Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Daarna is het FCFS vermoed ik, totdat hij sluit. Zie ook https://www.nps.gov/noca/planyourvisit/camping.htm, daar staat: Campgrounds may be open before or after the reservation season on a first-come, first-served basis.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ClaireVHaut »

Daar was ik al bang voor.. dus 0 garantie dat ie open is tegen de tijd dat we daar zijn (week na de laatste reserveerbare datum). Is me niet opgevallen in onze voorbereiding. Het is nogal een eind om vanaf Revelstoke en daarna zouden we olympic doen .. Even kijken of we de gok durven te wagen of dat we hotel zoeken in die buurt.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Dat gaat over de periode waarvoor je kan reserveren. Morgen zal het weer anders zijn.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ClaireVHaut »

Ik had de vraag mbt campground in North Cascades ook gevraagd aan park zelf.. Dit was hun antwoord "Hello,

Thank you for your interest in North Cascades National Park Service Complex. September 10 is the last day that reservations can be made for campgrounds in the park complex; after that, campgrounds along State Route 20 will transition to a brief period of first-come, first-served camping until most of the campgrounds close in late-September. The exact date of closure varies depending on needed maintenance and weather.

After the other campgrounds close, the following campgrounds remain open year-round for first-come, first-served camping with no water or trash services: Goodell Creek (19 sites), Gorge Lake (8 sites), and 10 walk-in, tent-only sites at Colonial Creek South (sites #64 to #73)."
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben een creatieve oplossing bedacht voor 21 t/m 23 september. We willen ook graag, met de camper, naar North Cascades NP, maar de campings die ons handig leken zijn dicht. We hebben inmiddels de route omgegooid en komen vanaf Seattle, dus erdoorheen gaat sowieso niet. Nu staan we op Cascade Wagon Road Campground voor 2 nachten, welke ook first come first served is, en rijden de 22e lekker door het park heen en weer en zijn dan weer aan de goede kant van het park om de 23e naar Vancouver te rijden om de dag daarna naar huis te vliegen. Misschien niet optimaal, maar the best of both worlds dan maar.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Daarom geven wij de voorkeur aan wildkamperen :)

We hebben ons perceel ook beschikbaar gesteld voor mensen die op deze manier willen trekken. Zeker als de officiële kampeerterreinen gesloten zijn krijgen we meer aanmeldingen.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 653
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elendan »

@Big Al gaat het terrein bij jullie via hipcamp of op een andere manier?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Elendan schreef:
14 apr 2023, 08:49
@Big Al gaat het terrein bij jullie via hipcamp of op een andere manier?
https://www.boondockerswelcome.com/

Helaas is het niet meer zo gebruikersvriendelijk na de overname door Harvest Hosts.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 653
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elendan »

@Big Al ik vind boondockers welcome inderdaad aardig aan de prijs voor de gemiddelde vakantieganger na de overname. Een toerist maakt maar enkele nachten per jaar gebruik van het abonnement. Voor jullie ligt het natuurlijk anders omdat je meestal op pad bent. Hopelijk verandert het voor ons ook nog een keer en kunnen we lekker lang reizen.

Wij hebben hipcamp vorig jaar gebruikt omdat er sinds die tijd instant book op zit en gratis is (we blijven Nederlanders :wink: ). Je betaalt een kleine fee per overnachting, maar voor ons is dat prima omdat we pas in de loop van de dag weten waar we uitkomen en zo onze flexibiliteit houden. Dit jaar (we zijn net terug na 4 weken) bracht hipcamp vaak geen uitkomst. Het ligt een beetje aan het gebied waar je zit.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ClaireVHaut »

jojostravelusa schreef:
12 apr 2023, 11:19
Ik heb als nood oplossing een hotel gevonden in Concrete. We rijden er dus gewoon doorheen vanaf winthrop.. doen paar Hikes , volle dag ter beschikking, slapen dan in Concrete en dan door naar Olympic. Hotel is tot vlak voor aankomst annuleerbaar, dus we wagen het er maar op. In ergste geval dus in Concrete slapen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Elendan schreef:
14 apr 2023, 17:09
Al ik vind boondockers welcome inderdaad aardig aan de prijs voor de gemiddelde vakantieganger na de overname.
Als "host" betaal je niets voor het lidmaatschap.

Het grootste probleem na de overname is niet de prijs, maar dat de nieuwe eigenaar niet lijkt te begrijpen hoe het systeem werkte en hoe mensen het gebruikten. Het is enigszins verbeterd, maar het is nog steeds niet op het oude niveau wat gebruiksvriendelijkheid betreft. Helaas luistert de nieuwe eigenaar ook nauwelijks naar de gebruikers.

Gelukkig staan deze perikelen los van de gastheren/-vrouwen en de gasten. Dat gaat vrijwel altijd heel goed. We hebben zo al veel leuke mensen ontmoet, zowel gasten als "hosts".

Ik vraag me wel af hoe dit onderwerp van tent-kamperen naar motorhomes is verschoven...
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Helaas kan mijn vakantie in juni naar de VS niet doorgaan. Ik heb nog wel een camping plek gereserveerd staan voor Yosemite, in juni. Als ik het zo zie kan ik de naam van degene die er gaat verblijven aanpassen. Dus wellicht kan iemand dit bevestigen en in dat geval dacht ik dan kan ik misschien iemand van hier nog blij maken met de reservering? Anders annuleer ik hem.
Screenshot 2023-05-14 at 15.08.28.png
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

@TradeMarkNL83 las heel toevallig je berichtje. Ik had ooit een topic aangemaakt om dit soort info te delen

viewtopic.php?p=1202196#p1202196
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

BonnyR schreef:
14 mei 2023, 16:49
@TradeMarkNL83 las heel toevallig je berichtje. Ik had ooit een topic aangemaakt om dit soort info te delen

viewtopic.php?p=1202196#p1202196
Ah die had ik niet gezien. Kan het daar ook prima plaatsen maar daar is zo te zien weinig activiteit.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

Klopt, hoewel best mensen regelmatig annuleren, zelfs als je ter plekke bent.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
HenrietteR
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HenrietteR »

Met de hulp van jullie tips zijn wij nu al ruim twee weken onderweg in het Zuidwesten. Het kamperen gaat perfect. Alleen de hitte speelt ons parte. We hebben onze camping in Joshua Tree en bij Lake Powell moeten annuleren vanwege de hitte. Dank voor de tips! Belangrijkste is eigenlijk een hele grote auto huren. Wij rijden met zijn vieren in een Chevy Tahoe. Daar past alles net in 😀.
Laatst gewijzigd door HenrietteR op 20 jul 2023, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Dutchess »

HenrietteR schreef:
19 jul 2023, 19:50
een gele grote auto
Moet ie echt geel zijn? :wink: :lol: (ik weet, typfoutje, maar ik vond 'm zo leuk!)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Halverwege juli tentkamperen in Joshua Tree NP. Ik kan me voorstellen dat dat wat te veel van het goede is inderdaad. Maar fijn dat het verder goed gaat met kamperen!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Ik kan me goed voorstellen dat kamperen in een tent best een beetje afzien zal zijn als het zo heet is.

Heb je overwogen om een "evaporative cooler" (ook wel "swamp cooler" genoemd) op batterijen aan te schaffen? Of zelfs maar een ventilator?

Toen wij vorig jaar in Arches kampeerden hadden we erg veel baat bij ventilatoren. De onze liep op 12V, maar er zijn er ook op batterijen of oplaadbaar.

Wat zo'n "swamp cooler" betreft, ik gebruikte er een in de motorhome toen we geen stroomaansluiting hadden voor de air conditioner en ik een week "thuis" moest werken. Dat hielp enorm, al koelt met maar een kleine ruimte.

Hoe droger de lucht hoe beter het werkt. In Colorado koelden we het hele huis (185 m2) met een grote versie (1m x 1m x 1m).

image.png
HenrietteR
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HenrietteR »

We zitten nu in Page in een hotel. Het is hier nu om 20.30 uur nog steeds boven de 40 graden. Morgen naar Monument Valley. We gaan er onder de sterren slapen, scheelt veel gedoe met opzetten tent etc. Daarna door naar Arches. We hadden twee nachten gepland maar gaan waarschijnlijk na 1 nacht naar een hotel. Daarna vanaf Capitol Reef lijkt het iets af te koelen. Dank voor de tip van de ventilator, ik ga ernaar kijken. Onze auto is eigenlijk ook een grote ventilator en houdt ons gedurende de dag lekker koel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer