Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Markstaal »

Gehoord van iemand die de testen heeft afgenomen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door vana »

Oh oké , dan wachten we de officiële berichten af
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door vana »

Ik lees dit zojuist op nu.nl
Er komen meerdere lezersmails binnen over de studenten van de Groningse studentenvereniging Vindicat. Hierin staat onder meer dat een aantal studenten na de wintersportvakantie in Noord-Italië positief is getest op het coronavirus. Dit zou zijn gebeurd in Breda, Zwolle en Enschede. De drie ziekenhuizen die in de mails worden genoemd, zeggen desgevraagd tegen NU.nl dat de informatie niet klopt. Het gaat dus slechts om geruchten.

Negenhonderd leden van Vindicat arriveerden zaterdag in Groningen, een dag eerder dan gepland vanwege zorgen over het coronavirus. Ze waren op vakantie in Sestriere. Toen ze daarheen gingen, was de regio nog niet aangeduid als risicogebied. Afgelopen dinsdag werd het reisadvies voor de regio aangescherpt. Vier vakantiegangers zijn in Nederland getest op het coronavirus, omdat ze enkele klachten hadden. Maar uit de testresultaten blijkt dat ze niet besmet zijn. Er zijn op dit moment geen coronabesmettingen in Groningen, benadrukt de GGD.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door kastelke »

Ok, ik zit nu dus officieel in de Corona Virus Mallemolen...

Ben op 1 maart teruggekeerd van een 17-daagse reis waarbij ik enkele internationale luchthavens heb aangedaan (en een regionale). Partner werd 1 dag later ziek met symptomen van verkoudheid, ik kreeg het op vrijdag, waarbij ik zaterdag erg ziek was (kan me niet herinneren de afgelopen 10 jaar zo ziek te zijn geweest, de trap aflopen naar beneden was genoeg om me te moeten laten rusten). Koude rillingen, lopende neus. Bijna gans de zaterdag geslapen.
Zondag was beter. Nog steeds loopneus + ook droge hoest. Net als zaterdag 'shallow breathing'.
Deze ochtend (maandag) voelde ik me best ok, maar ik merkte dat mijn sinussen vast zaten wanneer ik mijn neus snuitte, en omdat ik in het verleden vaker een sinusontsteking heb gehad, wou ik even langs de dokterspraktijk om me iets voor te schrijven.
Maar 'verkoudheid' + 'international travel' resulteerde in het noteren van mijn naam en telefoonnummer, en het moeten verlaten van de dokterspraktijk (omdat ze geen isolatieruimte hebben), met de opdracht het Public Health Office te contacteren. Enkel wanneer deze mij het groene licht gaven, mocht ik terugkeren.
Ondertussen was het dus 'self isolation'.
Nu hebben ze vandaag de richtlijnen aangepast, waardoor het niet meer uitmaakt in welk land je was. Je was op een internationale luchthaven en je vertoont de tekenen? Dan moet je ofwel vrijwillig 14 dagen in zelf isolatie, of je moet getest worden.
Dit gaat niet via de Emergency Room hier. Het lokale ziekenhuis (op minder dan 2 km van mijn deur) heeft een Infectious Disease Control afdeling, en die gaan me contacteren zodat ik op afspraak langs kan komen.
Richtlijnen:
- ik mag tot dan het huis niet verlaten
- als ik een masker heb, moet ik het dragen wanneer ik naar het ziekenhuis kom
- ondertussen vaak handen wassen, contactoppervlaktes ontsmetten, hoesten in de binnenkant van mijn arm, etc
- ik mag geen openbaar vervoer of taxi nemen. Ofwel rij ik zelf, en als ik geen vervoer heb, sturen ze een ambulance
- na het afnemen van de test moeten we 48 uur wachten op het resultaat. Tot dan moet ik in zelf isolatie blijven

Ben eigenlijk 99% zeker dat het gewoon een verkoudheid is, maar de Public Health Nurse zei dat ze situaties zoals in Italie willen vermijden, en dus sinds vandaag de richtlijnen aangepast hebben.
Ik ben dus nu aan't wachten op een telefoontje van het ziekenhuis...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door nieuwenoord »

Wat heftig, Elke! Sterkte!
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus

Bericht door Kevin77 »

https://www.mynews13.com/fl/orlando/new ... lf-isolate

Kan ik meteen weer naar huis....

*edit* ondertussen is het advies weer aangepast naar “ Everyone else urged to consider self-isolation or limit interactions”

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het verplicht wordt
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Ineke »

Pftt, klinkt toch wel heftig.

Hoop niet dat ik volgende week maandag in het vliegtuig of tijdens het in de rij staan op het vliegveld een niesbui krijg of moet kuchen (wat ik nog wel eens doe zonder verkouden o.i.d. te zijn).

Beterschap Elke!
Laatst gewijzigd door Ineke op 09 mar 2020, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Corona virus

Bericht door Ziva »

Jeetke kastelke, wat naar voor jullie. En hoe zit het met de rest van je familie? Hetzelfde?
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Elke, wat rot om te horen, ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je negatief zal testen!!!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door nieuwenoord »

Ineke schreef:
09 mar 2020, 21:24
Hoop niet dat ik volgende week maandag in het vliegtuig of tijdens het in de rij staan op het vliegveld een niesbui krijg of moet kuchen (wat ik nog wel eens doe zonder verkouden o.i.d. te zijn).
Wij hebben er deze weken echt alles aan gedaan om de verkoudheden buiten de deur te houden. Albert was echt snotverkouden een paar dagen (maar oorzaak bekend) en ik heb hooikoorts, dus onze neussprays en pilletjes zijn goed gebruikt. Veel alerter dan anders, want ik wil morgen gewoon naar huis. Zojuist online ingecheckt.

Ik vraag me af of er over een paar weken nog volop gereisd wordt, al hoop ik van harte dat het wel kan!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door vana »

Vervelend Elke, ik hoop dat je snel de uitslag hebt.
Maar ik begrijp de maatregelen wel.
Ons wordt ook verteld niet zelf naar de dokter te gaan als je symptomen hebt, maar te bellen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door ClaireVHaut »

https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm

hier kan je de reis restricties vinden per land.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door kastelke »

Het gekke is dat, volgens de website van het Ministerie van Volksgezondheid in Canada, ik niet onder de risico groep val. Maar toch vonden ze dat ik een risico was. :-( En omdat ik een collega heb met Auto Immuun Ziekte, wil ik wel extra voorzichtig zijn. Plus het feit dat dit natuurlijk een opdracht van de lokale overheid is, die ook mijn naam en adres heeft en dat van mijn werkgever. I don't want to get in trouble, hahaha.
Morgen om 2pm heb ik een afspraak in het ziekenhuis. Tegen donderdagnamiddag weet ik meer.
Ondertussen werk ik van thuis uit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door AnnInBC »

Oh Elke, wat een gedoe...maar vooral heel veel beterschap! Wel goed te horen dat ze er zo serieus mee omgaan. Heel veel succes en hopelijk is het niets meer dan een zware verkoudheid.
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Ineke »

Gezien de laatste ontwikkelingen vraag ik me af of er al iemand (die binnenkort naar Amerika, in mijn geval Florida gaat) de reis geannuleerd heeft of van plan is dit te doen?

Over het verblijf zit ik niet in, 't gaat mij meer om de vliegreis.

gr, Ineke
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou deze week naar Portland vliegen voor werk. Maar dat is gecanceled. Dat is zakelijk, dus niet hetzelfde als vakantie. Ik ben niet zo van de paniek, maar ergens ben ik wel blij dat ik nu niet wegga. Diezelfde paniek zorgt voor bijzondere maatregelen waardoor ik nu ook niet graag van mijn gezin weg ben.

Waarom maak je je zorgen over de vliegreis? Mijn schoonbroer is gisteren naar NYC gevlogen. Die zat in een nagenoeg leeg vliegtuig en was met 5 minuten klaar bij immigrations. Wat dat betreft lijkt me dat heel ontspannen!
Groetjes,
Daniel
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door LouiseUSA »

IWij vetrekken over 2,5 week naar LV voor 3 weken. Tot nu toe zijn we niet van plan om te annuleren, ik maak mij meer zorgen om ofwel een gecancelde vlucht ofwel inreisbeperkingen voor de VS.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Corona virus

Bericht door pollyblue »

Wij vertrekken op 4 april naar Orlando, normaal gezien. Ben niet bang voor het virus, tijdens de Mexicaanse griep hebben we ook gewoon kunnen reizen. Maar dat waren andere tijden. Toen reageerde de wereld ook anders op de pandemie. Waar ik me wel dagelijks zorgen om maak, is het feit dat we wel kunnen en mogen gaan van de autoriteiten. Duimen maar!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door ClaireVHaut »

ik ga pas begin mei , dus ik vermoed dat het wel losloopt. Ik ga iig niet zelf annuleren. Tenzij Canada restricties op gaat leggen dat reizigers vanuit Nederland niet toegelaten worden, dan is er geen keuze, maar ik wacht dan zo lang mogelijk. Zou zonde zijn als ik annuleer en twee later is alles weer oke..

Overigens.. dat zelf annuleren is niet verzekerd bij de meeste maatschappijen. Dus zou ik dat ook nog even goed nakijken of navaragen bij de verzekering.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer