Kredietkaart Voor Miles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
iluvatoq
Amerikafan
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:55
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België
Contacteer:

Kredietkaart Voor Miles

Bericht door iluvatoq »

Zijn er mensen die zo een kredietkaarten gebruiken om te reizen?
Ik vind dit wel interessant alleen begrijp ik er niet veel van.

Als je bv naar New York gaat krijg je x aantal miles. En hoe gaat die berekening dan?
En hoeveel miles heb je dan nodig om bv een korting op volgende te krijgen of zelfs een gratis trip te maken met gespaarde miles?

Zijn er in Belgie ook zo een kredietkaarten die je zou aanbevelen?
We zijn al enkele keren geweest naar de states en ben wel van plan dit nog meer te doen, als je dan korting kan krijgen door aankopen te doen hier met u kaart.
Ik geef ook redelijk veel geld uit online en betaal dan met visa maar als ik daar wat miles mee kan sparen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door PSVwally »

Ik weet dat een aantal Amerikaanse en Zwitsere ‘vloggers’ deze methode gebruiken. Ik durf ook niet te zeggen of iedereen in Nederland (of Belgie?) zo makkelijk aan creditcards kan komen.

Ik volg Kara & Nate al een tijdje en die gebruiken min of meer de methode die jij benoemt. Hier heb je een beknopte uitleg van hun manier van reizen. Let wel. Oorspronkelijk was hun plan een jaar te reizen en daarvoor hadden ze behalve de CC’s ook $35000 apart gehouden



Let wel. Oorspronkelijk was hun plan een jaar te reizen en daarvoor hadden ze behalve de CC’s ook $35000 apart gehouden. En inmiddels verdienen ze met 1milj volgers ook wel wat met hun kanaal. Ze krijgen tegenwoordig ook een aantal sponsorreisjes aangeboden.

Hier heb je misschien ook nog iets aan
iluvatoq
Amerikafan
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:55
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door iluvatoq »

Ok bedankt, ik kijk ff!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door roelb »

In Nederland (en gezien het taalgebruik vermoed ik in dit geval Belgie) is er maar een soort kaarten waarmee je punten kunt sparen, dat zijn de kaarten van American Express.

In Nederland is er de reguliere kaart en de co-branded KLM kaart (Flying Blue). Die laatste is volgens mij niet in Belgie beschikbaar, maar sowieso is de reguliere kaart vaak de beste (en meest flexibele) keuze.

Voor elke euro die je uitgeeft krijg je bij de reguliere Amex kaart punten ("Membership rewards"). Die kun je vervolgens overboeken naar hotels of airlines. Wat de conversieratio is is afhankelijk van het specifieke programma waar je naar overboekt. Als je bijvoorbeeld je punten naar Flying Blue overboekt is de ratio 5:4. Dus 5 MR punten levert 4 mijlen op. Bij een Amex platinum krijg je voor elke uitgegeven euro standaard 1,5 MR punt, dus als je die vervolgens naar Flying Blue overboekt is dat 1.2 mijl per euro.

Daarnaast heb je de welkomstbonus (nu 20.000 punten) en als je hier en daar nog wat referal bonussen kunt krijgen levert dat ook wat op. Maar in de basis zul je spend (uitgaven) moeten hebben om punten te genereren. Als je "gratis" wilt reizen heb je veel punten nodig. Ter indicatie: voor een award ticket naar de VS moet je denken aan 40k tot 60k mijlen in economy retour en ruim het dubbele in business. Heel soms (promo awards) kan het een keer wat goedkoper, maar veel vaker is het nog veel duurder.

Een hotelovernachting heb je mij Marriott vanaf 7500 punten (en de conversie Amex MR punten naar Marriott is 1:1), maar veel vaker ben je 35000 punten oid voor een nacht kwijt. Daar moet je dus eerst ruim 23k euro voor uitgeven met je kaart, dan heb je 1 gratis nacht. Het is dus allemaal niet zo makkelijk.

Amerikanen hebben de luxe dat er meerdere aanbieders zijn van dit soort kaarten die elkaar bevechten voor nieuwe klanten, en dus strooien met welkomstbonussen. Dat hebben we hier niet. Amex geeft op zich een prima welkomstbonus, maar daar kun je maximaal eens per 2 jaar gebruik van maken en dat zijn slechts 20k punten. Je zult dus gewoon geld moeten uitgeven met je kaart. En dan zijn de punten een leuk kadootje. Hoe meer spend, hoe interessanter het kadootje. Doe je bijvoorbeeld veel zakelijke uitgaven via je kaart dan kan dat best wat punten opleveren.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door SemJes »

Wij zijn van die (Nederlandse) Amerikanen die de credit card "game" spelen. We hebben bij meerdere airlines genoeg miles voor een aantal retour tickets en hebben al in jaren eigenlijk niet meer dan een paar dollar aan service kosten betaald voor onze vluchten/hotels. Helaas heeft Roel helemaal gelijk wat betreft het systeem in NL/België en zijn de verhalen die je online leest eigenlijk niet zo van toepassing voor mensen aan de andere kant van de oceaan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door roelb »

Maar ondanks dat de punten hier niet voor het oprapen liggen zijn er nog steeds genoeg goede deals te vinden waar het bij de hand hebben van een voorraadje converteerbare punten, zoals die van Amex, erg prettig is. Ik geef mijn Amex punten dan ook niet zomaar uit, maar bewaar ze echt voor goede deals. Soms bijvoorbeeld een hotelkamer die extreem duur is (bijzondere dag, etc), maar waar de rate in punten gewoon normaal is.

De beste conversie die ik de afgelopen 2 jaar had was het Protea bij Kruger Park. Prima hotel. 5 nachten voor (in totaal!) 30k Marriott punten, waarde 120 euro. Prijs is euro's voor dezelfde periode bij het hotel was bijna 1100 euro.

Met de FB promo awards komen er nog wel eens echt goede deals langs. In november was Chicago in de aanbieding, retour in business voor 58k mijlen. Deze maand is Chicago ook weer in de aanbieding, dit keer in economy: 11k mijlen per enkele reis. Als je dan toevallig toch al gepland had om die kant op te gaan is dat een prima besteding en als je geen of te weinig mijlen hebt in zo'n programma dan is die voorraad Amex MR rewards weer erg handig: even overboeken en je hebt weer mijlen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door Mies2301 »

Weet iemand (bijvoorbeeld @roelb)hoe het met de reisverzekeringen zit van de platinum?

Ik twijfel nu om mijn gold te upgraden naar platinum, maar dan moet dit wel zin hebben. Voorbeeld; ik heb nu een MasterCard black & Amex Gold. Bij de black zit een doorlopende reisverzekering waarbij je de reis niet met de creditcard betaald hoeft te hebben.

Bij de voorwaarden van Amex Platinum:
Om gebruik te kunnen maken van deze dekking dient uw vervoer en/of accommodatie betaald/aangekocht te zijn middels: a) een van uw American Express kaarten, uitgegeven door American Express Europe S.A. in Nederland, met uitzondering
van Corporate Cards.

Nu de situatie: Voor september hebben we camper en vluchten geboekt bij Tioga, waar je dus niet met Amex kan betalen. Ik heb wel nog een eendaagse huurauto en 1dag hotelreservering staan die ik ter plekke pas hoef te betalen.
Ben ik dan verzekerd voor de hele vakantie wanneer ik die 2 met de Amex betaal, of omdat de vliegreis en camper niet met de Amex betaald zijn niet verzekerd?

Dank voor de antwoorden alvast :)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door Elendan »

Exact dezelde vraag heb ik gesteld aan Amex en het antwoord blijft twijfelachtig. Ze bekijken het per geval...niet het antwoord waar ik wat aan heb. Dat risico ga ik niet nemen, zul je net zien dat we dan wél een keer de reisverzekering nodig hebben en diegene die ons schadegeval beoordeeld vindt van niet. Gold in ons geval niet alleen vor de USA reis maar ook voor onze skivakantie, hotel accepteert amex niet, antwoord Amex: probeer dan onderweg te tanken met de kaart..... :oops:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door Mies2301 »

Ik heb net gebeld met de verzekeringsmaatschappij, zeer uitgebreid geholpen met alle verschillen, ook nog de verschillen tussen gold en platinum.

Het korte antwoord:
Wanneer de reis niet met Amex of Paypal betaald had kunnen worden, dan wordt de reis toch beschouwd als betaald met Amex en gelden de verzekeringsvoorwaarden gewoon.
Gast

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door Gast »

Platinum is eigenlijk echt alleen interessant als je als hoofdkaarthouder solo regelmatig vanaf/naar Schiphol reist. (Het bij Platinum inbegrepen Privium is alleen geldig voor de hoofdkaarthouder, dus als je samen reist heeft je partner er geen voordeel aan)
De meeste voordelen zijn vrijwel alleen interessant voor Amerikanen om de hoge prijs te rechtvaardigen tov gold.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kredietkaart Voor Miles

Bericht door Mies2301 »

Vanaf april gaat je partner met een partner kaart ook privium krijgen voor 0 euro extra :) helemaal graties. Communicatie moet morgen geloof ik de deur uit gaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer