Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Jazeker :lol: :thumbup:
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

Vandaag heb ik 2 overnachtingen geboekt op fruita campground in Capitol Reef. Reserveren kon 6 mnd van tevoren. De 2e nacht was dus vanaf gisteren te reserveren maar toen moest ik werken. Vandaag was er voor beide nachten nog 1 plek beschikbaar, maar helaas niet dezelfde plek. Dat betekent dat we dus na de eerste nacht moeten verkassen naar een andere plek. Niet ideaal, maar ik was al blij dat we in ieder geval 2 nachten een plekje hadden.
Weten jullie of het zin heeft om te mailen naar de campground, dat als er een plek vrijkomt voor 2 nachten op 1 plek dat we dan zouden willen wisselen? Of zullen ze zelf helemaal geen inzicht hebben in het reserveringssysteem?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ONYX666 »

Volgende keer 1 dag eerder voor 3 nachten boeken en daarna eerste nacht annuleren
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

Omdat je pas 6 maanden van tevoren kon boeken dacht ik dat je alleen de 1e nacht kon boeken als je vanaf dan precies op die 6 maanden zat :wink: Maar goed, daar heb ik nu dus niks meer aan.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2256
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

butterfly schreef:
31 mar 2022, 21:44
Vandaag heb ik 2 overnachtingen geboekt op fruita campground in Capitol Reef. Reserveren kon 6 mnd van tevoren. De 2e nacht was dus vanaf gisteren te reserveren maar toen moest ik werken. Vandaag was er voor beide nachten nog 1 plek beschikbaar, maar helaas niet dezelfde plek. Dat betekent dat we dus na de eerste nacht moeten verkassen naar een andere plek. Niet ideaal, maar ik was al blij dat we in ieder geval 2 nachten een plekje hadden.
Als je geluk hebt dan kan je nog wat schuiven in overleg met de "host" als je er bent.
butterfly schreef:
31 mar 2022, 21:44
Weten jullie of het zin heeft om te mailen naar de campground, dat als er een plek vrijkomt voor 2 nachten op 1 plek dat we dan zouden willen wisselen? Of zullen ze zelf helemaal geen inzicht hebben in het reserveringssysteem?
Dat heeft volgens mij geen zin, maar je kan wel het systeem in de gaten houden en hopen op annuleringen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wij hadden in 2019 hetzelfde probleem daar. Maar ach, we hebben een klein tentje en dat was zó opgepakt en verplaatst. We hebben nog even gevraagd aan de host of er misschien iets vrijgekomen was maar nee. In elk geval mooi dat je nog een plekje hebt!


Saskia
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wanneer ga je eigenlijk? Ik heb net even gekeken in het reserveringssysteem en zie nog ontzettend veel vrije plaatsten, ook in het hoogseizoen! Misschien even opnieuw kijken? Of ik moet iets over het hoofd zien.

Ik zou zelf ook ontzettend graag boeken, maar ja, heb al een kampeertrektocht door Noorwegen gepland :D


Saskia
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Wij zijn daar van 29 september t/m 1 oktober, de 2e nacht hebben we zelfs een gehandicapten plek omdat dit de enige vrije plek was. Ik zal de site in de gaten houden en de host vragen. En anders is het idd maar een kleine tent :wink: Ik ben allereerst natuurlijk al blij dat we een plekje hebben! (en Sep: Noorwegen klinkt ook niet verkeerd. Veel plezier)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

butterfly schreef:
01 apr 2022, 07:40
Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Wij zijn daar van 29 september t/m 1 oktober, de 2e nacht hebben we zelfs een gehandicapten plek omdat dit de enige vrije plek was.
Ik ben bang, dat je kans hebt de tweede nacht "kwijt" te raken. Mits je gehandicapt bent en een kaart hebt natuurlijk. Ze zijn vrij strikt hierin. Ze willen nog wel eens op de avond een gehandicapten plek vrijgeven als ze verwachten dat er niemand komt.

Van de NP site:
This site has been developed for people with accessibility needs. The site has been leveled with gravel and contains an accessible picnic table and fire ring. Please do not reserve this site unless someone in your party needs an accessible site.

Moet zeggen, ik keek net op de site van Fruita, maar daar staat deze informatie niet zo expliciet.
Laatst gewijzigd door BonnyR op 01 apr 2022, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2256
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Volgens mij zal het niet zo'n vaart lopen - het is tenslotte geen gehandicaptenparkeerplaats waar een speciale vergunning voor vereist is.

Ik heb het volgende gevonden:
Typical wording from reservamerica.com reads “if there are no other sites available, then an ADA site may be reserved by persons without a disability. Please note, if you choose to reserve an ADA Accessibility site solely because there are no other sites available, but upon your arrival a comparable non-ADA site is available, property management reserves the right to transfer you to the non-ADA site.”

https://rvmiles.com/im-not-disabled-can ... -campsite/
ADA staat voor Americans with Disabilities Act - de wetgeving die discriminatie tegen gehandicapten verbiedt en ook specifieke eisen stelt om gehandicapten de kans te geven om zo volledig mogelijk mee te doen aan het maatschappelijke leven. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Als ze ook nog de term "disabled" zouden laten vallen zou ik helemaal blij zijn...
Laatst gewijzigd door Big Al op 01 apr 2022, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Waar lees je dat Bonny? Op de NPS-site? Ik zie het zo snel niet staan. Is het niet zo dat je een accessible site wel mag boeken als het de laatste is?

Edit: Ik zie nu pas dat Big Al dat ook al aangeeft.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

@Martin & Marianne
Dit komt van de NPS in dit geval de Grand Canyon en staat onder het kopje "need to know" op de speciale ADA sites.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2256
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Dit is de waarschuwing die je krijgt als je een "accessible site" wil reserveren op recreation.gov.

Er staats niets in over weggestuurd worden als je niet gehandicapt bent, wel dat je vriendelijk verzocht wordt om zo'n plek alleen te reserveren als er niets anders beschikbaar is.
image.png
image.png (34.28 KiB) 2889 keer bekeken
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

Dat wilde ik inderdaad al schrijven, dat er stond dat je verzocht werd een andere plek te kiezen als je niet gehandicapt bent, tenzij dit de laatste plek is. En het was dus de laatste plek.
Ik ga morgen trouwens proberen om 2 nachten achter elkaar te boeken op een andere datum, dan gooien we ons schema een beetje om. ipv st George- Capitol Reef- Kanab- Las Vegas doen we dan st George- Kanab- Capitol Reef- Las Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is een mooie oplossing!
Ik weet niet hoeveel dagen Kanab je hebt gepland, je komt op 3 oktober in Capitol Reef aan? Dus 4 nachten Kanab als ik goed tel. Wat zijn de plannen daar?

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

@ Marianne: Nee, 3 nachten Kanab. Nu 29 sept t/m 1 okt CR en 1 t/m 4 okt Kanab. Als ik de reservering omzet 29 sept t/m 2 okt Kanab en 2 t/m 4 okt CR. In Kanab willen we een tour boeken naar White pocket en een dag waarin we terplekke gaan zien wat we willen doen. Kant van Page ( lake powell of Buckskin gulsch) , Grand Canyon north rim of Bryce ( Zion kan je nu niet meer spontaan bezoeken wegens de reservering voor het park). Lijkt ons ook wel eens lekker om zo'n dag open te hebben staan.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

Heeft er trouwens iemand nog een goede tip voor een goede tentcamping in de omgeving van Kanab?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zat fout. Ik las morgen als zondag, maar je schreef het gisteren, dus je gaat vandaag reserveren. :wink:

Wat bedoel je met de reservering voor Zion, voor de camping?

Ik weet dat @sep goede ervaringen heeft met de camping in Glendale, Bauer.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Eerst nog even over die plek voor gehandicapten. In 2019 stonden wij ook op zo'n plek bij Cathedral Gorge, omdat er verder niets meer vrij was. Maar het was een vrij grote plek, en we zetten ons tentje neer op een stuk grond net achter de camperplek, zodat er altijd nog iemand bij kon staan indien noodzakelijk. Geen enkel probleem.

Dan over campgrounds in Kanab. In Kanab zelf zijn er twee, maar alletwee niet echt aan te raden. Crazy Horse is van de twee de beste (ik weet niet meer hoe de andere heette, was ook middenin het dorp en had alleen piepkleine tentplekjes) maar het is er nogal shabby allemaal. Groot voordeel is wel dat er een uitstekend Mexicaans restaurantje ongeveer naast ligt. En in Kanab heb je ook het fameuze Rocking V café, waar je echt fantastisch kunt eten! Maar verder is er niets te beleven.

Gezien jullie plannen om vanuit Kanab naar White Pocket en naar de North Rim te gaan zou je ook kunnen kijken naar de campground in Jacob's Lake. Die is veel groter, ruimer en mooier dan die in Kanab, ligt in het Kaibab Forest. Tegenover de cg is een café waar je van alles kunt krijgen. Het ligt behoorlijk centraal, ook als je richting Page gaat. Wij gingen indertijd met Terry Alderman, een beroepsfotograaf uit Kanab, naar White Pocket. Het was een privé-tour die een hele dag duurde. We waren helemaal alleen in dat waanzinnig mooie landschap, echt een van de hoogtepunten van al onze Amerika-reizen! Helaas is Terry overleden.

Omdat jullie toch in een klein tentje kamperen en dus zo op kunnen breken kun je ook overwegen eerst op de LaMotte CG te gaan staan. Dat is zo'n 15 mijl vóór de ingang van de Grand Canyon North Rim. Ontzettend mooie plek! Dan terug naar Jacob's Lake en van daaruit naar White Pocket (voor WP kom je sowieso langs Jacob Lake, je kunt je daar laten oppikken voor de excursie denk ik). Daarna door naar Page. Daar kamperen op Wahweap is een feest voor het oog!

Ik heb je reisschema niet gezien, maar de ALLERMOOISTE weg - sowieso de allermooiste weg in het Zuidwesten eigenlijk - naar Capitol Reef is via Mexican Hat, de 261, en dan de 95 naar Hanksville. In Hanksville kun je trouwens heel goed een tussenstop maken op de plaatstelijke camping. Goed restaurant ernaast, ook heerlijk ontbijten daar. Ik zou alleen al voor die weg weer een trip naar de VS willen maken. Maar of dit in jullie planning past weet ik niet. Zie in elk geval onze route van 2019.

Veel meer info op ons blog, en gebruik vooral de zoekfunctie. Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!


Saskia
P.S. Hebben jullie nog voor een redelijk bedrag een auto kunnen huren? Ik hoor over schrikbarend hoge prijzen, tot zelfs €4000 voor vier weken...
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door butterfly »

Het is gelukt! We hebben nu op Fruita 2 nachten achter elkaar, dus ik zal het schema omdraaien. Ik zal de hele route anders wel even in het route topic plaatsen.

edit: gedaan. viewtopic.php?f=36&t=77849
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer