Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gino_82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door Gino_82 »

In April en Mei ga ik zo'n 7 weken solo op roadtrip. Heb er al verschillende gedaan in het Oosten en het Westen, maar wil nu een horizontaal parcours afleggen. Washington, Montana, dakota's, Minnesota enz....of net Texas, Arizona, NM, ...tot in Florida
Ik twijfel tussen de bovenkant en de onderkant zeg maar. Mooie natuur enzo, dat hebben we al wel eens gehad, toen ik nog als koppel reisde. Wil nu vooral beleven, van town tot town rijden, blijven hangen als het daar goed voelt, of wanneer ik mensen leer kennen. de iets minder toeristische, viewpoints reis, maar wel beleven en feel good (hopelijk :-D)
Iemand die daar iets over kan zeggen, beter noord of zuid op dat gebied? En ik weet dat sommige dingen voor iedereen persoonlijk is, maar ik moet ergens beginnen met inspiratie he ;-)
heb er veel zin in iig.
Gino

Ah, en geen te moeilijke vragen stellen hé, maar lees het graag als iemand een verschil heeft gevoeld tussen noord en zuid.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door Grouchy »

In de April - Mei periode zou ik voor het zuiden gaan. In het noorden heb je dan nog kans op behoorlijk slecht weer. Dit jaar had je in April bijvoorbeeld nog winter storm Wesley die huisgehouden heeft op de plains. Zelf nog vast gezeten in de Dakota's & Minnesota en niet voor de 1e keer. 20+ inches sneeuwval, en lekkere blizzard condities met rukwinden boven de 40mph. I-29 en I-94 afgesloten, geschaarde vrachtwagen combinaties, public services dicht, vliegverkeer stopgezet..dat soort gedoe.



Het zuiden daarentegen is dan al vaak lekker warm.
Gino_82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door Gino_82 »

Dat is wel ja, dat is de voornaamste reden dat ik niet begin maart vertrek, om de kans toch te verkleinen...M'n gevoel zegt om het noorden te doen, maar het verstand zegt om te blijven waar het zonnetje al schijnt. conflict.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door IngridZw »

Je gevoel zegt het noorden en je verstand zegt het zuiden. Ik zou zeggen, kies dan een middenweg. Wij zijn in de het zuidwesten, de zuidelijke staten incl. Florida en het midwesten. geweest. Qua beleving vonden wij een gedeelte van het midwesten het mooist. Dus de gebieden Colorado, South Dakota, Wyoming. Niet alleen de natuur, maar ook de typische westernstadjes die je onderweg tegen komt. En ook de mensen. Ze zijn wat traditioneler maar ontzettend gastvrij en vriendelijk. Tenminste dat is onze ervaring.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door GinnyUSA »

Ik zou in jouw geval kiezen voor mooi weer. Gebaseerd op het 'feel good' en evt mensen leren kennen. Als het lekker weer is kom je dat in mijn ervaring sneller tegen omdat mensen minder gehaast zijn om binnen te zijn. En dat hoeft niet meteen dertig graden te zijn, twintig is ook goed.
Gino_82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door Gino_82 »

Awel, ik denk dat ik 4 weken uittrek voor stukje florida tot Nevada, en zo in mei nog 3 weken de route verder zet tot Minneapolis, via Idaho, Nebraska, South Dakota. Tenzij ik te lang blijf hangen ergens natuurlijk 🙂
Danku voor de nuttige replies
Gino
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door Almere vak V »

Gino_82 schreef:
23 nov 2019, 13:17
Wil nu vooral beleven, van town tot town rijden, blijven hangen als het daar goed voelt, of wanneer ik mensen leer kennen.
Als dit je doel is dan zou ik nooit naar het noorden gaan. Vergis je niet in de enorme oppervlaktes die deze staten hebben. En eerlijk gezegd, er woont geen hond. Mooi voorbeeld is misschien wel Montana. Het is bijna 10 keer zo groot als Nederland. Maar er wonen amper 1 miljoen mensen. Minnesota ook een mooi verhaal. Bijna 6 keer zo groot als Nederland. Er wonen 5 miljoen mensen waarvan 4 miljoen in of rond Minneapolis. En hetzelfde geldt voor. Wyoming, North en South Dakota. En heel misschien iets mindere mate voor Washington State.

Mijn vraag zou zijn. Waar hoop je die mensen tegen te komen?? Seattle?? Supergave stad. Zeker naar toe gaan. Hetzelfde geldt voor Minneapolis. Echt geweldig. Maar met een beetje pech kom je nog dik in de sneeuw te zitten met bijbehorende temperatuur. Van Seattle naar Minneapolis is ongeveer 2.500 kilometer rijden. Fantastische route. Maar voor als mensen ontmoeten je doel is. Dan zou ik misschien toch voor het zuiden kiezen.

Ik was begin februari 2018 voor mn werk in Minneapolis. Maar temperaturen van bijna -30 zijn verre van prettig. Terwijl ik rond diezelfde periode nog wel eens in Houston de +30 aantikte. Dan heeft die laatste toch mijn voorkeur.

Succes met overdenken!
Gino_82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Noorderlijke of zuiderlijke Staten...

Bericht door Gino_82 »

Dank, Dit is het soort info waarnaar ik op zoek ben.
Heb nog een beetje tijd, zolang ik mijn eindbestemming maar tijdig kan boeken, voor de terugvlucht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer