Hotel boeken zonder creditcard.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Hotel boeken zonder creditcard.

Bericht door Tantelotje »

De vraag is vast al eerder gesteld, maar ik kon het in de zoekfunctie niet vinden, daar gaat het vooral om autohuur.

Vrienden van ons gaan in 2020 5 dagen naar New York. Zij hebben geen creditcard en wegens omstandigheden uit het verleden is het niet waarschijnlijk dat ze die kunnen aanvragen. Of nou ja, dat kan natuurlijk altijd, maar de kans is erg groot dat een aanvraag niet wordt goedgekeurd.

Zou dit een probleem kunnen geven bij het boeken van een hotel en dan vooral bij het inchecken?
Onze ervaring is, dat waar je ook incheckt, er gevraagd wordt om een ID en creditcard. Ik ga er altijd vanuit dat dit laatste vooral is voor een borg, of dat ze de kosten kunnen verhalen als je je kamer afbreekt ofzo, maar op de overzichten staat nooit iets gereserveerd.
Geen idee of je dit bijvoorbeeld ook cash kunt voldoen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hotel boeken zonder CC

Bericht door harryh »

Kijk even in het Transferwise topic. Kosteloos een account openen en daar dan kosteloos een Mastercard debit card aanvragen. Dan zorgen voor saldo op de Transferwise rekening en dan kun je gewoon boeken, inchecken en betalen. Kan wel zijn dat er voor de borg meer saldo nodig is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotel boeken zonder creditcard.

Bericht door mtl »

Borg kan je niet cash betalen dacht ik. En zonder creditcard in de VS gaat een lastig verhaal worden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hotel boeken zonder creditcard.

Bericht door harryh »

Je kunt bv bij booking gewoon met een Mastercard debitcard boeken in ieder geval.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel boeken zonder creditcard.

Bericht door Martin & Marianne »

Als ze het hotel via een reisorganisatie boeken, is er dan ook een CC nodig? Ik zou als ik hen was het in elk geval eens bij een reisbureau navragen.
Verder is een CC wel gemakkelijk maar je kunt er ook heel goed zonder. Wel een extra bankkaart meenemen. Of twee.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotel boeken zonder creditcard.

Bericht door Tantelotje »

@Martin & Marianne: wij hebben tijdens een van onze eerste reizen, waarbij we ook een aantal hotels via het reisbureau hadden geboekt en betaald, toch nog wel hier en daar borg moeten betalen, 'automatisch' via CC.
Verder kun je inderdaad prima op stedentrip zonder CC. Er wordt tenslotte geen auto gehuurd en pinnen kun je bij iedere ATM. Die paar dollar die dat extra kost is wel te overzien natuurlijk.

Ik zal ze in ieder geval doorgeven dat er zoiets als Transferwise bestaat. Dat geeft denk ik de beste optie op een (soort van) CC.
Dan kunnen ze zelf bekijken wat ze ermee gaan doen.

Bedankt voor alle reacties!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer