Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
06 mar 2020, 15:40
Waarom? Waarom zouden zij niet mogen gaan skieen, net als vele tienduizenden andere Nederlanders en nog evenveel mensen uit andere landen? Waarom moeten zij enorme schade lijden, vanwege de ireeele angst van vele anderen? Ze hebben zich niet in een van de afgesloten dorpjes geforceerd, ze zijn gewoon naar een skigebied gegaan dat gewoon open is. Ik denk dat het risico dat een van die studenten een soa oploopt van een andere student duizenden malen groter is dan dat iemand het NCOV-19 virus oploopt.
Niet alleen deze 900 studenten, ook de vele duizenden Nederlanders die massaal nog naar Noord Italië gingen (en gaan) nadat al lang en breed bekend was dat het daar een brandhaard van het Corona virus is, vind ik niet erg verstandig. En dan druk ik mij nog zacht uit. Als iedereen (noord) Italië had gemeden de afgelopen maand dan was Nederland wellicht nog Corona vrij geweest. Willens en wetens naar zo'n gebied gaan (al komt het in jouw bezochte deel niet direct voor) is nog altijd stukken 'gevaarlijker' dan hier in Nederland met z'n allen in een hutje op de hei zitten.

En natuurlijk snap ik de studenten ook wel. Wellicht hard gespaard voor deze reis en dan met zo'n grote groep. Dat vergt de nodige organisatie, ook financieel. En ja, het zijn jonge jongens en meiden die wellicht tegen een stootje kunnen qua gezondheid en dus makkelijker het risico durven nemen. Vind ik het daarom verstandig? Nee.

Overigens vind ik de 'onbekende gevallen' dan ook wel weer interessant. Hoe komt dat? Toevallig niet een 'slippertje' gemaakt dat we voor de buitenwereld maar stilhouden...? :shock: :wink:
PSVwally schreef:
07 mar 2020, 02:24
Gelukkig wordt nu 2 weken na Carnaval besloten dat alle snotterende Brabanders beter thuis kunnen blijven?
En juist door die onbekende gevallen. Had ik in Brabant gewoond dan had ik nu dus thuis moeten blijven. :mrgreen: Friesland is nog virusvrij maar dat zal niet lang meer zo zijn vermoed ik. Vroeg of laat komt het hier ook wel.

Wat mij bij zo'n gebeurtenis als dit direct opvalt is hoe 'de mens' zich gedraagt (en dan bedoel ik het hamstergedrag). Als de pleuris echt uitbreekt (niet persé het Corona virus) dan houd ik mijn hart vast.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door PSVwally »

Coyote schreef:
07 mar 2020, 05:53
Wat mij bij zo'n gebeurtenis als dit direct opvalt is hoe 'de mens' zich gedraagt (en dan bedoel ik het hamstergedrag). Als de pleuris echt uitbreekt (niet persé het Corona virus) dan houd ik mijn hart vast.
Dit is een beetje waar en niet waar verhaal natuurlijk. Neem bv de mondkapjes waarvan inmiddels bewezen is dat veel versies gewoonweg niet helpen om (deze) bacteriën tegen te houden. Dit is namelijk veel kleiner als een stofdeeltje en gaat door het kapje heen. Er zit weldegelijk een groot verschil tussen allerlei kapjes, maar 95% van de meest verkochte blijkt toch echt niet bestand te zijn voor dit soort virussen.

Neem nu de handsanitisers, dat is deels een ander verhaal. Dit spul wordt nu als een tierelier verkocht, maar veel versies zijn gewoon schadelijk voor het milieu en werken niet beter preventief dan gewone zeep. Gewone zeep helpt net zo goed/zo niet beter. Om het covidvirus zit een soort randje, wat afbreekt bij aanraking van zeep. Dus ja, je handen wassen helpt wel degelijk.... blijkbaar doen mensen dat nu ineens veel meer dan anders :mrgreen:
En waarom alleen de handen? Nou, omdat je over het algemeen meer aanraakt met je handen dan met je kuit bijvoorbeeld. Maar goede persoonlijke hygiene helpt dus al voor een deel. Succes voor de delen van landen in de wereld waar ze hier niet aan kunnen voldoen, waar stromend water en zeep misschien nog een luxe is ipv een zekerheid.

In landen waar echt de pleuris uitbreekt of uitgebroken is ontstaan vaak ook sociale onrusten. Kijk bv eens naar het programma van Reizen Waes in Venezuela naar hoe mensen daar boodschappen moeten doen en hoe ze daar zaken moeten betalen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus

Bericht door Ruud2004 »

ClaireVHaut schreef:
06 mar 2020, 21:37
Maar het feit is en blijft dat er 0 controle is op schiphol. En dat balie personeel blijkbaar geen instructies heeft gekregen hoe te handelen en dat is toch best vreemd gezien het feit dat het virus enomr oprukt.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er vanaf dag 1 voorlichting en instructies aan al het Schiphol personeel is gegeven. Kijk even naar onderstaande link.

https://nieuws.schiphol.nl/de-5-meest-g ... 1583580911
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ruud2004 schreef:
07 mar 2020, 12:42

Ik kan je uit ervaring vertellen dat er vanaf dag 1 voorlichting en instructies aan al het Schiphol personeel is gegeven. Kijk even naar onderstaande link.

https://nieuws.schiphol.nl/de-5-meest-g ... 1583580911

Waren jullie dan passagier op de Westerdam?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door ClaireVHaut »

@jerommeke10 Baliepersoneel gaf aan dat ze mee mochten omdat ze geen koorts hadden.. dat was blijkbaar het criteria.
En waar lees je dat ik denk dat Friesland immuun is ? Ik geef slechts aan dat er (nog) geen besmettingen zijn hier..Dat het hier niet komt is een utopie helaas. Maar goed..ook al is het hier straks ook.. ik lig er echt niet wakker van. Hamster niets, heb geen kapjes etc. in huis. Mijn dochter werkt in de zorg en ook zij geeft aan dat die kapjes die je online kunt kopen 0,0 helpen. En ook die gel is onzin.

@Ruud2004 het kwam niet zo over op mijn man dat er controles waren en het baliepersoneel wat er stond liet duidelijk zien dat ze geen idee hadden hoe te handelen.. Ik was er niet bij en geef slechts weer hoe het op hem over kwam. Hij reist echt heel veel dus is wel wat gewend qua controles en ander gedoe op luchthavens..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus

Bericht door ADE01 »

N95 maskers werken wel.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door MarjoleinW »

Ook United Airlines heeft een mail uitgestuurd en het staat ook op hun website dat wanneer je nu boekt voor 31 maart, je gratis mag wijzigen de komende 12 maanden bij elk ticket en bestemming. Denk alleen niet dat het geldt voor al geboekte tickets via een broker. :blink: ... maar goed, wij vliegen over 6 weken, hopelijk kan het dan gewoon nog of weer. Komt tijd, komt raad. :wink: :

Dear Marjolein,

I consider you part of our United family and your safety remains our highest priority.

We are in the business of serving people and in the midst of this coronavirus outbreak it's important that we give you as much flexibility as possible when planning your next trip. But it's also important that we give you as much information as possible about the procedures we follow to clean our aircraft and maintain a sanitary environment once we're in the air.

Our teams are in daily contact with the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the World Health Organization (WHO), federal agencies and other global health organizations to share the most up-to-the-minute information to ensure the actions we're taking are comprehensive and appropriate.

So today, I wanted to personally reach out and share a few of the steps we are taking for you, our customer:

Before you fly
To give you the greatest flexibility, when you book any flight with us now through March 31, you can change it for free over the next 12 months – any ticket, any fare type, any destination.

On the ground
Our team of in-house medical experts and industrial hygienists oversee our aircraft cleaning procedures to ensure they meet or exceed all CDC guidelines. Hard surfaces such as lavatories, tray tables, window shades and armrests are thoroughly wiped down with a high-grade disinfectant and multi-purpose cleaner. And when we are advised by the CDC of a person who has traveled on board and is potentially exhibiting coronavirus symptoms, that aircraft is taken out of service and sent through a full decontamination process that includes our standard cleaning procedures plus washing ceilings and overhead bins and scrubbing the interior.

In the air
Our aircraft are equipped with state-of-the-art circulation systems, similar to those found in hospitals, which use a high-efficiency (HEPA) filter to circulate the air and remove more than 99% of airborne particles. We're also adjusting our inflight service to limit person-to-person contamination. This includes handing beverages directly to customers instead of allowing customers to touch a tray and ensuring all flight attendants wear gloves during service.

More information on each of these efforts can be found on the United Hub.

I know I speak for every member of our United family when I say that we take the greatest pride in the role we play in the lives of our customers, personally and professionally.

I want you to know that you can continue to rely on us. So, the next time we have the privilege of welcoming you aboard our aircraft, you can know our commitment to you remains as steadfast as ever.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Ineke »

Keurig van United, wij vliegen de 16e met KLM/Delta maar hebben geen mail van hen ontvangen.

gr, Ineke
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus

Bericht door mtl »

Ik vlieg niet bij United maar heb deze mail ook ontvangen.
pelidee
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2019, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door pelidee »

Wij vliegen de 16e van Schiphol naar New York (JFK).
KLM heeft vanmorgen de heenvlucht geannuleerd. Na contact met de KLM begrepen dat dit komt door het Corona virus. Minder mensen die vliegen, helft van de vliegtuigen gaan nu nog maar die kant op (de 16e 4 stuks, 3 uitgevoerd door Delta, 1 door KLM). Omboeken was geen probleem. Zelfs nog een gratis stoel keuze gehad nu. Voordeel hiervan is dat we 3 uur eerder vliegen en dus eerder in New York zijn.

Nu nog hopen dat we een weekje 'corona-vrij' blijven :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus

Bericht door Ruud2004 »

ClaireVHaut schreef:
07 mar 2020, 15:56
@Ruud2004 het kwam niet zo over op mijn man dat er controles waren en het baliepersoneel wat er stond liet duidelijk zien dat ze geen idee hadden hoe te handelen.. Ik was er niet bij en geef slechts weer hoe het op hem over kwam. Hij reist echt heel veel dus is wel wat gewend qua controles en ander gedoe op luchthavens..
Jammer, blijkbaar hebben er een paar bij een briefing niet goed opgelet. :wink: Schiphol heeft goede heeft bedrijfsnoodplannen, zo ook tav Infectieziekten en dat begint met voorlichting aan al het op Schiphol werkzame personeel.
Hard Rock Cafe. schreef:
07 mar 2020, 14:31
Ruud2004 schreef:
07 mar 2020, 12:42

Ik kan je uit ervaring vertellen dat er vanaf dag 1 voorlichting en instructies aan al het Schiphol personeel is gegeven. Kijk even naar onderstaande link.

https://nieuws.schiphol.nl/de-5-meest-g ... 1583580911

Waren jullie dan passagier op de Westerdam?
Westerdam vliegt niet op Schiphol :wink: ik begrijp niet wat je bedoeld...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Loek »

Zo rond de eerste wereldoorlog zijn miljoenen mensen overleden aan de Spaanse griep. Er was geen paniek, en pas later begreep men dat al die mensen die doodgingen het gevolg was van een pandemie. Tegenwoordig weten we door de moderne media veel eerder van het bestaan van een dergelijke risico, met als voordeel dat je de preventieve maatregelen kunt treffen. Sommige mensen doen dat ook, maar de meeste gaan zich blindstaren op het vermeende gevaar dat ze lopen. Je kunt hier praten als Brugman, maar dat lul je ze in een discussie niet uit hun hoofd. Paniek werkt aanstekelijk, en voor je het weet gaat het alle aspecten van het leven beïnvloeden. De economische markten maken een snoekduik, mensen durven niet meer te reizen, bepaalde groepen worden vaak onterecht als risicogroep aangewezen. Massa hysterie als je het mij vraagt.

Statistiek: Als levend mens loop je nu eenmaal het risico dat er iets met je gebeurt waardoor je dood gaat; dat Is 100% zeker. Dus leef alsof elke dag je laatste is. In Vietnam waar ik momenteel ben draagt men mondmaskers uit respect voor anderen. Dat zit in de cultuur en ik pas me aan. Als ik ergens ben waar veel mensen bij elkaar komen draag ik er ook een. Meestal loop ik echter zonder rond, evenals vele andere mensen op straat. Over een week mag ik naar de US terugvliegen, via Tokyo. Ik zal doen wat aangeraden wordt door de (medische) kenners om eventuele verspreiding te limiteren. Maar ik ga niet paniekerig lopen doen, daar heeft de gemeenschap niets aan en ikzelf eigenlijk ook niet. Met mijn 60+ jaren val ik ook nog in een hogere risico groep mocht ik uiteindelijk ziek worden. Nogmaals, dat is het risico van het leven.
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

@Loek prima verwoord.
Ik leef ook gewoon door en geniet van elke dag onder het motto: het meervoud van LEF is LEVEN...liefst met volle teugen :thumbup:
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Met die pandemie van 1918 was er niet de communicatie middelen die er nu zijn. Inderdaad kan dit ook averechts werken met paniek. Hoewel ik hier geen paniek zie. Ik ben wel bezorgd, ik werk in de zorg en zie de tsunamie aankomen. Als je straks ziek wordt en in rij staat bij de eerste hulp samen met honderden anderen, wat dan. Je gaat ergens aan dood zeg je, prima, is ook zo. Maar voordat je doodgaat lig je in dat ziekenhuisbed. In Korea, alle bedden bezet, duizend mensen die wachten op opname. Die mensen die in het ziekenhuis liggen liggen daar een paar weken. Dat is niet even een paar dagen ziekenhuis en dan weer naar huis. Het zorgsysteem wordt overwelmed. De masker situatie is ook niet goed. Die zullen binnen korte tijd op zijn. Er wordt ons nu al vertelt om ze niet onnodig te gebruiken. Er worden ziekenhuismedewerkers ziek, en sommigen zullen eraan sterven. Ik en de meeste van mijn collegas op de urgent care zijn de 50 gepasseerd, een van de part-time artsen zelfs 75. Hoger risico op ziek worden, terwijl we elke werkdag met zieke mensen werken. We zitten in de winter elke dag tussen de grieppatienten. Dat risico nemen we. Soms worden we ondanks voorzorgsmaatregelen zelf ziek. Ik heb nog nooit een collega aan griep zien doodgaan. We zitten nu op een punt waar het misschien nog in te dammen is, maar niet lang meer. Er zijn flinke maatregelen nodig als we het in willen dammen. Ik zie nu nog te weinig gebeuren. We krijgen nu denk ik gemiddeld 40-60 patienten op een dag op de urgent care. Ik moet er niet aan denken dat het verdubbeld of verdriedubbeld. Van de voorbereidingen van de leiding wordt ik niet optimistisch. We hebben nog geen corona patienten gehad, maar wie weet, misschien wel… Dit is een studentenstad, met een grote groep internationale studenten.
We hebben zelf een trip naar St Maarten op het programma staan over 3 weken. Ik weet het niet of het doorgaat. Ik wil heel graag natuurlijk, en we verliezen een flinke hap geld als we niet gaan. Maar tegen die tijd wie weet wat de situatie is. Ik wil zelf ook niet patient 0 zijn die het naar St Maarten brengt. Mijn man heeft maar ongeveer 60% van zijn longfunctie. Hij heeft zich er allang bij neergelegd dat zelfs een gewone griep hem fataal zou kunnen zijn. Hij is alleen bang om in isolatie te worden gezet als hij een keer hoest.
Ik snap de nuchtere Nederlandse houding, maar ondertussen, doe er alles aan om verspreiding te voorkomen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je medemens.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het met je eens, Any. Ik heb een zwangere dochter, gaan straks in Nederland weer in ons appartement met allemaal 75-plussers als buren en ook in onze Spaanse omgeving zijn veel ouderen. Ik wil zo mijn mogelijk risico lopen om vooral hen niet te besmetten. Maar ook wij stappen dinsdag weer in het vliegtuig, want ik wil gewoon naar huis vanuit Florida.

Angst is een slechte raadgever, maar voorzichtigheid en het navolgen van regels is nu wel van belang.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Ik zou dan ook gewoon naar huis vliegen. En dan thuis met de nodige voorzorgen leven.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Corona virus

Bericht door Dutchess »

ANY schreef:
08 mar 2020, 14:30
Ik snap de nuchtere Nederlandse houding, maar ondertussen, doe er alles aan om verspreiding te voorkomen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je medemens.
Precies.

Hier is een voorbeeld dat goed illustreert wat @ANY beschrijft: Let's talk math.
Even if your personal risk of death is very, very low, don’t mock decisions like canceling events or closing workplaces as undue “panic”.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Die had ik ook al gelezen. Ik heb de nummers voor onze stad ook al berekend, in optimistische termen. Niet iets om blij van te worden.
We hebben totaal 204 bedden (dat is alles, van obstetrie tot psychiatrie tot rehab, en die bedden kun je eigenlijk niet meetellen waar je medische patienten kan plaatsen). 12 van die bedden zijn IC bedden. Als ik goed geteld heb, hebben we 10 negatieve druk kamers, op dit moment is dat waar die patienten verpleegd moeten worden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Markstaal »

Om terug te komen op de Vindicat studenten, er zijn een aantal positief getest op het virus, een 2e test zou bevestiging moeten geven.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door vana »

@Markstaal Waar lees je dat?
Ik heb alleen gelezen dat er vier studenten met klachten teruggekomen zijn, getest zijn en virusvrij zijn bevonden.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219745/G ... oronavirus

Heb je een bron?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer