Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@Keteltje dus FTI touristik heeft jullie al terugbetaald voor een auto gehuurd via usareisen.de?

Wij zouden 9 april vertrekken en nog steeds geen geld terug. Heb vorige week ook maar FTI Touristik gemaild maar net als @gera_r alleen een algemene mail terug en verder niets. Usareisen wijst ons door naar FTI omdat betaling rechtstreeks is gegaan naar hen en niet naar usareisen.de
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

hke schreef:
05 jun 2020, 10:38
Harry schreef:
05 jun 2020, 10:11
Zekerheid is wat moeilijk op dit moment in deze omstandigheden , maar inmiddels is wel bekend dat Virgin op 20 juli weer een paar vluchten op gaat starten, Las Vegas hoort daar niet bij en op jouw datum van 16 juli wordt er dus nog niet gevlogen door Virgin, zie de link voor het bericht. Je kunt misschien bij BudgetAir aangeven dat je deze info hebt en afwachten wat hun antwoord is, maar ik zou zeker niet zelf gaan annuleren, daarmee kan het zijn dat je je recht op een volledige vergoeding verspeeld. De onzekerheid is erg vervelend, maar zekerheid kan je wel eens veel geld gaan kosten.
@Harry
Dank je wel Harry.
Ik ga het zo doen zoals jij schrijft.
@Harry

Bij mij stond het volgende:
We vliegen op 16 juli 2020 van DUS naar Las Vegas en 6-8 terug. (4 tickets.)
Geboekt via budgetair op 20-10-19.
We vliegen met British airways van DUS naar LHR (heathrow) en hierna met Virgin Atlantic van LHR naar LV. Compleet als 1 reis geboekt bij Budgetair.
Op het e-ticket staan 2 checkin nummers. 1 voor BA en 1 voor Virgin Atlantic.
Wanneer ik inlog op de BA site zie ik alleen de vlucht van Dus naar LHR.
Wanneer ik inlog op de Virgin Atlantic site zie ik de hele vlucht. Wel de 2 delen.
Bij het deel van DUS naar LHR staat Operated by British Airways

Bij mij is nu het volgende gebeurd:
Sinds vandaag staat op 16 juli alleen nog maar de vlucht van DUS naar LHR.
De vlucht van LHR naar LV is verdwenen. (Want die kan nog helemaal niet gaan.)

Ik heb dus geboekt via Budgetair.
Zou ik virgin kunnen bellen?

Op hun site staat het volgende:
Just a reminder that there has been a change to your itinerary. If you're ok with this, then you don't need to do anything and we'll see you on board. If this change doesn't work for you then please contact us if you've booked with us directly.
If your booking has been booked through a travel agency, please call them to discuss other options. If your booking is part of a package with our friends at Virgin Holidays, or you have a Flight + Hotel or Flight + Car booking, you'll find more info here.


Ze verwijzen me terug naar budgetair.

Heeft iemand dit al gehad? Kan ik nu wel virgin bellen?
op dit forum lees ik dat mbt de klm je wel gewoon rechtstreeks met klm moet schakelen en niet moet wachten op je travel agent.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Je kan altijd Virgin Atlantic bellen en kijken wat ze kunnen doen. Maar het kan ook zijn dat ze je naar Budget Air verwijzen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Gewoon proberen Virgin te bellen, het is nu in ieder geval zeker dat de vlucht met VA niet gaat, ik vermoed dat ze je wel terugverwijzen naar BudgetAir. Je zou een vlucht hebben met 2 maatschappijen die niet in een alliantie zitten (zoals bv. KLM en Delta), dus Virgin heeft weinig te zeggen over het BA deel van je reis.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

En als ze dan terug verwijzen naar BudgetAir gaat het grote wachten op antwoord beginnen. Je kunt ze alleen mailen, ik wacht al 5 weken op antwoord.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door WeernaardeVS »

Galapogos schreef:
08 jun 2020, 23:24
Goed om te lezen dat de maatregelen in Yosemite nu bekend zijn. Wij hebben twee nachten op Tuolumne Meadows Campground gepland staan voor aankomende september. We gaan er nu maar even van uit dat deze ook in september nog gesloten zal zijn. Ik ga alvast op zoek naar een camping net buiten het park, of een wilderness permit in het park.
In de informatie die ik vorige week ergens op een Amerikaanse hikerssite las stond dat TM gesloten bleef. Maar goed, ik had ook gelezen dat de Tioga Road wel open was voor doorgaand verkeer.
Er zijn een aantal minder populaire trailheads langs de Tioga Road. Je kunt dat nazien op de pagina van de nps. Je ziet het wel aan de quota. Lyell Canyon en Sunrise is bijvoorbeeld erg populair. De trailheads langs Glacier road zijn doorgaans ook minder gewild. Evenals Happy Isles richting Illouette. Wij hebben er een hele studie van gemaakt bij het plannen van onze hike ;-)

Mocht het niet lukken, bekijk dan eens de optie om vanaf de oostkant te starten. Bijvoorbeeld rond Mammoth Lakes, June Lake. Voor die trailheads zijn doorgaans makkelijker permits te krijgen (hier hadden wij een back-up permit voor). Volgens mij net zo mooi qua omgeving. Bij Saddlebag Lake kon je volgens mij zelfs met een zelf uitgeschreven permit volstaan twee jaar geleden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

LAWRENCIO schreef:
09 jun 2020, 11:04
Hoe zit het nou als je vlucht is omgeboekt door de maatschappij (in dit geval KLM)? Oorspronkelijke vertrekdatum was 15 Juli, maar die is geannuleerd, en nu heeft KLM ons vertrek op 16 Juli gezet. Valt dat ook onder 'Geannuleerd door de maatschappij'?
Ja. Ik zou 10.30 vliegen, omgeboekt naar 15.30. KLM gebeld. Telt gewoon als annulering vd maatschappij.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

@WeernaardeVS Dank voor de info! Ik had net al gereageerd in het Rae Lakes-topic, en lees nu pas deze reactie. 8)
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Keteltje »

Elendan schreef:
09 jun 2020, 18:14
@Keteltje dus FTI touristik heeft jullie al terugbetaald voor een auto gehuurd via usareisen.de?

Wij zouden 9 april vertrekken en nog steeds geen geld terug. Heb vorige week ook maar FTI Touristik gemaild maar net als @gera_r alleen een algemene mail terug en verder niets. Usareisen wijst ons door naar FTI omdat betaling rechtstreeks is gegaan naar hen en niet naar usareisen.de
Inderdaad, heb 14 april geannuleerd omdat onze vluchten gecancelled waren en nu 4 juni heeft FTI Touristik via onze creditcard terugbetaald .
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

Wanderlust schreef:
09 jun 2020, 20:26
LAWRENCIO schreef:
09 jun 2020, 11:04
Hoe zit het nou als je vlucht is omgeboekt door de maatschappij (in dit geval KLM)? Oorspronkelijke vertrekdatum was 15 Juli, maar die is geannuleerd, en nu heeft KLM ons vertrek op 16 Juli gezet. Valt dat ook onder 'Geannuleerd door de maatschappij'?
Ja. Ik zou 10.30 vliegen, omgeboekt naar 15.30. KLM gebeld. Telt gewoon als annulering vd maatschappij.
Thanks voor de info. Ik zal maar eens een refund aanvragen. Geldt ook voor de terugvlucht neem ik aan?
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

@LAWRENCIO Ja, er even vanuitgaand dat je heen en terugvlucht in één boeking zitten.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Elendan schreef:
09 jun 2020, 18:14
@Keteltje dus FTI touristik heeft jullie al terugbetaald voor een auto gehuurd via usareisen.de?

Wij zouden 9 april vertrekken en nog steeds geen geld terug. Heb vorige week ook maar FTI Touristik gemaild maar net als @gera_r alleen een algemene mail terug en verder niets. Usareisen wijst ons door naar FTI omdat betaling rechtstreeks is gegaan naar hen en niet naar usareisen.de
Heb vandaag het geld terugontvangen. Het heeft precies 5 weken geduurd vanaf datum annulering. Precies zoals mensen hier al eerder hebben gereageerd. Iets meer dan een maand. Mijn mail naar FTI en de betaling hebben elkaar dus gekruisd...
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

@Wanderlust Ja, dat is zo! :) Nu nog met KLM contact opnemen, de online-tool voor het aanvragen van een refund blijkt niet te werken...
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@gera_r en @Keteltje ; wanorde compleet dus daar, ik heb nl. op 18 maart al geannuleerd en nog steeds niets ontvangen, erg vreemd. Overigens ook niets meer vernomen na het bericht van FTI dat het even kan duren maar dat ze er zeker bij ons op terug gaan komen. Maar mischien dat het mailtje van Gera wel zoden aan de dijk heeft gezet en het geld er bij mij deze week ook op staat. Vandaag in ieder geval nog niet en ze hadden mij gezegd dat terugbetaling op datum van annulering zou geschieden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Ik denk niet dat mijn mailtje aan FTI hen aan het werk heeft gezet. Want achteraf gezien is de terugboekingsdatum op 4 juni geweest (maar pas sinds vandaag te zien) en mijn mailtje was op de 5e. Misschien heeft het te maken met welke autoverhuurder je hebt? Ze moeten natuurlijk ook eerst van hen het geld terugkrijgen... Bij mij was het Alamo.
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Keteltje »

gera_r schreef:
10 jun 2020, 13:06
Ik denk niet dat mijn mailtje aan FTI hen aan het werk heeft gezet. Want achteraf gezien is de terugboekingsdatum op 4 juni geweest (maar pas sinds vandaag te zien) en mijn mailtje was op de 5e. Misschien heeft het te maken met welke autoverhuurder je hebt? Ze moeten natuurlijk ook eerst van hen het geld terugkrijgen... Bij mij was het Alamo.
Bij mij was het ook Alamo ...
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

gera_r schreef:
10 jun 2020, 13:06
Misschien heeft het te maken met welke autoverhuurder je hebt? Ze moeten natuurlijk ook eerst van hen het geld terugkrijgen... Bij mij was het Alamo.
Nee hoor, bij voucherhuur wordt er normaal gesproken pas achteraf door de reisagent aan de verhuurder betaald. Dat geldt ook voor hotelkamers en dergelijke.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

MGM opent nog wat meer :

(Oa Luxor, Aria, Mandalay Bay)

https://news3lv.com/amp/news/local/mgm- ... egas-covid
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik krijg ook geen contact met BudgetAir. Ik heb contact opgenomen met brittish airways met de vraag of ze mij kunnen bevestigen dat mijn vlucht is geannuleerd. Dat hebben ze gedaan. Met deze bevestiging ben ik nu naar mijn creditcard company gegaan met de vraag of ze mijn geld terug kunnen halen, omdat ba de vlucht heeft geannuleerd. Ook omdat BudgetAir niet thuis geeft. Ze zijn namelijk verplicht om mij binnen 7 dagen het geld terug te geven, wanneer de vlucht is geannuleerd. Ik heb de Europese regels er maar bij gepakt. :D
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

LAWRENCIO schreef:
10 jun 2020, 11:43
de online-tool voor het aanvragen van een refund blijkt niet te werken...
Huh, kon de KLM mdw de refund niet voor je in gang zetten? Hebben ze voor mij ook gedaan +/- een maand geleden.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer