Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ONYX666 »

vraagje over gas flessen , hoe slaan jullie die op in een hete auto ?
We gaan in de zomer en regelmatig zal dus de auto erg heet worden.
Gaat dat geen problemen geven ?
En welke is dan veiliger butane of propane ?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Volgens mij is alles hier in de VS propaan. Staat bij ons ook regelmatig in een hete auto, niets aan te doen, maar ook nooit een probleem geweest. Het staat bij ons wel in een bak met deksel in de auto,dus niet direct in de volle zon.
Terug in Texas!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ONYX666 »

Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Het grootste probleem is denk ik positie - als je een navulbare tank hebt dan moet die beslist altijd rechtop staan. Ik had ooit een (20-lbs) in m'n achterbak die omviel. Bij een verkeerslicht hoorde ik iets sissen. De achterbak was toen meteen een rijdende bom...

Ik stond op het punt om op het knopje te drukken om de achterbak te openen, maar dat is een een elektromagnetische ontkoppeling. Je kan je voorstellen wat er zou gebeuren als die ontkoppeling een vonkje zou afgeven... Gelukkig kon ik bij die auto ook nog de sleutel gebruiken.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wij gebruiken altijd de propaan cilinders van Coleman, ook van de Walmart. Je kunt er een brander opzetten of hem gebruiken bij een tweepits gasstel (Coleman).
https://www.walmart.com/ip/Coleman-Prop ... r/20923696 https://www.walmart.com/ip/Coleman-Gas- ... hbdg=L1400
https://www.walmart.com/ip/Coleman-Clas ... hbdg=L1600

Werkt uitstekend. We gebruiken er maximaal twee per week, we koken wel altijd zelf. Bij de eerste Walmart kopen we er meteen een stuk of acht omdat ze daar vele malen goedkoper zijn dan in andere winkels. Wij vinden de tweepitter handig omdat die ook een windscherm heeft, heeft vaak zijn nut bewezen! En we hebben ze gewoon in de auto liggen, ook bij extreme hitte nooit een probleem geweest (we leggen ze dan wel onder wat andere spullen zodat ze de hitte niet direct vangen).


Saskia
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ONYX666 »

Wij hebben een 1 pits brander voor op zon coleman tank. Weet je hoe lang die ongeveer meegaan? We camperen waarschijnlijk zon nacht of 6 en nog zon 6 nachten in een cabin. We zullen er niet echt op koken alleen wat brood roosteren, thee zetten, eitje koken of bakken. Veel meer zal het niet zijn. Ik dacht dat 1 ongeveer 2 a 3 uur gas geeft?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Hangt erg van het weer af, wij kunnen meestal wel een paar dagen koken met een fles, plus nog een paar keer water koken voor thee of afwas, maar afgelopen zomer met hardewnd in de duinen ging er in een dag er fles doorheen. Masr die flessen zijn overal te koop, inderdaad bij Walmart (of soms ook Target) het goedkoopstper twee. Ik zou in jullie geval gewoon met 2 beginnen en dan zonodig bijkopen. 4 zou wel eens te veel kunnen zijn als je er niet op kookt.
Terug in Texas!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Zou ik ook doen, met twee kom je een heel eind. Meestal gebruiken wij er 7, en dat is dan voor 5 tot 6 weken waarbij we elke dag koken, koffiezetten en afwaswater verwarmen.


Saskia.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Brigit »

Wij gaan in juli in Yellowstone en Grand Teton camperen en later op vakantie ook bij Capitol Reef en Zion. Wat voor ruime tent voor 3 personen zouden jullie aanraden om ter plekke te kopen (mee terug nemen is een optie, we hebben 3 koffers bij de tickets maar vliegen heen met 2)? Voor YNP is waterdicht denk
Ik wel van belang, is zoiets als deze dan ok of zouden jullie zoeken naar 1 met een volledige buitentent? https://www.walmart.com/ip/seort/907777663

En heeft iemand ervaring met die Ozark “instant” tenten? https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... hbdg=L1700
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben de plaatsen al vastgelegd? En zijn die geschikt voor grote tenten? Ik kan niet zo snel de buitenmaten vinden, maar die Coleman lijkt me aardig groot. In Yellowstone bijvoorbeeld heb je sites met een maximum van 12 x 12 ft.
Wij hebben nog nooit regen gehad in Yellowstone, wel in Capitol Reef. :wink: Een waterdichte tent is natuurlijk sowieso wel verstandig, ook als je hem mee terug gaat nemen.

Wij hebben zelf heen heel eenvoudig koepeltentje, geen stahoogte, en zo langzamerhand merken we dat iets meer hoogte wel prettig is. :wink:
Maar voor ons doel is die kleine tent altijd prima; we slapen er alleen maar in, we koken ook niet zelf en bagage blijf in de auto.
Zie hier voor wat foto's van onze tentjes op de camping in Yellowstone.

Marianne
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Brigit »

Campeerplekken liggen inderdaad vast, 12x12 in Yellowstone, andere NP lijken niet per se een maat te hebben. Groot qua vloeroppervlakte is absoluut geen must zolang er maar een queen en een twin size luchtbed in passen maar Ivm een probleem met mijn onderrug is relatief hoog wel een must. Van die Coleman tent bedoelde ik overigens een maat kleiner zie ik nu. Met oog op ongewenste harige gasten gaan we ook zeker niet koken in de tent😅
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Toen wij een tent zochten (wij wonen in de VS) bleken de meeste tenten hier alleen zo'n soort van luifel te hebben, en inderdaad niet een volledige buitentent. Niet dat die binnentent de regen helemaal niet buiten houdt, maar wij vonden het toch niet ideaal, ook met het oog op koude nachten omdat we ook in het voorjaar kamperen. Wij zijn daarom voor een wat duurdere tent gegaan van een buitensportwinkel, maar ja, wij gebruiken hem al jaren, dus die was voor ons het geld wel waard. Dat ligt natuurlijk anders als je hem maar 1 vakantie gebuikt. Ik zie altijd overal om ons heen op de camping Coleman tenten dus ik neem aan dat ze wel ok zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Waarom koop je hier niet een tent? Als je toch plek in je bagage hebt zou ik dat doen. Ga gewoon eens kijken in de winkel, dan weet je ook meteen of de hoogte goed is. Wij hebben altijd de tent van thuis meegenomen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Het kan allebei: tent ter plekke kopen of van huis meenemen. In dat laatste geval kun je inderdaad heel goed kijken wat bij je past zoals @michelly zegt.

Wij hebben eerst een aantal jaren de gewone kleine tentjes van de Walmart gekocht, iets van $30/35, en die weer ingeleverd bij de kringloop (Goodwill). Het beviel ons prima. Eigenlijk waren die, ondanks het 'halve' dakje, op één keer na goed waterdicht. We hebben best veel regen gehad in Grand Teton en in Capitol Reef. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat we toen doorgereden zijn en een hotel hebben gezocht :D

Op een gegeven moment wilden we toch iets groter en vond ik, ook bij de Walmart, online een geschikt exemplaar. Dat nemen we nu al jaren mee heen en weer, gaat prima. Ook in Europa kamperen we er in hoewel we dan ook een echte grotere tent meenemen van ademend technisch katoen. De kleine gebruiken we voor een snelle overnachting. Ideaal.

Op de campgrounds in de VS zie je meest kleine tentjes. De grotere zijn ook windgevoeliger, en we hebben ze wel eens door de lucht zien vliegen. Die iets grotere van ons, die nu dus al jaren meegaat, hebben we ook wel eens met ons volle gewicht vast moeten houden. Gelukkig heeft hij het goed doorstaan.

De instant-tent waar je het over hebt heeft onze dochter gekocht en gebruikt op haar reis door de VS, ze was er erg tevreden over!

Als je een veelkampeerder bent zul je een andere keuze maken dan als je maar af en toe enkele nachtjes kampeert. Als je veel kampeert of zeker weet dat je dat gaat doen is hier een tent uitzoeken een goed optie, als je dat niet weet of niet van plan bent kun je ter plekke kopen.

Zoals @Martin & Marianne zegt: je slaapt er alleen maar in! De rest blijft in de auto. Dat vind ik ook wel een wezenlijk verschil met kamperen in Europa, voor ons in elk geval, daar kamperen we echt om het kamperen zelf en blijven we ook vaak langer op een plek. Terwijl we in de VS meestal maar één of twee nachten staan, bij hoge uitzondering drie. En dan wil je 's morgens graag snel ingepakt zijn. Wij kamperen trouwens altijd en overal, inmiddels al 70 jaar, en toch doen we het in de VS dus met de Walmart-exemplaren.


Succes met kiezen!


Saskia
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Brigit »

Dank voor al jullie input! We gaan nog eens verder kijken voor n kleinere tent met volledige buitentent.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door MayJans »

Hoi,

wij moeten ook nieuwe tent/tentjes kopen. De oude (die we mee wilden nemen) blijkt lek, gisteren getest in de tuin.

We kopen ze hier of in de VS. We willen ze liever niet achterlaten. We hebben bagageruimte genoeg om ze mee heen en terug te nemen.

We overwegen 2 kleine tentjes (voor ons gezin van 4, met 2 grote zoons).
Past dat doorgaans wel op een kampeerplek in de US? Ik snap dat dat kan wisselen hoor.
We zullen deels op natuurcampings en deels op commerciële campings staan.

Ik kan niet zo snel de afmetingen vinden van de plekken die ik overweeg/gereserveerd heb....
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ja hoor, geen probleem. Soms heb je een afgebakende 'tentpad', soort mini jeu-de-boules-baan, maar dan is er altijd wel plek naast om nog een tentje neer te zetten. Op die tentpads sta je trouwens wel mooi vlak.


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2017 met twee tentjes gekampeerd; we hadden alleen in Yellowstone eerst wat moeite om naast de 'jeu de boules-bak' nog een vlak stuk te vinden maar dat is uiteindelijk wel geluk; de plek was ruim genoeg. Ook in Yosemite en Sequoia waren de plekken erg ruim. Als er erg weinig ruimte is zal dat wel vermeld worden bij de betreffende plaats.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Toen de kinderen nog meegingen en we onze grote tent bij hadden was die maat vaak wel een issue. Amerikanen hebben blijkbaar altijd vierkante tenten, dat paste vaak niet met onze langwerpige tent. Maar dan kon je vaak 1 slaapgedeelte naaste de "jeu de boule"-bak zetten. Nog nooit problemen mee gehad. Wij reserveerden meestal de grootst beschikbare plek.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

De meeste amerikaanse grotere tenten zijn ook gewoon rechthoekig, inclusief de onze. Ik verbaas me ook altijd over die vierkante tentpads, in oppervlak vaak wel groot genoeg voor onze tent, maar te kort en te breed en dus niet bruikbaar.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer