Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

@Wanderlust Ondertussen contact gehad en aanvraag ingediend. We gaan het zien :)
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Wij kregen van Gate1 een voucher toegestuurd zonder overleg. Het is niet een heel groot probleem, voucher is 2 jaar gelden, moeten boeken voor 9 juni volgend jaar.
Maar eigenlijk zouden wij liever ons geld terug hebben.
Móeten wij de voucher accepteren? Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het beleid is, zeker als je via een broker hebt geboekt......
Kan iemand uitsluitsel geven?

NB heb Delta Airlines een bericht gestuurd maar nog geen antwoord; maar denk dat ze mij terug verwijzen naar Gate1 :cry:
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Rjkd »

iemand ervaring met boeking Via WTC?
Wij vliegen 5 juli met Lufthansa naar LA en ik heb zondag een mail gestuurd met de vraag over de Svz.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. De vlucht van Amsterdam naar Frankfurt is uit de app van Lufthansa verdwenen. En de vlucht Frankfurt- La Is omgeboekt naar 2 uur later.
Lufthansa gesproken en die kan deze tickets niet wijzigen.
Wellicht united gaf zij aan, omdat dat de partij is waar De tickets van zijn? daar hang ik nu in de wacht.
Iemand ervaring met de reactie tijd van WTC??
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door lyan »

Wij boekten bij WTC, 1 dag voordat we zouden vliegen 1 mailtje dat de vluchten geannuleerd waren en dat ze de refund procedure in werking hadden gezet. Dat kon 3-6 maanden duren. Ze reageren verder nergens op...
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ribruijn »

Vandaag zowel heen- als terugvlucht naar Miami met AF via Parijs door maatschappij geannuleerd (23 Juli en 2 Augustus).
Dat was al de 3e keer, dus nu ook maar bij KLM een refund gevraagd. Ik had al 9 vouchers liggen....

Heb nog iets staan eind Augustus met KLM rechtstreeks naar Washington. Eens kijken of dat stand houdt.....
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Zo met al die vouchers kan jij een paar mooie trips maken ;)
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Wellicht kan je ze allemaal optellen en dan bij SpaceX een leuk retourtje boeken :mrgreen:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

lyan schreef:
10 jun 2020, 20:08
Wij boekten bij WTC, 1 dag voordat we zouden vliegen 1 mailtje dat de vluchten geannuleerd waren en dat ze de refund procedure in werking hadden gezet. Dat kon 3-6 maanden duren. Ze reageren verder nergens op...
Wij hebben onze vlucht naar Vancouver ook geboekt via WTC. 29 juni heen en 22 juli terug. Een week of wat terug een mailtje gestuurd om te vragen naar de stand van zaken. Kreeg daarop netjes een reactie dat ze konden zien dat de vlucht op 29 juni van Air Canada is geannuleerd en dat ze om die reden een refund procedure in gang konden zetten als we daarmee akkoord waren. Daarbij werd wel aangegeven dat een nieuwe reactie wel enkele weken kon gaan duren. Binnenkort ga ik ze hieraan weer herinneren.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Hai, een nieuweling hier :wink:
Nou ja, niet nieuw wat betreft Amerika maar wel wat betreft het forum.

Ik heb even een vraagje.

Ik wil erg graag op 5 augustus van Düsseldorf naar Tampa vliegen en op 11 augustus weer terug (met Delta)
Tickets heb ik gezien bij Cheaptickets.
Maar.... natuurlijk zit ook ik met smart te wachten totdat Trump de grenzen weer open gooit voor het toerisme :blink:
Heeft iemand ervaring met boeken via Cheaptickets en dan met name in deze Corona tijd? Zijn ze makkelijk met annuleren, geld terugstorten etc?
Of kan ik beter rechtstreeks via Delta boeken?
Ik kan me voorstellen dat jullie misschien zoiets hebben van "wacht even met boeken" maar ik ben bang dat als de grenzen opengaan dat de prijzen van de vliegtickets dan zullen stijgen en/of dat het enorm snel uitverkocht is :?
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

british airways heeft altijd leuke aanbiedingen als je ook een rental aanklikt. Je hoeft alleen maar een aanbetaling te doen om je reis vast te leggen. Wil je niet; dan ben je alleen je aanbetaling van een paar honderd euro kwijt...
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Update :

Canada, U.S. set to extend border closure to end-July


https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN23G301
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Nessiezzz schreef:
10 jun 2020, 23:00
Update :

Canada, U.S. set to extend border closure to end-July


https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN23G301
Dat is hoopvol...... (not) 😕
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grouchy »

Miss Twinkle schreef:
10 jun 2020, 22:23

Ik heb even een vraagje.

Ik wil erg graag op 5 augustus van Düsseldorf naar Tampa vliegen en op 11 augustus weer terug (met Delta)
Tickets heb ik gezien bij Cheaptickets.
Maar.... natuurlijk zit ook ik met smart te wachten totdat Trump de grenzen weer open gooit voor het toerisme :blink:
Heeft iemand ervaring met boeken via Cheaptickets en dan met name in deze Corona tijd? Zijn ze makkelijk met annuleren, geld terugstorten etc?
Of kan ik beter rechtstreeks via Delta boeken?
Ik kan me voorstellen dat jullie misschien zoiets hebben van "wacht even met boeken" maar ik ben bang dat als de grenzen opengaan dat de prijzen van de vliegtickets dan zullen stijgen en/of dat het enorm snel uitverkocht is :?

Doe maar eens een zoekopdracht op Cheaptickets in deze topic en trek je conclusie :wink:

Boek zelf altijd direct bij Delta Air Lines, 006 issued tickets zodat je zeker niks met KLM/AF te maken hebt.
Heb vanwege COVID-19 nu een aantal vluchten bij Delta Air Lines die niet doorgingen en elke keer een refund gekregen. Ben ondertussen nu bij refund nr 5 ofzo en zo te zien komt nr 6 eraan. Het duurt wel elke keer wat langer & hun telefoon lijnen zijn zwaar onderbezet.

Dat snel uitverkocht geloof ik niet zo in. Als je dit soort berichten ziet dan hebben airlines nog genoeg capaciteit om op te schalen;

Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Grouchy schreef:
10 jun 2020, 23:15

Doe maar eens een zoekopdracht op Cheaptickets in deze topic en trek je conclusie :wink:

Boek zelf altijd direct bij Delta Air Lines, 006 issued tickets zodat je zeker niks met KLM/AF te maken hebt.
Heb vanwege COVID-19 nu een aantal vluchten bij Delta Air Lines die niet doorgingen en elke keer een refund gekregen. Ben ondertussen nu bij refund nr 5 ofzo en zo te zien komt nr 6 eraan. Het duurt wel elke keer wat langer & hun telefoon lijnen zijn zwaar onderbezet.

Dat snel uitverkocht geloof ik niet zo in. Als je dit soort berichten ziet dan hebben airlines nog genoeg capaciteit om op te schalen;
Bedankt voor je reactie! Je antwoord over Cheaptickets zegt me al genoeg haha 😉

Misschien een domme vraag, maar hoe weet ik dat ik een "006 issued ticket" heb?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grouchy »

Dat staat in je "your flight receipt" email

Flight Receipt​
Ticket #: 006218400xxxx
Place of Issue: Delta Reservations
Issue Date: 05APR20
Expiration Date: 19JAN21

of als je naar Delta.com gaat en dan je naar je trips, bij passenger inofrmation staat het ook.
Verder ook in je wallet -> receipt

Bel zelf meestal rechtstreeks met ze (USA, niet naar het NL nummer dan krijg je 0074 stock/KLM) , Delta app, twitter, Delta.com moet het ook doen.
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Aah oké, dus je ziet het pas ná het boeken?
Maar als ik rechtstreeks via de website van Delta Airlines boek dan moet het wel goed zitten toch?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Check in ieder geval goed de condities van het ticket dat je koopt. Want als de VS de grenzen niet op tijd opengooit, is dat op zichzelf geen reden om zonder meer kostenloos te kunnen annuleren.

In het geval van rechtstreeks boeken bij Delta kun je voor boekingen die je nu doet geloof ik sowieso kostenloos omboeken, maar niet je geld terugkrijgen (tenzij de vlucht geannuleerd wordt).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7778
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Zolang de travelban staat kan je het best nog niks boeken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

lyan schreef:
10 jun 2020, 20:08
Wij boekten bij WTC, 1 dag voordat we zouden vliegen 1 mailtje dat de vluchten geannuleerd waren en dat ze de refund procedure in werking hadden gezet. Dat kon 3-6 maanden duren. Ze reageren verder nergens op...
In Coronatijd eerder mailcontact met WTC gehad over een ongunstige wijziging, respons steeds na een dag of 4. Viel dus wel mee. Later, 3 dagen voor vertrek, een mail ontvangen met het bericht dat de luchtvaartmaatschappij 4 vd 5 vluchten in ons ticket heeft geannuleerd en we hierdoor in aanmerking kwamen voor een refund. Ik moest even aangeven dat ik hiermee akkoord ging.

Terugbetaling zal nog wel even duren verwacht ik. Wordt trouwens wel interessant wat ik werkelijk terug ga krijgen. Naast de door WTC gerekende 39 Euro boekingskosten, zit er nog een verschil tussen wat American Airlines heeft gerekend en wat WTC voor het ticket vroeg. Prima dat WTC wat op het vliegticket heeft gelegd, maar ik verwacht dat wel terug te krijgen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sullivan85 »

Is er nou echt helemaal niks bekend over wanneer de travel
ban opgeheven wordt? :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer