De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

@Carmina Ja, die accommodatie, dat wordt nog wat ... Ik ben ook bezig eens rond te kijken in Texas, en dan in/bij plaatsen die natuurlijk gunstig liggen qua verduistering, tijdsduur, kans op heldere hemel e.d.. Ik zie dat vooral bij b&b's, guesthouses, inns, cabin-verhuurders e.d. de gekte al is toegeslagen: uitverkocht dan wel nog beschikbaar tegen een prijs die 10-20x hoger ligt dan normaal voor de nacht ervoor en erna (!). Bij veel grotere hotelketens kun je nog niet zo ver vooruit online boeken, maar ik heb zo'n idee dat er daar al veel telefonisch wordt geboekt.
Overigens, ik heb al in eerdere posts (april 2022) informatie gegeven, ook links, incl. de link die jij informatief vond :wink: .
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Ik kreeg een e-mail van de week van een hotel in Lampasas die ik had geboekt.

I'm emailing about your reservation for April of 2024 for 5 nights, We did want to let you know that the daily price is going to be $200 plus tax. If you have any questions regarding your reservation or its status please call or email us to let us know. Thank you!

Geboekte prijs van rond 60/70 dollar per nacht
Tja....

Voorlopig laat ik even staan, kan tot maart 2024 annuleren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Dat worden dan dure 5 nachten Hinko! Of geldt het niet voor alle nachten?
Wij hebben in Kerrville twee nachten geboekt, 62 dollar per nacht, ben benieuwd of dat zo blijft. Deze keer via booking.com. Kan dat dan nog gewijzigd worden?
In 2017 hadden we kamers bij de Motel6 in Casper; ook rond de 60 dollar. Dat hebben ze niet gewijzigd.

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Ja volgens mij de hele maand april. :think:
Ze weten toch wel dat die verduistering na 8 april alweer klaar is? :wink:

Ik heb ook nog een hotel, Long Star inn, in Kerrville. Dat is rond de 80 dollar dacht ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, die hebben wij ook. Voor 65 dollar per nacht. Ik keek op booking.com naar de voorwaarden en nu blijkt dat dit hotel niet meer via booking is te boeken. :?

Vreemd dat de hele maand april zo duur is. We moeten ook maar snel eens naar de rest kijken en alvast wat backups voor de campings vastleggen.

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Dit is het hotel : https://countryinnlampasas.com/
Online boeken kan niet meer maar in de-mail gaven ze aan dat er nog wel plek was. Dus waarschijnlijk alleen telefonisch.

In het gehele gebied zijn veel plekken om te overnachten. Maar het zal natuurlijk allemaal vol zitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Wordt gezellig in de Lone star inn, wij hebben er 2 kamers (want 5 personen)😃
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1229
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door IngridUSA »

Martin & Marianne schreef:
10 feb 2023, 09:10
Wij hebben in Kerrville twee nachten geboekt, 62 dollar per nacht, ben benieuwd of dat zo blijft. Deze keer via booking.com. Kan dat dan nog gewijzigd worden?
Bij Booking weet je het maar nooit. Ik had vorig jaar een acco geboekt voor de 24 uur van Le Mans juni 2023. Die verhuurder had in alle weekenden dezelfde prijs gehanteerd, dus niet tijdig in de gaten dat hij hier tig keer zoveel voor kon vragen. Ik kreeg daarna een mail met allerlei smoesjes en uiteindelijk gewoon een annulering... In hoeverre dit allemaal kan en mag heb ik niet meer nagekeken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door mtl »

Volgens mij is een reservering gewoon geldig en kan de accomodatie de prijs tussentijds niet zomaar verhogen.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Die prijsverhoging doen ze natuurlijk lekker toch zodra ze het door krijgen. Overigens blijken de meeste individueel gerunde accommodaties het al door te hebben ... Verder gaan vrijwel alle ketenhotels voor de online boekingen maximaal een jaar vooruit, dus nog even wachten of direct benaderen misschien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

hemmie schreef:
10 feb 2023, 14:24
Wordt gezellig in de Lone star inn, wij hebben er 2 kamers (want 5 personen)😃
Lijkt me heel gezellig! :thumbup: Nu maar hopen dat het hotel niet annuleert.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Omdat wij in 2026 met de NASA mee vliegen op een ruimtemissie - nee, niet naar een sterrenstelsel far far away maar slechts naar Mars; de boardingpasses hebben we al in huis - staan wij op de mailinglijst van de NASA. (Oké, we zullen niet daadwerkelijk fysiek aan boord zijn; alleen onze namen, die staan op een soort schijfje, net als die van voorlopig 23 miljoen anderen).

In het mailtje dat wij van de week kregen, ging het over de zonsverduistering van volgend jaar. De NASA gaat daar uitgebreid aandacht aan besteden en ze hebben voorlopig drie locaties uitgekozen om live verslag te doen van de gebeurtenissen die dag.
NASA’s live broadcast will include coverage from these locations. The broadcast will provide a front-row seat to the eclipse and will feature NASA experts across the country explaining the science behind the eclipse, how NASA studies it, and celebrating with the communities experiencing this event. NASA experts will be on-site at these locations to engage with the public and share the ways NASA studies the Sun and uses that information to understand its impact on Earth, throughout our solar system, and beyond.
De drie locaties die ze nu bekend hebben gemaakt zijn de miljoenensteden Indianapolis en Cleveland (allebei zo'n 2 miljoen inwoners) plus het 'kleine' Kerrville in Texas (25.000 inwoners). En laat die laatste plaats nou net de plaats zijn waar wij (en een aantal anderen op dit forum) al een half jaar geleden een motelkamer hebben geboekt. Of dit gevolgen zal hebben voor de drukte en belangrijker voor onze reservering en onze "vastgelegde" motelprijs ($66; het motel hebben we via Booking.com geboekt) weet ik niet.

Voor meer informatie over de NASA-plannen met de zonsverduistering zie: https://solarsystem.nasa.gov/news/2352/ ... -and-2024/

Martin

p.s. Voor wie voor 2026 nog geen vakantieplannen heeft en met de NASA mee wil naar Mars, je kan nog steeds gratis boeken.
https://mars.nasa.gov/participate/send-your-name/future
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Wat leuk. Wij gaan nu ook mee naar Mars. Inmiddels samen met 64.590 andere Nederlanders.
Met de Eclips staan we in Pedernales Falls SP en dat is 105 km van Kerville. Maar eens kijken hoe druk het is en wat we doen. We houden de berichten van NASA in de gaten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Martin & Marianne schreef:
10 feb 2023, 18:11
hemmie schreef:
10 feb 2023, 14:24
Wordt gezellig in de Lone star inn, wij hebben er 2 kamers (want 5 personen)😃
Lijkt me heel gezellig! :thumbup: Nu maar hopen dat het hotel niet annuleert.

Marianne
Onze kamers zijn inmiddels door het hotel geannuleerd.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Nee!
Had je rechtstreeks geboekt?
Wij hebben nog niets gehoord.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Via hotels.com
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben geboekt via Booking.com. Onze boeking staat nog steeds als "bevestigd" bij onze account op de site van Booking.

Vrij kort na onze boeking (die hebben we een paar maanden geleden gemaakt) verscheen er op de site van Booking (toen we nog eens naar de Lone Star Inn keken op de site van Booking) opeens de mededeling dat de Lone Star Inn geen reserveringen van de site van Booking accepteert en dat je dus niet bij dat motel kon boeken "Geen zorgen, hier zijn meer dan genoeg andere nabijgelegen accomodaties" :wink: - wellicht een meningsverschil tussen het motel en Booking? - Maar weer wat later was het blijkbaar "uitgepraat" want toen kon (en kan je nog steeds) via Booking weer de de Lone Star Inn boeken (alleen niet tijdens de zonsverduistering want die data zijn sold out.)

Maar goed, de boeking staat nog steeds en afwachten dus of onze boeking via Booking.com wel blijft staan. We hebben nog een klein jaar te gaan.

Martin
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

ik had twee reserveringen staan bij Lonestar inn.
1 al regelmatig verzocht, per e-mail, om te annuleren. Gisteren eindelijk bevestiging van deze annulering.

Gisteren ook verzocht om bij mijn andere reservering een kleine wijziging qua data door te voeren.
Ik kreeg toen onderstaande e-mail terug.
Hello this is Ap at Lonestar inn sorry to say the resevations for next year is not honer due to new owner ship and remodel. please call the Hotel to cancel reservations. 830-896-8200 Hotel number. Reservations NO CHARGES FREE CANCEL.
Gelukkig kon ik vorige week een aantal reserveringen maken via Wyndham.
Ik heb nu o.a. in Del Rio, Eagle Pass (maar deze is wel aan de prijs 220 dollar pn) en Sulphur Springs een reservering. Beetje nowcasting qua weer waar ik uiteindelijk wil zitten.
Ik heb nog een overnachting in Junction TX (60 dollar pn voor Americas Best Value Inn) Iets minder qua totale tijd, maar nog altijd meer dan 3 minuten totale verduistering en qua kans op zon een van de betere plekken.

Als iemand nog wat betaalbaars zoekt:
http://hillcountryinnmasontx.com/ In Mason TX. Prijzen rond de 65 dollar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Ai, dat klinkt niet best voor onze boeking daar via Booking. Gelukkig hebben we al eerder een back-up gemaakt in een Motel 6 in Del Rio. Weliswaar een minuut minder zonsverduistering dan in Kerville maar nog steeds 3 min 25 sec. Bovendien ligt Del Rio wat gunstiger op weg naar Big Bend Nationaal Park, onze volgende stop van onze reis.

Toen wij boekten kregen we een prijs van $58 maar inmiddels hebben ze blijkbaar doorgekregen dat op die dagen de zonsverduistering is. Ze hebben nog steeds kamers maar nu betaal je $119 exclusief tax. Onze reservering staat op de site van Motel6 nog steeds op die $58 vastgelegd.

Martin
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Het is ons gelukt op 2 locaties accommodatie te boeken voor 7 en 8 april 2024: Inn on the Creek in Salado (“bungalow” voor $240 pn incl tax/ontbijt) en Comfort Inn in Gatesville (kamer voor $118 pn incl tax/ontbijt). Beide mooi lange totality en fifty-fifty kans op bewolking plus annulering tot begin april. De eerste is duurder maar wel mooiere locatie. Besluit welke het wordt, wordt nog even uitgesteld (wie weet wordt er wel iets gecanceld gezien de hier gemelde ervaringen). Er is eigenlijk in het hele volledige eclipspad vrijwel niets meer te krijgen tegen enigszins aanvaardbare prijzen (ik heb niet naar campings gekeken), behalve een paar Motel 6 motels e.d. met wel erg slechte reviews. Accommodatie voor $500 en meer is hier en daar nog wel te krijgen, soms een paar duizend $ per nacht!
Ook gelukt om de eclipse “in te bouwen” in een mooie rondreis van 3 weken vanuit Houston: Fort Worth en regio, Amarillo en regio, Lubbock, Fort Davis, Presidio, Terlingua en Big Bend NP, Del Rio, Uvalde, Fredericksburg en Hill Country, Austin, San Antonio, Port Aransas, Nederland (bij Port Arthur!), Houston.
Nu maar hopen op mooi (en onbewolkt) weer. Op https://www.timeanddate.com/eclipse/map ... 4011789051 kun je naam van locatie invullen en je krijgt de eclipstijden en kans op bewolking, heel handig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer