Status match hotelketens.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Status match hotelketens.

Bericht door IngridUSA »

Maxmannl schreef:
07 feb 2020, 15:56
Wanneer hadden jullie de match aangevraagd op Caesars site? Volgens mij heb ik hem op zondag aangevraagd maar nog steeds gold.
Ik wacht ook nog steeds; eveneens zondag 2-2 aangevraagd. Hoop vandaag of morgen toch wel wat te horen eigenlijk (within 7 business days). Heb er zelfs een boeking lopen.
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Joeyvdl »

Kan aan mij liggen, maar ik snap nog steeds niets van Status matchen. Ik ben de laatste tijd veel bezig met Vegas apps en dingetjes aan het uitzoeken; maar hier kom ik echt nog niet uit.

Is er iemand die kort uit kan leggen wat het is / hoe je dit doet? Kunnen we eventueel ook in het eerste bericht van topic toevoegen voor anderen die geïnteresseerd zijn in het matchen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Mies2301 »

Hi @Joeyvdl , in het kort. Meld je aan bij het loyalty programma van Best Western. Daar vraag je om een statusmatch.
https://www.bestwestern.com/en_US/best- ... match.html
Alhoewel het niet helemaal netjes is, kan je bv zeggen dat je Hilton Diamond bent.
Best Western zal dan de status matchen naar hun hoogste status.

Met deze status, kan je matchen naar Wyndham, wanneer je de hoogste hebt bij Best Western, zal je ook de hoogste status bij Wyndham krijgen.
Omdat Wyndham en Ceasar een soort van samen werken, kan je Wyndham naar Ceasars matchen.

Andere loyalty programma's werken soms met challenges. Hilton Gold kan je bv behalen door ik geloof 6 nachten binnen 30-90 dagen te slapen in hun hotels. Deze challenge kan je bv via Hilton Honors Facebook messenger aanvragen.
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Joeyvdl »

@Mies2301 "kan je bv zeggen dat je Hilton Diamond bent."
Ook als je dat niet bent... ? :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Status match hotelketens.

Bericht door roelb »

Normaal gesproken moet je die status aantonen met een pasje, screenshot, etc.

Het idee is simpel: iemand met status bij een hotelketen is daar dus een trouwe klant met veel overnachtingen. Die zal niet snel geneigd zijn over te stappen naar een andere keten. Immers, dan is hij of zij alle loyaliteitsvoordelen kwijt. Denk aan gratis ontbijt, executive lounge toegang, upgrades, etc. Ik heb dat zelf ook, ben diamond bij Hilton en dan merk je toch dat je waar dat mogelijk is in Hilton hotels gaat zitten, ook als die wellicht iets duurder zijn. Voor de voordelen, maar ook om dat jaar weer de status vast te houden.

Als je klanten met status bij een andere keten naar jouw hotelketen wilt lokken dan moet je er dus allereerst voor zorgen dat je die drempel van loyaliteitsvoordelen wegneemt. Daar is die status match voor: je geeft die klanten direct hetzelfde niveau in je eigen programma, met alle bijbehorende voordelen. In de hoop dat ze overstappen en die tientallen overnachtingen per jaar voortaan bij jou doen.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Status match hotelketens.

Bericht door georgesken »

Joeyvdl schreef:
11 feb 2020, 16:56
@Mies2301 "kan je bv zeggen dat je Hilton Diamond bent."
Ook als je dat niet bent... ? :lol:
Idd bij best western moet Niets aantonen. Hun programma levert ook bijna geen voordelen op...
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gast

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Gast »

@georgesken tuurlijk biedt het wel voordelen. Als je vaak bij Best Western overnacht, spaar je met de hoogste tier status sneller punten. Bovendien verlopen je punten niet zoals bij sommige andere hotelketens, en kun je makkelijk matchen naar een hogere status bij bv Hilton, Radisson, Marriott en Wyndham. De enige twee die geen status match geven zijn IHG en Hyatt.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Status match hotelketens.

Bericht door georgesken »

Ja ik bedoel dat BW weinig tot geen extra’s geeft bij het verblijf, idd enkel meer punten.
Btw bij IHG heb ik ook gematched naar platinum elite :wink: :wink: :wink:
En Hyatt heb ik ook hogere status door de samenwerking met mlife.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gast

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Gast »

IHG is bij mij steeds afgewezen...nu gold elite door een actie, maar ben benieuwd hoe je platinum elite bent geworden.

https://thepointsguy.com/guide/hotel-el ... challenge/
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Status match hotelketens.

Bericht door georgesken »

IHG heeft jaarlijks wel eens een actie lopen voor een paar weken. Dan heb ik die match kunnen doen.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Maxmannl »

Was na 7 business days nog steeds gold. Opnieuw match aanvraag gedaan en even mailtje naar customer service gestuurd.

We wachten het af. Vorig jaar was het binnen 3 dagen geregeld.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Markstaal »

Hier precies hetzelfde, inmiddels al 2 weken aan het wachten maar nog steeds gold. Ook maar even contact opnemen dus.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Status match hotelketens.

Bericht door IngridUSA »

Hier idem. Kreeg op mijn vraag wel gelijk reactie of ik m'n Wyndham nummer wilde doorgeven en hopelijk zijn ze daar nu mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Robbie&Irene »

Sinds vanmorgen beiden Diamond en nu t/m 31 januari 2021. In mei zijn we er weer :mrgreen: .
Jawstravel
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2016, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Jawstravel »

Ben net terug uit Las Vegas en kan dus wat ervaring delen mbt de status match van Wyndham naar Caesars Rewards.
Op 1-2-2020 heb ik direct de status match uitgevoerd en de vinger aan de pols gehouden, aangezien ik op 6-2 mijn eerste Caesars nacht in Harrahs-Laughlin had. Ik kreeg op 5-2 mijn bevestiging, dus sowieso geen resort fees in Harrahs-Laughlin en gratis valet parkeren. De dame van Harrahs heeft mij de diamond pas gegeven, maar wist wel te vertellen dat mijn $100,- celebration dinner nog niet was ge-upload. Deze wilde ik toch pas in Vegas inzetten dus verder geen aandacht aan geschonken.
In Las Vegas aangekomen, wederom gecheckt voor de $ 100,- celebration dinner. Deze stond nog altijd niet in het account. Dat is aan het hoofdkantoor om te uploaden, kost meestal 7 werkdagen na status match...deze dagen heb ik helaas niet :think: beetje stennis gemaakt, had geen zin....hun hands were tied :evil:
Op mijn laatste dag (maandag) probeer ik het nog 1x in Planet Hollywood. Nog altijd niet ge-upload, maar deze dame maakt graag een uitzondering en ik krijg alsnog de voucher van haar.

Kortom; zorg, ruim voordat je gaat, dat de status match in orde is en vraag voor de zekerheid van tevoren online of de $ 100,- celebration dinner op je account staat, dit kan je zelf niet checken. Stennis maken werkt averechts, teleurgesteld werkt in je voordeel :thumbup:
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Status match hotelketens.

Bericht door PaulB »

Robbie&Irene schreef:
13 feb 2020, 10:52
Sinds vanmorgen beiden Diamond en nu t/m 31 januari 2021. In mei zijn we er weer :mrgreen: .
Hier geld precies hetzelfde, alleen zijn wij er weer in September :thumbup:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Timothy555 »

Idem, september 2020!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Status match hotelketens.

Bericht door IngridUSA »

IngridUSA schreef:
13 feb 2020, 09:58
Hier idem. Kreeg op mijn vraag wel gelijk reactie of ik m'n Wyndham nummer wilde doorgeven en hopelijk zijn ze daar nu mee aan de slag.
Response By Email (Total Service Central) (02/13/2020 04:14 PM)
Your account has been upgraded to Diamond status. It may take up to 72 hours to show online. Please let me know if I can be of further assistance.

Maar gelukkig duurde het geen 72 uur :thumbup:

Ik had geen nieuwe match meer gedaan, maar ben blij dat het weer is geregeld.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Status match hotelketens.

Bericht door Maxmannl »

Later op middag ook mail gehad van customer service.

Weer diamond voor een jaar :thumbup:
De enige echte Ticketbaas
wesselvanerp
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2020, 09:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status match hotelketens.

Bericht door wesselvanerp »

Ik heb nu ook Diamond status bij Caesars. Voordat ik echter achter deze truc kwam, hadden we via Booking al een paar nachten geboekt in het NY NY en deze zijn niet meer te annuleren. Ik lees echter dat je wel een kamerupgrade kunt krijgen als je MLife hebt en ik hoopte hier dan ook de status van te matchen. Weet iemand of dit mogelijk is met de tijdelijke digitale Caesars Diamond pass of moet ik hiervoor eerst naar een Caesars hotel? En heeft er ook iemand ervaring met het upgraden van een kamer met Mlife bij een MGM hotel die ze niet geboekt hebben bij het hotel zelf?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer