Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus

Bericht door b_talens »

ik heb contact met united gehad per twitter . ik vlieg 25 april en 4 mei terug maar er staat in de app van united dat het gehele ticket onder de waiver valt en zo is het ook uitgelegd op twitter . daarnaast is er aangegeven dat ik tot april 2021 kan vliegen via de voucher maar de reis moet voor 31 dec 2020 geboekt worden . voor mij even spannend of school komend jaar een week extra geeft als meivakantie voor of na de officiele week van de overheid . is het ervoor kan ik de tickets ook gebruiken voor de meivakantie volgend jaar en anders kijken voor de zomervakantie of kerst oid. je hoeft ook niet dezelfde route te vliegen .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

Het reisadvies voor de VS is zojuist gewijzigd:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... an-amerika
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door Franka2410 »

@IngridUSA enig idee wat er precies gewijzigd is? Nog steeds geen veiligheidsrisico's toch? Of is de toevoeging over medische controles en Covid-19 etc. nieuw?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

Nog steeds groen gelukkig, maar idd controles.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus

Bericht door ADE01 »

Familie bezoek binnenkort en die annuleren niet tenzij reisadvies negatief wordt. Activiteiten worden aangepast naar meer strand & natuur om grote groepen mensen wat te vermijden. Loop in ieder geval je reis- en zorgverzekering nog een keer na wanneer je besluit te gaan.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn afgelopen zondag naar de US gevlogen. Op Schiphol alleen de vraag gekregen of we de afgelopen 14 dagen in China of Iran zijn geweest. Hier en daar liep iemand (het viel op dat dit meestal mensen met een oosters uiterlijk waren) met een mondkapje. Maar je moest er bijna naar zoeken. POE was Chicago. Hier überhaupt geen enkele vraag bij Immigrations. We waren er snel doorheen. (We hadden TSA pre. Geen idee waarom maar ging heerlijk snel). Op eindbestemming (natuurlijk) ook geen enkele controle. Ik begrijp dat dit nu anders is.
Ook hier, Florida, merk je er weinig tot niks van. Mensen kuchen in hun arm en dat is het wel zo'n beetje. Geen mondkapjes en sanitizer is gewoon verkrijgbaar (Op Schiphol bij de Hema trouwens ook, ik weet dat het tegen het virus niet helpt). Maar goed, wij vliegen over ruim een week terug. En ik hoop dat de histerie dan niet heeft geleid tot gedoe met terugvliegen.

De situatie in Italië is natuurlijk wel even anders dan in Nederland dus ik ga er maar even vanuit dat er wel een vliegveld open zal zijn.
En in de tussentijd genieten we zoveel mogelijk van het heerlijk zonnige Florida 8)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

b_talens schreef:
11 mar 2020, 10:25
ik heb contact met united gehad per twitter . ik vlieg 25 april en 4 mei terug maar er staat in de app van united dat het gehele ticket onder de waiver valt en zo is het ook uitgelegd op twitter . daarnaast is er aangegeven dat ik tot april 2021 kan vliegen via de voucher maar de reis moet voor 31 dec 2020 geboekt worden . voor mij even spannend of school komend jaar een week extra geeft als meivakantie voor of na de officiele week van de overheid . is het ervoor kan ik de tickets ook gebruiken voor de meivakantie volgend jaar en anders kijken voor de zomervakantie of kerst oid. je hoeft ook niet dezelfde route te vliegen .
Dank je! Dit biedt nog wat perspectief... :thumbup:
Maar vooralsnog gaan we er gewoon vanuit dat we vertrekken komende maand!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Inges »

Wij vliegen op 21 mei naar Florida. Ik ben van plan om pas rond 15 mei te beslissen als KLM de mogelijkheid dan nog geeft om te annuleren tenminste. Wij gaan met onze jongens de Disneyparken bezoeken. Als die dicht zijn en we moeten "verplicht" 14 dagen binnen blijven op een vakantie van 13 dagen dan zie ik het in ieder geval niet zitten. Dan moet ik mijn verlies nemen want natuurlijk heb ik juist deze keer een AirBnB geboekt met geen mogelijkheid tot annuleren.......
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door MarjoleinW »

Wat jammer Ineke! Maar als bijna alles kosteloos gecanceld kan worden, snap ik het wel.
Wij vliegen 22 april en komen 3 weken later weer thuis. Met United, dus dat zou te cancelen moeten zijn, hoewel we een basic ticket hebben.... We hebben echter hotels geboekt via Hotwire, Priceline etc. die niet te cancelen zijn... Ook een week huis via VRBO is niet meer kosteloos te cancelen.
Ik verheug me er ook al maanden op en ben druk geweest met de route, plannen etc. dus zou enorm balen als het niet door kan gaan. :?
Wij wachten het maar af en hopelijk is het ergste dan weer een beetje voorbij...
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

Ik denk persoonlijk dat de derde wave van het virus (eerste: China (Iran in mindere mate), tweede: Italie (en Europa)) in de US (en mindere mate Canada) voor de meeste ziektegevallen, logistieke problemen en paniek zal gaan zorgen.

Ik hou mijn hart vast want als ik zie hoe er op voorbereid wordt ben ik bang dat er vele malen meer doden in de US gaan vallen dan de 3000 -3200 in China. :!:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

type80 schreef:
11 mar 2020, 07:09
Het AD heeft het volgende geschreven over de situatie in de us.

https://www.ad.nl/buitenland/vs-slecht- ... ~af490a04/
Ik heb m ook gelezen. Ik vond m briljant!!

Zet op de plaats van VS Nederland en op de plaats van Trump Rutte en zoek dan de verschillen...
Terpies schreef:
11 mar 2020, 13:06
Ik hou mijn hart vast want als ik zie hoe er op voorbereid wordt ben ik bang dat er vele malen meer doden in de US gaan vallen dan de 3000 -3200 in China.
Want?? China is in enen het meest hygiënische land ter wereld en heeft als geen ander voedselveiligheid hoog in het vaandel staan??
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

De mensen in China hebben by default wel toegang tot healthcare voorzieningen, dat gaat wel een verschilletje zijn denk je niet?

Bovendien heeft Trump gelukkig alles onder controle :thumbup:
https://edition.cnn.com/2020/03/09/poli ... index.html
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Ron Notenboom »

Ik kreeg ergens de tip om de Buitenlandse Zaken App te downloaden. Als je daarna de USA als favoriet instelt krijg je automatisch pushberichten als er iets wijzigt in het reisadvies van Buitenlandse Zaken.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
11 mar 2020, 16:07
Bovendien heeft Trump gelukkig alles onder controle
https://edition.cnn.com/2020/03/09/poli ... index.html
Ik kan, mag hopen, dat je dit soort media toch niet serieus neemt en hier je mening op baseert...
Terpies schreef:
11 mar 2020, 16:07
De mensen in China hebben by default wel toegang tot healthcare voorzieningen, dat gaat wel een verschilletje zijn denk je niet?
Ik weet het niet. Heb je het over de ziekenhuizen die in allerijl gebouwd moesten worden omdat ze die tekort kwamen. Of heb je het over de ziekenhuizen die daarna instorten?? Het land waar het grootste gedeelte van de mensen binnenshuis kookt en het huis verwarmt op kolen. Elk jaar 1 miljoen doden. Er gaan elk jaar in China 1,2 miljoen mensen dood aan long- en luchtweginfecties vanwege de luchtverontreiniging. Ik denk dat het daar best meevalt met de toegankelijkheid van de gezondheidsvoorzieningen.

Quote:

Toegang tot gezondheidszorg

Sinds het midden van de 20e eeuw probeert de Chinese overheid de gezondheidszorg in het land te verbeteren. Dit voortdurende streven naar hervorming heeft nadelige gevolgen gehad voor degenen die in plattelandsgebieden wonen, maar die toegang te duur maken. Om dit ongewenste resultaat te bestrijden, heeft de overheid een landelijke gezondheidszorg opgezet die gericht is op zowel openbare als particuliere instellingen. Het uiteindelijke doel is om de gezondheidszorg betaalbaarder te maken voor mensen die in armoede leven. Zoals de meeste openbare gezondheidsdiensten in de derde wereld, wordt dit systeem geplaagd door onvoldoende financiering, gebrek aan medische professionals en verouderde apparatuur.


Dus jij denkt oprecht dat het Amerikaanse gezondheidsstelsel slechter is dan dat van een 3e wereld land waar het gezondheidsstelsel van China mee vergeleken wordt. Quote dateert van 2 februari jl. Ik weet niet of er sinds die tijd veel veranderd is...
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Corona virus

Bericht door Ziva »

Ik wil alleen maar zeggen, als je naar Amerika reist, neem je eigen toiletpapier mee ;)
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
11 mar 2020, 17:27
Terpies schreef:
11 mar 2020, 16:07
Bovendien heeft Trump gelukkig alles onder controle
https://edition.cnn.com/2020/03/09/poli ... index.html
Ik kan, mag hopen, dat je dit soort media toch niet serieus neemt en hier je mening op baseert...
Ik kan ... mag hopen dat je ook even gekeken hebt naar de totale onzin die Trump uitslaat als het gaat over het Corona virus... je kunt het filmpje waarin hij de uitspraken doet die in dit artikel belicht worden toch onmogelijk niet serieus of fake news noemen?
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Re: Corona virus

Bericht door Kobrakai »

Wij vertrekken op 01/04 met de kinderen vanuit Parijs.
Annuleren is echt wel een last resort, en bovendien niet volledig kosteloos.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met de annulatieverzekering via een Mastercard Gold? Want daar zullen we voor de niet annuleerbare aspecten beroep op moeten doen :-).
Edit: Lijkt dus niet, tenzij je zelf ziek bent: https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... virus-3713

Maar hopelijk loopt het zo een vaart niet en kunnen we rustig geniet van onze rondreis door het Zuid-Westen.

Ik probeer langzaam mijn dochtertjes (en vrouw :P) wel uit te leggen dat Disney & Seaworld mogelijk in het water vallen, maar als dat het enige is mogen we niet klagen!

Vingers gekruisd!
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

Deze site is interessant om te volgen. Wordt zeer regelmatig ververst en biedt een volledig overzicht van alle officiële cijfers:

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
barbara1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2019, 14:03

Re: Corona virus

Bericht door barbara1977 »

Om op de vraag van ts te antwoorden, ja ik maak mij best zorgen... wij vertrekken op 2 juli voor een rondreis naar de westkust. De reis heeft 10.000 eur gekost en hier heb ik hard voor gespaard. Wat als we bv straks Amerika niet inloggen ofzo... krijg ik mijn geld terug? Ik heb de reis al vorig kaar zomer geboekt en kijk er onwijs naar uit. Verzetten kan niet makkelijk, ook omdat ik afhankelijk ben van de schoolvakantie ivm schoolgaand kind.

Dus ik hoop dat het dan voorbij is. En zo niet, dat iig mijn geld terug krijg. En dan nog een jaar wachten voor we weer in de herkansing kunnen...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus

Bericht door Tipsy_1 »

Juli is toch nog erg ver weg? Te ver om je zorgen over te maken?
(er kan altijd iets gebeuren... denk aan 9/11 of die Ijsland vullkaan...)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer