Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Tent kamperen in de VS

Bericht door Markstaal »

Omdat er veel vragen komen over het kamperen met een tent in de VS is dit topic in het leven geroepen om het wat centraal te houden.

Kamperen heeft veel voordelen: zo zit je vaak voor een mooie prijs op de meest prachtig locaties. Ook in Amerika zijn er veel campings te vinden, net als in Nederland, België, Frankrijk enz. Er zit ook hier veel variatie tussen de campings van zeer luxe tot primitief. Amerika is een uitstekend land om te gaan kamperen, of dit nu ligt aan het budget of aan persoonlijke voorkeur, er is voor ieder wat wils. Met een tent kamperen is bovendien veel voordeliger dan het huren van een camper plaats of het boeken van een hotel kamer.

Een paar voorbeelden van campings:

1. Voor het kamperen in de National Parks wordt aangeraden om deze van te voren te reserveren. Dit is te doen via de officiële NPS site en kan vaak maanden van te voren (dit is park afhankelijk). De kosten van een NPS camping liggen vaak rond de 25-30$ per nacht (dit geldt overigens ook voor de State Parks). Overnachten in een National Park vereist wel een betaalde toegang, dit kan eenmalig per park gedaan worden maar er wordt aangeraden om de America the Beautiful pass aan te schaffen, deze is $80,- en in elk Natonal Park en National Monument geldig. Let op: bij State Parks dient er apart te worden betaald en deze vallen dus niet onder deze pas. Het grote voordeel van kamperen in de parken is de locatie, zo hoef je dus nooit te wachten om het park binnen te komen en kan je genieten van de rustige uren in de ochtend en namiddag/avond.

Voor en nadelen:

+ Goedkoop
+ Grote plaatsen, vaak met picknick tafel en firepit
+ Gunstige locaties

- Minder voorzieningen

Het boeken van een kampeerplaats in een National Park kan op www.recreation.gov

2. KOA's of te wel Kampgrounds of America vind je in het hele land terug. Deze campings hebben vaak redelijk veel voorzieningen zoals een zwembad, wasmachines en campingwinkeltjes. Het nadeel is soms dat deze vaak langs een grote weg kunnen liggen. Ook verhuren ze hier cabins wat leuk kan zijn om het kamperen in tenten wat af te wisselen. Deze campings worden vaak gebruikt als doorreiscamping.

Voor en nadelen:

+ Betere voorzieningen zoals douches, wasmachines, Wi-Fi, zwembad en een campingwinkel
+ Makkelijker om te boeken, tot vaak een paar dagen van te voren
+ Erg geschikt voor gezinnen

- Iets duurder
- Locatie

Het boeken van een kampeerplaats op een KOA camping kan op www.koa.com

3. Backcountry campings zijn geschikt voor mensen die graag meerdere dagen hiken door de natuur, deze campings kunnen gezien worden als een combinatie van camping en wild kamperen. Deze vaak kleine campings liggen niet aan de weg en zijn alleen bereikbaar via een pad/trail. Voor het bemachtigen van een kampeerplaats is een permit (vergunning) nodig. Deze zijn beperkt verkrijgbaar bij een visitor center van het des betreffende park.

Voor en nadelen:

+ Rustige locatie
+ Erg goedkoop

- Lastiger te bereiken
- Weinig voorzieningen

4. First-come-first-serve campings komen ook regelmatig voor in de National Parks en National Forests. Deze campings zijn niet vooraf te reserveren en vallen onder het motto: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Is de camping vol, dan zou je een andere camping moeten zoeken. Tip: probeer zo vroeg mogelijk op de camping aan te komen om meer kans te maken op een plekje.

Voor en nadelen:

+ Goedkoop
+ Grote plaatsen, vaak met picknick tafel en firepit
+ Gunstige locaties

- Minder voorzieningen
- Geen zekerheid vooraf

Tent kopen of meenemen van huis?

Een tent aanschaffen kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Winkels als de Walmart bieden vaak relatief goedkope tenten (en kampeerspullen) aan welke goed genoeg zijn om een paar weken te kamperen. Zo kan het zijn dat je de aanschaf van de spullen er al na 2 nachten hebt terugverdiend in vergelijking met een hotelovernachting. Zeker op de plekken in of rondom National Parks of andere toeristische plekken kan dit veel schelen.

Verder is het natuurlijk ook mogelijk je eigen kampeerspullen mee te nemen van huis (of gedeeltelijk).


In dit topic kan je alle vragen en adviezen kwijt omtrent kamperen met een tent in de VS.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

Volgens mij was er ook een topic camping en campgroundrules. o.i.d.? Dan zou ik die misschien sluiten. Om het centraal te houden :wink:. ( :roll: ooh...net even opgezocht gaat over campers..., dus is wat anders)
Misschien onder 2 behalve de KOA's ook wat andere grote ketens noemen zoals bijvoorbeeld Good Sam's .
https://www.goodsam.com/campgrounds-rv-parks/

Nog een idee . Een punt 5 toevoegen. Gratis kamperen. Sommige BLM campings zijn gratis.
https://www.blm.gov/programs/recreation/camping

https://freecampsites.net/

https://www.fs.fed.us/ivm/ ( US forest service)

https://freecampsites.net/dispersed-camping/ ( Dispersed camping)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ik ben heel blij met dit deelforum. Wel jammer dat je geen deelonderwerp kunt benoemen.
Wij willen gaan kamperen met een tent in m.n. Colorado en Wyoming. Nog nooit gedaan. Normaal reizen met met een caravan(netje) door Europa. heb dus wel een kampeeruitrusting maar weet nog niet wat mee kan.
Zit met veel vragen. Deels worden die al her en der beantwoord op dit forum. Een vraag waar ik nog geen antwoord op heb: koopt iedereen de 'branders' daar of hebben ze die hier ook die geschikt zijn vor in de VS (las dat campinggaz niet te koop is daar). En wat koop je dan voor gas? En hoeveel heb ik nodig. Ik neem aan dat ik deze flessen het beste (goekoopste) in de walmart kan kopen (of elders?). Stel dat wij een keer of 12 koken (dus niet opwarmen maar echt koken) en daarnaast zowel 's avonds als 's ochtends water koken voor koffie/ thee (we zijn met 2-en). Hoeveel gasflessen heb je dan nodig? En ik las ergens dat op hoogte het gas niet goed werkt? Hoe is jullie ervaring daarmee?
Bedankt vor het delen van ervaringen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tentkamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ooit een brander gekocht in Amerika en die meerdere jaren gebruikt. Ik heb wel eens gelezen dat je een brander niet mee zou mogen nemen in het vliegtuig maar bij ons is er nooit iets van gezegd. Brandstofflessen kun je overal wel kopen, die hoef je niet van tevoren te kopen.
Ik heb nog nooit gelezen dat het op grotere hoogte niet zou werken. Forumleden Bert en Saskia ( forumnaam sep) gaan regelmatig met de tent naar Colorado en koken altijd uitgebreid net als Elly en Michel.
Misschien leuk om hier ook de verslagen te delen van deze echte tentkampeerders:
Bert en Saskia: https://www.reizenmetenzondertent.com
Michelly: www.michelly.nl

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Marianne,
Bedankt voor je reactie. Ik ga de verslagen lezen.
Heb je ook enig idee hoe lang je met een gasfles doet?
En wat voor gas gebruiken jullie dan?

Ruth
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Nog een ander vraagje. Mijn kinderen slapen in Europa in een tent op matjes uit de jaren 80 (hele fijne dikke van schuimrubber waar we nog een dun isolerend matje onder leggen). De kunnen dus niet mee ;-)
Nu heb ik wat reviews gelezen op decathlon en wallmart van betaalbare (selfinflating - heet dat geloof ik) matjes maar zo vaak lees ik dat ze na een week gebruik beginnen leeg te lopen. Wat zijn wel goede betaalbare matjes en kan ik die beter hier kopen of daar.
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 09:02
Marianne,
Bedankt voor je reactie. Ik ga de verslagen lezen.
Heb je ook enig idee hoe lang je met een gasfles doet?
En wat voor gas gebruiken jullie dan?

Ruth
Coleman heeft ook benzine branders die kun je overal makkelijk (laten) vullen met zowel benzine als speciale fuel. Brandt veel beter en efficienter dan gas en kunnen ook zonder problemen leeg mee terug in vliegtuig.
Wij hebben zoiets jaren gebruikt:
https://www.walmart.com/ip/Coleman-Guid ... ve/9870598
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Wij gebruiken al jaren tot volle tevredenheid slaapmatjes van Thermarest: https://www.futurumshop.nl/thermarest-l ... p-xl.phtml
In Amerika voor een mooie prijs aangeschaft. Eerder hadden we ook goedkope selfinflating matjes maar die waren na een paar reizen niet prettig meer. Ieder steentje voelde je.

Dit brandertje gebruiken wij: https://www.walmart.com/ip/Coleman-Port ... r/20369794
Ik weet zo niet hoeveel gasflesjes we gebruiken. Een stuk of 3 volgens mij. Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je dit gebruikt :lol:
Verder gebruiken we vaak zo'n grillrooster.

Wat wij van thuis meenemen is: een bijltje/hamer, een zwitsers zakmes, bestek, tuinhandschoenen (leer, is handig voor een vuurtje), tent, slaapmatjes, slaapzakken, hoofdlampjes en als we nog ruimte over hebben vullen we dat nog op met bordjes oid. Wat niet mee past kopen we ginds.
Ter plekke kopen we altijd een grote wokpan en een klein pannetje, een aansteker, koelbox.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tentkamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 09:02
Heb je ook enig idee hoe lang je met een gasfles doet?
En wat voor gas gebruiken jullie dan?
Ik denk dat wij propaan hebben gebruikt. We hebben een Coleman brander. Wij deden best lang (weken) met een fles maar we kookten niet heel vaak.
RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 09:11
Nog een ander vraagje. Mijn kinderen slapen in Europa in een tent op matjes uit de jaren 80 (hele fijne dikke van schuimrubber waar we nog een dun isolerend matje onder leggen). De kunnen dus niet mee
Want? Ik ken ze niet, zijn ze te groot om mee te nemen?
Wij hebben twee jaar geleden een tweepersoonsluchtbed gekocht bij de Walmart en die paste nog in onze koffer op de terugweg. Die is dit jaar weer meegegaan, samen met een tent en een slaapzak. De luchtbedden zijn ook zo goedkoop (nog geen 20 dollar volgens mij) dat je ze ook wel achter kunt laten.
Ik was dit jaar heel blij met mijn nieuwe Eastpak reistas; daar paste erg veel in.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Terpies schreef:
30 okt 2019, 09:43
Coleman heeft ook benzine branders die kun je overal makkelijk (laten) vullen met zowel benzine als speciale fuel.
Weet je ook hoe lang je doet met 1 zon tank. Dus bij een keer of 12 avondeten koken en 2x per dag water koken, is 1 zon tank dan genoeg?
Waar laat je die vullen? Ook bij Wallmart?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

michelly schreef:
30 okt 2019, 10:08
Wij gebruiken al jaren tot volle tevredenheid slaapmatjes van Thermarest: https://www.futurumshop.nl/thermarest-l ... p-xl.phtml
Elly, bedankt voor de reactie.
Ik moet wel zeggen dat ik een matje van meer dan 100 euro duur vind. Vooral omdat ik niet weet of we nog vaker gaan kamperen. In Europa hebben we natuurlijk de caravan dus misschien is het maar voor 1 of (zou wel leuk zijn) 2 keer. Maar wil wel goed liggen. Ben ook niet de jongste meer...

Ik heb al wat in jullie reisverslagen zitten lezen en zie dat het wel handig is om soms een vuurtje te kunnen maken. Heb ik nog nooit gedaan (en mijn dochter ook niet) dus dat wordt nog wat. Zal eerst even googelen tzt om te kijken hoe je dat doet ;-)
Wij eten geen vlees dus weet niet of ik echt op het vuur kan koken.

Hoe doen jullie het trouwens met afwassen op campings waar qua voorzieningen alleen een gat in de grond toilet is zoals Silverqueen (ik zag dat je daar had gestaan en wil daar ook proberen een plekje te krijgen).
Laatst gewijzigd door RuthdeLange op 30 okt 2019, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tentkamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:
30 okt 2019, 12:55
Want? Ik ken ze niet, zijn ze te groot om mee te nemen?
Wij hebben twee jaar geleden een tweepersoonsluchtbed gekocht bij de Walmart en die paste nog in onze koffer op de terugweg. Die is dit jaar weer meegegaan, samen met een tent en een slaapzak. De luchtbedden zijn ook zo goedkoop (nog geen 20 dollar volgens mij) dat je ze ook wel achter kunt laten.
Ik was dit jaar heel blij met mijn nieuwe Eastpak reistas; daar paste erg veel in.
Marianne, die matjes zijn nergens meer te koop helaas. En ja die zijn heel omvangrijk (wel licht wegen niks maar de koffer is dan meteen vol).
Maar jullie gebruken dus een luchbed. Ik dacht dat dat te koud zou zijn. Ik begreep dat de lucht daarin stroomt en vanuit de grond dus steeds afkoelt. hadden jullie daar geen last van in Yellowstone en RMNP?
En je moet ze ook steeds oppompen. Kopen julie daarvoor ook steeds een pomp of neem je die ook mee?
k ga samen met 1 van mijn dochrters en die wil in een eigen tentje dus ik denk dat ik 2 kleine tentjes bij Decathlon koop. We hebben wel een tentje maar dat is een pop-up en die past niet in de koffer. En dan dus 2 matjes.

Ik las hier op het forum van iemand die zoveel meenam dat ik niet kon begrijpen hoe dat allemaal in de koffer past. Wij hebben 2 warme slaapzakken (geen dons dus ook wel omvangrijk maar wil niet alles nieuw kopen) die ik mee wil nemen, met 2 fleeceslaapzakken en dan de matjes daar kopen als ik tenminste goeie kan vinden.

Tenslotte: hoeveel liter is die Eastpak?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Markstaal »

Afgelopen juni hebben wij een rondje Salt Lake City gedaan en daarbij ook op een aantal plaatsen gekampeerd met een tent (waaronder in RMNP en Yellowstone). We hadden een polyester tent gehaald bij de Walmart voor, 2 slaapzakken, een luchtbed, pomp, camping lampjes en andere kleine benodigdheden voor een kleine 150$. Het zou eventueel ook nog goedkoper kunnen. Wel hadden we een hoeslaken een extra deken en nog een slaapzak meegenomen van huis. Na afloop van de reis hebben we het grootste deel van de spullen aan een goed doel gegeven.

Eten maken deden we meestal met een bbq of fire pit die aanwezig was, dit ging prima. Ik kan me wel voorstellen dat een brandertje handig kan zijn voor dingen als koffie en thee.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Voor de afwas hebben we een opvouwbaar teiltje mee. Zoiets als dit. Ik spaar de shampootjes van de hotels om als afwasmiddel te gebruiken, dan hoef je niet zo'n grote fles te kopen. Let wel op waar je het afwaswater weggooit. Zeker in berengebied.
Op een vuurtje kun je ook heel goed éénpansgerechten maken in een grote wokpan. De vuurringen hebben over het algemeen een rooster waarop je de pan kunt zetten. Zo doen we dat dan: http://michelly.nl/USA_2019/layer2/dag1 ... 06_42.html
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ClaireVHaut »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 09:11
Nog een ander vraagje. Mijn kinderen slapen in Europa in een tent op matjes uit de jaren 80 (hele fijne dikke van schuimrubber waar we nog een dun isolerend matje onder leggen). De kunnen dus niet mee ;-)
Nu heb ik wat reviews gelezen op decathlon en wallmart van betaalbare (selfinflating - heet dat geloof ik) matjes maar zo vaak lees ik dat ze na een week gebruik beginnen leeg te lopen. Wat zijn wel goede betaalbare matjes en kan ik die beter hier kopen of daar.
goed en betaalbaar gaan vaak niet samen met die SI matten. Ik heb geinvesteerd in Exped matjes. Dat zijn soort luchtbedden maar met vulling. Ze zijn lichtgewicht en super compact. Ze slapen heerlijk (ik heb slechte rug en ik slaap er goed op). Ik heb ze meegenomen vanuit NL maar je kan ook even online zien of ze betaalbaarder zijn in de VS/Canada. Ze zijn gebruikt goed te vinden op marktplaats en de kampeermeester (website) heeft ze vaak in de aanbieding. Ze zijn niet goedkoop maar iedere euro waard
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tentkamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 15:06
Maar jullie gebruken dus een luchbed. Ik dacht dat dat te koud zou zijn. Ik begreep dat de lucht daarin stroomt en vanuit de grond dus steeds afkoelt. hadden jullie daar geen last van in Yellowstone en RMNP?
En je moet ze ook steeds oppompen. Kopen julie daarvoor ook steeds een pomp of neem je die ook mee?
Ik dacht ook altijd dat een luchtbed koud zou zijn maar de luchtbedden die wij hadden waren absoluut niet koud. Er zit een isolerende laag op. Wij waren dit jaar in september in Cedar Breaks waar het heel hoog en heel koud was maar dat ging prima.
Oppompen doen we met de elektrische pomp die er bij zat. Erg gemakkelijk. :wink:

Ik denk dat het deze is.
RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 15:06
Ik las hier op het forum van iemand die zoveel meenam dat ik niet kon begrijpen hoe dat allemaal in de koffer past. Wij hebben 2 warme slaapzakken (geen dons dus ook wel omvangrijk maar wil niet alles nieuw kopen) die ik mee wil nemen, met 2 fleeceslaapzakken en dan de matjes daar kopen als ik tenminste goeie kan vinden.
Dat was denk ik Galapogos? Hoewel Bert en Saskia ook aardig wat mee weten te nemen. :lol: :lol:
RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 15:06
Tenslotte: hoeveel liter is die Eastpak?
Het is de Eastpak Traverz L. Die is 121 liter. Ik had mijn kleren in het ene deel en een donzen slaapzak, lakenzak en luchtbed in het andere deel. Martin had de tent in zijn koffer.

Marianne
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 14:50

Weet je ook hoe lang je doet met 1 zon tank. Dus bij een keer of 12 avondeten koken en 2x per dag water koken, is 1 zon tank dan genoeg?
Waar laat je die vullen? Ook bij Wallmart?
Aangezien er gewone benzine ingaat (zoals in je auto) is de pomp de meest uitgelezen plaats, ook om te vullen (al dan niet met een kleine trechter en/of jerrycan). Maar ook in de Walmart verkopen ze brandstof voor deze branders in flessen van een gallon en een kwart gallon

https://www.walmart.com/ip/Crown-Camp-F ... n/51741744
https://www.walmart.com/ip/Crown-Camp-F ... t/51741743

In de omschrijving van de brander staat dat een tankje benzine ongeveer 4,5 keer zo lang meegaat als een gastank van vergelijkbare grootte. Ook staat er:
Lasts up to 2 hours on high on 1.1 pints of Coleman Liquid Fuel or unleaded gasoline
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door roelb »

Ja, een benzinebrander is in veel situaties ideaal. Je hebt in een lichtgewicht, kleine brander veel meer vermogen dan een gasbrander van dat formaat ooit kan hebben. De energiedichtheid van benzine (of schonere coleman fuel) is vele malen hoger dan van gas en je hebt geen drukvat nodig, dus minder om mee te zeulen. En ook op hoogte en in koudere temperaturen, waar een gasbrander het laat afweten, kun je er mee uit de voeten.

Meenemen in een vliegtuig kan zeker, mits in checked luggage. Maar het vereist wel dat je zowel de brander, pomp en fles echt zorgvuldig schoonmaakt en inpakt. Het zijn items die snel voor op een scan een extra controle kunnen triggeren. Als een van de onderdelen dan nog ruikt naar brandstof dan is er een grote kans dat je hem kwijt bent. Formeel onder TSA regels mogen gebruikte brandstofflessen, branders e.d. niet getransporteerd worden. Je zult niet de eerste zijn die een brander kwijt is. En toch zonde als het een fijne MSR is. Ik heb hem wel eens meegenomen en tot nu toe ging het altijd goed, maar elke keer ben ik toch weer bang dat het een keer mis gaat.

Verder vergt het ook een klein beetje meer kennis om een benzinebrander te gebruiken dan een gasbrander en zijn er wat meer risico's, met name bij gebruik binnen in een tent. Maar goed, dat is een kwestie van even weten hoe het ding werkt en er normaal en voorzichtig mee om gaan, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

Overigens hebben we ook een coleman lamp op benzine en die gebruiken we nagenoeg de hele zomer ook in onze tuin, sinds we niet meer kamperen.

https://www.walmart.com/ip/Coleman-Nort ... thena=true
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Heel erg bedankt voor de reacties. Daar kan ik verder mee. Geeft ook weer vertrouwen dat het echt kan: kamperen in een tentje in Amerika (wie had dat ooit gedacht..).
@ Marianne, nog even over dat luchtbed: heb je daar ook een link van. Daar had ik nog niet van gehoord: een luchtbed met een isolerende laag. En hoe doe je dat met een electrische pomp op campings zonder electriciteit?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer