Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Alles is al geboekt, is dat zelfs al enkele maanden.

Enkel de vliegtickets naar Vegas via KLM zijn in principe niet terugbetaalbaar. Hotels zijn gratis (en te annuleren) en de zomerreis naar Kreta is via Tui, die zijn heel coulant in het omboeken tot hiertoe.

We gaan het wel bekijken. Ik ga heel eerlijk zijn, ik kan niet zo goed tegen onzekerheid, dit hele gedoe doet me mentaal geen deugd.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door nieuwenoord »

Lees even terug, je kan bij KLM een voucher krijgen. Benut je dat uiteindelijk niet, dan krijg je ook je geld nog terug (al duurt het wel 12 maanden).
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Timothy555 schreef:
23 mar 2020, 20:36
Jullie zijn wel erg pessimistisch... ik hoop nog sterk dat beide reizen kunnen doorgaan... misschien ben ik wel naïef.
Naïef ? Ja.

dit gaat wel de zomer door hoor..

De VS volgt ook wel met verregaande maatregelen hoor.... daar is het straks na spring break 1 grote bak met ellende..

Ik denk dat 2021 een veiligere keuze is
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

nieuwenoord schreef:
23 mar 2020, 17:51
. We voelen ons hier op onze berg veiliger dan in ons appartement in Brabant.
Vandaar dat ik het vroeg.
Ik heb begrepen dat de regen tweede deel van de week voorbij is.
Dan heb je weer het voordeel dat je naar buiten kunt.
Sterkte !
Ergens komend kwartaal kom ik toch eens op de koffie ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Timothy555 schreef:
23 mar 2020, 20:36
Jullie zijn wel erg pessimistisch... ik hoop nog sterk dat beide reizen kunnen doorgaan... misschien ben ik wel naïef.
Sorry dat ik het zeg, maar idd heel naïef wat betreft juli, naïef wat september betreft. Er moet bijna echt een mirakel de komende maand gebeuren (bv bestaand middel dat blijkt een heel goed effect te hebben) wil je nog in juli kunnen reizen. En wil je in september kunnen reizen zal de globale besmettingscurve in begin juni zeker in zijn dalende lijn moeten zitten (wat er niet naar uitziet) . Je moet er ook rekening mee houden dat elk land tegen het eind van de crisis alle niet essentiële reizen nog weken (maanden) gaat tegenhouden.
Sommigen vinden dit wsch heel pessimistisch, maar dit is puur gebaseerd op de huidige cijfers.
We zijn op 3 maand van 0 naar 100000, op 14 dagen van 100000 naar 200000, op 4 dagen van 200000 naar 300000 en nu op 2 dagen van 300000 naar 400000 bevestigde besmettingen gegaan. En we zitten op heel veel plaatsen nog maar aan het begin van de curve.
Heel optimisch bekeken raakt 1% vd wereldbevolking besmet. Dat zijn 80 miljoen mensen. Je ziet dus welke cijfers er de komende dagen en weken nog op ons af komen.
Dus mensen , geen paniek als de cijfers overweldigend worden over 2-3 weken. Dit is te verwachten. Maar wees ook realistisch in jullie reisplannen.
(Ik hoop van harte dat Ik er compleet naast zit BTW)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

@georgesken eens.. ik denk ook dat september nog te vroeg is (helaas, ik had dit in eerste instantie ook als uitwijk bedacht ) . Ik denk dat ik maar ga verzetten naar 2021 ;) " scheelt" weer een extra reis.. We zullen hem dan uitbreiden denk ik.. we zijn dan 25 jaar getrouwd en hadden al een gezinsreis in de planning dat zal dus canada en vs worden .. twee vliegen in 1 klap dan maar..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Hallo
Ik heb een vraagje over onze tickets voor de zomervakantie.
16 juli 2020 van DUS naar Las Vegas en 6-8 terug.
4 tickets. Gezin met 2 kids.
Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk complex allemaal.

Ik heb op 20-10-19 geboekt via budgetair.nl.

We vliegen met British airways van DUS naar LHR (heathrow) en hierna met Virgin Atlantic van LHR naar LV. We hebben bij Budgetair dus vorig gezocht van Dusseldorf naar Las Vegas.

Op het e-ticket staan 2 checkin nummer.
1 voor BA en 1 voor Virgin Atlantic.

Wanneer ik inlog op de BA site zie ik alleen de vlucht van Dus naar LHR.
Wanneer ik inlog op de Virgin Atlantic site zie ik de hele vlucht. Wel de 2 delen.
Bij het deel van DUS naar LHR staat Operated by British Airways

Bij welke maatschappij moet ik nu iets nakijken?
• Budgetair?
• British airways
• Virgin Atlantic. (ik dacht deze.)

Weten jullie wat ons te wachten staat?
• Krijgen we ons geld terug?
• Krijgen we een voucher?
• Of iets anders?

Ik hoor graag van jullie?
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Wat zegt budgetair op deze vragen?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

en budget air zal eerst de mensen helpen die het eerst vertrekken.. dus juli vertrekken zullen niet als eerste aan de beurt zijn.. rustig afwachten dus.. ze hebben het nogal druk ;-)

Wie weet kan je wel vliegen.. je weet maar nooit.. dus.. rustig afwachten zou ik zeggen.. Je kan toch niets anders nu
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

Maar Albert als echte longpatiënt zou daar sowieso ook weg moeten blijven en wij dus eigenlijk ook.
Ik zou Albert de komende 2 maanden alleen in de tuin los laten en hem verder binnenshuis houden. Zowel in Spanje als in Nederland, zeker in Brabant.

Wat er in Spanje en Italie gebeurd is al met geen pen te beschrijven, maar de verhalen die ik van klanten hoor hier in Brabant zijn net zo hartverscheurend. Heb nog nooit zoveel 'bakjes troost' met mensen gedronken als afgelopen week.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

georgesken schreef:
23 mar 2020, 22:17
Timothy555 schreef:
23 mar 2020, 20:36
Jullie zijn wel erg pessimistisch... ik hoop nog sterk dat beide reizen kunnen doorgaan... misschien ben ik wel naïef.
Sorry dat ik het zeg, maar idd heel naïef wat betreft juli, naïef wat september betreft. Er moet bijna echt een mirakel de komende maand gebeuren (bv bestaand middel dat blijkt een heel goed effect te hebben) wil je nog in juli kunnen reizen. En wil je in september kunnen reizen zal de globale besmettingscurve in begin juni zeker in zijn dalende lijn moeten zitten (wat er niet naar uitziet) . Je moet er ook rekening mee houden dat elk land tegen het eind van de crisis alle niet essentiële reizen nog weken (maanden) gaat tegenhouden.
Sommigen vinden dit wsch heel pessimistisch, maar dit is puur gebaseerd op de huidige cijfers.
We zijn op 3 maand van 0 naar 100000, op 14 dagen van 100000 naar 200000, op 4 dagen van 200000 naar 300000 en nu op 2 dagen van 300000 naar 400000 bevestigde besmettingen gegaan. En we zitten op heel veel plaatsen nog maar aan het begin van de curve.
Heel optimisch bekeken raakt 1% vd wereldbevolking besmet. Dat zijn 80 miljoen mensen. Je ziet dus welke cijfers er de komende dagen en weken nog op ons af komen.
Dus mensen , geen paniek als de cijfers overweldigend worden over 2-3 weken. Dit is te verwachten. Maar wees ook realistisch in jullie reisplannen.
(Ik hoop van harte dat Ik er compleet naast zit BTW)
Ik geniet hier op het forum van je kennis van allerhande zaken, maar voor één keer hoop ik dat je er compleet naast zit :)

Ik hou de moed erin. Zowel in Italië als Spanje krijgen we heel voorzichtig de eerste positieve geluiden. Ook in België was het de laatste dagen zéér voorzichtig positief (en dat kan omslaan - de piek wordt hier pas begin april verwacht).

In Wuhan zie je dat de reisbeperkingen opgeheven worden. Begin april (weet nu de exacte datum niet meer) zal bijna alles er weer kunnen.
Dat is drie maanden nadat de eerste besmettingen vastgesteld werden.

Ik zie hier een gelijkaardig scenario gebeuren. Zoals enkele virologen ook zeggen: begin of eind mei ervanaf, en dan stilaan alles weer openstellen. Reizen op dergelijk lange termijn verbieden, zal gewoonweg heel wat spelers overkop laten gaan en dat wil men ook niet.

Wat ik wél zie gebeuren, is dat landen inreisbeperkingen (bvb. verplichte quarantaine) instellen van mensen die uit gebieden komen waar de pandemie nog niet onder controle is. Er zijn landen die er nu nog 'aan moeten beginnen'. In Azië en Europa zal dit in de zomer zeker onder controle zijn. De Amerikas komen misschien wat later.

Ik blijf het enigzins positief inzien.

Edit: en ik blijf hoop houden dat dit virus moeilijker verspreid in de warmte.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Aurora »

https://www.nd.nl/nieuws/varia/962030/ ... r-business

Trump wil het land snel weer open voor zaken. Ben benieuwd.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dat is een politiek statement, weinig realistisch. Die discussie voeren we niet in dit topic ;)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ik denk dat al onze reizen straks afhankelijk zijn van een aantal dingen. Mensen die vragen of hun reis nog wel doorgaat zijn logisch, die vraag heb ik zelf ook over mijn reis (26mei naar LV).

1) Wat gaat Trump doen met het reisverbod?

Hij hint er bijna op om het reisverbod op te gaan heffen. In mijn ogen onrealistisch en onverstandig gezien de huidige stand van zaken. Hier zit behoorlijk veel politiek achter (denk ook aan de herverkiezingen) en de druk die zijn achterban/partij op hem uitoefent. Nog helemaal los van het feit of de situatie het daadwerkelijk vereist. Geen touw aan vast te knopen.

2) Vliegen de maatschappijen?

Veel maatschappijen hebben vluchten geannuleerd tot een bepaalde datum. Nu ook Nederland de regels heeft verlengd tot 1 juni 2020 betekent niet zozeer dat deze datum niet verschoven kan worden (in beide richtingen). Weet dat er behoorlijk wat festivals, concertlocaties, bioscopen, etc etc elke dag bij de overheid/gemeente aankloppen voor vergunningen, vragen over openingen etc. Ik vermoed met deze toch wel verre deadline dat ze een safetymarge hebben ingebouwd om tijd en rust te kopen. Zelfde geldt nu voor de maatschappijen. Je weet tenslotte nooit hoe het verloop dit zal zijn. Niemand heeft een glazenbol, bekijk het met de dag. Mensen weten nu in ieder geval over een wat langere periode waar ze aan toe zijn.

3) Is het land geschikt voor vakantie?

Stel dat je er kan komen. Wat voor vakantie kunnen we dan nog vieren? Cafe's/restaurants/NP's/hotels gesloten? De economische gevolgen zijn zo gigantisch dat zij elke dag wel open willen. Hier kan Trump hoog en laag springen maar een gouverneur heeft toch een behoorlijke bevoegdheid met het nemen van maatregelen. We zijn dus zeker niet alleen afhankelijk van Trump.

Laten we ons houden aan alle maatregelen, des te meer kans we creëren om weer het normale leven op te pakken. De mensen in de zorg verrichten fantastisch werk en zij kunnen dat alleen doen onder normale omstandigheden als wij ons een beetje gedragen. Gedreven door hoop! Meer kunnen we niet doen. Naïef kan je het noemen, maar in tijdens van isolatie en eenzaamheid kan een beetje positiviteit geen kwaad toch ;) Dan kunnen we allemaal hopelijk weer snel mooie reizen maken.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Q-BiC »

georgesken schreef:
23 mar 2020, 22:17
Sorry dat ik het zeg, maar idd heel naïef wat betreft juli, naïef wat september betreft. Er moet bijna echt een mirakel de komende maand gebeuren (bv bestaand middel dat blijkt een heel goed effect te hebben) wil je nog in juli kunnen reizen. En wil je in september kunnen reizen zal de globale besmettingscurve in begin juni zeker in zijn dalende lijn moeten zitten (wat er niet naar uitziet) .
(...)
Ik denk dat het nog veel te vroeg is om daar uitspraken over te doen. Wat jij beschrijft is een worst-case scenario, maar met even groot gemak en even grote waarschijnlijkheid kan je dus ook een optimischer scenario bedenken.
Het kàn ook zo zijn dat met de komst van de lente de verspreiding van het virus in elkaar stuikt. Dat kan je mirakel zijn. In China, weliswaar met draconischere lockdown maatregelen, heeft de hele episode +-3 maand geduurd (in de winter n.b.). Buiten China is die begonnen in februari. Zelfs al zijn Italië en Spanje pas bij 800 doden in lockdown gegaan ipv bij 30 in China, stel dat het zomerweer ons komt helpen, zouden we na Pasen toch al de piek voorbij moeten zijn met tegen juni nauwelijks nog nieuwe gevallen.

Vind ik een reis in juni momenteel ook nog riskant? Ja.
Is een reis voor september 2021 boeken minder risicovol als voor september 2020? Nee. Tenzij jij kan voorspellen wanneer SARS-CoV-3 opduikt.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door nieuwenoord »

PSVwally schreef:
23 mar 2020, 23:25
Maar Albert als echte longpatiënt zou daar sowieso ook weg moeten blijven en wij dus eigenlijk ook.
Ik zou Albert de komende 2 maanden alleen in de tuin los laten en hem verder binnenshuis houden. Zowel in Spanje als in Nederland, zeker in Brabant.

Wat er in Spanje en Italie gebeurd is al met geen pen te beschrijven, maar de verhalen die ik van klanten hoor hier in Brabant zijn net zo hartverscheurend. Heb nog nooit zoveel 'bakjes troost' met mensen gedronken als afgelopen week.
Doen we! Ja, jullie krijgen het daar ook heel heftig voor de kiezen. Onze ´tweede residentie´ is vlakbij Breda, wij blijven dus gewoon in Spanje. Heel veel sterkte daar! Bedankt voor je medeleven!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Tja, hoelang gaat dit nog duren. Als je ziet hoe het in China gaat biedt dat enige hoop maar onder controle is het nog niet. Verre van zelfs. Gaan we zo vliegen met een medische verklaring? Wordt het inreisverbod versoepeld voor landen waar ze het wel onder controle hebben? Geen idee. Allemaal speculeren en daar wordt ik alleen maar onrustig van.

Feit is wel dat door al deze regels en maatregelen er een dikke streep kan door onze bruiloft in mei en daar balen we gigantisch van.
Uitstellen is onze enige optie maar de datum waar je al maanden naar uit kijkt krijg je er niet voor terug. :|
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:
23 mar 2020, 23:25
de verhalen die ik van klanten hoor hier in Brabant zijn net zo hartverscheurend. Heb nog nooit zoveel 'bakjes troost' met mensen gedronken als afgelopen week.
I


Lijkt mij heel erg voor die brabanders die wel hun verstand er bij hielden en carnaval niet door wilden laten gaan.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

dejong89 schreef:
24 mar 2020, 11:38

Feit is wel dat door al deze regels en maatregelen er een dikke streep kan door onze bruiloft in mei en daar balen we gigantisch van.
Uitstellen is onze enige optie maar de datum waar je al maanden naar uit kijkt krijg je er niet voor terug. :|
Dan klaag ik over mijn plezierreisje, maar dit is inderdaad veel erger. Succes en jullie vinden vast wel een nieuwe oplossing.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

@Q-BiC
Ik ben het volledig eens met wat jij zegt hoor, alleen wat ik beschrijf is zeker geen worst-case scenario. Het is een vrij realistisch scenario.
Voor zover je er iets aan hebt en het gelooft, wij staan bijna dagelijks in contact met dr van Ranst omwille van ons werk. De huidige verwachting is dat er eind mei evt terug langzaam kan versoepeld worden qua maatregelen. Die verwachting kan natuurlijk dagelijks bijgesteld worden in beide richtingen. Als dit scenario werkelijk wordt zal er in juli nog geen sprake zijn van toeristische reizen. Als dit niet gehaald wordt , komt reizen in het najaar ook op de helling.
Het beschreven wordt case scenario is nog helemaal van een andere orde...
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer