BA geannuleerd is een voucher aanvragen op de website van Expedia. Daarna moet je nog 8 weken wachten. Ik zou 9 april vliegen en heb nog steeds niets gehad.
@Elendan Wij kunnen met ons boekingsnr idd nog niet zien of onze vlucht al dan niet gaat. Maar BA heeft ons al wel gemaild of we voor onze vlucht van AMS naar LHR een voucher willen. Als we rechtstreeks bij BA hadden geboekt hadden we dat bij hun kunnen doen. Maar we hebben een “pakketreis” van vlucht en 1e hotel expres bij Expedia geboekt omdat, als er iets mis gaat, je met een pakketreis vaak betere dekking hebt dan bij eennluchtvaartmaatschappij.

Waarom zou je bij Expedia geen recht hebben op een refund? Zij moeten zich toch ook aan EU-wetgeving houden?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

georgesken schreef:
17 jun 2020, 16:27
Nessiezzz schreef:
17 jun 2020, 15:29

Wat ik belangrijker vind is de ziekte/overlijdens verhouding én de kans om besmet te raken. In NL zijn gisteren ook 1000 besmettingen bijgekomen (klein landje zijn we, dichtstbevolkte land van Europa) en we draaien hier ook gewoon door. Dus ik denk dat het aantal gevallen niet puur doorslaggevend is voor een evt opheffing van de ban.
Ik denk dat je hier de bal toch misslaat... in België en Nederland liggen het dagelijks aantal besmettingen rond de 100 nu en in Arizona was het gisteren 2300 ( op maar 7 miljoen inwoners en een gebied dat 10 keer groter is dan België). Als je hier realistisch naar kijkt ziet het er allesbehalve rooskleurig uit daar.
Ik heb zelf in mei mijn reis moeten annuleren en heb nu definitief de hoop opgegeven om in het najaar terug te gaan.
Oops, een 0 te veel inderdaad. Ik bedoel 100. NL test zeer weinig itt Amerika dus onder welke omstandigheden die aantallen stijgen én het verloop van die zieken vind ik persoonlijk meer interessant dan het aantal nieuwe besmettingen. Ik denk dat we niets anders kunnen zeggen dan : we hebben geen glazenbol en we zullen wel zien hoe het verloop is.

Arizona ongeveer 1% verhouding vastgesteld/overlijden
In NL ongeveer 5%

Maar ook deze cijfers kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Maar voor de beeldvorming.
Screenshot_20200617-174139_Chrome.jpg
Screenshot_20200617-174335_Chrome.jpg
Screenshot_20200617-174942_Chrome.jpg
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 17 jun 2020, 17:53, 3 keer totaal gewijzigd.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@GuiTo

Wij zouden 28 mei vliegen. Wij hebben de brief aangepast naar onze situatie. Daarna geupload samen met de boekingsbevestiging en met de afschrijving, als bijlages bij het contact formulier van Gate1 en van Tix.
Afgelopen vrijdag, 12 juni gedaan. Zaterdag bericht van Tix dat we het geld gaan krijgen, gisteren mail dat het geld was overgemaakt en vandaag op de rekening.
En die 55 euro, we gaan er niet moeilijk over doen. We hadden in New York een niet- annuleerbaar hotel geboekt en toch al het geld terug gekregen. Al met al kost het ons maar 55 euro. Dus wij zijn blij.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door TommyGun »

matthijst schreef:
17 jun 2020, 16:16
Fauci, an infectious disease expert said it would be “more likely months than weeks” before the current ban was lifted.

“It's going to be really wait and see,” he told The Telegraph.

“I don't think there's going to be an immediate pull back for those kinds of restrictions.

“My feeling, looking at what's going on with the infection rate, I think it's more likely measured in months rather than weeks.”
https://www.express.co.uk/travel/articl ... ice-latest
AnnInBC schreef:
17 jun 2020, 16:36
Vergeet ook niet dat vele dingen maar gedeeltelijk open zijn en je niet overal kan geraken, dus de droomreis die je wil maken zou er wel eens heel anders kunnen uitzien dan verwacht als je niet kan zien/doen wat op je planning staat.

Ik zie het eigenlijk ook niet meer gebeuren dat we 1 aug kunnen gaan. En ik wil ook geen 6k uitgeven om vervolgens maar de helft te kunnen zien/doen.

Dan maar door Europa met de auto reizen....
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik ben misschien naïef, maar blijf hopen op eind september... Hoofddoel van de reis is Vegas, en daar is stilaan alles terug aan het opengaan...
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Jacobien schreef:
16 jun 2020, 11:34
Wij willen onze airbnb in Lake Powell annuleren.

Nu hebben wij drie opties:
Restitutie van een klein bedrag
Reistegoed van onze aanbetaling (zo’n €300) in een voucher
Restitutie van onze aanbetaling in cash.

Voor dit laatste moeten wij bewijzen aanleveren. Bijvoorbeeld dat je niet kan reizen door beperkingen van de overheid of door het annuleren van het vervoer. Het zitten best veel eisen aan: bijvoorbeeld bewijs mag niet ouder zijn dan twee weken voor vertrek of allerlei gegevens van annulering van je vlucht.

Heeft iemand op het forum al gebruikt gemaakt van deze laatste optie en welke bewijzen zijn dan aangeleverd? En ging airbnb daar dan mee akkoord?
Niemand?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

@Jacobien Hoe ziet die betaling in cash eruit? Terugstorting van je aanbetaling op je credit card? En wat is restitutie van een klein bedrag? Bij restitutie ben je het meest vrij om volgend jaar je keuze te maken, bij een voucher zit je vast aan dezelfde accommodatie. Als je zeker weet dat je volgend jaar de reis alsnog wil maken is dit wel een optie.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Timothy555 schreef:
17 jun 2020, 19:47
maar blijf hopen op eind september...
Ik ook, maar diep van binnen weet ik dat het ijdele hoop is... :(
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Nee, bescherming tegen faillissement om reorganisatie door te kunnen voeren ipv overheidssteun.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

@frasi : ja, dank je wel!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@A&A Expedia weigert in alle toonaarden. Ik ben al bezig sinds eind maart, volgens hen kun je alleen een voucher krijgen en zelfs die heb ik nog niet. Ondanks dat BA destijds op hun site aangaf dat ik geld kon terug vragen. Twee dagen voor ons vertrek kreeg ik wel een mail van Expedia dat het hotel gratis geannuleerd kon worden, maar als het gaat om het ticket dan krijg je van Expedia alleen te horen dat het niet gaat. Ik kreeg ze overigens pas twee dagen voor ons vertrek telefonisch te pakken.

Wij hadden ook een vlucht met hotelovernachting geboekt, maar pakketreis of niet, dat lijkt echt niets uit te maken. Expedia houdt zich niet aan de regels zoals meerdere bedrijven. En wat betreft de EU regeling, British Airways valt daar volgens mij niet meer onder nu ze niet meer bij de EU horen. Maar ik hoor het graag als het je lukt om je geld terug te krijgen, dan stort ik me ook weer in het gevecht.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@Elendan

Wij kregen van Gate1 een voucher. Iemand op het forum tipte deze brief te gebruiken. Wij hebben deze afgelopen vrijdag verstuurd (beetje aangepast) naar Gate1 en Tix (valt Gate1 onder). Gisteren hadden we ons geld. Misschien voor jou ook een optie?

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer