Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Ik zit waarschijnlijk op een andere plaats te lezen. 3 alinea's verder staat niets.....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Teruggave aanvragen
Als u uw ticket via KLM.com, een KLM-ticketkantoor of het KLM Contactcentrum heeft gekocht en uw ticketnummer begint met 074, kunt u online teruggave aanvragen  in slechts een paar stappen.
074 == KL ticket. Een Delta issued ticket begint met 006, en die zal KLM niet voor je refunden naar een KLM EMD.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Precies.... Jij leest ergens anders, denk ik.
Er staat bij mij :


Hoe om te boeken
Log in op Mijn Reis en wijzig zelf uw reisdata of bestemming als:
U een vliegticket van KLM, Air France of Delta Air Lines heeft,
Uw reis nog niet heeft plaatsgevonden,
U niet reist met een baby (0-1 jaar),
U geen speciale service heeft aangevraagd (zoals een speciale maaltijd, de Unaccompanied Minor-service, of vervoer van een rolstoel of huisdier).

2. Teruggave in de vorm van een reisvoucher
Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een reisvoucher.

Uw reisvoucher is geldig voor gebruik binnen 1 jaar na de uitgiftedatum en kan worden gebruikt op vluchten van KLM, Air France, Delta, Virgin Atlantic en Kenya Airways.
U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.
Als uw vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, kunt u de voucher na 1 jaar inwisselen tegen contant geld. Als u een voucher heeft aangevraagd terwijl uw vlucht niet door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, is de reisvoucher niet inwisselbaar.
U kunt de voucher gebruiken als betaalmethode om op een later tijdstip een nieuw ticket of extra optie te kopen. Bij het betalen met een voucher hoeft u geen boekingskosten te betalen.
Als u online boekt, kunt u maximaal 2 vouchers tegelijk gebruiken. Wilt u meer vouchers

Reisvoucher aanvragen
Vraag online terugbetaling aan in de vorm van een reisvoucher.
Vanwege het grote aantal verzoeken kan het meerdere weken duren voordat wij uw verzoek hebben verwerkt en u de reisvoucher per e-mail toesturen.
Houd er rekening mee dat uw volledige boeking wordt geannuleerd zodra we uw voucher hebben uitgegeven.
Neem voor hulp contact op met het KLM Contactcentrum. Houd er rekening mee dat de wachttijden langer zijn dan normaal. Heeft u uw ticket geboekt via een reisbureau? Neem dan rechtstreeks contact met hen op om uw vlucht om te boeken.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

@roelb Ik heb het gevonden.
Idd je moet een 074 ticket hebben.
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door recidivist »

Onze vluchten werden door Vliegtickets.nl (Otravo) geannuleerd.

Navraag bij United leerde dat de vluchten NIET door United waren geannuleerd: United bevestigde ons dat de vluchten nog gewoon zouden vertrekken (gaat om vluchten in mei).

Op basis van de annulering door Vliegtickets.nl heb ik de betaling aan deze broker bij mijn creditcard maatschappij (ICS) betwist: niet de luchtvaartmaatschappij of ikzelf heb immers de tickets geannuleerd, maar zij als broker hebben dit gedaan en zonder dat daartoe aanleiding was: United gaf immers aan gewoon te zullen vliegen. Als bewijs heb ik de communicatie met United toegevoegd waarin zij dit ook hebben bevestigd.

Bij de creditcard-maatschappij heb ik bij de betwisting ook aangegeven dat het 'vliegtegoed' die Vliegtickets.nl aanbood voor mij niet acceptabel is, mede ook gezien de voorwaarden die Vliegtickets hieraan stelt m.b.t. zogenaamde 'omboekkosten' die zij in rekening brengen.

Na aanlevering van de bewijsstukken (boekingsbevestiging, factuur, annuleringsmail van Vliegtickets.nl, bericht van United dat vluchten niet geannuleerd waren en mijn bericht aan Vliegtickets.nl dat ik niet akkoord ga met een evoucher) heeft ICS de kosten voor de vliegtickets inmiddels teruggestort op mijn creditcard.

Bij een betwisting is er altijd een mogelijkheid dat achteraf de terugbetaling toch nog wordt teruggedraaid. Maar het feit dat ICS de betaling nu heeft teruggedraaid, betekent dat de creditcard-maatschappij de betwisting sterk genoeg vindt om tot terugbetaling over te gaan. Bewijskracht ligt nu dus bij de broker. In de tussentijd staat het geld waar het hoort: op mijn rekening.

Voor deze tickets had ik overigens rechtstreeks bij United een upgrade naar economy plus gedaan. Die bedragen heb ik inmiddels ook netjes (van United) terugontvangen. In het contact met United werd aangegeven dat het terugbetalen tot 21 dagen zou kunnen duren, maar na 3 dagen stond het weer op de CC. Keurig van United!
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Over United gesproken, het gaat wel heel snel heel slecht met United.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... e-kwartaal
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Katja »

Ik heb nog een voucher van $1000 voor United maar zei al tegen mijn man dat ik daar niet al teveel bij wil bijleggen als ik tickets boek want je moet nog maar zien of alle maatschappijen overeind blijven de komende maanden.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

recidivist schreef:
20 apr 2020, 16:48
Na aanlevering van de bewijsstukken heeft ICS de kosten voor de vliegtickets inmiddels teruggestort op mijn creditcard.
Hoeveel tijd zat daar dan tussen? Normaliter dient ICS bij dit soort boekingen de betwisting in bij de bank van Vliegtickets en als er na een aantal weken geen betwisting van de kant van Vliegtickets komt, dan boekt ICS het geld terug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door recidivist »

Betwisting op 6 april ingediend bij ICS. Vandaag geld terug op de CC.

Proces bij ICS is misschien anders dan bij andere partijen, zie de website van ICS:

Wat gebeurt er na het insturen van een betwisting?
- Na ontvangst beoordelen wij uw betwisting: is deze compleet en terecht? Zo ja, dan schrijven wij het bedrag van de transactie bij op uw creditcardrekening.
- Om de betwisting af te handelen nemen wij contact op met de bank van de verkoper.
- Hebben wij een reactie van de bank? Dan vragen wij u om hierop te reageren. Wij hebben uw reactie nodig om de betwisting verder op te pakken. Let op: u bent niet ‘klaar’ met de betwisting, wanneer u alleen de benodigde papieren heeft opgestuurd.

Kortom: op basis van de ingediende betwisting heeft ICS beoordeeld dat deze compleet en terecht is. Voor verdere afhandeling neemt ICS nu contact op met de bank van de verkoper (Otravo, handelend onder de naam Vliegtickets.nl). Als de bank van Otravo zich niet kan vinden in de beoordeling van ICS dat de gedane betwisting terecht is, moet zij dit (samen met Otravo) aantonen. En daarop heb ik dan weer het recht om te reageren. Als Otravo of hun bank vervolgens dan graag de juridische discussie wil voeren over wat in de rechtsgang voorgaat (de leveringsvoorwaarden van Otravo óf de (Europese) rechten van reizigers) dan ga ik die strijd graag en vol vertrouwen met ze aan.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Mooie afhandeling van ICS. Ik vind een voucher op zich niet erg, maar wel de termijn die er aan vast zit bij vliegtickets.nl. Wij kunnen alleen in juli reizen en dat biedt vliegtickets.nl nu niet zoals jullie eerder schreven hierboven. Dan is de zin op de site van ICS om een transactie te betwisten ook wel een uitgangspunt " als het aangeboden alternatief geen passende oplossing is "
Onze vlucht is nog niet geannuleerd, maar ben wel benieuwd wat de termijn dan zal zijn van boeken en uiterste vertrekdatum.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 168
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl »

Wellicht heeft iemand dit al meegemaakt. Mijn originele reis was 11-17 april met KLM. Die kon ik gratis online omboeken naar andere datum, netjes gedaan naar 31 mei - 6 juni.

Die vlucht is 2 weken geannuleerd. Ook geen probleem in mail stond dat reis ook al geannuleerd blijft staan en dat ik tot eind september heb om deze via 'mijn reis' bij KLM om te boeken naar andere datum. Dacht top, wacht het wel allemaal af, zit nergens aan vast dus kan gaan wanneer ik wil en dan pas ik de datums wel aan.

Toen werd het 18 april... Boeking helemaal verdwenen in mijn reis overzicht. Whatsapp contact opnemen met KLM krijg ik kant en klare template antwoorden en geen concreet antwoord. Alleen dat ik via Whatsapp maar mijn nieuwe data moet doorsturen... Ik wil gewoon dat reis weer zichtbaar is en ik het zelf online kan wijzigen wanneer ik wil.

Iemand al meegemaakt? En wellicht een oplossing.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1930
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

De geannuleerde reis staat in het overzicht van de KLM app bij de "eerdere reizen" (onderaan de lijst).
Bij mij in ieder geval wel. Terwijl we over 10 minuten zouden vertrekken.... :cry:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 168
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl »

In de app was het ook verdwenen maar door handmatig toe te voegen heb ik boeking hier weer zichtbaar onder eerdere reizen. Maar dat is het ook, kan er verder niks mee.

Op website ingelogd ook deze manier geprobeerd maar komt boeking er niet bij :? .
Ook geprobeerd uit te loggen van mijn account en dan in te loggen met boekingscode en achternaam. Komt boeking wel tevoorschijn maar kan ik er verder ook helemaal niks mee.

Morgen maar even belletje proberen.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Inmiddels zijn onze beide heenvluchten Ams-SFO-Kona geannuleerd :blink: . Geboekt via Vliegwinkel bij Lufthansa. Vluchten uitgevoerd door United. Vluchten zijn door United geannuleerd.

Ik wil het nog heel even afwachten wat er nu verder gaat gebeuren en hoe de situatie over een aantal weken is, maar als ik het goed begrijp maak ik nu dus aanspraak op geld terug ipv een voucher?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door KevinD »

Hallo,

Wij vertrekken normaal 1 juli vanuit Parijs naar SFO met AirFrance. Voor zover wij weten gaat die vlucht nog door maar we beseffen ook dat de kans miniem is.

Nu hebben wij bij onze vlucht ook een annulatieverzekering, klopt het dat een epidemie hier niet in gedekt is?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Geen idee of het iets met de crisis te maken heeft, maar ik zie net in de app van United dat zowel onze heenvlucht op 22 aug van AMS via SFO naar SEA als onze terugvlucht op 19 sep van LAX via SFO naar AMS aangepast zijn. Heen is het nu AMS-ORD-SFO-SEA en terug is het LAX-ORD-AMS. De transatlantische vluchten tussen AMS en SFO zijn er klaarblijkelijk uitgehaald.

Ik ga nog even proberen te regelen of we heen dan niet met een overstap minder toe kunnen. Dus AMS-ORD-SEA i.p.v. AMS-ORD-SFO-SEA.

En natuurlijk gaan we maar uit van het beste, d.w.z. dat we in augustus überhaupt naar de VS kunnen. :lol:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Diannedv »

Galapogos schreef:
21 apr 2020, 00:33
Geen idee of het iets met de crisis te maken heeft, maar ik zie net in de app van United dat zowel onze heenvlucht op 22 aug van AMS via SFO naar SEA als onze terugvlucht op 19 sep van LAX via SFO naar AMS aangepast zijn. Heen is het nu AMS-ORD-SFO-SEA en terug is het LAX-ORD-AMS. De transatlantische vluchten tussen AMS en SFO zijn er klaarblijkelijk uitgehaald.

Ik ga nog even proberen te regelen of we heen dan niet met een overstap minder toe kunnen. Dus AMS-ORD-SEA i.p.v. AMS-ORD-SFO-SEA.

En natuurlijk gaan we maar uit van het beste, d.w.z. dat we in augustus überhaupt naar de VS kunnen. :lol:
Ik had een rechtstreekse vlucht geboekt voor 29 augustus AMS - SFO, dat is nu geworden AMS - ORD - SFO. En terug was LAS - SFO - AMS. Dat is nu LAS - ORD - AMS. Ik denk dat ze vanaf Amsterdam alleen naar Chicago mogen vliegen dan? Maar ik heb betaald voor een rechtstreekse vlucht heen.. en had een tour geboekt voor die avond terwijl ik nu 3 uur later aankom, dus dat gaan wij niet redden.

Maar inderdaad eerst maar afwachten of we kunnen vliegen in augustus.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ribruijn »

Het lijkt er inderdaad op dat er voorlopig helemaal niemand meer naar de USA vliegt... Maar eens afwachten wat Trump nu weer van plan is met “het grote gevaar van buiten de USA”. Hij moet natuurlijk wel herkozen worden...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

United wilde er eigenlijk niet aan om ons om te boeken van AMS-ORD-SFO-SEA naar AMS-ORD-SEA, omdat we via een broker (cheaptickets.nl) hadden geboekt. Het was ‘onmogelijk’, zeiden ze eerst. Maar na enig doordrammen op Twitter is het toch geregeld. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer