Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tipsy_1 » 17 mar 2020, 22:16

ik zou er op gokken dat je begin mei nog niet kan vliegen naar de US. Dat is over 6 weken.... in de US nemen de gevallen nu ook fors toe. Zonet is de eerste besmetting in ons kleine dorpje in New Jersey gecommuniceerd :cry: . Er is sprake van dat NY net als SF in volledige "shelter"/lock down gaat.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 17 mar 2020, 22:47

@Tipsy_1 ik vlieg naar Canada en ik hou er absoluut rekening mee dat ik niet ga hoor.. Dat zal voor de VS niet anders zijn.
Mijn reisbureau was daar minder stellig in overigens.

Ik baal wel, camper huur is in september echt bizar duur (logisch, want kort van te voren geboekt) , die kostenstijging is van ong. 2500 euro naar 6000 euro... Je kan begrijpen dat dat voor ons geen alternatief is. Dus..maar even zien wat de mogelijkheden zijn, geen idee hoe coulant Fraserway is, of hoe ze omgaan met dit soort zaken. Wellicht bieden ze aan om kosteloos om te boeken.. Geen idee.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 17 mar 2020, 22:57

We zullen zien. Ik hoop dat het niet te lang duurt - wonende in de US voel ik mij nu echt afgesneden van mijn familie in Belgie (ik ben hier sowieso op een tijdelijk visum). Mijn ouders gingen in juni komen voor een vakantie.
Toen ik net tegen een van mijn Amerikaanse collega's zei dat ik denk dat het voor weken en maanden is, was die echt stomverbaasd. Ze dacht dat het in april wel zou over zijn. ...
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 17 mar 2020, 23:04

Vervelend Tipsy..dat is dan een nadeel even, dat je in het buitenland woont.Gelukkig is er facetime/skype zodat je nog enigzins contact hebt met elkaar. Heb je geen steun aan je buurtgenoten ? Of werkt dat niet zo ?
Sterkte daar!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 17 mar 2020, 23:08

Inderdaad met social media is dat allemaal heel wat minder erg :thumbup: En ik heb het probleem niet dat ik nu niet naar de USA op vakantie kan denken we dan maar. :lol: (zolang ze de parken hier niet sluiten toch)

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 18 mar 2020, 00:59

Tipsy_1 schreef:
17 mar 2020, 23:08
(zolang ze de parken hier niet sluiten toch)
Of zelfs hele counties - in en rondom Moab, Green River, Price, etc (in Grand, Emery, en Carbon counties) mogen toeristen vanaf vandaag niet meer kamperen of in hotels logeren.
Bron - zie p.4
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY » 18 mar 2020, 01:28

Tipsy_1 schreef:
17 mar 2020, 22:16
ik zou er op gokken dat je begin mei nog niet kan vliegen naar de US. Dat is over 6 weken.... in de US nemen de gevallen nu ook fors toe. Zonet is de eerste besmetting in ons kleine dorpje in New Jersey gecommuniceerd . Er is sprake van dat NY net als SF in volledige "shelter"/lock down gaat.
Die nummers gaan nu sterk omhoog schieten nu er meer getest wordt. De infecties waren er al, alleen werd er tot voor een paar dagen geleden niet zo veel getest. Tot afgelopen weekend werd er hier alleen nog getest als iemand gereisd had, en moest het health department goedkeuren dat er getest werd. Nu kan elke arts testen. Hier duurt het nog een paar dagen eer de resultaten bekend zijn. Nu hebben we 3 positieve, over een paar dagen misschien 30. En dat is nog maar het topje van de ijsberg wat er rondloopt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/

ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ChristaDoel » 18 mar 2020, 10:30

@harryh dank voor je reactie, de uitleg op de SNS site hebben we blijkbaar overheen gelezen. Helaas dus!

MvdBrink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MvdBrink » 18 mar 2020, 10:55

Ook wij hebben een rondreis door Canada en Usa staan voor 20 juli. Gaat de reis door of niet kan Ik me op het moment niet zo druk over maken. Mijn dochter zit op het moment op de universiteit in Canada. Afgelopen vrijdag kreeg ze het bericht dat de universiteit sloot maar dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, de lessen gingen online verder en ze kon gewoon op de campus blijven. Maandagnacht kreeg ze een mail en werd ze vriendelijk maar toch dringend verzocht om voor vrijdag 20 maart
12 uur de campus te verlaten. Een 20 jarige totaal in paniek. Dan is de afstand groot. Met veel bellen en hulp hebben we een ticket kunnen regelen zodat ze vrijdag 21.30 met een rechtstreekse vlucht met Lufthansa terug vliegt naar Amsterdam. Mijn grootste zorg nu: dat ze haar kamer kwijt is, op het vliegveld van Toronto staat en op het laatst gaat de vlucht niet door want ze mogen niet meer vliegen of wat dan ook.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 18 mar 2020, 11:17

ChristaDoel schreef:
17 mar 2020, 19:31
Wij zouden 9 april
...
Omboeken naar later kost veel geld extra, en omdat de vlucht niet gecanceld is krijgen we geen geld terug.
Gewoon afwachten. De kans dat die vluchten tegen die tijd nog uitgevoerd worden is nihil. En als de airline cancelled krijg je je geld terug.

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 18 mar 2020, 11:38

@MvdBrink

Wat een ontzettend vervelende situatie. Heel veel sterkte en ik duim dat jullie dochter vrijdag veilig thuis kan komen.

ChristaDoel
Amerika-ontdekker

Bericht door ChristaDoel » 18 mar 2020, 12:04

roelb schreef:
18 mar 2020, 11:17
ChristaDoel schreef:
17 mar 2020, 19:31
Wij zouden 9 april
...
Omboeken naar later kost veel geld extra, en omdat de vlucht niet gecanceld is krijgen we geen geld terug.
Gewoon afwachten. De kans dat die vluchten tegen die tijd nog uitgevoerd worden is nihil. En als de airline cancelled krijg je je geld terug.

Onze vlucht is waarschijnlijk al gecanceld, hij is namelijk helemaal verdwenen uit de united en Lufthansa apps (we hebben dus united tickets maar Lufthansa voert de vlucht uit) en als we online inloggen zien we geen vluchten meer staan. Heel raar, we hebben totaal geen communicatie ontvangen van een van beide maatschappijen. Het lijkt er dus op alsof de vluchten gecanceld zijn.
Wat ik begreep uit dit artikel heeft united zijn voorwaarden veranderd, waardoor reizigers pas een een jaar na vertrek datum een refund kunnen krijgen...
https://onemileatatime.com/united-airli ... -one-year/

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 18 mar 2020, 12:04

@MvdBrink ik duim mee dat alles goed gaat. Moed houden!

Ivm counties die ze dichtgooien: ik vind het best lastig om goed geinformeerd te blijven over de US situatie net omdat elke county/state het anders aan pakt. Ik snap zelfs de maatregelen in mijn eigen staat niet 100% :-(.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 18 mar 2020, 12:15

@ChristaDoel: Je bent beschermd door EU261. Vlucht gecancelled is (a) recht op rerouting of (b) geld terug, naar keuze van de reiziger. United zal zich aan de wet moeten houden voor vluchten die vertrekken vanuit Europa.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 18 mar 2020, 12:17

MvdBrink schreef:
18 mar 2020, 10:55
12 uur de campus te verlaten. Een 20 jarige totaal in paniek. Dan is de afstand groot. Met veel bellen en hulp hebben we een ticket kunnen regelen zodat ze vrijdag 21.30 met een rechtstreekse vlucht met Lufthansa terug vliegt naar Amsterdam. Mijn grootste zorg nu: dat ze haar kamer kwijt is, op het vliegveld van Toronto staat en op het laatst gaat de vlucht niet door want ze mogen niet meer vliegen of wat dan ook.
Waarom pas vrijdagavond laat en waarom Lufthansa? KLM vliegt dagelijks nog vanuit Calgary met Westjet feeders vanuit heel Canada. Voor vandaag alleen nog maar stoelen in business, maar morgen ook in economy, ca 400 euro vanuit elke grote luchthaven in Canada. Dan heeft ze in ieder geval nog een dag speling en je bent onafhankelijk voor wat er wellicht in Duitsland nog gebeurt,

ChristaDoel
Amerika-ontdekker

Bericht door ChristaDoel » 18 mar 2020, 12:19

roelb schreef:
18 mar 2020, 12:15
@ChristaDoel: Je bent beschermd door EU261. Vlucht gecancelled is (a) recht op rerouting of (b) geld terug, naar keuze van de reiziger. United zal zich aan de wet moeten houden voor vluchten die vertrekken vanuit Europa.
Dank je voor de info, ik ben benieuwd of dat ook geld als ze zich beroepen op overmacht?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 18 mar 2020, 12:23

Jazeker, overmacht speelt geen rol. Als de airline jouw vlucht cancelled heb je het recht om je geld terug te vragen. Artikel 5a icm artikel 8, lid 1a van EU261. Je hebt echter geen recht op een extra vergoeding.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 18 mar 2020, 12:28

@ChristaDoel een wat leesbaarder versie van de EU regels o.a. in het geval van annulering zoals nu vind je op hun eigen website https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation

MvdBrink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MvdBrink » 18 mar 2020, 13:26

@roelb Waarom Lufthansa? Goede vraag. We zijn de gehele maandag en dinsdag druk geweest met tickets. Wat is wijsheid? Liever geen overstap want daar loop je ook weer risico mee. KLM en Lufthansa bleven over. We kregen van iemand die dicht bij het vuur zat het advies om te kiezen voor Lufthansa. KLM is onzekerder wat die gaan doen en of ze blijven vliegen. Klopt dit? Dat is de grote vraag. KLM heeft vluchten om 19.00 uur en 22.05 uur. Lufthansa vliegt alleen op vrijdag om 21.30 uur rechtstreeks. Inderdaad kunnen we twee tickets boeken maar is dat slim. Op zaterdag en zondag om 19.00 uur heeft KLM ook nog een rechtstreekse vlucht staan. Kan ze vrijdag niet mee dan gaan we een van deze boeken en reserveren we een hotel voor haar in de buurt. Was het maar vast zaterdagmorgen 10.00 uur en stond er TORONTO LANDED op de aankomstborden.

driel24
Amerika-ontdekker

Bericht door driel24 » 18 mar 2020, 13:33

harryh schreef:
18 mar 2020, 12:28
@ChristaDoel een wat leesbaarder versie van de EU regels o.a. in het geval van annulering zoals nu vind je op hun eigen website https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation
Het is zo duidelijk als wat.....
Maar hoe krijg ik het voor elkaar als Delta airlines alleen een voucher wil geven.

Veel zullen zeggen, wees daar blij mee.
Maar als je geen mogelijkheden hebt vanwege werk of school heb je er werkelijk niets aan.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer