Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door harryh »

Ik had een tijdje terug een hotel bij booking.com geboekt wat afgelopen weekend via Trivago ergens anders voor 33% minder te boeken was. Exact dezelfde condities, annuleerbaar, betalen bij hotel, zelfde kamer, aantal personen, data, ontbijt inbegrepen enz enz. Gelijk maar geboekt uiteraard.
Toen dacht ik: Zou handig zijn om de boeking bij booking.com te kunnen beheren met hun app, laat ik eens proberen een claim in te dienen i.v.m. hun laagste prijs garantie.

Booking.com zegt paar mails verder dat de voorwaarden verschillen, maar als ik dan vraag "op welk punt" krijg ik geen inhoudelijk antwoord.
Dus zal deze boeking tzt daar wel annuleren.

Ik heb dus niets aan die laagste prijs garantie, ben blij dat ik gelijk elders ook geboekt hebt.

Iemand anders hier ervaringen mee?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door asv60 »

Dit soort dingen kun je ook op hun Facebook pagina zetten. Misschien komt er dan wel duidelijkheid.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door Mies2301 »

Ja, bij Hotels.com.
Overal adverteren met die prijsmatch, maar die wordt standaard afgewezen, ook onder het mom van andere voorwaarden. Ik voeg standaard al een jpg bestand bij met alles wat overeenkomt en nodig is voor die prijsmatch en highlight dat. Zelfs dan hebben ze het nog over andere voorwaarden...

Beetje volhoudend zijn en bellen naar de klantenservice.
Ik had 2 jaar terug The Wynn in Las Vegas geboekt. Bij Hotels.com 800 USD, via een of andere obscure hotelsite met hele slechte reviews 330 USD. Het heeft me 5 belletjes en 2 uur gekost, maar uiteindelijk wel het verschil terug gekregen van Hotels.com.

Eerst was het excuus dat de prijs meer dan 30% afweek en dat dat niet vergoed zou worden. Toen ik vroeg waar dat in de voorwaarden stond kreeg ik ook geen antwoord. Toen heb ik nog 30 excuses gehoord, maar uiteindelijk een manager aan de lijn gekregen die het heeft opgelost.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door harryh »

Ik krijg van booking.com niet eens een reactie als ik vraag waar de voorwaarden dan verschillen. Hoewel ik er al niet vaak boek ben ik er wel een beetje klaar mee met dit soort marketing tactiek.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door stegeman »

Daar zijn programma’s als kassa /radar ook geschikt voor. Maar moet je zin in hebben😬
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door harryh »

Inderdaad, ik niet :mrgreen: . Ik zag intussen ook al dat er advocaten op dit soort praktijken zitten. Weer een extra reden om rechtstreeks te boeken ipv booking te spekken.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door Roosuithoorn »

Wij reizen altijd op de bonnefooi. Afgelopen zomer keken we dan om een uur of 4 op booking.com om te kijken welke hotels nog een kamer hadden. Als we dan in het betreffende hotel aankwamen vroegen we naar het walk-in tarief. Dat lag elke keren tientallen euros lager dan bij booking.com. Daarnaast vind ik de recensies van de site zeer onbetrouwbaar. Ik heb een keer een negatieve recensie achter gelaten, maar heb die nooit terug kunnen vinden.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door sunnyrojo »

Bij sommige parken zoals bv Grand Teton of Yellowstone is het best druk dus daarom hebben wij deze ruim van tevoren gereserveerd die ruim van tevoren soms nog met mogelijkheid om te annuleren, zodat bij een betere aanbieding je nog kunt switchen. (Bij Yellowstone was er nog maar 1 cabin voor onze datum en dat was ruim 7 maanden van tevoren)
Heb het inderdaad ook gehad bij Booking.com, deze laagste prijsgarantie en 1x daarvoor gebeld, nooit reactie daarop gehad dus de keren daarna had ik zoiets heeft toch geen zin en nu kijk ik vaak op vergelijkssites zoals trivago, en omdat ik het genius level heb bij booking vergelijk ik dat dan wel weer.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Booking.com laagste prijs garantie: Fake news

Bericht door gera_r »

Heb deze draad maar even opgepakt om te laten weten, dat het mij de afgelopen dagen gelukt is om de prijs te laten matchen door Booking.com. Ging niet zonder slag of stoot, maar toch...
Zag elders een prijs, die zo'n drie tientjes onder die van mijn boeking lag. Liet dat Booking weten middels een bericht en een printscreen van die andere boeking. Ze wilden toen een link daarnaartoe. Die gegeven... Kwamen toen met het verhaal dat de prijs was omgerekend vanuit GBP en dat die zelfs hoger lang en dat ze die dus niet konden matchen. Heb toen gezegd, dat ik niets van doen had met GBP en dat ze waarschijnlijk vanuit Engeland werkte, waardoor die link de prijzen automatisch omzet of iets dergelijks. Daarbij weer mijn printscreen bijgevoegd en gezegd, dat ik toch echt die goedkopere prijs tegenkwam. Ze hebben toen toegegeven dat de voorwaarden hetzelfde waren, maar dat ze een printscreen wilden hebben in dollars. Die heb ik even gemaakt en weer opgestuurd, met de toevoeging dat ze nu dus zelf konden zien dat het verschil dus $ 33.17 is...
Hij is dus toegekend en het bedrag zal dus nadat ik ben uitgecheckt (en bericht van mij) in mijn wallet worden geplaatst. Die kan ik gebruiken voor een nieuwe boeking of uit laten betalen... :D

Het was een annuleerbare boeking. Ik had hem dus ook heel eenvoudig kunnen annuleren en de goedkopere boeking kunnen maken. Maar ik heb nog 5 boekingen nodig bij Booking voor Genius 3 status... Bovendien zou je dan ook tweemaal die koersopslag moeten betalen.

Nu nog een andere boeking op dezelfde manier laten matchen. Valt ook nog twee tientjes uit te slepen. Misschien even een dagje wachten... :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer