Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ziva »

Ja familie bezoek en zakelijk bezoek, daar had ik zo 123 nog niet aan gedacht inderdaad. Ik zou graag bij mijn familie in Nederland willen zijn nu maar dan laat ik mijn familie hier achter en dat wil ik ook niet. Echt lastig dit.. hoop dat er snel een oplossing komt voor iedereen.

Ik heb geen optie voor je Almere, lijkt me echt een mega onderneming om met zoveel omwegen naar Amerika te reizen (en dan wellicht ergens vast komen te zitten) maar ik snap wel dat je graag nieuwe klanten wil ontmoeten. Zou wellicht een video verbinding voor nu een oplossing zijn? Steeds meer vergaderingen worden hier ook afgelast en mensen werken thuis waar het kan dus misschien dat je klanten dat begrijpen?
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miquel »

harryh schreef:
17 mar 2020, 14:27
Miquel schreef:
17 mar 2020, 13:58
Iemand KLM al telefonisch te pakken gekregen?
KLM wil bij voorkeur dat je wijzigingen zelf online doet in MyTrip lees ik. Al geprobeerd?
@bedeve heeft gisteren gedeeld dat hij KLM telefonisch heeft gesproken, zie hieronder.
Ja echter krijg ik dat niet voor elkaar, schijnt een pakkage deal te zijn.. vaag heb alleen twee vliegtickets geboekt.
Dus helaas niet online te regelen...
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Coyote schreef:
16 mar 2020, 21:05
Pete.Z schreef:
16 mar 2020, 20:50
Ik hoop van niet, maar het zou me niks verbazen als dit langer gaat duren dan we allemaal willen geloven.
Op een vraag van een journalist zojuist op een persconferentie met Trump noemde hij al juli/augustus (misschien wel later).

Denk persoonlijk ook dat je meer in die richting moet denken. Want hoewel China niet veel meer in het nieuws is, ook daar zijn ze er nog lang niet en zij hebben (hopelijk) het ergste al achter de rug.

Roland

Dat zou voor ons goed uitkomen, met 17 september vertrek.
We wachten het maar af. :thumbup:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Ik hou idd ook rekening met september, en dat is prima.

Die prijzen van die camper is idd jammer dan.. dan zal dat hem niet gaan worden, het prijs verschil is echt voor ons boven budget. Dan boek ik om naar auto rondreis :-) ook leuk :)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

knaapje schreef:
17 mar 2020, 14:48
Je gaat er nog steeds van uit dat je meeting/beurs (?) gewoon door gaat?
Er zijn maar heel weinig dingen groter in Amerika dan de NFL. Voordat die ook maar ergens de stekker eruit trekken moet er wel heel veel gebeuren. Als het niet in Las Vegas doorgaat danwel in New York.
Ziva schreef:
17 mar 2020, 15:04
Zou wellicht een video verbinding voor nu een oplossing zijn? Steeds meer vergaderingen worden hier ook afgelast en mensen werken thuis waar het kan dus misschien dat je klanten dat begrijpen?
Bestaande klanten geen enkel probleem. Degene die nu in free agency wijzigen van locatie heb ik al gesproken. Of spreek ik de komende uren zodra het embargo er af is. Wat betreft de nieuwe jongens heb ik er al heel veel gesproken. Maar bij hun gaat het vaak nog om vertrouwen. Die willen je fysiek vasthouden. En vaak niet zij alleen, maar ook hun ouders en families omdat het hier vaak gaat over mensen die niks hebben. Maar op het punt staan om "de loterij" te winnen. Zijn ze ze echt zo goed als ze denken. Worden de gouden bergen die ze beloofd zijn ook daadwerkelijk gerealiseerd. In welke ronde gaan ze. En wat hebben de picks voor hen voor invloed op hun pick. Een video call doen kan iedereen. Maar er daadwerkelijk zijn dat kunnen er niet veel. En al helemaal niet uit Nederland. Moet mn USPs wel kunnen gebruiken. Anders ben ik één van de velen. Net iets te hard voor gewerkt de afgelopen 15-20 jaar om dat nu door een "lullig griepje" te laten verkloten...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Iemand al gekeken naar iceland air? Op de site staan verschillende mogelijkheden.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Wat is je vraag daarover @SuzieQ?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Is het een idee om aparte topics te openen voor de meest voorkomende luchtvaartmaatschappijen. Bijvoorbeeld 1 voor KLM en partners, 1 voor United, 1 voor Icelandair, enz...
Die topics kunnen dan aangevuld worden met ervaringen van het omboeken en annuleren bij de betreffende maatschappij. Alle regels hieromtrent. En voor specifieke hulp hierover aan elkaar en natuurlijk alle vragen die mensen hebben.

Ik denk dat dat overzichtelijker is dan alles in 1 topic, waar ook nog allerlei andere vragen tussendoor komen (wat natuurlijk logisch is), alle info is dan zoveel mogelijk centraal te vinden... 8)
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 6foot6 »

Ik weet het dubbel plaatsen mag niet maar ik hoop op enig begrip

We zijn nu in florida en zouden 19 maart terugvliegen
Nu lees ik op de website van tui dat het vanaf Miami zal zijn en dat de meeste passagiers hierover bericht hebben ontvangen.
Ik dus nog niet en kontakt met TUI via een algemeen nummer levert geen informatie(U hoort nog van ons)
Wie weet meer?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Zeg maar driedubbel... Ik laat het aan de mods over of ze twee van drie willen verwijderen, maar drie keer in verschillende topics de vraag stellen is echt niet nodig ;)
Jouw vraag zul je toch echt aan TUI moeten stellen vrees ik.

Als het toch niet lukt:
Noodnummer +31 247 247 247 van Buitenlandse Zaken. Daar kunnen Nederlanders terecht die in het buitenland zijn gestrand doordat vluchten niet doorgaan of grenzen zijn gesloten.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

@harryh Of er mensen geannuleerd hebben en dergelijke.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Heb ik in dit draadje nog niet voorbij zien komen. Hun regeling is vergelijkbaar met de andere maatschappijen, al moet je wel voor 1 jan 2021 vliegen als je omboekt.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

SuzieQ schreef:
17 mar 2020, 17:06
@harryh Of er mensen geannuleerd hebben en dergelijke.
Jij vliegt ook in de zomer? Voelt nog erg ver weg om daar nu al beslissingen over te nemen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Klopt maar ik was vooral benieuwd naar hoe het beleid uitgevoerd wordt. En die januari 2021 gaat dus lastig worden....
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ChristaDoel »

Jeetje wat blijken er een hoop mensen te zijn die in hetzelfde schuitje zitten zeg! Wij zouden 9 april voor 3 weken naar Florida vertrekken maar ook dit kan dus niet meer doorgaan. Wij hebben United tickets geboekt bij flysmarter, maar helaas is door drukte moeilijk contact met hen te krijgen. Volgende keer toch maar weer bij de luchtvaartmaatschappij zelf boeken, maar ja daar hebben we nu niets aan.
Omboeken naar later kost veel geld extra, en omdat de vlucht niet gecanceld is krijgen we geen geld terug.

We hebben het aanbod gekregen om een voucher te nemen om evt later nog een vlucht te kunnen boeken, maar we weten niet wat slim is. We hebben namelijk een doorlopende annuleringsverzekering bij de SNS bank, maar de voorwaarde die benoemd staat om aanspraak te maken op vergoeding, is dat je visum niet goedgekeurd of ingetrokken is buiten jouw schuld om.
Is dit inderdaad het geval op dit moment en is ons ‘visum/esta’ ingetrokken?

We moeten de vlucht annuleren om dit in te kunnen dienen, maar als hij dan afgekeurd wordt, hebben we helemaal niets meer.
Heeft iemand een zelfde ervaring met een annuleringsverzekering? Of iemand tips over hoe het beste te handelen?
Alvast bedankt!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@ChristaDoel je ESTA is niet ingetrokken, daarmee ga je geen vergoeding krijgen helaas.

En van de SNS site:
"Je bent met je SNS Reisverzekering met aanvullende annuleringsverzekering niet verzekerd voor annuleringskosten, als gevolg van een negatief reisadvies of een reisverbod door het coronavirus. Je kunt het beste contact opnemen met je reisorganisatie of leverancier."

Voucher lijkt me de enige oplossing, niet zelf annuleren iig.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

mijn reisorganisatie schreef vandaag , nadat ik had gevraagd hoe het verder moet als we idd niet kunnen vertrekken, dat het niet zeker is dat we niet gaan ... uhm.. oke ?? Wij vliegen 4/5.. Ik denk toch echt dat de kans dat we alsnog gaan echt nihil is.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Bushmaster schreef:
17 mar 2020, 07:03
Ik heb zojuist bericht gehad, ik krijg mijn geld terug van Univé (annuleringsverzekering),
vliegticket, toegangskaarten-Pima Air-boneyard-tour, hotel en national park-pass. Netjes van Univé mag ook wel een gezegd worden. :thumbup:
Inderdaad netjes van Univé, zijn wij ook bij verzekerd. Goed om te horen :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Robbie&Irene »

@ClaireVHaut wij vliegen 5/5 en vooralsnog is de ban tot 13 april, niemand weet wat de kansen zijn, gaat de VS of Nederland Italie achterna of is het ergste dan alweer voorbij? Pas als Trump weer van zich laat horen weten we meer. En ja deze onzekerheid is absoluut niet fijn, want je kan ook nog geen alternatief boeken.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Klopt @Robbie&Irene we weten het nog niet zeker. En ik ga natuurlijk ook graag in mei op vakantie mits verantwoord ..En de onzekerheid is voor niemand leuk,het halve forum hier zit in onzekerheid..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer