Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door groennom »

Eens, is natuurlijk frustrerend als je niet direct of snel een reactie krijg maar verplaats je in de mensen aan de andere kant van de lijn. Zoals aangegeven, zoveel aanvragen en situaties die per uur veranderen. Heb zelf een aantal boekingen staan (mei NY en juni Canada en US) maar wacht nog even af. Ook voor mijn reis begin april naar Berlijn wacht ik nog even. Alles geboekt bij KLM en verwacht dat het goed wordt afgehandeld. 1 week voor vertrek zal ik proberen zelf online te regelen als het nog steeds zo is (wat ik zeker voor april verwacht).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Mirav5410 schreef:
20 mar 2020, 09:41
Mijn boeking geannuleerd door Grand Canyon lodge zelf. Ik had een reservering 2 nachten 27 t/m 29 april. Alles gecanceld tot en met 21 mei!
Ik zag hem ook. Mijn reserveringen voor begin mei staan nog wel gewoon in hun systeem, maar dat zal dan niet lang meer duren.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

vana schreef:
20 mar 2020, 09:06
Heb een beetje geduld, zeker als je pas over een paar weken gaat. Wacht dan gewoon even af, zodat de echt urgente boekingen sneller aan de beurt komen. Iedereen bij de luchtvaartmaatschappijen en reisbureaus doet zijn uiterste best om hun klanten zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Ze hoeven geen applaus maar een beetje begrip vinden ze heel fijn.
Onze vlucht op 2 april is nog steeds niet gecanceld maar ik wacht af zonder KLM lastig te vallen. Hoop dat ze het cancellen niet tot een dag voor vertrek uitstellen want dan kan ik me voorstellen dat er mensen gaan bellen.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mirav5410 »

Ik zag hem ook. Mijn reserveringen voor begin mei staan nog wel gewoon in hun systeem, maar dat zal dan niet lang meer duren.
Ja erg hé, Ik zou met mijn 2 pubers gaan voor 15 dagen, volgend jaar heeft mijn oudste examen en in de zomer staat er al iets anders gepland. Wordt met kerst proberen te gaan denk ik. Ik zie geen andere mogelijkheid.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

harryh schreef:
20 mar 2020, 10:35
Onze vlucht op 2 april is nog steeds niet gecanceld maar ik wacht af zonder KLM lastig te vallen. Hoop dat ze het cancellen niet tot een dag voor vertrek uitstellen want dan kan ik me voorstellen dat er mensen gaan bellen.
Snap ik, ik zou een paar dagen voor vertrek zeker een mail of bericht via social media sturen (wel privé)
Zet dan zoveel mogelijk gegevens maar vooral je vluchtgegevens en vluchtdatum erin. Hier wordt namelijk op gescand voor urgentie.

Wij gaan zelf 19 juli pas (met onze dochter :D)
Wij wachten rustig af.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

Kevin77 schreef:
20 mar 2020, 09:30
Ze dwingen je dus om voor bijna alles telefonisch contact op te nemen, maar vervolgens zijn ze telefonisch compleet onbereikbaar, je komt niet eens in de wacht te staan de verbinding wordt nadat de telefoon een tijdje overgaat verbroken.
Exact mijn ervaring. Ik heb het maar opgegeven om ze telefonisch te benaderen. Dat refund verhaal op site is tamelijk verwarrend. Een vergissing is zo gemaakt. Ik denk dat je onder deze omstandigheden, het zijn wel heel bijzondere tijden, je geld altijd volledig terug kunt krijgen. Al dan niet via een procedure. Onze rechters denken redelijk en rationeel en billijk. Maar dat is geen aantrekkelijke route.

Voor de zekerheid heb ik mijn geval exact omschreven op de mail gezet (customer.relations@lufthansa.com) en bevestiging ontvangen dat ze er mee aan de slag gaan, zodra mogelijk. Dat zoiets een paar weken kan duren, daar heb ik me mee verzoend.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Mirav5410 schreef:
20 mar 2020, 10:35
Ja erg he, Ik zou met mijn 2 pubers gaan voor 15 dagen, volgend jaar heeft mijn oudste examen en in de zomer staat er al iets anders gepland. Wordt met kerst proberen te gaan denk ik. Ik zie geen andere mogelijkheid.
Tja.. Als het tegen die tijd wat gekalmeerd is en je wel kunt reizen dan kun je overwegen om te kamperen. Het zal dan een stuk rustiger zijn in de canyon en dat geeft wel de kans om de natuur weer eens te ervaren zoals het eigenlijk bedoeld is: alleen en in alle rust. Maar dat betekent aan de andere kant ook wel dat je echt op jezelf aangewezen bent. Het is in ieder geval ons backupplan als de vluchten tegen die tijd wel uitgevoerd worden en we ook weer mogen cq verantwoord kunnen reizen. Ik verwacht ook dat backcountry camping opties in de diverse NP's opeens een stuk realistischer zijn geworden.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door theovg »

harryh schreef:
20 mar 2020, 10:35
Onze vlucht op 2 april is nog steeds niet gecanceld maar ik wacht af zonder KLM lastig te vallen. Hoop dat ze het cancellen niet tot een dag voor vertrek uitstellen want dan kan ik me voorstellen dat er mensen gaan bellen.
Ik had een vlucht staan voor aanstaande zaterdag naar Boedapest vandaag email gehad van de KLM voor voucher of verzetten dus twee dagen van te voren.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

pfff da's wel echt laat, dan zal customer service het wel extra druk krijgen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Niet alle vluchten worden ook daadwerkelijk geannuleerd dus je zult altijd vóór vertrek een bericht moeten sturen dat je wilt wijzigen.
Naar Hongarije mogen bijvoorbeeld nog wel Hongaarse burgers terugvliegen dus die vluchten gaan misschien gewoon door. Alleen niet alle vluchten natuurlijk, ze zullen het ingrijpend beperken.
Als jouw vlucht dus wel doorgaat, zal de KLM die niet cancellen voor jou. Grof gezegd, dat jij het land niet in mag is niet hun probleem en kunnen ze ook niet allemaal bijhouden. Je zult dus zelf actie moeten ondernemen als je kort van tevoren nog niets gehoord hebt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Mijn vlucht is naar de VS naar een bestemming waar niet meer op gevlogen wordt, die wordt echt wel gecanceld. Ik zie ook dat diezelfde vlucht vertrekkend 2 dagen eerder al dagen terug gecanceld is, de logica ontgaat me een beetje, zo krijg je wel extra druk op je cs ;)
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Als ik kijk naar de totale chaos in de US op dit moment denk ik dat het daar nog wel even gaat duren voordat we weer die kant op gaan kunnen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk niet dat er in de US meer chaos is dan in Europa hoor. Het voelt alleszins niet zo. Alleszins zal reizen er over heel de wereld niet in zitten voor een paar maanden :-(
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Erving »

In heel Californië is er een 'Stay At Home' Order van kracht?
Is dat een advies of een volledig uitgaansverbod?
Maar het lijkt me dwingender dan de huidige voorschriften alhier.
https://www.npr.org/2020/03/20/81876413 ... 4712238830

Dan zullen de National Parks ook wel dicht gaan toch, als er sowieso niemand heen mag.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Loek »

Kevin77 schreef:
20 mar 2020, 09:30
Uiteraard heb ik begrip voor het feit dat de luchtvaartmaatschappijen het op dit moment vreselijk druk hebben en daardoor lastig bereikbaar zijn.
Maar bv in het geval van Lufthansa hebben ze dit ook aan zichzelf te danken.
Waar je bij andere airlines alles online kunt regelen, omboeken, voucher aanvragen of een volledige refund kan dit bij Lufthansa niet of beperkt. Dit was ook voor de corona toestand het geval.
Over de verplichte refund (volgens EU regels) bij annulering van de vlucht zijn ze totaal niet transparant op de website, dit is gewoon een ontmoedigingsbeleid.
Ze dwingen je dus om voor bijna alles telefonisch contact op te nemen, maar vervolgens zijn ze telefonisch compleet onbereikbaar, je komt niet eens in de wacht te staan de verbinding wordt nadat de telefoon een tijdje overgaat verbroken.
Hiermee duperen ze hun eigen klanten en reputatie.
Als ze duidelijk, open en eerlijk communiceren zou dit een hoop problemen voorkomen.
Ook Lufthansa doet zijn best te communiceren, maar de situatie verandert dagelijks. Op hun website staat als bovenaan een link naar deze pagina, waar alles is vermeld wat ze nu weten over de Corona situatie: https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information.html
Deze, en de meeste andere maatschappijen, vragen mensen niet eerder te bellen dan 72 uur voor hun vertrek. Als iedereen dat ook werkelijk zou doen, dan zouden ze de volume mogelijk wel aankunnen. Maar velen bellen weken voor hun vertrek.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ik kreeg net via de app van Buitenlandse zaken de vraag via de ambassades of alle Nederlanders in het buitenland zich alsjeblieft willen registreren bij de informatie service van buitenlandse zaken.
Het adres van de website is: https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/ Kies dan aanmelden en registratie ambassade.
Lijkt mij wel belangrijk!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Lilo »

Ik denk dat we zeker tot de zomervakantie (mss nog wel langer) niet naar de VS kunnen of naar eender waar. Als we het virus hier in Europa al onder controle krijgen, wil dat nog niet zeggen dat er in de rest vd wereld geen problemen meer zijn. En "gewoon" het vliegtuig opstappen, zal er ook niet meer bijzijn. Er zal toch wel een of andere vorm van gezondheidscontrole zijn. Als ik zie hoe die springbreakers bezig zijn, verwacht ik nog wel wat problemen.
Wij zien onze reis naar de deep South van 11 april al geannuleerd. Eind augustus gaan we normaal naar Canada, hopelijk kan dat nog doorgaan.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Ik heb geboekt voor vertrek 26 mei met Delta/KLM, dus krijg mijn geld waarschijnlijk gewoon terug.
Autohuur geboekt via holidaycars.com, daar net gekeken en daar hebben ze vanwege corona de regeling dat je gewoon een "tegoed" krijgt van je betaling, top geregeld !
Paar hotels had ik geboekt via MyVegas, dus daar zijn ook geen kosten.
Nu maar hopen dat het allemaal zsm voorbij is, daar is momenteel geen pijl op te trekken.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

United heeft zijn termijn opgerekt van 10 maart tot 30 april naar 10 maart tot 31 mei.

Ik kan alleen nog steeds niks wijzigen, op geen enkele manier.

Op Facebook word je helemaal niet blij...
Blijkbaar vertikken ze het om zelf vluchten te annuleren (wordt echt nergens genoemd, ze boeken je gewoon om naar andere dagen), dus geen refund.
En uit de reacties op Facebook maak ik op dat ze nog steeds de 12-maanden-policy hanteren.
Kortom: dag vluchten, dag vakantie, dag dollars...

Morgen maar weer ‘s een bericht sturen naar United...
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JimmyWendy1 »

En ook Yosemite NP is sinds gisteren 3 PM volledig gesloten. https://www.nps.gov/yose/learn/management/closures.htm
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer