Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Billy Bob » 17 apr 2020, 00:04

Nessiezzz schreef:
16 apr 2020, 23:43
Over 15min vanuit het witte huis een persco met een belangrijke update!
Wat!? Iedereen op dit forum krijgt hun geld terug in plaats van een tegoedbon?

Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Nessiezzz » 17 apr 2020, 00:15

Komt heel dichtbij...

Nee, een belangrijk inzicht voor mensen die zich oriënteren op een Amerikaanse vakantie. :thumbup:
West-Canada - 2021
Zuid-West USA - 2014,2019
Florida - 2017

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 17 apr 2020, 06:50

Gewoon geen nieuws dus, hij spreekt zich uit net als elk ander land wat er hopelijk in de toekomst gaat gebeuren. Wat Rutte en co. aankomende dinsdag ook gaan doen. Zegt nog niets over het weer toelaten van buitenlanders naar Amerika of de grenzen weer open stellen.
Vooral in het Noord-Oosten blijft het aantal meldingen en overleden personen stijgen. Op dit moment begint ook de Boston regio flinke klappen te krijgen.

Zowat alle Europese landen blijven strenge maatregelen houden en verlengen deze tot midden Mei, met hier en daar bv wat meer winkels die open mogen. Maar die zijn hier niet eens gesloten geweest. En in sommige landen wat scholen. Maar ik heb het idee dat hier in Nederland veel leraren daar niet voor open staan.
Het advies, ook gisteren in het debat bv na aanleiding van die tennis discussie bleef:" blijf thuis". Rutte gaf al erg specifiek aan dat er amper tot weinig verandering aan gingen komen omdat er nog steeds een dubbele IC capaciteit is...
En hij had het ook specifiek over mensenmassas in bv OV....net of dat dan niet voor vliegtuigen zal gelden. Er worden gewoon voorlopig geen vakantievluchten opengesteld dunkt mij. Het is al lastig genoeg om mensen terug te halen.

Overigens denk ik wel dat het kabinet net als met de scholensluiting overstag gaat mbt het dragen van mondkapjes. Dat proefde ik gisteren al aangezien ze nu allerlei vervolgvragen gaan stellen en ze bij de persco. zo stellig tegen waren. Zodra die eindelijk hier geproduceerd worden en de voorraad toereikend is lijkt me dat er ook in het OV dit soort zaken nodig zal zijn.

Coyote Buttes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes » 17 apr 2020, 08:13

Mijn vlucht naar Las Vegas (United) is geannuleerd.

Gisteren een mail gehad van vliegtickets.nl n.a.v. het gebruiken van de voucher.

Ik had nl. een verzoek gedaan tot omboeken naar volgend jaar, met in de mail ook de opmerking dat ik niet akkoord ging met de 40€ omboekkosten per ticket.

Ze gaan ernaar kijken.
- Ik hoef in ieder geval de omboekingskosten niet te betalen (scheelt mij 200€).
- Ik had de originele tickets al 21 juli 2019 gekocht, dus zou 21 juli dit jaar alweer terug moeten zijn van de nieuwe reis, maar hier werd niets over gezegd.

Ik moet nog antwoord krijgen of het kan, welke vlucht ze gaan aanbieden (moet nl. nieuwe vlucht boeken door een mail te sturen) en tegen welke prijs.

Timb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb » 17 apr 2020, 08:52

Hij geeft aan dat er verschillende Staten (29) vrij snel weer open kunnen in verschillende fases.

In fase 1 zijn bijeenkomsten van meer dan 10 mensen verboden, moet er afstand gehouden worden, en thuisgewerkt worden. Restaurants mogen open onder voorwaarden. Scholen en bars blijven dicht. Kwetsbaren blijven thuis.

In fase 2 worden bijeenkomsten tot 50 personen weer mogelijk. Scholen mogen weer open, niet-essentieel reizen mag weer en bars mogen onder voorwaarden open. Thuiswerken wordt nog wel aangemoedigd.

In fase drie mogen ook kwetsbare mensen weer naar buiten en wordt het weer mogelijk om ziekenhuizen en verzorgingstehuizen te bezoeken.

Het is alleen de vraag hoe snel dat allemaal gaat natuurlijk en in hoeverre dit allemaal gaat werken

Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Gerben Steeg » 17 apr 2020, 09:01

Goedemorgen,

nog een poging...:-)

Ik heb dus via Gate1 geboekt: 18-29 mei.
Heen: met Swiss Air A'dam naar Zurich en met Edelweiss Air Zurich - LV.
Terug (is wel veranderd): Met United van LV naar SF. Dan met Lufthansa via een Frankfurt overstap naar A'dam.

Ik lees over zoveel cancelations in mei/juni, maar bij mij alles staat nog actief op de site van Gate1 en Swiss Air. Ik heb 2 vragen:

-Is het verstandig om nu al actie te ondernemen? Dus Gate1 mailen oid?
-is er kans dat bijv die vlucht van United wel doorgaat (Amerika is opening up in fases) en de anderen niet en dat ik daardoor (deels) niet vergoed krijg omdat die vlucht wel gaat?
Gr, Gerben

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 17 apr 2020, 09:06

roelb schreef:
16 apr 2020, 19:44
vana schreef:
16 apr 2020, 18:33
@Almere vak V Maar wanneer zouden we dan weer naar buiten mogen in jouw redenatie?
Het is niet mijn redenering, ik extrapoleer gewoon de cijfers uit dat Britse rapport dat de volkskrant gebruikt.

Maar goed, als je van die cijfers uitgaat dan zie je dus ook dat het vrij laten circuleren onder de groep tot 50 in ieder geval zeer behapbaar is. Natuurlijk zullen er aan deze ziekte ook onder deze groep mensen overlijden, maar niet significant meer dan aan andere oorzaken. Boven de 60 heb je wel echt problemen. Tussen de 50 en 60 is fors, maar wellicht dat je die groep met gepaste maatregelen ook kunt laten participeren.

Dus mijn conclusie zou zijn: beleid differentieren op leeftijd klinkt, puur op basis van de getallen, zo gek nog niet. Geen restricties tot 50, voorzorgsmaatregelen (social distancing, thuiswerken, voorlichting over hygiene) voor vijftigers, en alles boven de 60 in thuisquarantaine volgens de huidige regels totdat de kans op genezing fors toeneemt of er eventueel een vaccin is. Maar met de slag om de arm dat dit een back-of-the-envelope berekening is, gebaseerd op cijfers uit dat britse rapport (dat inmiddels 1 maand oud is) en het resultaat van het onderzoek door Sanquin.

Een probleem: beleid wordt in ons toch aardig vergrijsde land grotendeels bepaald door juist de 50+'ers, en die hebben daarnaast ook nog eens relatief het minste last van de economische malaise die door alle maatregelen ontstaat.
Ik vind het een interessante discussie worden. In grote lijnen kan ik het wel volgen en begrijp ik de redenatie. Wel zie ik wat praktische problemen. Op de afdeling waar ik werk is de gemiddelde leeftijd ruim boven de 50 en thuis werken is slechts heel beperkt mogelijk omdat het soort werk zich niet naar huis laat verplaatsen. Hoe moet je daar mee omgaan als bedrijf? En zo zijn er ongetwijfeld meer voorbeelden te vinden waar het heel lastig wordt om de werkende vanaf 50 te isoleren. Maar een interessant vraagstuk is het zeker.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Nelliej
Amerika-ontdekker

Bericht door Nelliej » 17 apr 2020, 09:30

Ik lees over zoveel cancelations in mei/juni
Wij vliegen 11 Juni heen naar LA welke in eerste instantie gecanceld was maar omdat er minder vliegtuigen vliegen is voor ons uiteindelijk alleen het tijdstip veranderd. We vliegen nu 3 uurtjes later. En de terugvlucht is ook om geboekt vanaf SF aangezien KLM niet meer rechtstreeks naar AMS vliegt dus hebben nu een tussenstop.

Voor ons zijn alle hotels etc te annuleren wat ons geluk is en heb de mogelijkheid om te wachten met annuleren door de boekingsvoorwaarden. We wachten tot 1 Juni (heb er even goed een hard hoofd bij) en als er dan niks is veranderd gaan we annuleren.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 17 apr 2020, 09:36

Zeker een interessante discussie die wat mij betreft beter afgesplitst kan worden van dit topic (dat is eenvoudig te doen en maakt het voor de vragen mbt de travel ban overzichtelijker). Wellicht een ideetje @Moderatorteam?

Hoe het nu verder moet? Ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Dat er wel wát gebeuren moet ben ik het mee eens al sta ik nog steeds achter het tijdelijk 'op slot gooien van de economie'. En dat tijdelijk is 'zo lang als nodig', waarbij je dus nu al kijkt hoe we naar het 'nieuwe normaal' (wat een jeukwoord, komt me nu al de strot uit... :pukeright: ).

Het afstand houden zal in de praktijk nog lastig blijken als we een beetje naar het normale (dat is voor mij nog altijd het doel) terug willen. Denk alleen maar aan de vliegreizen, al kun je natuurlijk ruimte creëren door met minder passagiers te vliegen. Of dat voor de vliegmaatschappijen haalbaar is? Om nog maar niet te spreken van de ticketprijs.

Daarom denk ik dat de ideeën van @Almere vak V zo gek nog niet zijn en dat die een goede basis vormen om van daaruit na te denken, hoe nu verder?

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 17 apr 2020, 10:35

Coyote schreef:
17 apr 2020, 09:36
Zeker een interessante discussie die wat mij betreft beter afgesplitst kan worden van dit topic (dat is eenvoudig te doen en maakt het voor de vragen mbt de travel ban overzichtelijker). Wellicht een ideetje @Moderatorteam?
@Moderatorteam Voor!
chippie777 schreef:
17 apr 2020, 09:06
Ik vind het een interessante discussie worden. In grote lijnen kan ik het wel volgen en begrijp ik de redenatie. Wel zie ik wat praktische problemen.
Praktische problemen zul je altijd blijven houden. En die moet je gaan oplossen.

Wat mij betreft wordt er ook steeds over 2 dingen gesproken. Lockdown en immuniteit. Door een lockdown behaal je in mijn beperkte kijk op dit hele gebeuren geen immuniteit. Als persoon A het virus draagt. En persoon B en C blijven angstvallig binnenzitten dan zorg je er wellicht wel voor dat het virus uitsterft. Maar hoe hou je het dan vervolgens buiten de deur?? Want persoon B en C zijn zeker niet immuun geworden van het binnenzitten.
chippie777 schreef:
En zo zijn er ongetwijfeld meer voorbeelden te vinden waar het heel lastig wordt om de werkende vanaf 50 te isoleren. Maar een interessant vraagstuk is het zeker.
Helemaal mee eens. Maar de oplossing is in mijn ogen niet om dan maar iedereen thuis te laten zitten. Dan wordt het middel dus erger dan de kwaal.

dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door dickdale » 17 apr 2020, 10:36

Gerben Steeg schreef:
17 apr 2020, 09:01
Goedemorgen,

nog een poging...:-)

Ik heb dus via Gate1 geboekt: 18-29 mei.
Heen: met Swiss Air A'dam naar Zurich en met Edelweiss Air Zurich - LV.
Terug (is wel veranderd): Met United van LV naar SF. Dan met Lufthansa via een Frankfurt overstap naar A'dam.

Ik lees over zoveel cancelations in mei/juni, maar bij mij alles staat nog actief op de site van Gate1 en Swiss Air. Ik heb 2 vragen:

-Is het verstandig om nu al actie te ondernemen? Dus Gate1 mailen oid?
-is er kans dat bijv die vlucht van United wel doorgaat (Amerika is opening up in fases) en de anderen niet en dat ik daardoor (deels) niet vergoed krijg omdat die vlucht wel gaat?
Voorlopig zou ik even niks doen en wachten tot begin mei, wellicht is er dan meer duidelijk.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes

dickdale
Amerikafan

Bericht door dickdale » 17 apr 2020, 10:37

Superdork1 schreef:
16 apr 2020, 16:12
@Moderatorteam

Is het een idee om aparte topics te openen voor afhandeling van annuleringen door Corona? Bijvoorbeeld:

- Annuleringen AF/KLM
- Annuleringen Lufthansa Group
- Annuleringen United Airlines
- Annuleringen Delta
- Annuleringen BA/ Virgin
- Annuleringen overige vliegmaatschappijen en brokers
- Annuleringen Pakketreizen
- Annuleringen Hotel en andere verblijven
- Annuleringen auto en camperhuur

Dan kan dit topic een algemeen discussietopic blijven en blijft de rest overzichtelijk informatief en eenvoudig terug te zoeken.
Lijkt me een heel goed plan. Iedereen heeft wel een mening over iets. Per airline/broker blijft het nog een beetje overzichtelijk. :thumbup:

dickdale
Amerikafan

Bericht door dickdale » 17 apr 2020, 10:44

harryh schreef:
15 apr 2020, 17:23
De vraag van @Meisje22 gaat echter over een pakketreis, waarvoor er in NL in principe dezelfde regels gelden (zie ANVR etc). Maar Expedia is niet Nederlands helaas. Ik denk dat de beste optie is om dit bij de creditcard te betwisten, als er met cc betaald is en je er niet uitkomt. Er wordt geen dienst geleverd.
Is dat zo? Kijk eens op je afschrijving van je bankrekening?

In KVK handelsregister staat toch duidelijk een:

Expedia.nl B.V.
Hoofdvestiging

Bestaande handelsnamen

Expedia.nl B.V.

Statutaire naam

Expedia.nl B.V.

KVK 34204970
Vestigingsnr. 000019365667
Herengracht 469
1017BS
Amsterdam

Dan heb je toch zaken gedaan met een Nederlands bedrijf en lijkt mij eu216 zeker van kracht.

georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door georgesken » 17 apr 2020, 10:46

Ik ben ook van meningsuiting we op een bepaald moment (nu nog niet maar toch over enkele weken) het normale leven moeten hervatten voor de actieve bevolking. Bepaalde welomschreven groepen moeten afgezonderd blijven denk ik. Hier zullen natuurlijk bepaalde mensen tussenzitten die daar niet mee akkoord zijn. Eventueel kunnen zij dan vrijwillig aangeven dat zij ondanks het verhoogde risico, wel aan het normale leven willen deelnemen op eigen verantwoordelijkheid mits zij ook getest kunnen worden vooraleer zij dit doen. Veel gaat afhangen van de testcapaciteit van een land die momenteel overal verrevan voldoende is. Verschillende studies tonen echter ook al aan dat dit op korte termijn niet haalbaar is. Dus daar zullen we op steekproeven moeten rekenen denk ik.
Verder geloof ik niet dat verre buitenlandse toeristische reizen dit jaar nog aan de orde zijn. Misschien binnen Europa tussen een aantal landen die er klaar voor zijn (en om de Europese economie te ondertsteunen) ,maar zolang er geen vaccin is, of blijkt dat het virus om een of andere reden afgezwakt is of volledig onder controle, denk ik niet dat we nog overzees gaan reizen.
mijn usa-reizen
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 17 apr 2020, 10:55

chippie777 schreef:
Ik vind het een interessante discussie worden. In grote lijnen kan ik het wel volgen en begrijp ik de redenatie. Wel zie ik wat praktische problemen. Op de afdeling waar ik werk is de gemiddelde leeftijd ruim boven de 50 en thuis werken is slechts heel beperkt mogelijk omdat het soort werk zich niet naar huis laat verplaatsen. Hoe moet je daar mee omgaan als bedrijf? En zo zijn er ongetwijfeld meer voorbeelden te vinden waar het heel lastig wordt om de werkende vanaf 50 te isoleren. Maar een interessant vraagstuk is het zeker.
Dat zal absoluut lastig zijn, maar dat is niet anders dan op dit moment. Wellicht zal de overheid heel gericht financieel moeten bijspringen waar geen andere mogelijkheden zijn. Maar die situatie is nog altijd beter dan die restricties in stand houden voor iedereen met alle bijkomende gevolgen, ondanks dat er, puur getalsmatig, voor de groep tot 50 niet echt een reden voor lijkt te zijn.

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoeveel werkuitval er heeft plaatsgevonden onder de positief getesten in dat Sanquin onderzoek. Want als dat percentage significant is en de duur ook lang dan heb je daar weer een probleem - we kunnen immers niet allemaal tegelijk ziek worden. Maar als het overgrote deel gewoon normaal heeft kunnen functioneren en het te verwachten ziekteverzuim binnen de perken blijft dan staat dat zo'n oplossing niet in de weg. Nogmaals, ik kijk dus heel eendimensionaal naar de cijfers uit dat Britse onderzoek, gecombineerd met het Sanquin onderzoek. Ik kan me zomaar voorstellen dat allerlei psychologische factoren dit idee wel lastig maken. Denk maar eens aan de publieke onrust die ontstond toen het plan nog was om scholen open te houden. Op basis van data was er geen reden om die te sluiten, maar hier heeft angst onder de bevolking het gewonnen van data en wetenschap. De meeste mensen vinden objectief kijken naar cijfermatige kansen lastig en kunnen zich daar vaak moeilijk iets bij voorstellen. Als de eigen gezondheid mogelijk in het geding is dan geldt dat denk ik nog sterker. Hoe klein een kans op overlijden ook is, als angst een rol speelt dan gaat bij velen het onderbuikgevoel al snel boven het verstand. En als je gaat differentieren op leeftijd of risico dan krijg je dus een groep die je buitensluit. Wat is het effect daarvan? Wat vind doe groep daarvan?

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 17 apr 2020, 10:58

@dickdale dat ligt toch anders, zie de algemene voorwaarden op expedia.nl waar je bij boeken mee akkoord gaat:
'Expedia' betekent Expedia Inc. en/of Expedia Travel.

'Expedia Inc.' betekent Expedia Inc., gevestigd op 333, 108th Avenue NE Bellevue, WA 98004, USA, tel.nr +1.425.679.7200.

'Expedia Travel' betekent Travelscape LLC, een bedrijf dat voor alle doeleinden is gevestigd in de Verenigde Staten, en waarvan de statutaire zetel is gevestigd op 10190 Covington Cross Drive, Suite 300, Las Vegas, NV 89144.
Je doet dus zaken met Expedia Inc, dat staat los van aan wie je betaalt.

Ik heb vorig jaar bij een Aziatische vliegmij geboekt, de betaling werd in Griekenland geïncasseerd, maar daardoor is dat nog geen boeking in Griekenland/EU...

Toch is er ook goed nieuws: ik had die AV op expedia.nl er nog niet bij gehaald, daar staat iets waar @Meisje22 wel iets mee kan:
- De ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen zijn van toepassing indien u een "Pakketreis" bij Expedia boekt, welke Pakketreis óf volledig door Expedia Travel wordt samengesteld en georganiseerd, óf wordt samengesteld en georganiseerd door een reisorganisator die niet in Nederland is gevestigd. Een "Pakketreis" is een reis, voor één prijs, met een verblijf langer dan 24 uur of inclusief een overnachting en waarbij tenminste twee van de volgende drie elementen worden aangeboden:

transport;
accommodatie;
een toeristische Dienst die geen deel uitmaakt van het vervoer of de accommodatie maar een aanzienlijk deel van de totale prijs uitmaakt.

- De ANVR-Boekingsvoorwaarden gelden als u één of meer enkelvoudige reisdiensten boekt bij Expedia, tenzij de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn. Aanvullend op de ANVR-Boekingsvoorwaarden gelden mogelijk ook de ANVR-Gekoppeld Reisarrangementvoorwaarden.
En overigens nogmaals, EU261 is op dit moment door de NL overheid soort van geparkeerd, het is wachten op jurisprudentie. Je kunt er nu geen verhaal mee halen.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 17 apr 2020, 11:12

Emirates test de passagiers nu voor het instappen (check-inn). Na 10 minuten heeft men resultaat van een test. Ik vermoed dat dit door middel van een bloedstaal (vingerprik) gebeurd. Lijkt me iets wat anderen ook nog wel zullen overnemen. Attesten geven immers ook geen zekerheden want vervalsingen zullen al snel opduiken.
Timb schreef:
17 apr 2020, 08:52
Hij geeft aan dat er verschillende Staten (29) vrij snel weer open kunnen in verschillende fases.

In fase 1 zijn bijeenkomsten van meer dan 10 mensen verboden, moet er afstand gehouden worden, en thuisgewerkt worden. Restaurants mogen open onder voorwaarden. Scholen en bars blijven dicht. Kwetsbaren blijven thuis.

In fase 2 worden bijeenkomsten tot 50 personen weer mogelijk. Scholen mogen weer open, niet-essentieel reizen mag weer en bars mogen onder voorwaarden open. Thuiswerken wordt nog wel aangemoedigd.

In fase drie mogen ook kwetsbare mensen weer naar buiten en wordt het weer mogelijk om ziekenhuizen en verzorgingstehuizen te bezoeken.

Het is alleen de vraag hoe snel dat allemaal gaat natuurlijk en in hoeverre dit allemaal gaat werken
Om te beginnen: er staat geen timing op ! Men weet dus eigenlijk niets.

Belangrijker: door dit op deze wijze te doen ligt alles in handen van de gouverneur. Handig zou je zeggen, maar aan de andere kant zal als het misloopt Trump geen moment aarzelen om de vinger naar die gouverneur te wijzen en te zeggen dat het zijn fout is. Maw de wijze waarop dit nu gebeurd zet eigenlijk alleen maar aan om extra voorzichtig te zijn en niet haantje de voorste te gaan spelen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 » 17 apr 2020, 11:40

@Marcopstal Trump wijzen naar anderen en roepen dat het niet zijn schuld is? Dat doet ie anders nooit :lol:

On topic:

Lufthansa schrapt tot 17 mei nagenoeg alle vluchten
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... verder-uit

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 17 apr 2020, 12:02

Interessant artikel ivm het isoleren van ouderen:

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ou ... ~bc3501c6/

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 17 apr 2020, 12:14

ONYX666 schreef:
16 apr 2020, 08:12
hebben ze bij jou gezegd hoeveel dagen dit duurt ? je kunt inloggen op de delta site en de status van je refund zien. daar staat 7 werkdagen maar die zijn bij mij voorbij en heb het geld nog niet (kan me overigens voorstellen dat het nu allemaal wat langer duurt)
In de praktijk duurt het ongeveer 16-18 dagen voordat ze het goedkeuren (5 datapoints hierzo, 2 nog in behandeling) nadat je contact met de Delta Medallion desk heb opgenomen krijg je binnen een paar minuten 2 emails;

1. Email Refund Request Confirmation
2. Auto-Reply from Delta Air Lines Passenger Refunds (KMMxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxKM)

Vervolgens zie je een Delta eCert verschijnen in je wallet.
Na een dag of 16-18 ontvang je een email van ze genaamd;

Your Delta Refund Confirmation Is Enclosed

Vervolgens zie je in je wallet dat je status van je Delta eCert #006xxxxxxxxxx veranderd is in Closed

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer