Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kendor »

Vanmorgen onze reis in beginnend op 27 mei volledig geannuleerd, dwz, KLM tickets voor vouchers. Die hopen we eind december te gaan gebruiken voor Miami ivm onze cruise. Villa, autohuur ,airbnb, hotels. Krijgen nu nog volledige resitutie van de aanbetalingen. Zuur blijft het wel, maar daar is niets aan te doen. Een hoop mensen in onzekerheid hier die later gaan. Wanneer nu wel of niet te annuleren. Opgenomen vakantiedagen. Ik wens iedereen veel wijsheid toe, hopelijk keert het tij de aankomende maanden snel,maar op dit moment zijn het schrikbarende grafieken voor hier en de Verenigde Staten (bron- Corona usa).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Nessiezzz schreef:
24 mar 2020, 10:57
Ik vermoed met deze toch wel verre deadline dat ze een safetymarge hebben ingebouwd om tijd en rust te kopen.
Alleen maar verstandig. Australië gooit de boel 6 maanden op slot. Zeggen ook dat het helemaal niet wil zeggen dat het zo lang gaat duren. Maar dan weet voor nu iedereen waar ie aan toe is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Wat ik al eens eerder hier schreef, ik denk dat iedereen gewoon even 'pas op de plaats' moet maken.

Elkaar 'gek' maken met mogelijk einddata heeft helemaal geen zin en veroorzaakt alleen maar onrust.

Ik heb (en had) geen reis naar Amerika in de planning staan. Had ik die wel gehad in deze periode dan zou ik nu eerst rustig afwachten totdat bepaalde beperkingen weer ingetrokken worden. Meer kunnen we nu toch niet doen. Eén dag met 'minder doden' zegt nog niets en ik erger mij groen en geel aan berichten (hier en in de media) die gelijk suggereren dat het de goede kant op gaat. Dat gaat het nl. helemaal niet. De overheid heeft niet voor niets gisteren strengere maatregelen genomen in Nederland.

Laat je niet gek maken. Wacht eerst maar eens rustig af tot er beperkingen ingetrokken worden voordat je überhaupt gaat hopen op een datum dat we weer naar Amerika kunnen reizen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Franka2410 »

Het blijft lastig.. Ik heb een trip naar New York op 20 juni gepland zijn maar ben ook sterk aan het twijfelen om deze om te boeken naar november. Ook om iets meer rust te hebben en niet steeds te twijfelen of we wel/niet kunnen gaan. Niemand weet hoe het gaat lopen, het blijft speculeren maar een datum in november geeft me wel iets meer speling. Ik ben bang dat juni erg lastig gaat worden..
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ONYX666 »

ik vraag me af als ik nu (gratis) change naar oktober. ik tegen die tijd (mocht het nog niet goed zijn) nogmaals gratis kan rebooken
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Samanthaa »

Ik weet niet hoe ik hier een afbeelding kan plaatsen maar trump spreekt al over de grenzen open doen voor "zaken" ik denk dan dat hij het moeilijk nog 6 maanden dicht kan houden voor toeristen?

Californië heeft voorlopig alle stranden dicht voor 8 weken.

Laten ze het nog eens 8 weken verlengen zitten wij hopelijk goed met onze september vakantie.. We houden hoop...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
24 mar 2020, 12:54
Eén dag met 'minder doden' zegt nog niets en ik erger mij groen en geel aan berichten (hier en in de media) die gelijk suggereren dat het de goede kant op gaat. Dat gaat het nl. helemaal niet. De overheid heeft niet voor niets gisteren strengere maatregelen genomen in Nederland.
63 doden erbij sinds gisteren. Tot zover het optimisme...
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Samanthaa schreef:
24 mar 2020, 13:36
Ik weet niet hoe ik hier een afbeelding kan plaatsen maar trump spreekt al over de grenzen open doen voor "zaken" ik denk dan dat hij het moeilijk nog 6 maanden dicht kan houden voor toeristen?
Trump dacht twee weken geleden ook nog dat dit een griepje was :shock:

Ik sluit me aan bij Coyote; maak pas op de plaats en pas voor speculeren.
Ook wij zouden van de zomer gaan maar constateren op dit moment dat zelfs als we alle aanbetalingen kwijt zouden zijn (wat een aanzienlijk bedrag is en ik nu zomaar zie gebeuren) we altijd nog heel erg veel beter af zijn dan hordes anderen. En nee, het geld groeit niet op m’n rug en ik denk niet of we deze plannen zomaar door kunnen schuiven naar volgend jaar als we niks terugkrijgen.

Het enige wat je nu kunt doen is je aan de regels houden en hopen dat de medische excessen aan je deur voorbij gaan!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Mijn reden om te annuleren is vandaag veranderd. Mijn zoon doet eindexamen VWO en nu de centraal examens zijn afgelast heeft de school tot 6 juni te tijd om alle school examens af te nemen. Dat houdt in dat wij niet weg mogen op 21 mei. Dat redt overigens alleen mijn niet te annuleren AirBnB kosten denk ik. Voor de KLM tickets zou ik zo wie zo al een voucher kunnen krijgen. Denk niet dat mijn verzekering (ANWB + luxe dekking) die kosten nu op zich willen nemen. Maar goed de 700 euro kosten airbnb wil ik ook wel terug nu ik zeker tot 1 juni geen werk meer heb.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Inges schreef:
24 mar 2020, 14:48
Denk niet dat mijn verzekering (ANWB + luxe dekking) die kosten nu op zich willen nemen.
Nee ik heb gisteren mijn verzekering gebeld; als er voucher wordt verstrekt gaan ze niet vergoeden.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ja dat is natuurlijk wel terecht.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
24 mar 2020, 14:49
als er voucher wordt verstrekt gaan ze niet vergoeden.
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Een verzekering is geen verdienmodel voor degene die m afneemt...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dat ligt genuanceerder @Almere vak V. Ik wil geen voucher want ik kan niet met hetzelfde reisgezelschap opnieuw vliegen. Ik wil/kan dus geen voucher accepteren. Maar toch krijg ik geen vergoeding, ook niet van de verzekering. Maar het is dan maar zo, er zijn belangrijkere dingen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ja zo ligt het voor mij ook. Ik kan niet binnen een jaar met hetzelfde gezelschap reizen dus eigenlijk heb ik niet zoveel aan de voucher. Maar ook ik zal er niet voor gaan liggen. Maar de kosten van de AirBnB kan en ga ik wel indienen. Ik betaal tenslotte wel ergens premie voor. Al het andere kon kosteloos geannuleerd
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

@harryh

Bij de voorwaarden van het gebruik van de voucher zie ik dit ;

De voucher kan gebruikt worden door de eigenaar ervan;
door passagiers met dezelfde achternaam;
en door passagiers die samen met de eigenaar van de voucher reizen op het moment dat de voucher wordt verzilverd.


Biedt regel 2 jou oplossing ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Helaas niet @bedeve, complex verhaal. Ik heb meerdere tickets al in december gekocht, niet alleen voor april, en het totale bedrag daarvan gaan we niet meer kunnen verzilveren vanwege allerlei studieverplichtingen enz. Ik hoop dat KLM na komt/na kan komen wat ze op Twitter zeggen, dat ze het restant na 12 maanden terugbetalen.
Maar ik ben intussen zover dat het is wat het is, als we maar gezond zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
24 mar 2020, 14:59
Dat ligt genuanceerder @Almere vak V
Dacht dat het om een voucher EN een vergoeding van de verzekering ging.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Als er een voucher wordt geboden heb je dat maar te accepteren is de conclusie. En dan heb ik nog geluk met 12 maanden geldigheid, ik lees ook de verhalen hier over United waarbij 12 maanden vanaf de oorspronkelijke boekingsdatum geldt. Zelfs terwijl er wetgeving is (EU261).

Uit de opmerking op consuwijzer.nl: "op dit moment onderzoeken wij het voucher-systeem. Mocht dat tot nieuwe inzichten leiden, dan passen wij ons advies aan" denk ik op te maken dat dit toch niet helemaal de bedoeling is geweest, maar begrijp ook dat de belangen en risico's op dit moment te groot zijn om er nu iets aan te gaan doen zonder dat de reis/vliegwereld omvalt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Aurora schreef:
24 mar 2020, 10:06
Trump wil het land snel weer open voor zaken
Hij denkt alleen aan herverkiezing. Verder kijkt hij niet verder dan zijn neus lang is. We hebben in Amerika genoten van CNN. SE Cupp is een van de newsanchors en dat is een pittige dame. Ze liet geen spaan van hem heel. Ook hebben we de persconferentie met Andrew Cuomo, gouverneur New York gezien. Dat was ook een goede. Komt eerlijk en realistisch over.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dit is niet de plek voor een politieke discussie heeft het mod team aangegeven, laten we niet die kant opgaan @jojostravelusa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer