Eerst New York en dan doorvliegen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
05 feb 2020, 15:49
Als we vinden dat het de tijd op de dag is om een hotel te zoeken, laten we onze navigatie een lijstje maken, of we rijden naar het eerste de beste hotel van merk x. Vervolgens via de app prijs kijken en daarna aan de balie proberen een nog lagere prijs te krijgen (meestal goedkoper dan online, omdat nagenoeg elk hotel wel een kamer vrij heeft. Voor een hotel eigenaar betekent: kamer een nacht niet verkocht is geld weg, dus bijna altijd is wel een deal te maken. Als de prijs ons niet aanstaat (komt zelden voor) dan gaan we naar het volgende hotel. De hotels zijn meestal vrij dicht bij elkaar in de buurt bij de meeste plaatsen, dus keus genoeg en we hebben nog nooit tegen onze zin ergens geslapen.
Voor bovenstaande valt wat te zeggen maar betekent wel dat je elke dag zo'n beetje halverwege de middag (of de avond ervoor) moet gaan nadenken waar je wilt gaan slapen. Dat gaat dan weer ten koste van hetgeen je wilt doen die dag plus de tijd die je kwijt bent om van motel naar motel te rijden. Dat heb ik ook gedaan en bevalt niet altijd.

Dan doe ik het liever op mijn manier: thuis heb ik de route gemaakt en zoek op mijn gemak alvast (goedkope) overnachtingen uit en leg die vast met de vrijheid die tot op de dag zelf of 24 u van te voren nog kosteloos te annuleren. Zo houd ik de vrijheid om nog op de dag zelf de route om te gooien mocht dat nodig zijn (en dat was afgelopen mei nodig waardoor de 2e helft van de vakantie door een heel ander gebied ging dan gepland, niet minder mooi overigens! :D )

Afgelopen oktober een mix van bovenstaande gedaan. De eerste week de overnachtingen vastgelegd (nog steeds met de vrijheid die kosteloos te annuleren) en de 2e week zien waar ik uitkwam. Wel had ik voor die 2e week alvast (goedkope) overnachtingen uitgezocht. Via de apps van Wyndham Rewards en Choice Hotels een motel enkele uren voor aankomst vastgelegd en er vervolgens zo heen rijden en inchecken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

ik denk dat Coyote zijn methode mij ook het meeste aanspreekt. Wij hebben wel onze laatste reis best veel onderweg nog gewijzigd.

Ik moet zeggen dat ik dit best een lastige route vind om uit te zoeken. het is een gebied wat me wel aanspreekt maar waar ik nog weinig vanaf weet. ik vind het dus wel lastig hoe te rijden waar te stoppen en in te schatten of dit te doen is.
Gast

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
06 feb 2020, 05:56
Via de apps van Wyndham Rewards en Choice Hotels een motel enkele uren voor aankomst vastgelegd en er vervolgens zo heen rijden en inchecken.
Over een hotel nadenken? dat duurt 5 minuten, net als bij jou. Maar ik denk nooit halverwege de middag al na, hoor...
Annuleerbaar is sowieso altijd aan te raden, dus ik ben het met je eens. Eigenlijk zeggen we beide hetzelfde, maar jij legt (annuleerbaar) vast en ik zie het wel.
Als je met kinderen reist denk ik dat je wel liever iets vast legt, zeker omdat je dan perse meer dan 1/2 personen op je kamer hebt, en dan is een kamer met twee bedden of een extra bedbank wel noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Almere vak V »

Renée76 schreef:
06 feb 2020, 11:47
Ik moet zeggen dat ik dit best een lastige route vind om uit te zoeken. het is een gebied wat me wel aanspreekt maar waar ik nog weinig vanaf weet.
Je kunt twee dingen doen. Gaan onderzoeken wat je wilt zien en daar je route aan aanpassen. Of je route gaan bepalen en dan bekijken wat je onderweg kunt zien.

Grofweg heb je 9 staten waar je doorheen zou kunnen rijden. Zonder dat ik me verdiep in de route en of het allemaal handig te bereiken is en whatever schieten de volgende zaken me per staat binnen, waarvan er bij mij ook nog een aantal op mn lijstje staan:

Pennsylvania:
- Cherry Springs SP. Bekend van de foto's van de Milky Way.
- De Grand Canyon van Pennsylvania.
- Harrisburg, erg mooie stad!
- Glen State Park. Erg mooi park met allerlei watervallen.
- Gettisburg
Ohio:
- Rock 'n Roll Hall of fame
- Hocking Hills SP
- Amish Country
- US Air Force Museum
Indiana:
- Rondje rijden op de Indy500 baan
- Falls of Ohio SP
- Indiana Dunes SP
- Lucas Oil Stadium tour
- Marengo Cave
Illinois:
- Historic Museum of Torture devices.
- Starved Rock SP
- Navy Pier
- Buffallo Rock SP
- Willis Tower Sky Deck
Missouri:
- Gateway Arch
- Nationale World War I Museum
- Lake of The Ozarks
- Meramec SP
- Ha Ha Tonka SP
Kansas:
- Kansas Speedway
- Museum of World Treasures
- Kansas Cosmosphere and Space Center
- Flint Hills Prairie
- Oz museum
Nebraska:
- Old Market Omaha
- Chimney Rock
- Scotts Bluff
- Indian Cave SP
Iowa:
- Maquoketa Caves SP
- Bridges of Madison County
- Lewis and Clark Interpretive Center
- Buffalo Bill Museum
- Field of dreams
Colorado:
- Rocky Mountains
- Black Canyon of the Gunnerson
- Yankee Girl mine
- Rifle Falls
- Garden of the Gods
- Crystal Mill

Ga kijken, strepen, combineren, plannen en nog een paar keer strepen en ik weet zeker dat je ergens toe komt.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

Ik denk dat we je eerste gaan doen. Wat is echt interessant en hoe kunnen we dat in een route bakken.
Ik denk dat het goed is dat we op tijd gaan nadenken want ik begin echt vanaf nul😬

Maar geweldige die tips van je. Dat geeft ons al wat ideeen. Een collega zei dat het middenstuk saai zou zijn en niks te zien. Dat maakte me wat aan het twijfelen
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door nieuwenoord »

Ik krijg hier heel veel inspiratie van :thumbup:
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

nieuwenoord schreef:
07 feb 2020, 09:15
Ik krijg hier heel veel inspiratie van :thumbup:
Leuk! Blij dat ik niet de enige ben die er wat aan heeft
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Almere vak V »

Renée76 schreef:
07 feb 2020, 07:15
Een collega zei dat het middenstuk saai zou zijn en niks te zien.
Daar zou ik me niet zo heel veel van aantrekken. Ik heb ze allemaal al gehoord:
- New York is net de Bijlmer. Alleen zijn de gebouwen wat hoger.
- Florida is hetzelfde als Benidorm, alleen 3 keer zo ver vliegen.
- Leuk dat Noordwesten van jou, als ik bomen wil zien rij ik wel naar de Veluwe.
- Als ik lichtjes wil zien hoef ik niet naar Las Vegas, dan ga ik wel naar de kermis in Tilburg.

Gewoon lekker gaan googlen. Plaatjes bekijken. Globale route maken. En wat kan je rondom die route allemaal doen. Ik denk als je een avondje gaat zitten dat je helemaal nooit meer in Denver gaat komen...
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

Haha als we Denver niet halen worden de kinderen boos
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door nieuwenoord »

Ik woon op vijf kwartier van Benidorm, als Florida hetzelfde zou zijn, ging ik daar over 10 dagen niet heen. Benidorm is erg erg!!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door PSVwally »

dus bv in het hoogseizoen kun je ook de dag beginnen (of de vorige avond eindigen) met een hotel voor de aanstaande avond alvast te reserveren. Dan hou je flexibiliteit van dag tot dag in je route ipv dat je weken van te voren alles al vastlegt.
Afhankelijk van of ik een leuke plek voor een mooie prijs ergens kan krijgen boek ik eigenlijk ook altijd 's avonds vanuit mn bed of 's ochtends bij het ontbijt het hotel voor de dag erop of die nacht. Soms ergens smiddags waar ik evt WiFi heb. Hangt er een beetje vanaf hoeveel zin ik nog heb om ergens heen te rijden en zaken te bekijken. Ik heb ook wel eens gehad dat ik ergens buiten op de parkeerplaats een kamer voor een hotel geboekt omdat er no vacancy op een bordje stond en het wel gewoon op booking.com beschikbaar was.
Doch in het hoogseizoen zou ik dat op sommige locaties (grote steden, zuidwesten) toch niet overal zo snel meer doen denk ik. Daar zijn de prijzen echt de pan uit gerezen de laatste jaren
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Tinus1955 »

In 2017 gedaan. United reis geboekt met 3 vluchten: AMS-NY (EWR), NY-Denver en LA-AMS. Waren toen €550 p.p. kwijt incl. bagage.
Eerst 4 nachten NY en toen een mooie roadtrip gemaakt via de Rocky Mountains/Colorado, Moab, Capitol Reef, Zion, Las Vegas en eindigen in LA (Disney!). Het was een geweldige reis! We hadden het NY schema ook niet te vol gepland om idd niet te moe te zijn de rest van de reis.
Moet er zelf niet aan denken om die hele rit tussen NY en Denver in de auto te zitten als je niet heel lang de tijd hebt. Het is ook niet het meest bijzondere/afwisselende landschap wat je doorkruist op deze route.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door IngridZw »

Het rondje Denver wat wij hebben gereden was tot nu toe wel één van de mooiste trips die we hebben gemaakt. Je doorkruist zulke prachtige gebieden zoals RMNP, de Black Hills in SD, natuurlijk het unieke Yellowstone, Grand Teton, de parken in omgeving Moab, Colorado en de leuke stadjes die je onderweg tegenkomt. Als je van natuur houdt zou Ik daar persoonlijk, na de dagen in New York, echt de tijd voor nemen. Minstens 3 tot 3,5 weken en dat redt je niet als je ook nog de route van NY naar Denver wilt rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer