De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

De campings in de state parks kunnen pas 5 maanden van tevoren gereserveerd worden. Wij willen naar Pedernales, dus zitten best op eieren tot die tijd. Nu zijn we van plan om daar al op 3 april aan te komen. We hopen dat dat helpt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Sommige commerciële campings kan je al wel reserveren, maar die vragen dan soms zonder blikken of blozen rustig $215 voor een nacht in die periode, zoals deze Yogi Bears Camping in Fredericksburg.

image.png
Dat is nog eens wat anders dan die $20 per nacht die je in de meeste stateparks betaalt voor een campingsplaats. Overigens kan je bij de meeste campings in de staatsparken je reservering meestal tegen een vergoeding van $10 wijzigen. Dus wellicht is het een idee als straks de periode van vijf maanden opengaat voor het reserveren en je kan in een staatspak een reservering voor een wat langere periode maken, om dan alvast voor die langere periode een plek te reserveren met daarin op het einde inbegrepen de dagen dat je er daadwerkelijke wilt staan en dan later de reservering te wijzigen naar de daadwerkelijke periode dat je er wilt zijn. Dan kan je je boeking wat eerder maken. Die $10 wijzigingskosten zijn de kosten niet. Als je dat doet, dan moet je niet vergeten de wijziging door te geven want als je niet opkomt dagen, vervalt je reservering.

In zijn algemeenheid worden er nu belachelijke prijzen gevraagd voor motelkamers. Neem deze cabin in Fredericksburg in Texas.
image.png
$12.947 voor twee nachten! Oké, het is wel een 'heel vakantiehuis' (met 1 slaapkamer en 1 badkamer 8) )En als je dan kijkt naar de recensies van deze topaanbieding.)

image.png
Vooral die tweede recensie is opmerkelijk. Maar ook gewone motels vragen absurde prijzen. Neem deze Super 8 in Kerville Texas

image.png

Kom je een weekje later, dan kost de kamer nog maar 60 dollar.

image.png

Ik ben blij dat wij alvast in de zonsverduisteringsroute in het zuidwesten van Texas al kamers hebben vastgelegd met prijzen van ruim onder de 100 dollar. Ik weet overigens niet of ook de andere staten zulke sterk prijsstijgingen kennen, maar ik zou niet verbaasd zijn als de prijzen in de zonsverduisteringsregio's ook daar stijgen.

Martin
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Ik heb inmiddels de Comfort Suites in Burnet, TX geboekt voor ruim $200 per nacht, hopelijk wordt die niet geannuleerd.
Ik zag het Oyo hotel in Junction langskomen voor ruim $1400 per kamer excl belasting, die hebben wij geboekt voor 1 nacht deze zomer, dan betalen we $50 incl belasting per kamer😂
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Coyote »

Tja, en zolang er mensen zijn die honderden USD's voor een kamer willen betalen kunnen ze het vragen... :roll:

Alles leuk en aardig maar ik dan zou denk ik niet eens in dat gebied willen zitten. Wegen zullen overvol zijn, files, het is maar wat je leuk vindt om de zon 'niet' te zien.... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Zo'n complete zonsverduistering is wel heel speciaal om mee te maken hoor. Dat hebben wij toen samen met de beide dochters in 2017 meegemaakt. De oudste dochter, die momenteel in Vietnam voor een NGO daar een paar maanden aan het werk is, vroeg ons speciaal of wij ook een kamer voor haar en haar vriend wilden reserveren. Dat is gelukt. Als je er een beetje op tijd bij was, kon dat nog voor prijzen van onder de 100 dollar.

Voor wat betreft de files dat klopt. Het verkeer voor de datum verspreidt zich wel een beetje over de tijd - dat is niet zo'n probleem; wel heb je eventueel vlak voor de gebeurtenis een grote trek vanuit de grote steden. Het grote probleem treedt pas op na de zonsverduistering als heel veel mensen massaal tegelijkertijd weer op weg naar huis gaan. Dat hadden wij in 2017 helemaal onderschat. Wij maakten toen de zonsverduistering mee in Casper en hadden gepland om daarna die middag door te rijden naar Laramie. De normale reistijd voor Casper - Laramie is iets minder dan 2,5 uur. We hadden op een uurtje vertraging gerekend, maar uiteindelijk hadden we ruim vier uur vertraging en deden er 6,5 uur over om in Casper te komen. Zie hier de eindeloze rij auto's.

image.png
image.png (387.53 KiB) 1626 keer bekeken
Die fout maken wij niet meer. We blijven deze keer gewoon in dezelfde plaats en rijden pas de volgende dag door.

Martin

p.s. Marianne is samen met de jongste dochter woensdag naar Vietnam gevlogen om daar de oudste dochter op te zoeken en wat rond te trekken. Ze zal dus wel wat minder vaak dan gewoonlijk hier op het forum reageren. Ik zal hier zo lang wel even het fort bewaken. 8)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door hemmie »

Ja, die files erna vrees ik ook, wij moeten nog terug naar Houston, zal wel nachtwerk worden, maar ja, we houden de kinderen al een dag uit school, dus er zit niets anders op.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Voor $ 215,- gaan wij niet op een camping staan. Dan doe ik mijn ogen wel dicht, dan is de zon ook verduisterd.
We gaan vanuit Pedernales dan ook de volgende dag pas verder reizen, dus het plan lijkt goed. Nu de uitvoering nog.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Loek »

Martin & Marianne schreef:
28 apr 2023, 16:05
Zie hier de eindeloze rij auto's.
Haha, als je goed kijkt zie je ons op de motor de hele file voorbij rijden. Ook al stonden we niet zo stil als de meeste auto's, waren wij die dag ook meer dan 2 uur langer onderweg terug naar Denver.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zagen niet alleen motorrijders voorbij komen 8) maar op een gegeven moment ook een ongeduldig geworden automobilist die besloot om over het gras naast de weg te gaan rijden!
image.png
image.png (351.09 KiB) 1544 keer bekeken
Martin
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Vannacht opeens een annulering van mijn hotel, Americas Best Value Inn Junction, in Junction.
Zonder reden, gewoon een automatische gegenereerde e-mail.
Hotel had ik geboekt voor 60 dollar per nacht op 9 april.

Natuurlijk meteen een e-mail om uitleg.


Gelukkig heb ik nog hotels in Del Rio en Sulphur Springs
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Vervelend! Zoiets is ook onze zorg. Wij hebben (als back up toen) een paar maand geleden een motel geboekt in Del Rio voor $61 inclusief tax. Sindsdien stijgt de prijs geregeld en nu vragen ze al voor dezelfde kamer $475 inclusief tax. Het wordt voor hen wel erg aantrekkelijk om ons te annuleren en de kamer voor die veel hogere prijs "te verkopen". Dus wij vrezen al een tijdje voor een soortgelijke mail.

Als eerste keuze hadden wij via Booking.com de Lone Star Inn in Kerrville geboekt. Bij een aantal mensen hier op het forum is deze geannuleerd omdat het motel na 1 januari een nieuwe eigenaar zou krijgen. Boeken op een datum na 1 januari kan momenteel ook niet, maar van Booking.com en het motel hebben wij nog niks gehoord en staat onze reservering nog steeds als confirmed.

(We hebben ook nog een tweede backup in Marble Falls. Dat motel is volgens hun site momenteel uitverkocht.)

Het is wel een gedoe allemaal. Ben benieuwd of je een reactie krijgt en wat voor een reden ze aangeven. Als er geen legitieme reden is (het hotel is afgebrand :D ) kan dat annuleren dan zo maar?

Martin
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Als ik wat hoor dan laat ik het weten.

Ja dat vraag ik mij dus ook af :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
28 mei 2023, 11:16
Het is wel een gedoe allemaal. Ben benieuwd of je een reactie krijgt en wat voor een reden ze aangeven. Als er geen legitieme reden is (het hotel is afgebrand :D ) kan dat annuleren dan zo maar?
Ben ik met je eens Martin. En inderdaad, wat is een legitieme reden?

Voorbeeldje...

Enkele jaren geleden kon ik goedkoop een Days Inn boeken nabij Chicago via de Wyndham website voor USD 36.27 (incl. tax). Erg goedkoop maar nu ook niet weer een prijs waarvan je zou kunnen zeggen dat kan niet.

Kreeg ik enkele weken later opeens de volgende e-mail:

Valued Guest:

We are sending you this email to inform you that the Days Inn reservation system was broken into and rates were compromised to unbelievably low amounts. If you are receiving this email you have made a reservation during this circumstance. You're personal information is completely safe and was never compromised. Wyndham's rate system was only effected.
We encourage you to please contact the 3rd party vendor, i.e. Expedia, Hotels.com, Priceline, Booking.com or any other vendor you made your reservation with to receive the corrected rate. We will be charging our current going rate at the time of check in to reflect the corrected rate if no action had been made prior to arrival. Please accept our sincere apologies for any inconvenience this may have caused.


Thank you,


Contact gezocht met Wyndham maar die verwezen mij naar het motel (terwijl ik toch echt via de site van Wyndham gereserveerd had).

Ik had in deze geen zin in een welles-nietes spelletje met het motel zelf. Had sterk de indruk dat ze de kamers voor meer konden verhuren op dat moment dan wat ik zou moeten betalen en dit slechts als excuus gebruikten: Wyndham's rate system was only effected. Wel heel toevallig dat alleen de prijzen aangepast zouden zijn door een reservation system dat 'broken' was. Ja, ja.... :lol:

Ik heb het motel geannuleerd en voor USD 20 meer bij een andere Days Inn in de buurt kunnen boeken. Voor USD 20 ga ik niet alles uit de kast halen om mijn gelijk te krijgen.

Voor jullie zal het echter niet zo makkelijk zijn een alternatief te vinden als je de zonsverduistering wilt bijwonen met een grote vraag naar motelkamers en je huidige reservering wordt geannuleerd. Hopelijk komt het niet zover.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Old Faithful »

Misschien had je toch wat commentaar op de taalfouten moeten leveren. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

update van ons geannuleerd hotel.

Ik had de dag erna meteen reactie, er was een ticket geopend en dat het hotel spoedig contact met mij zou opnemen.
Nu kun je discussiëren over wat spoedig is maar ik heb gisteren nogmaals contact gezocht.
We appreciate your patience as we continue to work with the staff at Americas Best Value Inn - Legends Inn Hotel Junction to research your inquiry. Please note that this hotel is independently owned and operated, and is associated with us through a license agreement only, which significantly limits our ability to impact the hotel operations or refund policies.
Ticket #00000000 is being opened to keep tracking the resolution to your concern.
We have asked a team member from the property to reach out to you regarding your inquiry.
we wachten maar weer af.
mtown77
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door mtown77 »

We hebben lang geprobeerd om een hotel te vinden tegen een redelijke prijs, maar dat is helaas niet gelukt.

Wij hebben nu van zondag 7 april tot maandag 8 april een hotel in San Antonio gereserveerd. Dit hotel ligt al in het pad van de volledige verduistering.
We gaan proberen om zo vroeg als mogelijk te vertrekken en zo noord-westelijk als mogelijk te komen. 'Het is wat het is' 8)

Na de zonsverduistering proberen we naar San Angelo TX te rijden. Normaal gesproken zou dat een rit van 2u a 3u moeten zijn. Maar gezien de ervaringen van anderen in 2017 houden we maar rekening met vele uren file en wellicht nachtwerk :D We zorgen wel dat we genoeg drinken en eten bij ons hebben en vooral wat mooie podcasts en muziek gedownload hebben. :lol: Daarnaast proberen we om een beetje op Google Maps traffic te kijken en te zien of binnendoor rijden wellicht wat betere opties geeft dan de I10.

Hopelijk wil de bewolking dan meewerken.

Hebben jullie aanbevelingen voor een goede lokale weer-app/site voor Texas? Waarop ook de bewolking ook nauwkeurig te volgen is?
In dit topic zag ik een aantal aanbevelingen: viewtopic.php?t=45847 Maar die focussen vooral op regenbuien en geven niet heel goed weer wat de actuele staat van de bewolking is op dat moment.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

mtown77 schreef:
17 jun 2023, 14:29
We zorgen wel dat we genoeg drinken en eten bij ons hebben
En een volle tank! :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door Hinko »

Twee maanden en veel e-mails verder eindelijk een reactie van het hotel zelf.

We truly apologize for our tardiness.
Our hotel has received a room block order from a handful of first responders. Due to the high demand of rooms needed on April 08, 2024 we will need to meet their obligations. The week of the total solar eclipse the hotel rooms will be reserved and held for first responders who will be helping manage the city throughout this busy time.

We would like to apologize for canceling your current reservation. Thank you for understanding as will be will granting a free cancellation without any fees.


Ik laat het hier maar bij.
Het wordt of Del Rio of Sulphur Springs straks.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door jojostravelusa »

Ik vind het wel steeds spannender worden. Wij willen en plekje op een state park camping boeken, maar dat kan pas 5 maanden van tevoren. Eerste voorkeur is Lost Maples en 2e Pedernales. Ik denk maar net als bij Yosemite klaar zitten op de minuut dat het vrijgegeven wordt. Zal misschien de wekker zetten worden, maar dat geeft niet.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: De totale zonsverduistering van 8 april 2024

Bericht door JanVoo »

Mijn vrouw en ik hebben inmiddels ook de eerste semi-concrete plannen gemaakt voor onze trip naar de VS "rondom" de zonsverduistering.

Vorige keer in 2017 hebben we de zonsverduistering ook meegemaakt in de VS, toen in een relatief nietszeggend dorpsparkje in een klein plaatsje ten noorden van Nashville. We zaten daar tussen de "echte" Amerikanen die al tailgatend hun bbq's uit hun truck pakten en er een gezellige middag van maakten.
Deze keer willen we ook juist weer naar een onbeduidend plaatsje (de zonsverduistering an sich is al speciaal genoeg), ook natuurlijk om enorme verkeersdrukte te ontlopen.

De plannen zijn nog niet heel concreet, maar wat we al wel denken te weten is dat we vliegen naar/van Detroit. Van daar uit rijden we dan naar Ohio, Pennsylvania, Michigan (Chicago) en weer terug. En dan komt voor ons nu het Grote Nadenken over hoe we onze route vormgeven en in welke plaats we de zonsverduistering willen gaan meemaken. Gelukkig is de voorpret (voor mij althans) daarvan al erg leuk.

Klein stukje :offtopic: achtergrond: tijdens de zonsverduistering van 2017 heb ik mijn vrouw ten huwelijk gevraagd, precies op het moment suprème van de zonsverduistering toen 8) :lol: . Het werd daardoor een extra speciaal (en een tikje vreemd :wink: ) moment. Gelukkig zei ze ja
Vorig jaar is onze dochter geboren en het leek ons ontzettend leuk om opnieuw de VS te bezoeken tijdens een totale zonsverduistering, maar nu met z'n drieën.


edit: oh haha :oops: ik zie nu dat ik datzelfde verhaal in dit topic al heb verteld (op pag. 1 van dit topic)...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer