Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Een heel algemene vraag. Ik ben van plan om zaken als het tentje en matje voor mijn dochter, campingstoeltjes en een stove van te voren te bestellen.
Maar doen jullie dat ook voor andere zaken die je niet meeneemt (indien je ze niet meeneemt) zoals een keteltje, afwasteiltje, kussens, hamer etc. Of is dat allemaal voldoende aanwezig en kan ik dat gewoon ter plekke kopen?
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ter plekke kopen!

Kussens haalden we gewoon bij de beddengoedafdeling, stevigheid 'firm' en die zijn zacht 😉 Beviel mij zo goed dat ik hem mee naar huis genomen heb en er nog steeds op slaap. Prijs: $3 😊

Saskia
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Ik kijk hoeveel plek ik nog over heb in mijn koffer en neem dan spullen mee van thuis. De rest kopen we ter plekke, meestal bij de Walmart. Dat is dan meestal een paar stoeltjes, hoofdkussens, een grote wokpan, een koelbox, een aansteker en dat soort spullen. Een hamer/bijl nemen wij altijd mee van thuis evenals een paar tuinhandschoenen. Handig om een fikkie te maken.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Als je plek hebt en vooral nog niet aan het gewicht zit kan dat prima inderdaad! Hamer vonden wij te zwaar, we kochten een klauwhamer bij de gereedschapsafdeling 😊


Saskia
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

Als je van plan bent om de stove vaker te gaan gebruiken kan ik je een Coleman op propaan tankjes aanbevelen, zoals deze https://www.walmart.com/nco/Coleman-One ... e/41736733
Voordeel is dat je gelijk een lamp erbij hebt :)

Vergeet vooral de OFF insect repellent niet te kopen (liefst de groene) die werkt prima en nemen we elk jaar weer mee naar huis (in NL slecht of niet te krijgen en duur) :thumbup:
https://www.walmart.com/ip/OFF-Deep-Woo ... z/16622247
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ik ben ook van plan om eerst te gaan pakken en kijken hoever ik kom. Maar kussens, stove, afwasteil, haringen etc. zal ik waarschijnlijk wel daar kopen.
En ik doe dat ook liever ter plekke want kan het dan beter beoordelen maar wist niet zeker of van te voren bestellen niet slimmer was.
De stove wordt er 1 van Coleman met 2 pitten en zijflappen tegen de wind (eerdere tip van Sep/ Saskia). Hoop deze inderdaad mee te terug te nemen en op latere reizen weer te gebruiken maar heb al gezien dat hij bijna 6 kilo weegt....

Bedankt voor de tip van de insectenspray. Ik was van plan een gewone kuidvatroller mee te nemen. maar die voldoet niet dus?
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
02 jun 2021, 13:10
Bedankt voor de tip van de insectenspray. Ik was van plan een gewone kuidvatroller mee te nemen. maar die voldoet niet dus?
Off werkt voor ons in ieder geval het beste...geen idee of dat van kruidvat ook voldoet, maar met Off hebben we veel minder last dus dat is het enige wat we gebruiken.

Een grote stove is misschien wel handiger, maar meenemen wordt dan een dingetje. Ben je van plan veel pitten te gaan gebruiken? Met een eenpits brander moet je iets beter plannen met het koken...maar deze is wel handzamer en makkelijker mee naar huis te nemen. Wij hebben een 1-pits Coleman op Benzine, die zeulden we altijd overal mee naar toe en deed het altijd en koken erop werkte prima (naast een wegwerp bbq) :)

Ook een BBQ is vrij goedkoop en die zou je daar kunnen laten. Ik meen dat er op de meeste campings ook wel fire pits of BBQ''s zijn waar je kunt BBQ'en maar misschien vergis ik me.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Ja, er zijn bijna altijd wel firepits/bbq's op de kampeerplek. Daarom kopen we altijd een grote wokpan. Die kun je makkelijk op de firepits gebruiken.
Bijlagen
2020-02-08_18-36-40_35.JPG
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Op nagenoeg alle campings zijn fire pits / bbq's aanwezig, maar om eerlijk te zijn lijkt een losse bbq me alsnog handiger. Die fire pits op campings zijn heel groot en hebben een grof rooster wat natuurlijk niet klinisch schoon is... Ik heb ze nooit gebruikt, maar wij koken nooit zelf als we kamperen in Amerika.

De laatste twee reizen hebben we voorafgaand vanuit Nederland onze 'eerste inkopen' besteld bij Walmart. Je kunt zowel boodschappen als andere producten bestellen en afhalen bij een pick-up-point, maar tenzij dat inmiddels is veranderd gaan die dingen wel via twee verschillende pick-up-punten. De boodschappen werden bij ons steeds buiten naar de auto gebracht. De andere producten moesten we binnen bij de servicebalie ophalen. In beide gevallen moet je er wel even op wachten. De ervaring is niet hetzelfde als bij de AH hier in Nederland zeg maar... Waarschijnlijk is het sneller om gewoon zelf de winkel in te lopen en je wagentje vol te laden.

Dingen meenemen vanuit Nederland kost je op vakantie natuurlijk het minste tijd. Als het in je koffer past lijkt dat me de beste optie. Dat je een afwasteil niet meeneemt snap ik. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor een koelbox (alhoewel sommige forumleden zelfs die zelf meenemen). Haringen kun je dan weer prima vanuit Nederland meenemen lijkt me. Die kunnen heel lichtgewicht zijn. Wij hebben aluminium rotspennen van Bever die bijna niets wegen, die al wel meer dan 100 kampeernachten mee gaan, en die er nog steeds als nieuw uit zien.

We gebruiken geen fullsize kussens, maar hebben oppropbare kussentjes van Thermarest gekocht. Die kun je compact opvouwen en wegen weinig. Ze slapen best wel comfortabel vind ik. En omdat ze geen katoen bevatten worden ze ook niet klam in de tent.

Omdat we niet zelf koken wassen we ook niets af. We kopen aan het begin van de reis wel wat wegwerpbestek voor als we bijvoorbeeld een salade uit de supermarkt willen eten.

Wij zijn ook wel fan van die Off-insectenspray. Alleen gebruiken wij geen spray, maar per stuk verpakte doekjes (OFF! Deep Woods Insect Bug Repellent Wipes). Neemt minder ruimte in je rugzak in dan zo'n fles met spray. Ik weet niet of het beter werkt dan ander spul hoor. Zo lang er genoeg DEET in zit, zal het allemaal wel werken.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Galapogos schreef:
02 jun 2021, 14:05
Op nagenoeg alle campings zijn fire pits / bbq's aanwezig, maar om eerlijk te zijn lijkt een losse bbq me alsnog handiger. Die fire pits op campings zijn heel groot en hebben een grof rooster wat natuurlijk niet klinisch schoon is... Ik heb ze nooit gebruikt, maar wij koken nooit zelf als we kamperen in Amerika.
Daarom gebruiken wij vaak ons eigen rooster waar je het vlees (of groente of ananas of wat je ook maar wilt klaarmaken :lol: ) tussen kunt klemmen:
Bijlagen
2016-03-21_20-48-54_35.JPG
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een vuur heb gemaakt dus dat wordt nog wat. Wij BBQ-en ook nooit (heeft er deels mee te maken dat we vegetarisch eten) dus een camping-gasstelletje is dan het meest vertrouwd, En 2 pitjes vind ik dan wel handig. Vaak gebruik ik er 3 maar 2 is prima.
En ik ben wel van plan om veel zelf te gaan koken. Maar het gewicht is wel een dingetje.

Ik dacht hier eerder gelezen te hebben dat die aluminium pinnen niet sterk genoeg waren voor rotsgrond. Zelf heb ik een set zwaardere rotspinnen maar omdat we 2 tentjes zullen hebben heb ik nog een set nodig.

Hopelijk gaat er een hoop in de (nieuwe) koffers. Ik had vorig jaar met mijn oude koffers een keer proef gepakt maar toen kwam ik niet zo ver. Nu ruimere (en ook lichte) koffers gekocht. Die oude waren ook wel heel erg oud (met kapot wieltje etc.) dus was ook nodig.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Wij gebruiken deze rotspennen en die kunnen echt elke ondergrond aan. Niet goedkoop, maar ik denk niet dat ik ooit nog nieuwe nodig heb. Met 16 gram per stuk wegen ze ook bijna niks.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

En hoe trekken jullie die er weer uit wanneer het heeft geregend en de grond weer is opgedroogd?
Wij hebben haringen met een kruis van boven waar je een gewone haring onder kan haken en trekken. En zelf dan is het soms nog heel lastig (voor 3 vrouwen ;-) om ze uit de grond te krijgen. Maar op die van jullie heb je geen grip toch?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Meestal trek ik ze er zo uit. Als dat lastig gaat hou ik er een andere haring dwars onder. Tegen de kop aan zeg maar.

Maar regen? Je gaat toch niet op vakantie als het regent?!? :lol:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb me al helemaal ingesteld op iedere middag onweer en regen in de bergen Colorado ;-)
Dat is tenminste wat ik lees in reisverslagen.
Kan het alleen maar meevallen.
bartve
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:12

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door bartve »

RuthdeLange schreef:
02 jun 2021, 11:14
Een heel algemene vraag. Ik ben van plan om zaken als het tentje en matje voor mijn dochter, campingstoeltjes en een stove van te voren te bestellen.
Maar doen jullie dat ook voor andere zaken die je niet meeneemt (indien je ze niet meeneemt) zoals een keteltje, afwasteiltje, kussens, hamer etc. Of is dat allemaal voldoende aanwezig en kan ik dat gewoon ter plekke kopen?
Voor de laatste kampeerspullen (m.n. gas cartridges en evt. cooler, en nog wat kleine dingetjes) gaan wij ook naar de walmart, maar voor keukenspullen (pannetjes, koekenpan, snijmessen/plank, etc.) en bijv. kussens (en bier- en wijnglazen, niet te vergeten) gaan wij naar Ikea, ben je voor een paar tientjes klaar en redelijke kwaliteit.
Verder hebben wij (=ouders met twee grote pubers) een lichtgewicht kampeeruitrusting: 3 lichtgewicht tentjes (pubers willen elk hun eigen tentje ...) in een duffel bag en slaapmatjes (Thermarest luchtbedjes, dus zelf blazen, walmart heeft een 12V compressortje voor eeen paar dollar) en slaapzakken in een andere, en dan alle overblijvende ruimte in die twee tassen opvullen met vanalles: lichtgewicht brandertjes die je op cartridges kunt schroeven, plastic borden en bestek (wel van goede kampeerkwaliteit), en zo nog wat, maar wel minimaal (wat heb je nou echt nodig?). Werkt super, maar alleen dankzij het fantastische concept dat bij elke kampeerplek naast de firepit ook een picnic tafel staat, iig in de nationale parken. Je hoeft dus geen kampeermeubilair mee te slepen/ aan te schaffen.
Oh, ja, wanneer je naar gebieden gaat waar je regen kunt verwachten (bijv. Rockies) is een flinke tarp (en als het echt niet anders kan: een goedkope party tent van de walmart) ook wel handig voor boven de picnic tafel, dan zit je droog tijdens het koken / eten.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elendan »

Vergeet ook niet de Dollar store, daar kun je echt goedkoop dingen kopen. We reden de laatste keer eerst naar Dollar store en daarna naar Walmart. Scheelt weer wat in prijs en ze hebben daar ook kleinere verpakkingen zout, suiker, kruiden etc.

En dat wasteiltje kan prima mee hoor, als je het gewoon vult met sokken en ondergoed neemt het toch niet zoveel ruimte in :thumbup: En het is ook nog eens licht van gewicht.

Van huis neem ik ook meestal twee scherpe messen mee en een aardappelschilmesje. Eigenlijk blijf ik gewoon laden tot ik de koffer of reistas vol heb en dan kom ik nog niet aan het maximum gewicht. Hele goede zaklamp heb ik laatst gehaald bij Van Cranenbroek, schijnt echt heel ver en geeft veel licht. Daarnaast is de sterkte ook goed af te stellen. Was volgens mij nog geen €4.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

De Ikea... had ik nooit aan gedacht. Heel goed idee! Heb hem meteen opgezocht maar hij ligt helaas wel erg uit de route. De dollar store wil ik wel naar toe.
Als ik hoor wat jullie allemaal in die koffers stoppen ...;-) Nu scheelt het natuurlijk wel als je met meer bent.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Iris_1982 »

Het kan lonen om een extra koffer tegen betaling mee te nemen als die kosten uiteindelijk goedkoper zijn dan bijv 2 slaapzakken moeten kopen e.d.

Wij hebben drie weken in Oregon in de wildernis gekampeerd en het was geweldig.
Net als iemand hierboven hadden wij online bij Walmart in Nederland al een tent en stoelen e.d. uitgezocht en besteld zodat we zeker wisten dat die tent er was. Bij het pick up point opgehaald.

Mijn vriend is een echte outdoor man dus wij hadden altijd een prachtig mooi kampvuur waar ik andere vaak zag worstelen haha (tip: zoek wat kleine houtjes en losse takjes om de boel mee aan te krijgen en begin dus niet meteen met halve boomstammen ;) Het helpt ook om de stukken hout als een soort tipi tegen elkaar te zetten ipv bovenop elkaar te gooien)
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

Iris_1982 schreef:(tip: zoek wat kleine houtjes en losse takjes om de boel mee aan te krijgen en begin dus niet meteen met halve boomstammen ;) Het helpt ook om de stukken hout als een soort tipi tegen elkaar te zetten ipv bovenop elkaar te gooien)
Of voor de beginners ... koop een pakje aanmaakblokjes voor de Bbq. :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer