Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Ik krijg nu nog volgende update van United:

I wanted to confirm with our internal teams as your itinerary had a few schedule changes. I apologize in advance, however, the information provided earlier was incorrect.

Your new ticket must be reissued by December 31st in order for your travel to fall within our current waivers. New travel must begin on or before June 14th, 2021, per the schedule change.

Nog beter nieuws dus.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

Dat klinkt inderdaad goed. Wel gek dat ze allemaal wat anders zeggen. In mijn messenger bericht zeggen ze:
You are eligible for a full credit that can be used for future travel. Also, please know that new tickets must be reissued on/before December 31, 2020, or 12 months from the original ticket date, whichever is earlier. Also, if wanting to rebook your reservation, travel must commence within 12 months from the original ticket issue date. Would you like for me to proceed and process a cancelation and issue a credit? ^EZ

Hier begreep ik uit dat ik voor 24 september moet reizen (24-9-2019 geboekt).

Maar goed, ik heb via Cheap tickets geboekt, ben benieuwd wat ik dan krijg. Is er al iemand die met United vliegt maar via een broker heeft geboekt en gecanceld?
Laatst gewijzigd door Dude op 28 mar 2020, 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Op nu.nl

KLM en Transavia delen ook vouchers uit aan gedupeerde reizigers

https://www.nu.nl/economie/6040762/klm- ... igers.html

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) buigt zich nog over deze kwestie. "Wij hebben in ieder geval als doel dat zowel de maatschappijen als de reizigers goed door de crisis heen komen", aldus een woordvoerder.

Met de kwestie bedoelen ze het Voucher systeem.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dat was hier al een tijdje bekend, ook dat de regeling niet aan de wetgeving voldoet. We zullen het er mee moeten doen ;)
Ik las vanmorgen dat de regeling met vouchers in België zelfs formeel is bekrachtigd, in NL (nog) niet.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij vlogen met LOT en vonden gisteren op hun site dat ze de periode dat ze niet vliegen, verlengd hebben tot en met 13 april. Wij hadden een vlucht geboekt voor 10 april en die hadden we, toen we in Amerika waren, gewijzigd naar 6 april. LOT neemt niet zelf contact op, dus je moet er zelf actief achteraan, maar er staat ook een formulier waarmee je je geld terug kunt vragen. Dat hebben we ingevuld en we zullen wel zien wanneer dat gebeurt. Dit is in elk geval een goed begin.
Dan resten ons alleen nog 2 vouchers. 1 van Air Canada voor een lange vlucht enkele reis en 1 van United Airlines voor een korte vlucht enkele reis. We blijven optimistisch en gaan ervan uit dat we die ergens volgend jaar kunnen inwisselen.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

Hoi Marjolein, ik heb ook via Cheaptickets geboekt bij United, vertrek 29 mei 2020, aanschafdatum 28 oktober 2019.

Een los ticket valt helaas niet onder de SGR ook al is Cheaptickets daar bij aangesloten. Dus een Coronavoucher zit er helaas niet in voor ons. Maar dat is inmiddels wel bekend denk ik :wink:

ANVR:
​In nadere verduidelijking van de berichtgeving van gisteren willen we benadrukken dat het niet mogelijk is een Corona-voucher met SGR-dekking uit te geven voor losse vliegtickets. De verkoop daarvan viel en valt niet onder de SGR-dekking.
op de website van United Airlines staat het volgende:
Our goal remains to automatically rebook as many customers as possible within 6 hours of their originally scheduled flight. For any customer whose international travel is cancelled or disrupted by more than 6 hours because of schedule changes resulting from government restrictions, they will retain a travel credit equal to the value of their ticket. That credit can be used towards any flight, to any destination, for 12 months from the time of purchase. If the customer chooses not to use the credit, they will receive a refund to their original form of payment at the end of that 12-month period"
Ik vraag me af, stel voor dat ze ons automatisch omboeken binnen 6 uur van de originele vlucht, moeten we dat dan zomaar accepteren?

Eigenlijk wil ik dat ook niet. Ik heb liever dat zij het annuleren en wij die voucher krijgen, dan kunnen we in oktober het geld terug vragen en zelf opnieuw boeken wanneer wij dat willen. Omboeken voor oktober lijkt me niks en een paar maanden later (mocht de periode inderdaad een paar maanden langer blijken te zijn) voor in de winter ook niet echt. Ik heb geen contact opgenomen met Cheaptickets omdat we "nog lang" niet gaan, maar ja, ik begin me toch e.e.a. af te vragen. Als ze de vlucht niet annuleren dan staan we dus nergens, dan zijn we het geld kwijt.

Op de site van Schiphol stond de UA71 vanmorgen nog gewoon op "vertrokken". Op de website van United staat dat de laatste vluchten 25 maart zouden zijn uitgevoerd... of begrijp ik onderstaande verkeerd? (ze moeten toch ook weer terug van AMS naar EWR).
Atlantic
The following flights will continue through March 28 westbound:
New York/Newark – Amsterdam (Flights 70/71)
New York/Newark – Munich (Flights 30/31)
New York/Newark – Brussels (Flights 999/998)
New York/Newark – Cape Town (Flights 1122/1123)
Washington-Dulles – London (Flights 918/919)
San Francisco – Frankfurt (Flights 58/59)
The final westbound departures on all other Atlantic routes will take place on March 25.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Jolanda68 schreef:
27 mar 2020, 16:10
Op de site van Schiphol stond de UA71 vanmorgen nog gewoon op "vertrokken"
Even op zoeken, dan zie je dat de UA71 op dit moment onderweg naar Newark is, met nog ruim een uur te gaan ;) https://flightaware.com/live/flight/UAL71

De rest van je vragen is hier intussen al vaker beantwoord.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

@Jolanda68
Bedankt voor je reactie. Eind mei is inderdaad nog iets verder. Wij zitten nu binnen de 4 weken termijn, vandaar dat ik toch maar via de website een verzoek heb gedaan.
Onze vlucht is ook gewijzigd van Amsterdam naar Washington en door naar Jacksonville , naar een vlucht via New York waarbij nu de vlucht van AMS naar EWR gewoon foetsie is...

Als ik iets hoor van Cheaptickets zal ik het laten weten...
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Wij vertrekken 13 juli richting Westcoast maar ik weet bijna zeker dat dit niet doorgaat. Er moet er echt een wonder gebeuren wil het daar dan rustig en stabiel zijn. Afijn ik hoef nog niet meteen te wijzigen, kan het nog even aankijken. Gelukkig zijn we nog allemaal gezond en ik hoop dat ik er financieel niet teveel bij inschiet. We hebben de tickets geboekt bij Lufthansa en die geven de volgende rebooking opties:

Als u in het bezit bent van een ticket voor een geannuleerde of een bestaande Lufthansa Group-vlucht, kunt u het ticket behouden zonder dat u zich meteen aan een nieuwe vluchtdatum hoeft te committeren. Bestaande boekingen worden in eerste instantie geannuleerd, maar het ticket en de ticketwaarde blijven ongewijzigd en kunnen worden verlengd tot een nieuwe vertrekdatum tot en met 30 april 2021. U kunt ook omboeken naar een andere bestemming. De nieuwe vlucht moet geboekt worden tot 31 augustus 2020.

Daarnaast bieden wij u voor elk omgeboekt ticket met nieuwe vertrekdatum op / voor 31 december 2020 een korting van 50 € op de ticketprijs. Uiteraard worden er geen omboekingskosten in rekening gebracht, ongeacht welk tarief is geboekt. Mocht het omgeboekte tarief duurder zijn vanwege een andere bestemming (bijv. Omboeking van korte naar lange afstand), verandering van reisklasse of iets dergelijks, dan kan ondanks de korting een extra betaling nodig zijn.

Let op: omboekingen kunnen worden gedaan via ons Service Center of uw reisagent. U hoeft geen contact met ons op te nemen vóór uw oorspronkelijke vluchtdatum - uw ticket blijft ook na de oorspronkelijke vluchtdatum geldig. U kunt het op elk moment tot 31 augustus 2020 omboeken. Vanwege het zeer hoge belvolume in ons Service Center, vragen we u momenteel alleen contact met ons op te nemen als u binnen de komende 72 uur reist

Deze regeling is van toepassing op tickets geboekt tot en met 19 april 2020 en met een bevestigde reisdatum tot en met 30 april 2020.


Voor ons is deze regeling dus niet van toepassing omdat we na 30 april reizen. Ik hoop echt dat daarna de uiterste nieuwe vertrekdatum verschuift naar juli/augustus 2021. Dan kunnen we onze reis wellicht verzetten naar de volgende zomervakantie. Een alternatief zou de voorjaarsvakantie 2021 zijn, al kunnen we dan maar twee weken gaan.

We vliegen heen met United en terug met Lufthansa. Tickets geboekt bij Lufthansa. Dan vallen we toch onder de regeling van Lufthansa, want daar geboekt?
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Nog een laatste update betreffende United:
(ik ga dan stoppen met dit topic te spammen, maar probeer zoveel mogelijk info te delen in de hoop dat anderen er ook wat aan hebben)


I've been looking into your itinerary since the beginning of my shift today because something just seemed off regarding the travel waiver details. I'm so sorry for all the confusing communication regarding the reissue and rebooking dates, but I've got new information for you and I wanted to make sure it was 100% accurate before coming back to you.

Since your original ticket was purchased before October 31, 2019, your new ticket must be reissued within 15 months from when you first purchased it. Your original date of purchase was July 22nd, 2019, which would mean you would need to book your future travel by October 22nd, 2020. However, you can book your future travel for any dates that are available at that time. There are no restrictions for when your travel must commence, as long as they are available for you to book.

I hope this doesn't cause you any inconvenience and I truly appreciate all of your patience and understanding during this time. Please let me know if you have any questions.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

@sandpatt wow, netjes zeg!! ✌
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jumping Jack »

@sandpatt
Bedankt voor je updates, en ga zo door... :thumbup:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Ik ben vooral benieuwd hoe de serieuze brokers zoals b.v. cheaptickets hiermee omgaan.
Zelf boek ik altijd via een broker eigenlijk, gewoon omdat het goedkoop is, en eigenlijk nooit te klagen gehad over de service, maar ik ben benieuwd wat er nu gebeurt.


(En het gezeur dat ik stom ben om niet rechtstreeks bij een maatschappij te boeken heb ik geen behoefte aan, ik snap wat de voor- en nadelen zijn, en snap ook dat het voor anderen misschien verstandiger is wel rechtstreeks bij de maatschappij te boeken en dat het zeker makkelijker kan zijn soms, maar dit is een bewuste keuze van mij.Toch dank voor de bezorgdheid) :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Hans B schreef:
26 mar 2020, 17:04
Zijn de vouchers op naam? Zo nee, dan zijn ze wellicht overdraagbaar aan anderen indien je ze zelf niet kunt gebruiken
Daar hebben we ook al aan gedacht, maar nog niet naar gekeken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Pete.Z schreef:
27 mar 2020, 22:08
Ik ben vooral benieuwd hoe de serieuze brokers zoals b.v. cheaptickets hiermee omgaan.
Zelf boek ik altijd via een broker eigenlijk, gewoon omdat het goedkoop is, en eigenlijk nooit te klagen gehad over de service, maar ik ben benieuwd wat er nu gebeurt.


(En het gezeur dat ik stom ben om niet rechtstreeks bij een maatschappij te boeken heb ik geen behoefte aan, ik snap wat de voor- en nadelen zijn, en snap ook dat het voor anderen misschien verstandiger is wel rechtstreeks bij de maatschappij te boeken en dat het zeker makkelijker kan zijn soms, maar dit is een bewuste keuze van mij.Toch dank voor de bezorgdheid) :wink:
Ik ook, in ons geval WTC.nl. Ik heb nog 2 maanden, maar hun eerste berichtgeving aan mij vond ik correct. Tzt zal ik mijn ervaring zeker delen.

Vwb boeken via brokers, mooi omschreven :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

jojostravelusa schreef:
28 mar 2020, 11:01
Daar hebben we ook al aan gedacht, maar nog niet naar gekeken.
Is al meerdere malen aangegeven in dit topic. Ze zijn op naam en niet overdraagbaar aan anderen alleen als je dezelfde achternaam hebt en uit hetzelfde gezin komt.

Edit: De voucher kan gebruikt worden door de eigenaar ervan;
door passagiers met dezelfde achternaam;
en door passagiers die samen met de eigenaar van de voucher reizen op het moment dat de voucher wordt verzilverd.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
MiKeZZa
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MiKeZZa »

Wij zaten ons voor te bereiden op een reis in juli 2021. Hoe kijken de mensen hier er tegen aan? Niemand kan zo ver vooruit kijken natuurlijk, maar wat achten jullie opties voor ons om te doen?

Ik overweeg om te kijken om wat zaken te boeken (denk dan met name aan de camps in de parken die je 1 jaar van te voren kunt boeken enzo) en qua tickets e.d. nog even te wachten in de hoop dat de schade zo mee valt als het niet door kan gaan. Maar ik ben bang dat het bijvoorbeeld over een jaar weer oplaait en dat onze verzekering niets gaat uitkeren omdat Corona tegen die tijd niet 'nieuw' is en al speelde toen we boekten...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je er niet aan beginnen. Wat is er op tegen om nog een half jaartje te wachten?
MiKeZZa
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MiKeZZa »

mtl schreef:
28 mar 2020, 19:34
Als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je er niet aan beginnen. Wat is er op tegen om nog een half jaartje te wachten?
Er is op tegen dat ik op veel plekken lees dat allerlei plekken snel vol zijn enz. enz.. En als ik naar Amerika ga (voor het eerst in mijn leven) en ik geef zó veel geld uit wil ik er graag zo veel mogelijk uit halen...
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Ik zou nu nog niet gaan boeken voor een nieuwe vakantie, eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat uitpakken de komende tijd. Het is inmiddels duidelijk dat Amerika de volle laag gaat krijgen te beginnen met NY. Er zijn nu al 120.000 besmettingen, anderhalf keer zoveel als in China, en de piek in NY wordt pas over 3-4 weken verwacht. As we speak stoomt de USNS Comfort op richting NY, dat zijn 1000 extra ziekenhuisbedden. Laten we hopen dat het voldoende is. De rest van Amerika loopt weer 4-6 weken achter op NY maar gaat ongetwijfeld ook nog aan de beurt komen.

De gevolgen van de corona pandemie kunnen wel eens groot zijn voor Amerika. Voor het rijke deel van de bevolking is voldoende medische zorg voorhanden, maar hoe gaat de arme Amerikanen reageren? De werkeloosheid loopt nu al hard op en Trump heeft de National Guard opgeroepen om in actieve dienst te treden. Vooral in de grote steden denk ik dat het wel eens compleet uit de hand kan gaan lopen.

Ik wil niet te negatief over komen, maar ik denk dat het beter is om de ontwikkelingen de komende tijd goed te volgen voordat je een nieuwe reis gaat boeken. We moeten blij zijn dat we in Nederland een goed sociaal en financieel vangnet hebben waarmee we door deze crisis gaan komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer