De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Oké, het duurt nog even, maar op 8 april 2024 is er weer een totale zonsverduistering te zien in Amerika. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.

0 amerika.JPG

In the United States, totality will be visible through the states of Texas (including parts of San Antonio, Austin, and Fort Worth and all of Arlington, Dallas, Killeen, Temple, Texarkana, Tyler and Waco), Oklahoma, Arkansas (including Hot Springs, Jonesboro, and Little Rock), Missouri, Illinois, Kentucky, Indiana (including Bloomington, Evansville, Indianapolis, Muncie, Terre Haute, and Vincennes), a very small area of Michigan, Ohio (including Akron, Dayton, Lima, Roundhead, Toledo, Cleveland, Warren, Newton Falls and Austintown), Pennsylvania (including Erie), Upstate New York (including Buffalo, Rochester, Syracuse, the Adirondacks, Potsdam, and Plattsburgh), and northern Vermont (including Burlington), New Hampshire, and Maine,[4][5] with the line of totality going almost directly over the state's highest point Mount Katahdin.[citation needed] The largest city entirely in the path will be Dallas, Texas. It will be the second total eclipse visible from the central United States in just 7 years, after the eclipse of August 21, 2017.

Dat wordt gezien het tijdstip van het jaar dus waarschijnlijk een reisje naar het zuiden. Vliegen op Dallas en dan ergens in het zuiden rond toeren.

Martin
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door stegeman »

In 2017 met de zonsverduistering stonden we bovenop de berg bij de peak to peak bij Whistler. Gaaf. Veel Amerikanen dachten dat wij speciaal voor de zonsverduistering in Amerika waren. Euhhhh nee. Wie weet in 2024 weer eens die kant op maar dan wel hiermee rekening houdend. Het was wel heel er mooi. (En dat zonder bril of wat ook. Konden het prima zien zo)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door roelb »

Ik stond in 2017 op een ledge van Casper Mountain. Ons reisje was trouwens wel echt speciaal voor de eclipse. En 2024 staat zeker ook weer in de planning, maar ik ben bang dat het nu zelfs een jaar vooraf vechten wordt voor hotelkamers, men zal wel geleerd hebben van 2017.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Loek »

Leuk Martin dat je er al mee bezig bent. Je weet waar je de overgebleven kamers kwijt kunt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Jaaaa, voor ons dichtbij, dus maar 1 dag school missen, dat moet lukken!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Loek »

School in 2024? Da's nog zover weg, misschien zijn je kinderen het huis al uit :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Nee, oudste is dan Senior, daar is al lang over nagedacht😄. De vorige zonsverduistering hebben we nl. gemist omdat school net die week begon.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

ja, ik wil dan ook wel graag die kant op.
Hopelijk lukt het.

Nog een handige kaart:
http://xjubier.free.fr/en/site_pages/so ... pFull.html
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Franciscus »

Wij stonden op een berg in Idaho voor onze derde eclips. 2024 valt voor ons ongunstig ivm een dan nog schoolgaand kind. Maar wie weet.....
Een jaar vooraf kamers boeken lijkt trouwens me zeker geen overbodige luxe!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door JaapjeInAmerika »

We waren in 2017 in de buurt van Craters of the Moon (Idaho) en zijn de dag voor de eclips wat rond gaan rijden tot we een leuke plek vonden om te kamperen en de eclips te zien. Die plek vonden we in het plaatsje Howe (300 inwoners of zo). Het was een openbaar parkje waar meer liefhebbers als wij waren neergestreken. We mochten daar ons tentje neerzetten. Helemaal gratis ook nog. De mensen uit Howe waren super vriendelijk. De ochtend na de eclips hadden ze ook nog ontbijt voor iedereen gemaakt. Het kamperen in het parkje was ook heel bijzonder. Een paar honderd gelijkgestemden wachtend op het moment supreme. De avond voor eclips-dag hebben we door telescopen de sterrenhemel afgespeurd. En op de dag hebben we de eclips beleefd. Daarbij konden we meegenieten van alle hight-tech die mensen hadden meegenomen. Een dag om nooit te vergeten.
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Natasjava »

Oh hoe zalig is dit! Dat wordt dus een rondje Texas voor ons in 2024 :D :clap:
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Goed om te weten. Wij plannen altijd erg ver vooruit, dus dit kunnen we vast wel ergens tussen proppen. Dan schuiven andere plannen gewoon een jaar op :lol:
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi allemaal, ik heb deze zonsverduistering ook al lang in de planning/gedachten/brainstormen, want de vorige kwam mij ook niet zo heel goed uit, maar toch spijt dat ik niet geweest ben, dus .... nieuwe kansen.

Ik zie dat er veel gedacht wordt over Texas , om daar een rondje te doen, is dat de beste omgeving? misschien meer open vlaktes? ik zelf wilde het combineren met de omgeving van de Ozarks (Missouri), weliswaar met een omweg, maar plaatsen als Broken Bow of Cape Girardeau of Vincennes in Indiana (dus meer richting noord oosten) . Wel meer bossen, dus zijn de uitkijkpunten mssn wat minder, ik kan dat echt niet inschatten.

Geen must, want dat rondje Ozarks (serie netflix) kan ook op een ander moment, ik ben al weleens in het oosten van Texas geweest, (Dallas-Ft Worth-Austin-San Antonio-Houston), nu dan meer richting het westen en in combi mssn met NM / White Sands??
Best aan het puzzelen wat de mooiste plek zal worden?
Dus graag wat info/tips/trick and advice
Hoor/lees het graag,
Leuk om hier mee bezig te zijn, ziektewet, noodgedwongen thuis, gelukkig geen Corona
Bedankt alvast
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Die open vlaktes zijn niet echt een must denk ik, maar de kans op een onbewolkte hemel wel. Je kunt dat niet plannen natuurlijk, maar in sommige gebieden heb je natuurlijk wel meer kans op bewolking dan in andere. Zelfs in het normaal gesproken onbewolkte Casper was het nog spannend in 2017. :wink:
Voor ons is Texas aantrekkelijk; we zijn er nog niet geweest, en in april lijkt de temperatuur daar ook goed te doen.
We hebben nog even de tijd. :thumbup:

Marianne
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Ingrid1958 »

@Marianne, toch ook maar een rondje Texas mssn met New Mexico plannen. ook leuk!! thnkx voor je snelle reactie
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door iLoveStedentrips »

Ik ben er 100% bij en ga voor Texas. Nou ja 100%.......maar bij leven en welzijn natuurlijk, het is nog ver weg :mrgreen:

In Mexico zal de totaliteit het langste duren en naar mate het pad richting Canada het vaste land verlaat steeds korter. Het gaat om secondes en gelukkig al ruim 2 minuten langer dan in 2017, maar Texas dus.

Heuvels vind ik zelf wel leuk, als je hoog staat en ver kan kijken, kan je de schaduw heel snel aan zien komen. Dit is echt gaaf.

Pas op met bossen, ik weet niet exact hoe laat de verduistering is, maar vocht kan optrekken en ondanks dat er geen wolkje aan de lucht is hangt er dan toch een nevel voor zon.......

Nu nog iets moois plannen maar er is genoeg tijd :lol:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door JanVoo »

Wij willen er ook graag bij zijn!

Op 21 aug 2017 heb ik mijn vriendin (nu vrouw) ten huwelijk gevraagd, op het moment dat het volledig donker was. Achteraf een beetje een gek moment (want iedereen keek omhoog terwijl ik op m'n knieën ging :lol: ) maar toch wel erg bijzonder.
We keken toen vanuit het park van het dorpje "White House", vlak boven Nashville in Tennessee. Het lijkt ons fantastisch om ons huwelijk dan te vieren in de VS.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door BlueRidgeParkway »

Was voor de zonsverduistering in 2017 in Murphy, NC (ivm voor eventuele (manmade) disasters) en kan iedereen aanraden niet naar een plaats te gaan die door locals als plaats van bezichtiging een totale solar eclipse word aangegeven. Murphy had een bevolking van rond 1,500, maar wij (EOC) hadden het bezoekers aantal op kwart een million ingeschat in en rond Murphy die dag. Niet echt een pretje als je daarna verder reizen moet of wil. Moest zelf een dag later naar huis, en koste mij toen nog drie uur om van Murphy naar Asheville te rijden.

Dus als je planningen hebt om de totale zonsverduistering te zien, maak goede plannen voordien. Zorg dat je of in een druk bezorgt gebuid een hotel, motel, camping, etc. hebt voor voor de uiteindelijke dag, tot te minste een paar dagen na de dag van de zonsverduistering. En boek je reservatie ruim van te voren, aangezien het anders goed kan zijn dat alles al volgeboekt is. En als je buiten een van de veel begeerde oorden de zonsverduistering wil beschouwen, is het aan te raden even op de kaart te kijken of er toevoer wegen naar een van deze plaatsen lijd. Dit aangezien je anders nog steeds in diverse files terecht kan komen te zitten.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Old Faithful »

BlueRidgeParkway schreef:
12 nov 2020, 11:11
maar wij (EOC)
Dit was niet meteen duidelijk voor mij. Bedoel je hiermee dit ?
Groet,

Old Faithful
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door BlueRidgeParkway »

Old Faithful schreef:
12 nov 2020, 14:43
Dit was niet meteen duidelijk voor mij. Bedoel je hiermee dit ?
Ja sorry, een EOC is een Emergency Operations Center. In de opleiding van DHS/FEMA tot instructeur worden we er op geattendeerd zo veel mogelijk geen gebruik te maken van afkortingen. En nu deed ik het toch. :roll:

PS. DHS = Departement of Homeland Security, FEMA = Federal Emergency Management Agency
Laatst gewijzigd door BlueRidgeParkway op 13 nov 2020, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer