Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik begin echt pessimistisch te worden over m’n vakantie in september ook... :(
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Officiëel loopt morgen het inreisverbod af. Ik heb nergens iets gelezen over een verlenging. Die zal er hoogstwaarschijnlijk wel komen maar ik vind het apart dat je hier zo weinig over leest
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Volgens mij is er geen aflopende datum voor het inreisverbod in de US, Trump zei “at least 30 days” Zonder een einddatum te noemen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@Terpies
Ik lees op verschillende sites de datum van 13 april maar het verhaal wat jij nu schetst klinkt wel wat logischer aangezien aangezien er momenteel geen nieuws is.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door singha »

Ik heb ook BA vlucht met huurwagen 23 juli tot 3 aug ben ook benieuwd tot mijn annulering.
Denk liever annuleren en wachten tot volgende jaar ipv de twijfel of het nog gaat voor deze zomer.
Jammer genoeg wel.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1865
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

Het inreisverbod loopt idd niet af vandaag. Zie sectie 4:
https://www.whitehouse.gov/presidential ... ronavirus/
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Wij vliegen 24 juli vanuit Frankfurt naar Londen en dan door naar Las Vegas. Wij vliegen ook met BA, maar hebben geboekt via BudgetAir. Onze vlucht staat er nog gewoon in, maar ik zie hier dus dat BA al vluchten heeft geannuleerd. Even afwachten maar nog?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Of contact opnemen met budgetair.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Budgetair reageert niet.
Ik heb vluchten voor volgende week (20 april), geboekt bij Budgetair. Bij KLM zijn de vluchten van/naar AMS er al uit (geannuleerd) en ik heb al een paar keer via de website van zowel KLM als Budgetair on annulering en vouchers gevraagd. Geen reactie.
Lijkt erop dat ze echt focussen op de boekingen/vluchten van de komende paar dagen. Dus geduld hebben.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

HennyCox schreef:
12 apr 2020, 13:45
jojostravelusa schreef:
12 apr 2020, 12:57

We hebben 1 uur en 17 minuten aan de telefoon gehangen en dat heeft maar liefst € 165,- gekost.
Er zijn goedkopere manieren om te bellen naar USA, gewoon tegen lokaal tarief :(
Klopt. We hadden een Viberpakketje gekocht, voor 9 euro onbeperkt bellen, en dat werkte prima, maar het lukte toen niet met het keuzemenu. Kies 1 voor, kies 2 voor. Daar verslikte hij zich in.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Frasi schreef:
13 apr 2020, 10:05
Budgetair reageert niet.
Ik heb vluchten voor volgende week (20 april), geboekt bij Budgetair. Bij KLM zijn de vluchten van/naar AMS er al uit (geannuleerd) en ik heb al een paar keer via de website van zowel KLM als Budgetair on annulering en vouchers gevraagd. Geen reactie.
Lijkt erop dat ze echt focussen op de boekingen/vluchten van de komende paar dagen. Dus geduld hebben.
Nee hoor. Ik heb net contact opgenomen met KLM via whatsapp en ze reageerde vrijwel direct. Ik zou even bellen met KLM er staat tenslotte dat je ook contact op kan nemen als je geboekt hebt via een andere partij.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4376
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Timb schreef:
13 apr 2020, 09:06
Wij vliegen 24 juli vanuit Frankfurt naar Londen en dan door naar Las Vegas. Wij vliegen ook met BA, maar hebben geboekt via BudgetAir. Onze vlucht staat er nog gewoon in, maar ik zie hier dus dat BA al vluchten heeft geannuleerd. Even afwachten maar nog?
Onze vluchten, AA tickets uitgevoerd door BA, staan er ook nog gewoon in. (5 juni / 25 juni) Ik wacht het maar even af.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Inges schreef:
13 apr 2020, 11:01
Nee hoor. Ik heb net contact opgenomen met KLM via whatsapp en ze reageerde vrijwel direct. Ik zou even bellen met KLM er staat tenslotte dat je ook contact op kan nemen als je geboekt hebt via een andere partij.
Heb ik al gedaan via FB Messenger en via de website; geen reactie. Dan zal ik ze maar eens gaan appen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Wat gek dan dat er bij sommige mensen al geannuleerd is en er bij andere nog gewoon in staat. Ik heb ook nog even gekeken of mijn vlucht nog valt te boeken en dat kan ook nog steeds. Idd maar afwachten en Fingers crossed.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door manhattan »

Heeft iemand al een camper huur moeten annuleren?

Wij zouden 29 mei naar Amerika gaan en 2 week met een camper rondreizen vanaf New York. Een cruise america gehuurd via drive-usa.de.
Geen idee of we de aanbetaling kwijt zijn of niet en of en wanneer ik moet annuleren. Ze stuurden 13-3 een mailtje maar heel veel wijzer ben ik daar niet van geworden.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Een van onze geboekte vluchten ging van Dallas via Toronto naar Amsterdam. Vanuit Nederland kregen we van familie bericht dat de vlucht geannuleerd was vanaf Toronto, want dat stond bij Schiphol. Bij Air Canada en bij het vliegveld van Toronto stond op dat moment nog dat hij gewoon zou gaan.
Eerst maar even afwachten tot je bevestiging hebt dus.
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jan de korte »

manhattan schreef:
13 apr 2020, 14:25
Heeft iemand al een camper huur moeten annuleren?

Wij zouden 29 mei naar Amerika gaan en 2 week met een camper rondreizen vanaf New York. Een cruise america gehuurd via drive-usa.de.
Geen idee of we de aanbetaling kwijt zijn of niet en of en wanneer ik moet annuleren. Ze stuurden 13-3 een mailtje maar heel veel wijzer ben ik daar niet van geworden.
Ik heb pas contact met ze gehad over een camper in Juni, vanuit Canada. Ik vroeg wat het annuleringsbeleid op dit moment is, en zij gaven aan dat ze zelf alle reizen t/m 30 april hebben geannuleerd. Als ik mijn camper wil annuleren, 4 juni, dan gaat dit op dit moment nog met de gewone kosten, 25% van het totale bedrag (annuleren tot 30 dagen van te voren.) Zij gaven me het advies om nog even af te wachten op verdere ontwikkelingen, en anders uiterlijk 30 dagen van te voren te annuleren.
Nu zijn mijn vluchten al geannuleerd door KLM, dus ik moet de camper ook wel annuleren maar wacht nog even af. Ben overigens niet van plan om 25% te betalen in dit geval, dus dat wordt nog een leuke discussie als ze daar aan vast houden. Maar ik neem aan dat als we het land niet in mogen, dat ze dit los laten en gratis annuleren.
GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GuiTo »

Ik heb enige tijd geleden ook contact met ze gehad, reactie was hetzelfde. Ga deze week nog even bellen omdat onze huur 22-5 zou ingaan. Inmiddels is onze heenvlucht door KLM geannuleerd. Er is voor de camperhuur overigens nog geen aanbetaling bij mij afgeschreven dus dat komt op zich wel mooi uit... :-} Nog niks van Gate1 gehoord mbt de geannuleerde vluchten, enkel KLM en Delta zelf... Twijfel of ik het direct via hen ga proberen te regelen of Gate1 even afwacht...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Volgens United is onze vlucht '' voorlopig '' tot en met begin mei geschrapt. Het zou dus kunnen dat half mei deze vluchten weer operationeel zijn. Ik vind het maar een raar antwoord. Ik ga er dan ook niet vanuit dat de verbinding Amsterdam-San Francisco nog terug komt.

Toen ik net met Lufthansa belde ( ik was er binnen 2 seconden doorheen ) werd er gezegd dat de vlucht vooralsnog gewoon doorgaat.
Als alternatief heb ik 2 vluchten uitgezocht maar die moest ik volgens Lufthansa weer doorgeven aan Vliegwinkel.nl dus dat heb ik ook maar gedaan. Ik zie het verder wel wat er nu gaat gebeuren. Gaat het niet door, dan gaat het niet door. Gaat het wel door, dan hebben we een alternatief waar we mee kunnen leven. We gaan het zien.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@GuiTo het is niet nodig om voorgaande berichten helemaal te quoten ;) en bovendien tegen de regels van het forum
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer