Status match hotelketens.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Status match hotelketens.

Bericht door DennisS »

Heb sinds deze week een AE Platinum card. Daarmee krijg je bij Hilton Honers Gold Elite en bij Marriott Gold Elite status onder andere. Beide al aangevraagd (hadden bij beide al een account). Dus die status zullen we snel hebben. Maar we boeken ook regelmatig bij Wyndham hotels. Maar op hun website staat dat ze momenteel geen status matchen. Iemand misschien die een andere manier heeft om bij Wyndham alsnog een status match te krijgen?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Wouterkaas »

Bij IHG kreeg ik ook per direct Platinum Elite status nadat ik een status match had aangevraagd op basis van Best Western Blue (instapniveau dus). Nu ga ik vanaf IHG status matchen bij andere ketens (waaronder Best Western), kijken hoe ver ik kom. :D
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Status match hotelketens.

Bericht door BigAppleLover »

Heb zojuist ook deze statusmatch aangevraagd en binnen 1 minuut werd mijn IHG account geupgrade naar ‘Platinum Elite’ en dat enkel op basis van mijn vrij basic Best Western Gold account. Nu eens kijken hoe ik deze status ook elders kan inzetten voor een statusmatch. :thumbup:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Status match hotelketens.

Bericht door peterd87 »

Hou er rekening mee dat deze status maar 120 dagen geldig is. Als je de 5 nachten volmaakt dan hou je de status, anders val je voor zover ik weet terug naar je oude status niveau.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Raymon
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 jul 2017, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Raymon »

Wouterkaas schreef:
16 jun 2022, 14:12
Bij IHG kreeg ik ook per direct Platinum Elite status nadat ik een status match had aangevraagd op basis van Best Western Blue (instapniveau dus). Nu ga ik vanaf IHG status matchen bij andere ketens (waaronder Best Western), kijken hoe ver ik kom. :D
Ik ben deze weg ook aan het proberen, aangevraagd bij IHG maar vooralsnog enkel Club level. Hopelijk wordt deze snel geupgrade, zodat ik verder kan :)
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Wouterkaas »

Ik heb nu vanaf mijn IHG account een status match gekregen bij Best Western naar Diamond Select, wat volgens de site de hoogste status is. Krijg je in elk geval een gratis flesje water bij je verblijf, daar doe je het toch voor. :lol: Daarnaast is dit wellicht een aardige basis voor verdere status matches. :D
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Jozs »

Gisteren zowel mijn als mn vrouw haar celebration dinner gebruikt in Hells Kitchen. Rekening van 329 usd naar 129 usd :thumbup:
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Status match hotelketens.

Bericht door dennis118 »

@Jozs moest je eerst nog langs de rewards counter om die vouchers op je kaart te laten zetten, of stonden deze er al op?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Status match hotelketens.

Bericht door ONYX666 »

en de grote vraag is natiuurlijk heb je 66 usd fooi gegeven (om nog maar eens olie op de tip discussie te gooien)
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Jozs »

Ja ik heb getipt op het volledig bedrag. Die 329 was het totaal inclusief fooi en taksen. Dus ongeveer 55 dollar (20%). Doe ik in dit geval altijd. Die vouchers zie ik als ‘betaalmethode’ dus alsof je 2x 100 dollar legt. Totaalbedrag blijft wat het is…Trouwens, was al blij dat hij niet moeilijk deed over het inruilen van 2 dinners ineens. :)

Ik ben sowieso langs de rewards desk geweest om de kaarten te ‘vernieuwen’ voor 2022 en ineens te vragen of ze even kon nakijken of de celebration dinners correct geladen waren. En dat was dus helemaal in orde. Ik denk dus niet dat ik langs de desk had moeten gaan, maar voor de zekerheid toch maar even gedaan.
Raymon
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 jul 2017, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Raymon »

Wouterkaas schreef:
22 jun 2022, 16:54
Ik heb nu vanaf mijn IHG account een status match gekregen bij Best Western naar Diamond Select, wat volgens de site de hoogste status is. Krijg je in elk geval een gratis flesje water bij je verblijf, daar doe je het toch voor. :lol: Daarnaast is dit wellicht een aardige basis voor verdere status matches. :D
Ik heb het ook via deze weg gedaan, dus ik kan bevestigen dat het werkt :)
Best Western Blue (gratis aan te maken) --> IHG One Platinum Elite (beschikbaar tm 31 juli!!) --> Best Western Diamond Select
(heb dus de weg via Hilton Honors niet hoeven te bewandelen, voelde toch niet helemaal goed, maar dat moet ieder voor zich beslissen)
Ik ga eens verder kijken waar ik nog meer kan matchen. Ik wil sowieso via National naar Hertz gaan matchen.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status match hotelketens.

Bericht door marh »

Vraag, ben nog niet helemaal thuis in dat status matchen, maar hopen volgend jaar zomer eindelijk naar de USA af te reizen, dus tips zijn welkom.
Wij hebben IHG platinum, las dat ik dan Best Western kan matchen? en Hertz?
Daarnaast ook een AE platinum kaart, dat geeft ook opties, maar hoe pak je zoiets aan? of is er ergens linkje naar uitleg te vinden? :blink:
Alvast bedankt!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Mies2301 »

Als je de normale AE platinum hebt, kun je je al aanmelden via de platinum website bij Hilton Honors (Gold) en Mariott Bonvoy (Gold Elite). Tevens kan je je aanmelden voor 5* status bij Hertz.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status match hotelketens.

Bericht door marh »

Bedankt Mies2301
Erikkp
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 jul 2022, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Erikkp »

Ik ben nog nooit in Amerika geweest
Nu plan ik 3 weken reizen. Verblijf in meerdere hotelketens: 3x choice, 1x wyndham, 1x best western, 1x hyatt, enz
Heb alleen het idee dat ik hierdoor wel overal een account aanmaak alleen nergens echt hier profijt van heb.
Of heeft iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Coyote Buttes »

Als member kun je meerdere voordelen hebben;

Enkele voorbeelden;

Je kunt korting krijgen op de prijzen.
Je spaart punten voor gratis overnachtingen. Hoe hoger je status hoe meer je spaart.
Je kunt kamer-upgrades krijgen (op basis van beschikbaarheid)
Je hebt kamergarantie als member als je rechtstreeks op de site van de hotelketen boekt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Coyote »

Erikkp schreef:
23 jul 2022, 18:01
Of heeft iemand suggesties?
Zorgen dat je overal voldoende nachten verblijft... :wink:

De voordelen beginnen vaak pas nadat je er overnacht. Dus voor nu heb je er nog niets aan, naarmate je vaker overnacht bij deze ketens komt het voordeel.

Zo heb ik bij Choice Hotels en Wyndham Rewards al vele nachten gratis gehad. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Status match hotelketens.

Bericht door dennis118 »

Net terug van onze reis naar Las Vegas en LA. Flink gebruik kunnen maken van onze Diamond (Ceasars) en Gold status (Mgm rewards) alleen al het gratis parkeren in alle garages in de strip is een uitkomst en heeft ons heel veel kosten bespaard. Daarnaast een aantal comp'd nachten gehad en freeplay. Direct na aankomst even Langs de Ceasar rewards desk om te vragen of ze de celebration dinner cheques op onze kaarten wilde laden, was geen probleem en werden er bij mn vrouw en mij opgeladen. Ook gevraagd of de gratis showtickets ook nog beschikbaar waren. Dit was niet het geval, maar ze hadden wel andere gratis kaartjes. Uiteindelijk weggelopen met 2x 2 kaarten voor de High roller bij de Linq ( echt een aanrader, wat een uitzicht) en 2x 2 kaarten voor de exhibition 'Bodies' in Bally's. Dit was leuk om een keer mee te maken, maar verder niet heel bijzonder.
Het loont dus om nog even te vragen of ze op dat moment nog andere perks hebben voor diamond members.

Kreeg nog een mooi overzicht mee, van de restaurants waar je gebruik kan maken van de celebration dinner. Die zal ik hier posten. Wij hebben er 2 dagen van gegeten op de.foodcourt in Ceasars palace. 1 avond Halal Guys ( gezond en heel goed eten) en 1 avond mega pizza's bij Difara's.
20220710_074425.jpg
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Status match hotelketens.

Bericht door PaulB »

dennis118 schreef:
26 jul 2022, 08:16
Daarnaast een aantal comp'd nachten gehad en freeplay.
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Zijn zelf aan het kijken voor een week in September, Flamingo/PH/Paris. We zijn beide weer naar Diamond gezet en willen na 3 jaar wachten echt wel dit jaar nog die kant op om de Diamond status te gebruiken voor dat het klaar is.
Als ik ons beide inlog krijg ik mooie prijzen, maar nog niet in de buurt van comp’d.
Uiteraard zijn al onze opgespaarde punten uit 2018/2019 verdwenen vanwege het 3 jaar niet kunnen gebruiken van de Diamond status.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Status match hotelketens.

Bericht door bedeve »

dennis118 schreef:
26 jul 2022, 08:16
Flink gebruik kunnen maken van onze Diamond (Ceasars) en Gold status (Mgm rewards) alleen al het gratis parkeren in alle garages in de strip is een uitkomst en heeft ons heel veel kosten bespaard. Daarnaast een aantal comp'd nachten gehad en freeplay.
Dank je wel voor je verhaal.
jij noemt de parkeerkosten , dat en niet betalen van de resortfee s zorgen allereerst al voor een top besparing.

Ceasars heeft voor iedereen een ABNSave Discount Code : ABN05
Vijftigplussers hebben nog een discount daarbovenop : als stapelkorting
Kijk hier ;

https://www.caesars.com/deals/hotel-seniors-discounts

MGM resorts hebben dat niet niet, maar....
MGM Resorts hebben als je er eerder bent geweest wel comp. overnachtingen.
Bij het ene hotel meer dan bij het andere.
Voor mijn volgende solo Vegas tripje heb ik daarom gekozen voor Excalibur.
Kost me incl.tax , en op basis van status geen resortfees dus eindprijs $ 19,- per nacht.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer