Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door Malou97 »

Malou97 schreef:
12 mar 2020, 20:45
https://partner.booking.com/en-gb/help/ ... oronavirus

Begrijp ik het goed dat uit deze informatie blijkt dat Booking.com (net als AirBNB) de eventuele kosten vergoed van reizigers die door Forced Circumstances niet (naar o.a. Amerika) kunnen reizen, en dat dit dus ook geldt voor mensen die hun accommodatie zonder gratis annuleren hebben geboekt?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat Booking.com hier precies mee bedoelt.
Is er inmiddels al iemand op het forum die de kosten van een non refundable booking vergoed heeft gekregen op basis van bovenstaande regeling van Booking.com (Force Majeure)?

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat deze regeling precies inhoudt.
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Natasjava »

Is er iemand die via United zijn geld al heeft teruggekregen?
Ik heb gelezen dat ze hun travel waiver hebben aangepast nu, maar het aanpassen van de vlucht komt voor ons echt niet goed uit... Ik beval in 10/2020, dus ik heb eigenlijk gewoon liever mijn geld terug dan een reis te boeken die ofwel te dicht bij mijn bevallingsdatum ligt, of te kort erna...
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

Dit staat nu op de United site.
Je kunt je geld terug krijgen maar wel pas na 12 maanden!


International rebooking: Our goal remains to automatically re-book as many customers as possible within six hours of their originally scheduled flight. For any customer, including residents from other countries, whose international travel is cancelled or disrupted by more than 6 hours because of schedule changes resulting from government restrictions, they will retain a travel credit equal to the value of their ticket. That credit can be used towards any flight, to any destination, for 12 months from the time of purchase. If the customer chooses not to use the credit, they will receive a cash refund at the end of that 12 month period.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dat staat er al zeker een week en ws langer... Zie eerdere berichten.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Timothy555 schreef:
22 mar 2020, 07:49
Ik begin zelfs al te vrezen voor m’n reis naar Las Vegas eind september dit jaar...
Wij ook....het lijkt nog ver weg, maar Amerika gaat nog een hele bak ellende krijgen zoals het her nu uit ziet, meer dan hier misschien.
Alles gratis te annuleren hier, behalve misschien de tickets via Cheaptickets, maar dat is hooguit 900 euro verlies, jammer, maar we kunnen het gelukkig hebben.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jumping Jack »

laanvdj schreef:
22 mar 2020, 10:55
Dit staat nu op de United site.
Je kunt je geld terug krijgen maar wel pas na 12 maanden!
Op zich is dat niet erg, ik vind alleen de regel dat je de omboeking moet doen binnen 1 jaar na aankoop vliegticket minder prettig.
Wij vliegen 6 juni naar New York voor een rondreis naar Florida en hebben 26 oktober vorig jaar de tickets al gekocht.
Ik ga liever volgend jaar rond dezelfde periode.
Je zou toch zeggen dat het voor de vliegtuigmaatschappij (in dit geval United), ook gunstiger is om te kunnen omboeken binnen 1 jaar na vliegdatum ipv door deze regel geld moeten teruggeven...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@jumpingjack, wij vliegen 3/6 rondreis van 4 weken midwest. Ik hoop dat we nog steeds kunnen gaan. Anders wordt het voor ons ook moeilijk, wij hebben 19/10 tickets gekocht.
Ik werk in de zorg en krijg niet zomaar 4 weken vrij in een andere periode. Maar we wachten af, kunnen toch niet veel anders doen.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ina »

boonens schreef:
21 mar 2020, 14:05


En voor wie denkt dat onze overheid de KLM nooit failliet zou laten gaan
Tuinkabouter Timmermans en de groenen blij :mrgreen: :|

Ik vraag me trouwens af met al die vouchers die binnen een jaar gebruikt moeten gaan worden de prijzen van de vliegtickets niet gigantisch omhoog gaan, vraag/aanbod. Ik ga er van uit dat er voorlopig niet gevlogen gaat worden dus zou kunnen dat al die vouchers in misschien een half jaar gebruikt moeten gaan worden....
Laatst gewijzigd door ina op 22 mar 2020, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
21 mar 2020, 23:12
Almere vak V schreef:
25 feb 2020, 18:36
Het kan twee kanten op in mijn optiek. Of het dooft dadelijk langzaam uit. En we gaan met zn allen vrolijk verder. Of het gaat de andere kant op en dan denk ik dat er paniek uitbreekt. Landen die op slot gaan. Vliegvelden die op slot gaan. En dan heb je de poppen echt aan het dansen.
Nog maar drieënhalve week geleden geplaatst...
Had alleen niet verwacht dat er landen op slot zouden gaan en dat er vervolgens toch mensen vrolijk verder zouden gaan.

Het is niet zo heel moeilijk. Het virus verspreid zichzelf niet. Het virus wordt door mensen verspreid. Wat zou dan de oplossing zijn??
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Pete.Z schreef:
22 mar 2020, 11:07
Wij ook....het lijkt nog ver weg, maar Amerika gaat nog een hele bak ellende krijgen zoals het her nu uit ziet, meer dan hier misschien.
Alles gratis te annuleren hier, behalve misschien de tickets via Cheaptickets, maar dat is hooguit 900 euro verlies, jammer, maar we kunnen het gelukkig hebben.
Wij voor onze reis in juli eventueel hetzelfde. Zou jammer zijn, maar kan er verder niet van wakker liggen. Gezondheid is me veel meer waard.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuperFieke »

Wij zouden ook in juli vertrekken, we keken er zo naar uit :sadcry: Met schoolgaande kinderen is het ook niet zo gemakkelijk om te verplaatsen.
De kans is klein, maar stiekem koester ik nog een klein beetje hoop dat het tegen dan zal keren. Misschien hebben ze een vaccin, of vinden ze antilichamen, of misschien doet het zomerweer wel wonderen... We zullen dit virus de komende weken/ maanden toch steeds beter leren kennen.
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Natasjava »

https://www.cnbc.com/2020/03/22/new-yor ... 15168.html

NY state alleen heeft al meer bevestigde gevallen dan Frankrijk, UK, ... Is overigens volgens mij de enige staat die deftig test? Ik zie dit virus nog héél groot worden in de VS ...

De gouverneur zou gezegd hebben dat NYC tot 9 maanden in lockdown zou kunnen zitten. Lijkt me nu wel heel veel, maar toont wel aan hoe serieus het virus daar toeslaat als er zo’n uitspraken worden gedaan lijkt me.
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Ik heb mijn reis voor april geboekt in juli 2019. Wil dit dan zeggen dat ik (via vouchers) een nieuwe reis moet boeken vóór juli 2020, maar de reis wel mag doorgaan ná juli 2020?
Betreft United.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

De periode gaat in vanaf de dag van je eerste vlucht, vanaf dat moment heb je een jaar.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Terpies schreef:
22 mar 2020, 18:57
De periode gaat in vanaf de dag van je eerste vlucht, vanaf dat moment heb je een jaar.
Volgens mij klopt het niet... als ik het goed lees is het een jaar na aanschaf. Heel veel van de kritiek op Facebook op de pagina van United gaat ook over die -in deze omstandigheden idiote- 12-maanden policy.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Op hun site lees ik nu letterlijk dit:

FLIGHT CHANGES:
New tickets must be reissued on/before December 31, 2020 or 12 months from original ticket date, whichever is earlier
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date


Echt een schande dus! Dit wil zeggen dat ik nog voor juli zou moeten gaan wat onmogelijk lijkt.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Dit staat er al een hele tijd... als sinds ze op 9 maart ook voor andere bestemmingen dan China en Italië mogelijkheden bieden om te wijzigen.

Daarom maak ik me ook behoorlijk zorgen of we dat geld ooit nog terug zien. Ik heb op 24 juni geboekt. Met schoolgaande kinderen is er geen enkele mogelijkheid meer om nog voor die datum te vliegen. Als het überhaupt al zou lukken in deze corona-crisis.
Ik dacht dat United een gerenommeerde maatschappij was, maar heb nu intens veel spijt niet via KLM oid geboekt te hebben..

Het erge is ook nog dat ze dus (vrijwel) niemand geld teruggeven, ook niet bij een geannuleerde vlucht, maar wel staatssteun aan hebben gevraagd... Ongelofelijk... :evil:
NaomyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2016, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door NaomyV »

Hier ook iemand die zou vliegen met United, heen 21 mei en terug 12 juni.. En net zoals veel anderen verwacht ik niet meer dat deze reis nog door kan gaan. Tot nu toe geldt de United travel waiver voor de vluchten t/m 31 mei, daar valt onze heenvlucht dus onder, maar de terugvlucht. Geen idee dus ook hoe dat zou moeten werken?

Wij hebben de tickets 20 juli 2019 gekocht. Betekent de regeling nou inderdaad dat ik de vluchten zou mogen veranderen tot 20 juli 2020? Want daar hebben we natuurlijk heel weinig aan (denk ik). Ik zou het liever zoals veel anderen dan gewoon een jaar uitstellen.. Wat is dan het beste om te doen? Wachten tot zij eventueel de vlucht annuleren? (gebeurd dat sowieso nu met de travelban?).

Wat zijn de ervaringen tot zo ver met omboeken/geld terugkrijgen met United?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

NaomyV schreef:
22 mar 2020, 20:41
Hier ook iemand die zou vliegen met United, heen 21 mei en terug 12 juni.. En net zoals veel anderen verwacht ik niet meer dat deze reis nog door kan gaan. Tot nu toe geldt de United travel waiver voor de vluchten t/m 31 mei, daar valt onze heenvlucht dus onder, maar de terugvlucht. Geen idee dus ook hoe dat zou moeten werken?
Van United weet ik inmiddels dat je pas onder de regeling valt als zowel de heen- als de terugvlucht binnen de termijn valt. Dit is de enige vraag die ik tot nu toe van United beantwoord heb gekregen...

Voor de rest hullen ze zich vooral in dikke, hele dikke mist...
NaomyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2016, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door NaomyV »

Ah nou dat maakt het makkelijker, dan moet ik dus sowieso nog wachten tot die data verder wordt opgeschoven..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer