Live TV show audiences

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Live TV show audiences

Bericht door Superdork1 » 14 dec 2019, 13:53

In 1999, al weer 20 jaar geleden, was ik in Chicago bij mijn toenmalige vriendin op bezoek en één van de hoogtepunten van mijn trip was toen een bezoek aan de Jerry Springer show. Destijds was de show ongekend populair, zowel in Nederland als in de US.

De show werd live opgenomen, er werden dus geen scenes opnieuw gedaan en tijdens de commercial blocks werd er ook gewoon even 4 minuten gestopt en daarna weer verder. Verder hartstikke fake natuurlijk! "My sister slept with my 3 husbands" :lol: De kleding van de gasten kreeg een "knipje" met een schaar zodat het eenvoudig scheurde bij de "gevechten" of wanneer Steve er tussen sprong. Er werden in de ochtend twee shows en in de middag drie shows opgenomen, en je zag dat de crew zeer ervaren was. Het meest opvallende was de persoonlijke aandacht die Jerry Springer aan het publiek gaf. Hij had totaal geen arrogante sterallures maar was juist zeer vriendelijk. Na de show stond hij, samen met Steve, bij de uitgang en gaf hij iedereen een hand. Hij maakte een praatje met iedereen en ging op de foto. Ik heb hem natuurlijk verteld dat ik zijn grootste fan was uit Nederland en 5 minuten met hem staan praten, heel leuk!

Omdat het zo leuk was zijn we een week later ook naar de Jenny Jones show geweest. Het onderwerp was "I feed my baby to much" en ongekend... er kwamen vijf jonge moeders het podium op met hun babies. En echt waar die waren tonnetje rond, pure kindermishandeling natuurlijk. In Nederland zouden de kinderen na de uitzending uit huis geplaatst worden! Afijn, die kinderen aten de hele dag chickenwings en cheeseburgers en daar was een show omheen gebouwd. Best heftig was het! Toen ik later de show terug keek zag ik dat ze vol op mij ingezoomd hebben terwijl ik een prachtige facepalm maak :mrgreen:

De meeste show zijn, ook nu nog, gratis te bezoeken. Je moet je vooraf inschrijven, dan kom je op een wachtlijst. Opnames zijn door heel het land maar voornamelijk in LA en NY. Als je kaarten hebt let dan ook goed op de voorwaarden. Er is bijvoorbeeld vaak een dresscode. Veel plezier!

https://on-camera-audiences.com/
https://1iota.com/

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Live TV show audiences

Bericht door boonens » 14 dec 2019, 20:31

Bedankt voor het delen - leuk om te lezen. Ik was zeker geen fan van zijn show, maar het lijntje echt/nep heeft mij altijd wel geïntrigeerd. Heb ooit eens gelezen dat de 'gasten' van Springer een mix was van acteurs, mensen met echte verhalen en verhalen verzonnen door mensen op zoek naar hun 15 minutes of fame. Bij aangemelde verhalen werd nooit onderzoek gedaan naar de echtheid ervan en vechten werd sterk aangemoedigd.

Wij hebben ooit eens een aflevering bijgewoond van de Late Show with David Letterman en dat was ook een geweldige ervaring. Tijdens een trip NY werden wij op straat uit het niets aangesproken door een hyper-enthousiaste dame met de vraag welk instrument Paul Shaffer speelt in de Late Show. Na verrast en licht geërgerd over de wat brutale verstoring het goede antwoord te hebben gepreveld bleek het geen trucje te zijn om geld uit onze zak te kloppen, maar kregen we twee tickets en de instructies toegestopt waarmee wij de volgende dag toegang hadden tot de show in het Ed Sullivan Theater. Onze nuchtere Nederlandse respons hierop was kennelijk wat ongebruikelijk voor de medewerker, want ze vroeg ons nog beteuterd:"Aren't you guys excited?" om het volgende groepje mensen toe te schreeuwen.

Uiteraard hebben we ons schema aangepast om bij de show aanwezig te zijn en hoewel het vooraf lang wachten was (gelukkig werden we wat vermaakt door de productiemedewerkers), was ik erg onder de indruk van de professionaliteit. Geen cuts, geen nieuwe takes en gewoon erg goede humor. Bill Murray was te gast (ontzettend leuke man) en Beck kwam een nummertje doen (minder mijn ding). Grappige details staan mij nog goed bij. Hoe een legertje studenten gereed stond om direct de lege stoelen te vullen (bijv. wanneer iemand vertrok voor het toilet) en hoe wij als klap-vee direct na het slotapplaus via een zijdeur het donkere showbiz theater uit werden gedreven en ineens weer op het ontnuchterende New Yorkse trottoir stonden, te midden van hordes toeristen en jankende sirenes.

Op latere trips nog pogingen gedaan om aanwezig te zijn bij andere shows (The Big Bang Theory, Conan etc), maar dat is nooit gelukt.
2008 (NYC) - 2013 (CA/NV/UT/AZ) - 2014 (FL) - 2015 (WA/ID/WY/UT) - 2017 (MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA)
2018 (WA) - 2018 (CA/UT/NV) - 2019 (FL) - 2019 (IL/IN/OH) - 2019 (CO/SD/WY/NM) - 2020 (TX) - 2020 (HI)

Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn » 15 dec 2019, 08:45

Ik heb een paar jaar geleden in Nederland kaartjes geregeld voor het bijwonen van de opname van een sitcom in LA. Het was de eerste aflevering en als het publiek niet lachte om een grap werd de scene ter plekke herschreven. De opnames duurde daarom nogal lang en daarom werd de plaatselijke pizzeria gebeld en werden en een heleboel dozen pizza onder het publiek verdeeld. Vooral degene die het publiek moest vermaken tussen de scenes door was hilarisch! Het was een hele leuke ervaring en mocht ik weer een keer in LA zijn, zou ik weer kaaartjes regelen.
2013: Deep South, 2014: van DC naar Orlando, 2015: van Denver naar SF, 2016 en 2017: Florida maart, 2018: Oregon, 2019: New England. 2020: rondje Denver. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 15 dec 2019, 10:51

Een jaar of twintig geleden meegemaakt dat ze op een metrostation in New York zochten naar publiek voor Rolonda. Helaas kon ik niet aangezien ik dezelfde avond terug naar huis ging.

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 15 dec 2019, 11:33

Leuke verhalen! Ik ben ook eens klapvee geweest bij Letterman. Vond dat toen erg indrukwekkend. Een zekere D. Trump was toen gast...
Groetjes,
Daniel

Jelmerr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jelmerr » 16 dec 2019, 16:05

Gave verhalen! Erg leuk om te lezen! De shows zelf hebben mij nooit geïnteresseerd vanwege het hoge nepgehalte, maar ik kan me voorstellen dat het een leuke ervaring was!
-'16, '20 VT

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ » 18 dec 2019, 15:11

Wij zijn een paar jaar geleden naar opnames van de Late Show met Stephen Colbert geweest, in het Sullivan Theatre. Superleuke ervaring. Van tevoren had ik via 1Iota de kaartjes geregeld (ook geprobeerd voor Jimmy Fallon, maar dat is niet gelukt). Het was lang wachten, maar de moeite meer dan waard. Alleen de warm-up comedian was al geweldig en het was ook heel leuk dat Stephen voor de show een paar vragen van het publiek beantwoordde. De gasten waren Michael Bloomberg, Tim Heidecker en Eric Wareheim (die waren niet zo grappig) en Nick Kroll, de maker van Big Mouth. Samen met Stephen deed hij deze sketch, wij vonden het hilarisch:

's Avonds op TV zagen we onszelf nog wel in het publiek zitten (we zaten in het middelste blok op de derde rij, dus geweldig goed zicht) maar in die YouTube clipjes wordt het publiek er helaas uit geknipt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer