Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pollekes7 »

Coyote Buttes schreef:
26 mar 2020, 19:22
@Pollekes7 --> Neen.

Als je in augustus 2019 hebt geboekt, kun je omboeken tot augustus 2020 (12 maanden)
Als je in augustus 2019 hebt geboekt, kun je vertrekken tot november 2020 (15 maanden)

Weer een ander verhaal dus.
Je hebt gelijk, ik krijg dit antwoord nadat ik had gestuurd dat ik niet voor november 2020 kan reizen.

If you cancel the reservation and the credit goes unused, you can request a refund after the ticket validity expires, which is one year from when you originally purchased the tickets. ^CM

Dus dan zou ik in augustus mijn geld terug krijgen, als ze niet falliet zijn.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

diver99 schreef:
26 mar 2020, 15:46
De opmerking de we maar even moeten slikken en het verlies voor onze eigen rekening moeten nemen vind ik wel een beetje kort door de bocht. Schijnbaar hoef jij niet op €1000,- of meer te kijken maar het gros van ons moet er wel(lang) lang voor sparen. Om dan vervolgens zo'n stomme opmerking te maken van, omdat je niet meer op vakantie gaat houd je geld over, slaat helemaal nergens op en brengt bij mij mijn bloed aan het koken.
Nou, nou...wat boosheid....

Precies de reactie die ik wel verwacht had. :roll:

Maar goed, het verandert niets aan mijn standpunt.

Overigens zeg ik nergens dat iedereen het verlies voor eigen rekening moet nemen. Een voucher is geen ideale oplossing maar het is tenminste iets. En het iedereen naar de zin maken is in een situatie als deze vrijwel onhaalbaar.

Dit is een uitzonderlijke situatie die niemand had zien aankomen. Als iedereen z'n geld terugvraagt (en krijgt) zullen vouchers straks ook niets meer waard zijn omdat de luchtvaartmaatschappijen dan niet meer bestaan. Dat begrip mis ik een beetje. We zullen het met z'n allen moeten doen. De grote bedrijven maar ook de consumenten.

Maar kennelijk wordt daar niet over nagedacht. 'Als ik mijn geld maar terugkrijg...' :|

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door singha »

Ik begin stilletjes aan toch een negatief gevoel te krijgen voor mijn reis in Juli als je nu de evolutie ziet in de U.S.A. ik blijf hopen van niet maar zal de gedachten reeds hoog houden om een jaartje te moeten wachten gelukkig bij BA een holiday package met enkel voorschot. Eind juni beslissen of we kunnen zoniet enkel voorschot betaald en zou dit ook terugkrijgen in de vorm van een voucher.
Of toch nog hopen op beterschap tegen deze zomer...? Najaar is geen optie met schoolgaande kinderen.
Reeds een citytrip naar Lissabon in April gewijzigd naar eind juni maar ook nog met grote vraagtekens!!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

De verschillen in besmettingen tussen oost en west zijn echt enorm

New York en New Jersey hebben samen ruim de helft van de besmettingen. :shock:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

Ik begin stilletjes aan toch een negatief gevoel te krijgen voor mijn reis in Juli als je nu de evolutie ziet in de U.S.A.
Niet stilletjes aan doen. Gewoon vergeten dat het dan kan.
Zelfs al zou het een stuk minder zijn, gewoonweg niet doen. Ze geven al regelmatig aan dat plaatsen met een total lockdown wrs nog een keer op gaan laden. Al zijn ze er natuurlijk niet 100% zeker van. Als wij dan direct na het opheffen vd maatregelen ( daarvanuit gaand dat dit voor de vakantie gebeurd) met zn allen gaan reizen vrees ik voor nieuwe besmettingen
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Update in verband met mijn United vouchers.

Oorspronkelijk geboekt: 22 juli 2019
Oorspronkelijke reisdatum: 18 april 2020

Na het ontvangen van mijn vouchers heb ik geprobeerd een willekeurige reis te boeken voor februari 2021 en de korting wordt wel degelijk berekend.

Voor mij persoonlijk is het dus mogelijk om te boeken tem 22 oktober 2020 (15 maand vanaf oorspronkelijke ticket aankoop) en de reis te laten doorgaan na deze datum.

Dit lijkt in lijn met de andere maatschappijen en hier ben ik erg tevreden mee.
Ik raad dus aan om niet blindelings de website te volgen, maar contact op te nemen met United via bv. social media (dan heb je ergens bevestiging op 'papier').
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

@sandpatt

Heh, gelukkig voor je. Bedankt voor het goede nieuws. :D

Via welk social media platform heb jijzelf contact gelegd met United. Facebook?
En hoe pak je dat dan aan?
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door peterd87 »

sandpatt schreef:
27 mar 2020, 08:28
Update in verband met mijn United vouchers.

Na het ontvangen van mijn vouchers heb ik geprobeerd een willekeurige reis te boeken voor februari 2021 en de korting wordt wel degelijk berekend.
Is het niet zo dat je de vouchers kunt inwisselen tot een jaar na je initiële vluchtdatum; in dit geval 22 juli 2020? Dat de reis verder in de toekomst ligt zal geen probleem zijn.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

peterd87 schreef:
27 mar 2020, 08:41
Is het niet zo dat je de vouchers kunt inwisselen tot een jaar na je initiële vluchtdatum; in dit geval 22 juli 2020? Dat de reis verder in de toekomst ligt zal geen probleem zijn.
Normaal is het inderdaad 12 maand, maar ik heb bevestiging gekregen dat het verlegd is naar 15 maand, dus tot oktober 2020.

@Coyote Buttes
Inderdaad via Facebook messenger.
Ik heb gewoon een refund gevraagd omdat delen van mijn reisschema gecancelled waren. Hierop kreeg ik het antwoord met de voorwaarden voor vouchers. Aangegeven dat ik op de website andere info heb gevonden en gevraagd welke info nu correct is, waarop ze mij vertelden dat de website niet altijd correct is.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

kan je ook boeken voor een vlucht na april 2021 met de vouchers van united ??

door schoolvakanties is de eerste mogelijkheid pas meivakantie 2021 en die ligt in mei ipv april komend jaar .
ik heb nu tickets met vertrek op 25 april dus dan zou komend jaar de reis uiterlijk 25 april moeten beginnen .

en staan de vouchers op naam . ze gaven eerder aan van wel . omdat dochter een jaar naar het buitenland gaat kan ze haar voucher niet gebruiken.
er is aangegeven dat ik haar bedrag niet kan gebruiken voor tickets voor de rest van het gezin dit bv in tegenstelling tot bij klm .

united heeft hiermee echt slechtere voorwaarden dan klm .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Ik weet niet tot wanneer je kan boeken. Ik kan slechts vooruit kijken tot februari 2021 en heb het niet specifiek gevraagd.
Wat betreft de namen moet je inderdaad met dezelfde passagiers vliegen. Het zijn ook geen echte vouchers die je krijgt, maar een travel credit.

Je moet dus je huidige boekingscode ingeven en de passagiers hiervan selecteren voor wie je wil boeken. Hier kan je dan een nieuwe vlucht voor kiezen en wordt op het einde je openstaande credit van de factuur afgetrokken.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

dank je voor je antwoord

kan je dan ook bv een passengier niet selecteren en dan wel de gehele credit gebruiken ?
dat zou hier al een deel oplossen als ik haar credit kan gebruiken voor een andere reis voor mij en zoon .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

PSVwally schreef:
26 mar 2020, 23:09
Ik begin stilletjes aan toch een negatief gevoel te krijgen voor mijn reis in Juli als je nu de evolutie ziet in de U.S.A.
Niet stilletjes aan doen. Gewoon vergeten dat het dan kan.
Zelfs al zou het een stuk minder zijn, gewoonweg niet doen. Ze geven al regelmatig aan dat plaatsen met een total lockdown wrs nog een keer op gaan laden. Al zijn ze er natuurlijk niet 100% zeker van. Als wij dan direct na het opheffen vd maatregelen ( daarvanuit gaand dat dit voor de vakantie gebeurd) met zn allen gaan reizen vrees ik voor nieuwe besmettingen
Zonder je persoonlijk te willen aanvallen (wat dat is écht mijn bedoeling niet), maar dat kan je nu toch absoluut nog niet zeggen?

Ik wil nog altijd op reis in juli en september, en als het enigzins kan/mag, dan ga ik ook.

Je kan mij dan wel verwijten naief te zijn, ik noem het optimistisch. En heel wat mensen doen heel negatief terwijl je er nu nog niets nuttigs kan over zeggen.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

voor degene die met united vliegen .
op twitter wordt het verschil tussen een voucher en flight credit uitgelegd door united

@united
what is the difference between future flight credit and electronic travel vouchers? I’m trying to cancel and get credit for a trip to Rome that was cancelled.

Flight credit expires on the date you purchased the ticket and can be used to rebook on United and Star Alliance partners for the person it is issued to. An ETC can be used by anyone to book only on United and United Express flights and is valid when we process the amount. ^RA

The ETC expires 12 months after we send it to your email.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Usa op 1,week al meer besmettingen dan China tijdens hele crisis... (voor zover je cijfers mag en kan vergelijken), maar toch...
als je dit optimistisch doortrekt en je haalt de piek al na 4-5 weken, dan zit je met 100.000den besmettingen (wsch miljoenen)
Da wordt geen usa reis meer zolang er geen vaccin is...
Geen enkel zinnig land gaat dan toelaten aan zijn inwoners om nog naar de usa te reizen tenzij je nadien vrijwillig een paar weken in quarantaine blijft.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

georgesken schreef:
27 mar 2020, 10:57
Usa op 1,week al meer besmettingen dan China tijdens hele crisis... (voor zover je cijfers mag en kan vergelijken), maar toch...
als je dit optimistisch doortrekt en je haalt de piek al na 4-5 weken, dan zit je met 100.000den besmettingen (wsch miljoenen)
Da wordt geen usa reis meer zolang er geen vaccin is...
Geen enkel zinnig land gaat dan toelaten aan zijn inwoners om nog naar de usa te reizen tenzij je nadien vrijwillig een paar weken in quarantaine blijft.
Of net wel. Het zal een gigantische slachtpartij zijn in de ziekenhuizen (bedden tekort, toegang tot gezondheidszorg armere mensen?, ...) maar voor hetzelfde geld hebben ze daar heel wat sneller dan ons een soort van 'herd immunity'.

Als de piek enorm hard omhoog schiet, schiet hij ook sneller weer naar beneden.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

In total, the CDC estimates that up to 42.9 million people got sick during the 2018-2019 flu season, 647,000 people were hospitalized and 61,200 died. That’s fairly on par with a typical season, and well below the CDC’s 2017-2018 estimates of 48.8 million illnesses, 959,000 hospitalizations and 79,400 deaths.

Als je deze cijfers zo leest dan staat ze nog heel wat te wachten aangezien dit virus vele malen agressiever is dan een gewone griep.
Maar gelukkig is het bijna pasen. Dan is alles opgelost :?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Je moet rekening houden met elk scenario.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Timothy555 schreef:
27 mar 2020, 11:03

Of net wel. Het zal een gigantische slachtpartij zijn in de ziekenhuizen (bedden tekort, toegang tot gezondheidszorg armere mensen?, ...) maar voor hetzelfde geld hebben ze daar heel wat sneller dan ons een soort van 'herd immunity'.

Als de piek enorm hard omhoog schiet, schiet hij ook sneller weer naar beneden.
Da zou idd kunnen, maar ook in dat scenario zie ik nog geen reden waarom ze vanuit hier geneigd gaan zijn om op relatief korte termijn (een paar maanden) reizen naar de USA te laten zonder dat daar bepaalde consequenties aan vasthangen voor degenen die dan terugkeren uit de USA. Maw reizen naar usa kan dan, maar zorg dan dat je nadien de mogelijk hebt om hier nog 2-3 weken extra kan thuisblijven. (Hetgeen ze nu in China met reizigers doen)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Hoewel het nog geen 5 juni is, ga ik er niet van uit dat onze vlucht (AMS-LHR-PHX) naar de VS doorgaat. Ik lees veel over UA, LH en KLM, maar heeft iemand al ervaring opgedaan met door American Airlines uitgegeven tickets? Onze vluchten staan nog steeds in het systeem en ik heb van WTC mail ontvangen dat ze ons reisplan in de gaten houden, maar het nu nog te vroeg is om actie te ondernemen.

-Geboekt bij: WTC.nl
-Tickets uitgegeven door American Airlines
-Vluchten uitgevoerd door British Airways.



Op de website van AA staat dit:.
Gemoedsrust voor op uw reis
De veiligheid en het welzijn van onze klanten en teamleden blijven onze hoogste prioriteit. We werken 24 uur per dag om voor u te zorgen tijdens uw reis, en we weten dat u zich zorgen maakt over uw reis..

Geen zorgen, de waarde van uw ticket is verzekerd
Als u de komende 72 uur niet reist (of zou gaan reizen), is het niet nodig om ons meteen te bellen. U kunt uw reis online annuleren en ons later bellen wanneer u klaar bent om opnieuw te boeken, inclusief Basic Economy-tickets. Om u meer flexibiliteit te geven en ervoor te zorgen dat u de dingen zelf in de hand hebt, hebben we ervan afgezien wijzigingskosten in rekening te brengen voor bepaalde reisdata.

Indien u:
-Uw ticket hebt gekocht vóór 1 maart 2020, voor reizen tot en met 31 mei 2020, kunt u zonder wijzigingskosten opnieuw boeken.
-Hebt geboekt tussen 1 maart en 15 april 2020, voor alle toekomstige reizen, dan kunt u uw reservering ook later nog wijzigen zonder
wijzigingskosten.

Neem contact op met uw reisbureau voor ondersteuning als u niet rechtstreeks bij ons hebt geboekt.


Bron:https://www.american-airlines.nl/i18n/t ... pdates.jsp
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer