De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Nog drie maanden mensen!

Ik had een Best Western in Sulphur Springs.
Eind vorig jaar een e-mail ontvangen dat het hotel geen onderdeel meer uitmaakte van Best Western.
Wat het nu wel was werd niet vermeld.

Na een zoektocht op internet werd het mij duidelijk dat het nu een Red Roof was.
Gisteren contact gehad met het hotel en de reservering stond nog.
Ook de prijs was niet verhoogd, ik betaal nu 69 dollar per nacht voor een king room.
Zo kan het dus ook.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is heel netjes; ze hadden er ook misbruik van kunnen maken. Onze reservering en de back up staan er gelukkig ook nog steeds.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Volgens Space.com zouden we weleens de mooiste eclips in honderden jaren te zien kunnen krijgen.
https://www.space.com/6-reasons-why-tot ... s-of-years

En we zouden ook nog een komeet kunnen zien.
https://www.thenews.com.pk/latest/11636 ... near-earth
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Ben benieuwd! Wij hebben net eclipsbrillen aangeschaft dus we zijn er helemaal klaar voor. :thumbup:

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Yes! Nog 27 nachtjes slapen :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Over tien dagen wordt op ons verzoek de zon verduisterd in Amerika. Ons plan is om dit in Kerrville in Texas mee te maken. Ik heb even naar de tiendaagse weersverwachting gekeken en dat ziet er eerlijk gezegd niet zo goed uit. "AM Showers" luidt de kop op Weather Channel;
image.png
image.png (6.39 KiB) 918 keer bekeken

Kans op regen dus die ochtend.
Gedetailleerd:

image.png

Maar er is nog tien dagen te gaan, dus er kan nog van alles gebeuren. De vorige keer in 2017 bekeken we de zonsverduistering in Casper, Wyoming. Op de dag voor de zonsverduistering was alles nog bewolkt, sombere vooruitzichten, maar de volgende morgen was er een stralend zonnetje, op een minuutje na tijdens de verduistering, dus er kan nog van alles gebeuren.

We hebben nog een alternatief en wel om de verduistering in Del Rio, op de grens met Mexico, te bekijken. Die duurt daar weliswaar een minuutje korter maar nog steeds ruim 3 minuten. De weersverwachting daar is wat beter. "Partly Cloudy". Hoe zuidelijker hoe beter momenteel de weersverwachting is.

image.png
We gaan de dag voor 8 april op basis van de dan geldende weersverwachtingen wel een weloverwogen overwogen keuze maken. 8)

Martin
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Het is altijd fijn als je goed weer hebt tijdens je vakantie (hoewel de definitie van goed voor iedereen anders is) maar in dit geval is het natuurlijk helemaal belangrijk dat het onbewolkt is!

Ik duim dat jullie het perfecte zonsverduisteringsweer hebben! :sunny: :sunny: :sunny:
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door joostje123 »

Ik kwam toevallig dit tegen over de eclips:

In addition to eye protection, local officials are warning residents to prepare as if a natural disaster is on the way, so they don’t get caught off-guard by the increased traffic and demands for food, gas and other supplies.

"I encourage you to stay off the roads and at home, if possible, on the day of the event. Also, in the week preceding the event, I would encourage you to make sure your vehicles are tanked up, that you have sufficient grocery supplies, that your prescriptions are filled and that you are stocked up on provisions for any animals in your care over the duration of eclipse weekend,"

Nu hebben wij eerder een ‘natural disaster’ meegemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat de situatie vergelijkbaar is, maar wij zijn wel van plan om op tijd te tanken en om water en wat te eten mee te hebben.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door wouterjanS »

Huh, vanwege de mogelijke drukte of waar zien zij risico? Zijn ze bang dat de zon wegblijft?

Edit: artikel opgezocht
"We expect that kind of visiting traffic here to cause extreme traffic congestion on our roadways, place an enormous strain on our first responders and hospital systems, drain our food and fuel supplies and strain our city and county infrastructure to, quite possibly, over capacity,"
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het klinkt allemaal niet fijn. We zullen goed voorbereid op pad gaan. Dit was trouwens meer iets geweest voor het topic over de zonsverduistering zie hier Ik zal vragen of dit verplaatst kan worden.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Old Faithful »

Op windy.com kun je de bewolkingsverwachting bekijken en eventueel een andere plek kiezen, al zal het wel heel druk zijn.

Thuisblijvers kunnen hier meekijken.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Wij zullen in Longhorn Caverns SP zijn, iets noordelijker, bij Burnet. De voorspelling is nu heel wisselvallig, deels bewolkt met buien. 50% kans op neerslag. Het kan dus echt alle kanten op, duimen maar!
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jill1234 »

Ik zie dat jullie bijna gaan @Martin & Marianne ! Heel veel plezier gewenst! Wij kijken ondertussen al uit naar jullie reisverslagen van deze reis! al zoveel gehad aan jullie verslagen (buiten het plezier van alleen het lezen al om!)
Ik hoop dat jullie een geweldige reis tegemoet gaan!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Dank Jill!

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door RuthdeLange »

Hier ook iemand die uitkijkt naar jullie reis ;-) (nou ja, naar het verslag dan ;-).
Heel veel plezier en hopelijk een heldere lucht tijdens de zonsverduistering!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door kastelke »

Ik werk voor het Ministry of Transportation in Ontario, waar de populaire plek om de zonsverduistering te zien Niagara Falls is. Daar verwachten ze 8-10 keer zoveel mensen als tijdens hun drukste dag ooit, zo'n 1 miljoen bezoekers. En 80% daarvan wordt verwacht om op de weg te zijn in de 24 uur voor de zonsverduistering. Gevolg is dat, om de lokale en provinciale politie te helpen, het ministerie al zijn officieren die in een omtrek van 2 uur tot aan Niagara falls opgeroepen heeft om die dag te werken, want ze verwachten dat heel wat mensen gewoon gaan stilstaan in het verkeer omdat er teveel auto's zijn. Met alle gevolgen van dien. Gefrustreerde truckers omdat ze hun (verse) waren niet op tijd op plaats van bestemming krijgen (en vaak niet betaald worden voor 'stilstaande' uren), gefrustreerde autobestuurders die geen interesse hebben in de zonsverduistering maar hun werk moeten doen en/of ergens moeten zijn voor andere reden. De scholen zijn gesloten die dag, en de meeste werkgevers hier (ik woon dicht bij Toronto en een uurtje van de falls) hebben gezegd dat iedereen die kan, gewoon van thuis moet werken die dag. (we hebben hier 33 seconden 'totality', Niagara Falls zo'n 3 minuten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Diederik52 »

Wij vertrekken 3 april naar Houston en moeten dus kennelijk een gekkenhuis verwachten rond en op 8 april. Wij zitten in Granbury, iets ten ZW van Fort Worth (met ong. 2 min 9-30 sec totale verduistering, afhankelijk van positie) en zijn niet echt van plan om die dag nog de weg op te gaan en op een heldere hemel te jagen. De weersverwachting wisselt ook nogal eens heb ik geconstateerd; kan op dit moment nog alle kanten op qua voorspelling... Blijven hopen :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Wij hoeven in theorie maar een kwartier te rijden van ons hotel naar her SP waar we de zonsverduistering gaan kijken, ik neem aan dat dat in de ochtend geen probleem zal zijn. Helaas moeten we daarna wel weer terug naar Houston, normaal 3,5u rijden, we gaan er van uit dat dat nachtwerk gaat worden. Volle tank, genoeg eten en drinken mee, en het is wat het is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Ingrid1958 »

Helemaal in het begin van dit topic eens gereageerd over de plannen die ik had om ook richting Texas te gaan. Nu is het helemaal anders, plannen zijn omgegooid en vlieg ik morgen met broerlief naar Washington DC, dus echt wel een stuk buiten de route, maar heb nu in de planning om die dag 8-4 richting Gettysburg te gaan, stuk(je) noordelijker in de hoop een klein beetje mee te krijgen van de zonsverduistering, is dat een optie of een utopie? We zitten er een week (7 nachten) en huren de laatste 3 dagen een auto om ook buiten de stad wat te doen/bezichtigen, zoals dus Great Falls ,met dank aan jou Marianne / Gettysburg en/of Alexandrië . Bij ons is het cherryblossom period, maar ook de regen is hier helaas een grote spelbreker, tijdens onze dagen ziet het er redelijk uit maar veel van de bloesem zal al wel neergedwarreld zijn. Fingers crossed om toch iets mee te krijgen van de bloeiende bomen.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door GoBucks »

@Ingrid1958 Persoonlijk... zou ik of naar bet gebied gaan waar er een totale zonsverduistering is, of het laten schieten. Ook al is de zon ~90% verduisterd... je merkt het verschil vrij weinig.

"The difference between a 99% partial solar eclipse and a total solar eclipse is, as the saying among eclipse chasers goes, night and day — literally. "Until you get to about 75% eclipse, you might not notice because your pupils can dilate," Fienberg said. In fact, even just five minutes before totality it will only be as dark or bright as an overcast day."

(https://www.space.com/why-99-percent-to ... april-2024).

Ikzelf zit precies op de rand. Volgend de kaart (https://nso.edu/for-public/eclipse-map-2024/) zit ik ongeveer 1 mile binnen het 'totale verduisering gebied.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer