Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door ina »

kastelke schreef:
12 mar 2020, 14:16
Wees voorzichtig, want Canada kan natuurlijk ook op elk moment besluiten om in inreisverbod in te stellen. Deze ochtend hier op het nieuws: voorlopig niet, maar dagelijks hebben ze vergadering met het Corona Virus Cabinet Meeting, en ze zullen besluiten nemen "we believe in science, we believe in experts, and we will be guided by the scientific and medical advicse". Dus voorlopig niet, maar het kan wijzigen.

Canada heeft trouwens een probleem met hoe de US het momenteel aanpakt qua testen. Er worden procentueel veel meer Canadezen dagelijks getest op het virus. Aanvankelijk was het alleen als je symptomen had, en uit een van de hotspots kwam. Sinds maandagochtend is dat open getrokken naar iedereen met symptomen en een verblijf buiten Canada. (of natuurlijk als je 'close contact' had met besmette mensen). Men gaat hier zelfs actief op zoek naar mensen, door naar de woonzorgcentra te gaan en iedereen te testen met ademhalingsproblemen. Men is zelfs gestart met in de kwetsbare categorie van mensen de stelen te hertesten die ze weken geleden getest hebben op griep, om te kijken of het toch niet Corona was.
Hebben ze in Canada dan zoveel testen? Hier werd na een paar dagen al gezegd dat er te weinig testen zijn, familieleden worden sowieso niet getest als er 1 persoon binnen het gezin positief is, naar alle waarschijnlijkheid zijn hier dan ook veel meer besmette mensen dan wat geregistreerd wordt.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Corona virus

Bericht door Robbie&Irene »

kastelke schreef:
12 mar 2020, 14:16
Wees voorzichtig, want Canada kan natuurlijk ook op elk moment besluiten om in inreisverbod in te stellen. Deze ochtend hier op het nieuws: voorlopig niet, maar dagelijks hebben ze vergadering met het Corona Virus Cabinet Meeting, en ze zullen besluiten nemen "we believe in science, we believe in experts, and we will be guided by the scientific and medical advicse". Dus voorlopig niet, maar het kan wijzigen.

Canada heeft trouwens een probleem met hoe de US het momenteel aanpakt qua testen. Er worden procentueel veel meer Canadezen dagelijks getest op het virus. Aanvankelijk was het alleen als je symptomen had, en uit een van de hotspots kwam. Sinds maandagochtend is dat open getrokken naar iedereen met symptomen en een verblijf buiten Canada. (of natuurlijk als je 'close contact' had met besmette mensen). Men gaat hier zelfs actief op zoek naar mensen, door naar de woonzorgcentra te gaan en iedereen te testen met ademhalingsproblemen. Men is zelfs gestart met in de kwetsbare categorie van mensen de stelen te hertesten die ze weken geleden getest hebben op griep, om te kijken of het toch niet Corona was.
Dat is het ware en eerlijke beleid en het meten is weten voor een goede aanpak. Bij een hoop landen heb ik mijn twijfels hierover.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus

Bericht door ONYX666 »

waar zie je dat staan ?
We hebben in elk geval incl koffer
STELA
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door STELA »

ONYX666 schreef:
12 mar 2020, 14:33
waar zie je dat staan ?
We hebben in elk geval incl koffer
Wij moeten bijbetalen voor koffers. Wij waren al van plan om samen met één koffer te reizen.

Op mijn flight receipt staat het:
DELTA 9380*
Economy Light (E)
AMSTERDAM, NETHERLANDS 9:50am - SAN FRANCISCO, CA 11:45am

DELTA 2757
Basic Economy (E)
SAN FRANCISCO, CA 5:25pm - LOS ANGELES, CA 6:58pm
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus

Bericht door ONYX666 »

dat zie ik op mijn flight receipt niet staan
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door sunnyrojo »

[
We vertrekken 17 april, wat me wel meevalt is dat andere datums in oktober die als je zelf zoekt duurder zijn voor hetzelfde geld als ik nu geboekt heb dus zonder iets bij te betalen.

ik heb nog niet omgeboekt omdat ik nog altijd hoop "gewoon" in april te kunnen gaan

Wij hopen ook nog steeds dat we de 17e april weg te kunnen met Delta, tja anders moeten we omboeken, we hopen echt dat dat niet hoeft.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Pete.Z »

harryh schreef:
12 mar 2020, 12:19
Pete.Z schreef:
12 mar 2020, 11:58
Cheaptickets is SGR en ANVR lid, daar zit je dus wel goed mee lijkt me.
Helaas heb je daar niets aan voor alleen vliegtickets. Mijn advies: Even wachten als je tickets geboekt hebt, goede kans dat er veel vluchten geannuleerd gaan worden.
Dat is lullig, had ik geen idee van. Nooit zo verdiept in dat SGR gebeuren, maar dacht altijd dat alleen bij faillisement geen teruggave van tickets kwam.
Gebruikersavatar
Roshelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jul 2015, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Roshelle »

Wij vliegen met American Airlines via Londen en daarom krijgen wij niets terug (de vlucht wordt niet geannuleerd). Niets is er mogelijk, geen refund, geen cadeaubon alleen maar omboeken voor een gigantisch bedrag naar andere data.
krissy98
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door krissy98 »

@Roshelle Dat is vervelend! Is je vlucht voor 13 April?
Gebruikersavatar
Roshelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jul 2015, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Roshelle »

krissy98 schreef:
12 mar 2020, 16:50
@Roshelle Dat is vervelend! Is je vlucht voor 13 April?
11 april helaas..
krissy98
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door krissy98 »

@Roshelle Nu begin ik ook bang te worden, dat ik niks terug kan krijgen van American Airlines. Is gewoonweg oneerlijk.
Gebruikersavatar
Roshelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jul 2015, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Roshelle »

krissy98 schreef:
12 mar 2020, 16:57
@Roshelle Nu begin ik ook bang te worden, dat ik niks terug kan krijgen van American Airlines. Is gewoonweg oneerlijk.
Vlieg je rechtstreeks vanaf NL naar US of ook met een overstap?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus

Bericht door Elendan »

Net contact gehad met mijn reis- en annuleringsverzekering, en schade wordt bij hen (ZLM) wel gedekt. Omdat inreis verboden is gemaakt door Amerika. Daardoor gelden dezelfde vergoedingen als wanneer je visum ingetrokken of geweigerd wordt. Baal ontzettend, want we zouden 9 april vertrekken. Toch wacht ik eerst nog even af met zelf annuleren tot ik iets gehoord heb van Expedia over de vluchten en van usareisen over de camperhuur. Misschien dat we met alles opschuiven toch nog kunnen gaan (eeuwige optimist misschien :P maar beter dat dan niets)
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door AnnInBC »

ina schreef:
12 mar 2020, 14:31
kastelke schreef:
12 mar 2020, 14:16
Wees voorzichtig, want Canada kan natuurlijk ook op elk moment besluiten om in inreisverbod in te stellen. Deze ochtend hier op het nieuws: voorlopig niet, maar dagelijks hebben ze vergadering met het Corona Virus Cabinet Meeting, en ze zullen besluiten nemen "we believe in science, we believe in experts, and we will be guided by the scientific and medical advicse". Dus voorlopig niet, maar het kan wijzigen.

Canada heeft trouwens een probleem met hoe de US het momenteel aanpakt qua testen. Er worden procentueel veel meer Canadezen dagelijks getest op het virus. Aanvankelijk was het alleen als je symptomen had, en uit een van de hotspots kwam. Sinds maandagochtend is dat open getrokken naar iedereen met symptomen en een verblijf buiten Canada. (of natuurlijk als je 'close contact' had met besmette mensen). Men gaat hier zelfs actief op zoek naar mensen, door naar de woonzorgcentra te gaan en iedereen te testen met ademhalingsproblemen. Men is zelfs gestart met in de kwetsbare categorie van mensen de stelen te hertesten die ze weken geleden getest hebben op griep, om te kijken of het toch niet Corona was.
Hebben ze in Canada dan zoveel testen? Hier werd na een paar dagen al gezegd dat er te weinig testen zijn, familieleden worden sowieso niet getest als er 1 persoon binnen het gezin positief is, naar alle waarschijnlijkheid zijn hier dan ook veel meer besmette mensen dan wat geregistreerd wordt.
De mensen (vooral de ouderen in rusthuizen) in Canada die getest worden op influenza, worden dan ook automatisch getest voor COVID-19. Er is misschien geen reisverbod, maar ik ben zeker dat met op de luchthavens en aan de grenzen controle doet. En als ze je verdenken dat je ziek bent, dan vrees ik dat je 2 weken in quarantine moet. Ik hoorde vanmorgen ook dat alle Princess cruises globaal zijn afgelast tot en met 10 mei en Viking tot en met 10 april ergens.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door ValerieLe »

Roshelle schreef:
12 mar 2020, 16:22
Wij vliegen met American Airlines via Londen en daarom krijgen wij niets terug (de vlucht wordt niet geannuleerd). Niets is er mogelijk, geen refund, geen cadeaubon alleen maar omboeken voor een gigantisch bedrag naar andere data.
Misschien is het dan mogelijk om naar London toe te gaan en vanuit daar naar Amerika te reizen?
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Corona virus

Bericht door Ziva »

Ik vind de maatregel wel goed en zag hem ook al wel aankomen. Of het helpt, tja... elke besmetting die voorkomen kan worden is er 1 denk ik zo maar en heel eerlijk gezegd vraag ik me af hoe "relaxed" een vakantie zou worden als je je constant moet afvragen of je nog wel teug kunt naar huis, of je familie/vrienden niet besmet raken terwijl jij op vakantie bent en of je wellicht rekening moet houden met het sluiten van toeristische attracties (ik zie DisneyWorld ook nog wel zijn deuren sluiten) vanwege besmettingsgevaar.

Hoe dan ook, heel veel sterkte aan alle mensen die zouden vliegen en met vakantie zouden gaan. Ik hoop dat jullie kunnen omboeken of je geld terug kunnen krijgen. Laten we hopen dat deze ellende snel overwaait!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

ValerieLe schreef:
12 mar 2020, 17:32
Misschien is het dan mogelijk om naar London toe te gaan en vanuit daar naar Amerika te reizen?
Je mag Amerika niet in als je de afgelopen 14 dagen in een EU-land bent geweest.
krissy98
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door krissy98 »

Roshelle schreef:
12 mar 2020, 17:14
krissy98 schreef:
12 mar 2020, 16:57
@Roshelle Nu begin ik ook bang te worden, dat ik niks terug kan krijgen van American Airlines. Is gewoonweg oneerlijk.
Vlieg je rechtstreeks vanaf NL naar US of ook met een overstap?
Ik vlieg vanuit Duitsland, met een overstap in Madrid. Op de terugweg een overstap in Londen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door ClaireVHaut »

ValerieLe schreef:
12 mar 2020, 17:32
Roshelle schreef:
12 mar 2020, 16:22
Wij vliegen met American Airlines via Londen en daarom krijgen wij niets terug (de vlucht wordt niet geannuleerd). Niets is er mogelijk, geen refund, geen cadeaubon alleen maar omboeken voor een gigantisch bedrag naar andere data.
Misschien is het dan mogelijk om naar London toe te gaan en vanuit daar naar Amerika te reizen?
Nee..je kan als Nederlander niet via London. Je mag de afgelopen 14 dagen niet in een schengenland zijn geweest.. en op je Esta staat ook NL.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus

Bericht door covri »

Wij hebben een huis in Tsjechië; kregen net een mailtje dat Tsjechië de grenzen dicht doet voor buitenlanders. Alleen met een verblijfsvergunning kom je er nog in en die hebben we niet. Dus dat is ook al geen optie meer voor een vakantie voorlopig. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer