Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ANY
Amerika-expert

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ANY » 23 mar 2020, 13:43

@Almere vak V; gelukkig dat je hem snapt (en een omslag van tig posts geleden).
Behalve de jongeren die zich "invincible" voelen en je op tv spring break ziet vieren houden de meesten zich er geloof ik wel aan, hier de de buurt tenminste wat ik zie. Hoewel ik al een week nergens geweest ben vanwege een "close contact" met een positieve. Plus sinds gisteren zijn alle winkels dicht, behalve levensmiddelen, tankstations en afhaal restaurants.
Tja, op mijn werk is het een spanning. Vooral het komend tekort van mondkapjes en veranderende protocollen is om gek van te worden. Een is een groep vrijwilligers begint vandaag met mondkapjes te naaien van doeken waar chirurgisch materiaal in verpakt zit. Een groep maakte van dit materiaal voorheen dekens voor daklozen. Er is een hele movement om elkaar te helpen van alle kanten. Heel goed om te zien. En petje af voor de onderwijzers die binnen een week een thuis curriculum hebben samengesteld. Hier is het ook nog eens zo dat er veel kinderen afhankelijk zijn van de maaltijden op school. Ook dat was snel geregeld. Maaltijden kunnen afgehaald worden, en die dat niet kunnen krijgen het geleverd via schoolbus. Op facebook bieden mensen hun diensten aan, bv maaltijden bezorgen voor ouderen. Toen ik jaren geleden het pandemie plan van New York las waar instond voor welke dingen vrijwilligers gevraagd zouden worden dacht ik dat ze daar zeker nooit iemand voor zouden krijgen. Die verwachting kan ik nu bijstellen!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 23 mar 2020, 13:58

ANY schreef:
23 mar 2020, 13:43
@Almere vak V; gelukkig dat je hem snapt (en een omslag van tig posts geleden).
Er zijn een heleboel zaken in het leven heel erg belangrijk. Zeker als het allemaal voor de wind gaat en je er niet over na hoeft te denken. Totdat er een moment komt dat je er wel (gedwongen...) over na moet gaan denken. Dan blijven er niet zo heel erg veel belangrijke zaken over. Eigenlijk maar eentje, en dat is je gezondheid. Als die in het geding dreigt te komen dan hoop ik dat iedereen zijn gezonde verstand gebruikt.

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 23 mar 2020, 14:44

covri schreef:
23 mar 2020, 11:11
En iedereen svp even Arjen Lubach terug kijken
Ijzersterk :clap:

En wij zitten in hetzelfde schuitje als velen op dit forum , we hebben Tickets bij United voor 24/4 heen en 8/5 retour (al gekocht op 27/7-2019)...Ik lees mee, ben erg benieuwd maar heb de prijs van de tickets al als "verlies" geboekt, kan het alleen maar meevallen :wink:
Grote Amerika fan

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 23 mar 2020, 14:49

Ter info: Mijn KLM vlucht voor 2 april is vandaag gecancelled.

Kelly92
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kelly92 » 23 mar 2020, 15:08

Mijn KLM vlucht voor 3 april is ook gecancelled. Ik heb spijt dat ik niet wat meer geduld heb gehad. Ik heb namelijk vorige vrijdag al een voucher aangevraagd en nu waarschijnlijk de kans op een refund misgelopen. Ik heb KLM alsnog een berichtje gestuurd, maar ik vrees dat het niet meer zal werken.

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 23 mar 2020, 16:59

Harry, ga je nu een refund krijgen of een voucher?

Wij hebben tickets bij KLM voor 26 april voor onze kinderen (cadeautje) en ik weet niet wat verstandig is nu.

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 23 mar 2020, 17:15

Ik ben er nu mee bezig, de 1e reactie die ik krijg is dat ik een voucher ontvang of kan omboeken, geen refund.

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 23 mar 2020, 17:19

Maar als ik deze eerdere reactie lees, kan je voucher uiteindelijk toch een refund worden?
Schermafbeelding 2020-03-23 om 16.53.04.png

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 23 mar 2020, 17:21

nieuwenoord schreef:
23 mar 2020, 16:59

Wij hebben tickets bij KLM voor 26 april voor onze kinderen (cadeautje) en ik weet niet wat verstandig is nu.
Zijn jullie nu in Spanje @nieuwenoord ?
the proof of the pudding is in the eating

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 23 mar 2020, 17:51

Ja, op 11 maart terug gekomen uit Miami, dus al rekening houdend met besmetting. We zijn eigenlijk direct zo goed als in quarantaine gegaan, boodschappen gehaald en deuren dicht. Nog steeds gezond, net als de jongste die hier al in huis was. We voelen ons hier op onze berg veiliger dan in ons appartement in Brabant. Het is alleen echt zulk slecht weer, bah, maar normaal hebben we hier heel veel ruimte om ons heen in de enorme tuin.

De enige pijn is vooral dat onze dochter begin mei in Nederland gaat bevallen. Maar Albert als echte longpatiënt zou daar sowieso ook weg moeten blijven en wij dus eigenlijk ook.

Eind deze week weer eens een poging tot boodschappen doen en naar de apotheek, alleen.

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 23 mar 2020, 18:22

nieuwenoord schreef:
23 mar 2020, 17:19
Maar als ik deze eerdere reactie lees, kan je voucher uiteindelijk toch een refund worden?
Bedankt dat is in ieder geval iets, heb al een belrondje langs m'n rechtsbijstand en annuleringsverzekering gemaakt, we moeten het momenteel hiermee doen:
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/uw-re ... oronavirus

"4 Ik krijg een voucher aangeboden voor mijn geannuleerde vlucht. Moet ik die accepteren?

U hoeft de voucher niet te accepteren, maar het kan wel verstandig en redelijk zijn. Gaat uw vlucht niet meer, bijvoorbeeld door een inreisverbod? Dan hebt u wettelijk gezien recht op uw geld terug. Toch kan het in deze situatie redelijk zijn om een voucher te accepteren. Kijk daarom goed wat er in de voucher staat. De voucher kan u niet uw wettelijke rechten ontzeggen.

Op dit moment onderzoeken wij het voucher-systeem. Mocht dat tot nieuwe inzichten leiden, dan passen wij ons advies aan."

Annuleringsverzekering vergoedt ook niet ondanks dat ik aan alle voorwaarden voldoe, met als reden dat KLM een voucher biedt. pfff.

KLM negeert EU261 in z'n geheel "vanwege bijzondere omstandigheden" maar dat is niet terecht. EU261 is gewoon van toepassing en heeft een uitzondering voor bijzondere omstandigheden (geen schadevergoeding), nu ze geen alternatieve vluchten op dezelfde dag kunnen bieden is een vergoeding gewoon mijn recht. Maar je recht halen is wel een uitdaging op dit moment.

Timothy555
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timothy555 » 23 mar 2020, 18:32

Ben benieuwd hoe jullie de kansen inschatten dat er in juli gereisd mag worden? Want naast Las Vegas in September, heb ik nog 11 dagen Kreta gepland staan in juli...

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 23 mar 2020, 18:33

Ik heb dezelfde reactie net op Twitter ook gezien van KLM. Ik vind het een hele keurige oplossing.

Samanthaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Samanthaa » 23 mar 2020, 18:35

Timothy555 schreef:
23 mar 2020, 18:32
Ben benieuwd hoe jullie de kansen inschatten dat er in juli gereisd mag worden? Want naast Las Vegas in September, heb ik nog 11 dagen Kreta gepland staan in juli...
Ik vrees al voor onze vakantie Las Vegas in September moet ik eerlijk bekennen :(
Oktober '18 - LV - LA - SF
September '19 - LV - GC - DV - Yosemite.
September '20 - zuidwesten

rl23
Amerika-ontdekker

Bericht door rl23 » 23 mar 2020, 18:54

winterpark schreef:
19 mar 2020, 08:22
Ik heb uiteindelijk toch maar KLM gebeld en vouchers gevraagd van onze tickets (vertrek op 23 april, terug op 10 mei). Bleef maar twijfelen om te wachten (wat als ze zelf annuleren?), maar het voelde vervelend. We willen volgend jaar februari weer gaan, dus kunnen het tegoed mooi dan gebruiken. Als de wereld er dan een stuk rooskleuriger uitziet tenminste....
En mochten we nou door een of ander wonder wel kunnen gaan in eind april, dan boek ik gewoon opnieuw.
@winterpark zou je misschien kunnen aangeven of de waarde van de voucher alleen de ticketprijs is of het volledige bedrag (dus ticketprijs, belastingen en geboekte extras zoals stoelen en bagage). Al gezocht maar nergens kunnen vinden, ook niet op de KLM site.
Alvast bedankt.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 23 mar 2020, 19:27

@Timothy555 Daar valt niks over te zeggen. Ik denk dat zelfs Coronavirus-deskundigen daar nog geen antwoord op hebben.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 23 mar 2020, 19:49

Samanthaa schreef:
23 mar 2020, 18:35
Timothy555 schreef:
23 mar 2020, 18:32
Ik vrees al voor onze vakantie Las Vegas in September moet ik eerlijk bekennen :(
Wij hebben september al min of meer opgegeven, gaat het toch door, prima, maar we rekenen nergens meer op, en alles wat we hebben geboekt is annuleerbaar. Het enige wat ons echt dwars zit zijn oom en tante van ver in de 80 die beide afgelopen half jaar gezondheidsproblemen hebben gehad,en dus kwetsbaar zijn. Ze hebben gelukkig een goed vangnet, maar we zouden het vreselijk vinden als er bijvoorbeeld nu iemand zou overlijden en je kan er niet naartoe.

(ik persoonlijk denk dat de ramp in Amerika, met miljoenen mensen die geen zorg kunnen betalen en niet verzekerd zijn, en een volkomen incompetente regering, vele malen heftiger gaat zijn dan hier, tenzij dat hele virus op wonderbaarlijke wijze verdwijnt)

ClaireVHaut
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 23 mar 2020, 20:35

zojuist bekend geworden:

Canada heeft de maatregelen verlengd tot en met 30 juni

Until June 30, 2020, travel to Canada will be restricted for all foreign nationals coming from any country other than the United States (U.S.). Other restrictions apply to those travelling from the U.S.

These new restrictions prohibit any foreign national, including U.S. nationals, from entering Canada for optional or discretionary purposes (non-essential travel).

Any foreign national is prohibited from entering Canada by the air and marine modes if they arrive from a foreign country other than the U.S., with exception to:

https://www.canada.ca/en/public-health/ ... Luy6kcD2R8
Zoek je informatie over Canada ? Ga dan naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

Timothy555
Amerikakenner

Bericht door Timothy555 » 23 mar 2020, 20:36

Jullie zijn wel erg pessimistisch... ik hoop nog sterk dat beide reizen kunnen doorgaan... misschien ben ik wel naïef.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 23 mar 2020, 20:44

Ik hoop het voor je. Maar ik boek helemaal niks meer.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer