De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door GoBucks »

@JanVoo : Wapakoneta, Ohio. De geboorteplaats van Neil Armstrong, eerste mens op de maan.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door JanVoo »

Dat is een leuk idee, @GoBucks :clap: dank! Ik zet hem op het lijstje ter overweging. En nu niet allemaal daar naartoe gaan he :wink:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Ik heb inmiddels toegang geregeld voor Longhorn Caverns State Park voor die dag, dus wij gaan daar de zonsverduistering kijken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door bigoak »

Ik mag dit jaar nog 2 keer naar de VS, maar ook al bezig met april 2024. Ook gekozen voor Texas. We vliegen de zaterdag 6 april naar Houston en rijden zondag 7 april naar Dallas. Via booking.com Baymont Lovefield geboekt voor €280 voor 3 nachten voor 2 personen. De prijzen rijzen inderdaad de pan uit. Op de 8e dan maar vroeg op pad in de richting van Hilsboro of Waco. Eens kijken hoe ver we kunnen komen. Na de 10e vervolgen we dan het rondje Texas.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Had afgelopen april Comfort Inn in Gatesville, in eclipspad, gereserveerd voor 7+8 april 2024 ad $236 totaal. Krijg ik zojuist email dat dit is geannuleerd wegens "mandatory sprinkler maintenance" en dat op de eclipsedata het hele hotel is gesloten. Jaja.... Als ik op hun website kijk, zie ik niets van sluiting, maar wel die 2 dagen voor $1620 excl tax (!!!), maar wel met de melding "sold out". Schandalig. Gelukkig heb ik nog een alleszins redelijk geprijsd alternatief in Salado, ook in eclipspad. Nu maar hopen dat die overeind blijft. Heeft iemand wie ook zo'n annulering is overkomen, daar nog werk van gemaakt? Zal wel niet hebben geholpen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wel heel schandalig inderdaad.
Zie ook het bericht van Hinko, die verklaring was beter. :wink:
Bij ons staan de reserveringen nog steeds, blijft spannend.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door mtl »

Op de tripadvisor pagina van dit hotel ataat een soortgelijke recensie. Het hotel reageerde hier ook op en adviseerde contact te zoeken met de front desk. Nou vraag ik me af in hoeverre ze dat mogen doen. Dit is toch een geldige reservering?
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Ze kunnen natuurlijk niet voor een bestaand contract opeens de prijs drastisch verhogen, dus daarom worden allerlei meer of minder geloofwaardige redenen verzonnen om het contract te verbreken en zolang je je geld terug krijgt is er wellicht juridisch niets aan de hand. De gekte en geldhonger zijn daar toegeslagen. Nou was dit hotel mijn tweede keus, maar toch... Er gaat in elk geval een stevige email naar het hotel.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door GoBucks »

aan de ene kant is het 'not done' van het hotel om een reservering te annuleren. Aan de andere kant geef je zelf aan dat dit hotel de 2e keus was. Dus uiteindelijk had jij dit hotel ook afgezegt, per de voorwaardenzoveel uur/dagen vantevoren. Dat doet dit hotel dus nu ook.

*tin foil hat on:" :wink: : Ik vraag me ook af of ze dit doen met iedereen of alleen buitenlandse reserveringen. Het zal voor een niet-Amerikaan vaak teveel moeite zijn om bijvoorbeeld je gelijk te gaan halen bij een consumentenbond of rechtbank. De kosten zullen de baten niet waard zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Ik vermoed dat de enige reden dat veel mensen een 2e (en 3e) optie geboekt hebben is dat de ervaring leert dat kamers zomaar geannuleerd worden omdat ze opeens denken meer ervoor te kunnen krijgen. Beetje kip en ei verhaal.

Wij wonen in de VS, het eerste hotel dat wij geboekt hadden werd ook geannuleerd.
Terug in Texas!
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Dat is natuurlijk precies de reden dat ik 2 accommodaties heb geboekt. Een hotel kan voor die speciale dagen een geannuleerde kamer zo weer verkopen (en dan tegen hoge prijs), terwijl ik met lege handen sta wegens alles uitverkocht of met een lege beurs wegens exorbitante prijzen.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door TonSimone »

Doe hiermee wat jullie wensen :wink: :wink: Het is goedbedoeld.
Wij zijn net terug uit (oa) Texas en hoorden donderdag (12e) dat er op zaterdag (14e) een Ring of Fire zou komen, een gedeeltelijke zonsverduistering.
Deze was in de baan van San Antonio - Corpus Christi.
Ik had niet de juiste filters bij voor mijn camera, dus een fotowinkel opgezocht.
Na een praatje met die verkoper (en andere Amerikanen rondom die tijd), werd het ons al duidelijk over dit fenomeen: "Texas is going mad", zoals hij zei.
En dan ging het dus nu alleen maar over de gedeeltelijke verduistering... :wink:

Volgens die verkoper word dat in 2024 alleen maar erger.
Zijn tips: neem vanuit NL al een (eenvoudige) solarbril mee ;) en vooral: probeer buiten de "baan" een hotel te boeken of een plek te zoeken, omdat niet alleen de hotels maar ook de RV-parks en restaurants enorme prijsstijgingen gingen doen.
We hadden een mooie plek opgezocht, gezien het weer en de verwachtingen, maar in de rit er naartoe, onze planning omgegooid, omdat het daar juist bewolkt zou zijn.
Wij zijn letterlijk 25 miles teruggereden en hadden wel een gedeeltelijke zonsverduistering. Op de plek waar we eigenlijk wilde kijken, bleek het erg bewolkt te zijn.

Ik wens iedereen die gaat een enorme mooie ervaring!
Wij hebben genoten! 8)
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Wij kunnen 3 november pas de camping boeken en hopen dat er nog plaats is. We gaan een aantal dagen van tevoren al en rijden van daaruit naar de interessante plaatsen in de omgeving. Zijn wel meer kilometers, maar we willen graag naar Lost Maples SP voor de eclips.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Gisteren geprobeerd om Lost Maples te boeken en dan echt heel ruim van tevoren, om later te wijzigen, maar ondanks dat we tot op de seconde (met atoomklok op het scherm erbij) klikten, waren we te laat voor de 2 resterende plaatsen. We wijken nu uit naar McKinney Falls SP en duimen dat er in de tussentijd nog een annulering ergens komt. McKinney ligt niet helemaal waar we eigenlijk willen zitten, maar we hebben in elk geval iets.
We hebben alles in de ruime omgeving bekeken, ook commerciële terreinen, maar alles zit vol of neemt geen reservering voor dat weekend aan.
isadelaat
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2023, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door isadelaat »

Wat leuk om de plannen van iedereen te lezen!

Aangenaam, ik ben Isa en ik ben freelance journalist bij de Telegraaf. Voor een online artikel schrijf ik over de totale zonsverduistering van acht april 2024. Het lijkt me super leuk om via de mail/telefonisch iemand te spreken die de zonsverduistering eerder meegemaakt heeft of deze acht april gaat bekijken.

Mocht je mee willen werken, fijn als je een mailtje wil sturen naar info@isadelaat.nl (reageren op dit bericht mag natuurlijk ook).
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door tanteto »

En hier het artikel in de Telegraaf:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2098350 ... lfs-huilen

Je moet wel een abonnement hebben om het te kunnen lezen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Ingrid1958 »

Hallo allemaal, door gewijzigde plannen ben ik in april 2024 helaas niet meer in Texas maar met broerlief in Washington DC, van 3-10 april, iemand een idee of je op zo'n afstand van de eclipsbaan ook iets mee kan krijgen van de zonsverduistering of is dat een ijdele hoop. Echt de baan van eclips is te ver van ons vandaan, maar zou het de moeite zijn om er iets van mee te krijgen bv vanuit Gettysburg, dat is plm 2 uur rijden vanuit DC en goed om te combineren voor die paar minuten en een bezoek aan deze historische plek, hij weet er nog niks van dat we dat gaan meemaken ook al zijn we niet echt in de buurt, maar ik als Amerika-fan wel. Lees graag de reacties Ingrid
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door wouterjanS »

In de eerste post van deze draad is een kaartje waar je kan zien wat je waar kan verwachten qua verduistering.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Wij hadden in oktober een gedeeltelijke verduistering hier in Houston 85%, vond ik zeker wel leuk om te zien. De zon alleen nog maar een dun partje, en een stuk donkerder en koeler (leuke dip in de temeperatuur gemeten met ons weerstation). Ik zie dat DC nog net iets meer verduistering heeft in april. Maar ik vraag me af of het heel veel zin heeft een eind te gaan rijden om meer verduistering te krijgen, zolang je niet de totale verduistering bereikt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Ingrid1958 »

@wouterjanS die foto had ik al gezien dus weet van de baan die er afgelegd wordt, en @hemmie , dat is dus wat ik me afvraag, of het de moeite zou zijn, Nu vind ik Gettysburg erg interessant (ik ben er al eens geweest) en het is daar een meer open ruimte dan toch in DC, ik ga er zeker nog over nadenken en overleggen met mijn broer. Dank voor de antwoorden
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer