Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dmoorc »

@Marielleh : ik heb zelf geboekt via travel2be, en kan via website van Lufthansa, My Bookings met boekingscode van 6 letters en cijfers, aanmelden.
Als je dan op Flight details klikt (ergens naast je reis) dan krijg je per vlucht de status te zien: ofwel confirmed ofwel cancelled.
Ik hoop dat bij jou de status update al correct gedaan is door Lufthansa.
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

dmoorc schreef:
29 mei 2020, 17:38
@Marielleh : ik heb zelf geboekt via travel2be, en kan via website van Lufthansa, My Bookings met boekingscode van 6 letters en cijfers, aanmelden.
Als je dan op Flight details klikt (ergens naast je reis) dan krijg je per vlucht de status te zien: ofwel confirmed ofwel cancelled.
Ik hoop dat bij jou de status update al correct gedaan is door Lufthansa.
Thanks! Ik heb het gevonden.
Ze staan vooralsnog op confirmed :wink:
Ik neem aan dat we met nog 54 dagen te gaan nog veel te vroeg zijn om dit nu als een zekerheid te zien. We hebben sowieso al besloten niet te gaan dus het zou het gunstigste zijn als LH zou annuleren. Ik neem aan dat er nog alle kans is dat dit nog komt, maar ook dat dit niet meer komt. Vooralsnog wachten we af.
Budgetair vraag niet eerder dan vier weken voor vertrek contact te zoeken, daar zullen we ons uiteraard aan houden en hopen dat maar dat we uberhaupt iets horen. Volgens de site proberen ze ten minste 72 uur van tevoren te reageren, ik ben benieuwd.....
In februari moesten wij (voor corona) tickets annuleren, kon gewoon bellen en mailen, was zo gepiept..... Eerlijk is eerlijk; toen hadden we nergens recht op en waren we tevreden met de juiste bevestiging om de annuleringsverzekering te kunnen aanspreken dus het was een druk op de knop voor ze. Ligt nu anders.....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JKG »

raul schreef:
29 mei 2020, 14:59
JKG schreef:
29 mei 2020, 12:47
Hier onverwachts een week voor vertrek toch de reis geannuleerd door Lufthansa/United en dus Gate1. Benieuwd wat ze gaan regelen, in de mail staat al dat je de stoelreserveringen en baggagekosten niet terug krijgt. Bizar, ze leveren toch niet? Eens uitzoeken of daar nog wel recht op is.
Zonet ook de melding van Gate1 gekregen dat mijn vluchten geannuleerd werden (ondanks eerder deze week dus de omboekingen). Ook in mijn mail stond het volgende vermeld : Graag maken we je erop attent dat additioneel aangekochte producten/diensten niet restitueerbaar zijn, daar de betrokken dienstverlener dit niet toelaat. Eventuele stoelreserveringen, verzekeringen en andere services, komen hiermee te vervallen.

Ik heb onmiddellijk mijn bezwaar hier tegen gemaild, maar zullen dus nu enkele weken moeten wachten wat er uit de bus zal komen. Verder ook al maar mijn verblijf geannuleerd en hopen dat ik mijn voorschot ook terugbetaald krijg.
Weken? Ga maar uit van maanden, als ik andere mensen mag geloven. Gate1 zegt zelf ook iets van 4 maanden aan. Ik heb nu bij Lufthansa de vraag gesteld of zij wel de kosten van de stoelen terugbetalen aan Gate1. Want dan zou het belachelijk zijn. Ohja, in de Algemene Voorwaarden staat ook dat bij annulering, ze 55 euro administratiekosten in rekening brengen. Voor mij was het de eerste en ook de allerlaatste keer dat ik met Gate1 in zee ga. Voortaan altijd via de vliegmaatschappij. OK, je betaalt minder geld bij Gate1, dus weet je dat de service minder is. Maar helemaal geen service meer leveren is het andere uiterste. Aan de andere kant hoor je ook nu heel veel mensen klagen over luchtvaartmaatschappijen.
Wat dat betreft doen hotels het veel netter, die geven zelfs geld terug als je non-refundable had geboekt. Waarom boek ik non-refundable? Zeer zelden ziek en we hebben een annuleringsverzekering. Die laatste keert alleen niet uit, want dan verdwijnen die bedrijven als iedereen claimt. Het leuke is dat we een doorlopende verzekering hebben. Premie betalen, maar geen dekking krijgen. En denk maar niet dat je je premie terug kan krijgen voor de maanden dat ze niet dekken. Het laat wel weer zien dat je echt alleen de noodzakelijke verzekeringen moet nemen en veel kan skippen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

Als de hotels netjes terugbetalen ben je schadeloos gesteld en is er toch niets meer te claimen op je annuleringsverzekering? En als je een keer echt je vakantie moet annuleren of afbreken (bv vanwege familieomstandigheden), dan denk ik dat je toch blij bent met je verzekering als je non-refundable hebt geboekt.
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Xa4tje »

d_vdploeg schreef:
26 mei 2020, 19:57
Dat je het land niet in kunt door een travelban is geen reden om een vlucht te annuleren of om je geld terug te krijgen helaas, je bent dan echt afhankelijk van de corona voorwaarden zoas hierboven omschreven en deze verschillen per airline.
Wij hebben een mail gestuurd naar Hawaiian Airlines en gevraagd om een refund, met als reden dat we vanwege de travel ban en geannuleerde tickets naar Honolulu niet konden reizen. Een dag later was onze reis verdwenen. Paar dagen later een keurige mail dat de refund in gang is gezet. Nu ongeveer 2 weken later en hebben ons geld terug!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

@hke

Wij vliegen 24 juli van Frankfurt naar Londen en dan door naar las Vegas met BA. Bij BudgetAir staan alle vluchten er nog in. Bij BA zelf is de vlucht naar Londen verdwenen. De rest staat er nog wel in. Ik heb contact gehad met BA en die verwijzen me weer door naar BudgetAir. Die zijn dan weer onbereikbaar en alleen per mail. BA stelt dat zij mij moeten omboeken. Misschien vandaag maar eens bellen met BA.

Edit: Ook maar een mail gestuurd naar BudgetAir. Als je leest dat je uiterlijk 72 uur van tevoren pas bericht krijgt stemt dat niet echt hoopvol. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dmoorc »

@Marielleh: al ik de voorwaarden bij Lufthansa nu lees, heb je de kans om je reis kosteloos te herplannen, zelfs als er geen vluchten gecanceld zijn. Als je dezelfde start, vertrek en klasse neemt lijkt het erop dat je niet moet bijbetalen... er staat ook bij dat je contact mag nemen met hun service desk voor herboeking/voucher OF met je online reisbureau. Je zou dus kunnen proberen rechtstreeks de zaak te regelen met LH. Geen garantie dat bovenstaande gaat lukken, maar proberen gaat mee.
PS: LH zal eerder zijn vluchten updaten dan je online-reisbureau. Brussels Airlines (dochterbedrijf van LH) heeft mij mail gestuurd dat er wijzigingen voor vluchten van juli zullen komen en dat we vanaf 2 juni een voorstel zullen ontvangen. Als LH dezelfde timing volgt zal je snel wat van hen horen...
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Op een mail van mij aan World Ticket Center over onze vlucht met overstap in Zurich op 29 juni naar Vancouver kreeg ik als antwoord dat ze konden zien dat deel 2 van de vlucht uitgevoerd door Air Canada is geannuleerd en dat ze om die reden een restitutie-aanvraag voor ons in gang konden zetten of zoeken naar een alternatieve vlucht. Ik heb aangegeven te kiezen voor restitutie. Hiermee is WTC nu aan de slag. Er werd netjes bij vermeld dat een nieuwe reactie nog wel enkele weken kan duren. Voor mijn gevoel dus prima geholpen tot nog toe.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

KLM zou 15% waarde op alle vouchers gooien : ik heb contact opgenomen omdat ik die 15% nergens kon terugvinden in het booking proces.
Momenteel wordt er nog gewerkt aan het implementeren van de 15 % bonus voor vouchers die reeds zijn uitgegeven. We raden je aan de website in de gaten te houden, hier zal deze informatie op geplaatst worden zodra die beschikbaar is.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JKG »

Als ik met name op twitter bij vliegmaatschappijen onder de reacties alleen maar ontevreden mensen zie die al maanden wachten op refunds, vraag ik mij af hoe de wereld er qua reisbureaus en vliegmaatschappijen uit ziet na corona. Natuurlijk moet je wel vliegen met een maatschappij, maar er zullen mensen zijn die een bepaald bedrijf voor altijd links zullen laten liggen. Nu liggen alle vliegtuigmaatschappijen onder vuur, waarschijnlijk worden dan alleen de klanten straks gewisseld. Het is overal in elk geval bagger. Dan valt onze schade nog mee, 1100 euro, er zijn mensen die hebben er zo 4000-6000 euro in zitten en weten niet waar ze aan toe zijn. Wel grappig dat je bij Lufthansa de kosten van gereserveerde stoelen terug kan krijgen als je daar direct hebt geboekt, maar Gate1 zegt dat de maatschappij dit niet doet en steekt dus dat geld in eigen zak.

Ik ben wel benieuwd wie er toch om zullen vallen. Lufthansa in elk geval niet, die heeft steun van de overheid gekregen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

JKG schreef:
31 mei 2020, 10:26
maar er zullen mensen zijn die een bepaald bedrijf voor altijd links zullen laten liggen.
Die mensen zullen er vast zijn.. Voor mij bijvoorbeeld geen broker ala Gate1. Maar dat komt ook omdat ik het prijsverschil tussen broker en rechtstreeks bij de Airline niet dusdanig vindt.. Maar vergeet de factor prijs niet. Veel mensen moeten jaren sparen voor een reis naar de VS en dan kan 200 of 300 euro echt wel verschil uitmaken.

Je kunt wel zeggen voor mij bijv. geen Lufthansa meer, maar als die op dezelfde route 200 tot 300 euro goedkoper is dan bijv Delta of UA. Denk ik toch dat er mensen naar die alternatieven blijven kijken.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 31 mei 2020, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Nessiezzz schreef:
30 mei 2020, 21:47
KLM zou 15% waarde op alle vouchers gooien : ik heb contact opgenomen omdat ik die 15% nergens kon terugvinden in het booking proces.
Op 1 plek weet ik waar je die 15% gaat zien...in de nieuwe ticketprijs :lol: Ofwel je krijgt een sigaar uit eigen doos.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Gelukkig is die prijsverhoging dan met die 15% extra gedekt en heb je er geen verlies aan. Toch netjes van KLM dat ze dat doen 😁
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JKG »

d_vdploeg schreef:
31 mei 2020, 10:42
JKG schreef:
31 mei 2020, 10:26
maar er zullen mensen zijn die een bepaald bedrijf voor altijd links zullen laten liggen.
Die mensen zullen er vast zijn.. Voor mij bijvoorbeeld geen broker ala Gate1. Maar dat komt ook omdat ik het prijsverschil tussen broker en rechtstreeks bij de Airline niet dusdanig vindt.. Maar vergeet de factor prijs niet. Veel mensen moeten jaren sparen voor een reis naar de VS en dan kan 200 of 300 euro echt wel verschil uitmaken.

Je kunt wel zeggen voor mij bijv. geen Lufthansa meer, maar als die op dezelfde route 200 tot 300 euro goedkoper is dan bijv Delta of UA. Denk ik toch dat er mensen naar die alternatieven blijven kijken.
Er zullen inderdaad nog steeds mensen naar de alternatieven kijken. Voor mij in elk geval ook geen broker meer. Niet dat de luchtvaartmaatschappijen nu heilig zijn, want die krijgen ook genoeg klachten, maar die zijn wel beter bereikbaar. Ik wisselde meestal een beetje af, de ene keer een broker, de andere keer rechtstreeks.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik weet het niet. Als puntje bij paaltje komt dan komt men toch weer bij de goedkoopste uit. Broker of Airline.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ludwig »

In maart de bevestiging gehad van Tix.nl dat ze mijn door de maatschappij geannuleerde vlucht gaan terugbetalen op de rekening waarmee betaald is. Het kon wel dagen/weken/maanden duren. En wat krijg ik nu in de mail ? Een voucher te besteden bij Tix binnen 12 maanden.
Ik krijg wel twee codes van hetzelfde bedrag , ik denk dat dit nu weer niet hun bedoeling was :wink:
Broker Tix voor mij dus echt nooit meer, dan toch maar iets meer betalen via maatschappij zelf.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

HennyCox schreef:
31 mei 2020, 10:43
Nessiezzz schreef:
30 mei 2020, 21:47
KLM zou 15% waarde op alle vouchers gooien : ik heb contact opgenomen omdat ik die 15% nergens kon terugvinden in het booking proces.
Op 1 plek weet ik waar je die 15% gaat zien...in de nieuwe ticketprijs :lol: Ofwel je krijgt een sigaar uit eigen doos.
Snap die gedachte, maar mijn booking is dus al gemaakt door KLM zelf (prijs staat dus al vast) en gaat de 15% nog af. En ticket was nagenoeg hetzelfde. Dus extra economy comfort nu 8)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

ludwig schreef:
31 mei 2020, 12:16
In maart de bevestiging gehad van Tix.nl dat ze mijn door de maatschappij geannuleerde vlucht gaan terugbetalen op de rekening waarmee betaald is. Het kon wel dagen/weken/maanden duren. En wat krijg ik nu in de mail ? Een voucher te besteden bij Tix binnen 12 maanden.
Ik krijg wel twee codes van hetzelfde bedrag , ik denk dat dit nu weer niet hun bedoeling was :wink:
Broker Tix voor mij dus echt nooit meer, dan toch maar iets meer betalen via maatschappij zelf.
Kans is groot dat deze broker naast boekingskosten, ook nog wat op de ticketprijs heeft gelegd en dat nu aan jou moet terug betalen. Willen ze natuurlijk niet, dus proberen ze het eerst met een TIX-voucher.

@JKG en @d_vdploeg De ene luchtvaartmaatschappij is de andere niet, zo ook met de brokers. Het wordt nu wel duidelijk bij wie je in de toekomst wel- en niet moet zijn. Net wat MTL al aangeeft, de ticketprijs zal bepalend zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JVDP78 »

Om de 15% extra voucher waarde te krijgen moet je ook wel gebruiken voor 30 oktober 2020 en je vlucht moet vertrekken voor 15 juni 2021. Voor alle schoolvakantie reizigers dus een mooie wassen neus :(
2018 Florida
2022 California + Hawaii
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

JVDP78 schreef:
31 mei 2020, 12:47
Om de 15% extra voucher waarde te krijgen moet je ook wel gebruiken voor 30 oktober 2020 en je vlucht moet vertrekken voor 15 juni 2021. Voor alle schoolvakantie reizigers dus een mooie wassen neus :(
Dan doelt u denk ik op zomervakantie 2021? Inderdaad balen, maar er is toch nog een herfstvakantie 2020, kerstvakantie 2020-2021, voorjaarsvakantie 2021 en meivakantie 2021? Vallen allemaal VOOR 15 juni 2021 als ik het goed heb...

Alleen ja je moet wel eerder boeken.. Ze laten die vouchers niet onbeperkt geldig zijn.. Meeste vluchten zijn in de periode maart-mei geannuleerd.. Dat je dan een jaar de tijd krijgt + wat extra om je reis alsnog te maken... Vind ik best redelijk..

En mocht de situatie niet gestabiliseerd zijn voor bijvoorbeeld herfstvakantie 2020 en er zou 2e golf komen, dan zullen die vouchers verlengd worden hoor.. Hier werkt namelijk de wet van de grote getallen, als ik niet kan door Corona, kan u waarschijnlijk ook niet en de buurman ook niet :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer