Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Super bedankt voor je berichtje. Had dit anders denk ik gemist.
Nu maar hopen dat ik een plekje kan boeken.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Heeft iemand hier ervaring met kampeerspullen van Decathlon? Bijvoorbeeld dit tentje? De prijzen zijn daar namelijk altijd wel gunstig. Ik overweeg een paar nachten in september in Yosemite Valley te kamperen nl, waarbij de grootste vraag natuurlijk is of het me lukt om een plek te reserveren. Maar ik ben beginner en heb alle spullen dus nog nodig, zoals een matje, slaapzak en tent. Ik zou de spullen ook in de VS kunnen kopen natuurlijk, dat scheelt gesleep maar nadeel is dan weer dat dat tijd kost en ik niet kan proefliggen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@TradeMarkNL83 Even voor mijn beeldvorming: ga je alleen een paar nachten in Yosemite kamperen? Of ook nog in andere parken? Want om voor een paar nachten nou zoveel bagage mee te slepen vanuit Nederland...Maar goed, alles kan. Ik ken de tentjes van Decathlon niet goed, weet alleen dat de kleine 'opgooitentjes' wel redelijk zijn. Qua waterdichtheid zou ik er niet teveel van verwachten met een waterkolom van 2000 mm.

Als je van tevoren een lijstje maakt en een tripje naar het dichtstbijzijnde Walmart Supercenter aan wijdt heb je ook zo alles wel bij elkaar. De standaardzaken zoals tentjes, slaapzakken, matjes e.d. liggen allemaal vlak bij elkaar in de schappen. Wij hebben zelf wel artikelen van tevoren gereserveerd daar, maar dat ging dan om extra warme slaapzakken bijvoorbeeld. In de regel is alles voorradig, ook in het naseizoen.


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

@sep Nouja omdat ik dus een totale beginner ben qua kamperen leek me dat wel een aardige manier om te kijken hoe het bevalt enzo... Maar ik ben in totaal 5 nachten in Yosemite en daarvoor nog 3 nachten in Sequoia. Dus als ik wil zou ik meer nachten kunnen kamperen. Ook om de kosten eventueel wat te drukken. Maar ik heb niks extreems nodig dus zou inderdaad naar een Walmart kunnen gaan en dan kijken of ik er nog iets van mee wil terugnemen naar NL. En van de Walmart dan zo'n Ozark-tentje?
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 29 mar 2021, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Markstaal »

Wij hebben dit in 2019 ook gedaan. Tentje, luchtbed, slaapzakken en kussens gehaald bij de Walmart. Helaas te snel gekozen en de tent was te klein (was een Ozark tentje van $25 dacht ik), net als het luchtbed. Uiteindelijk een king luchtbed gehaald en deze tent:
https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... /755815422

Beviel goed en super makkelijk op te zetten.
Voor 8 nachten zou ik wel een beetje een degelijke tent halen, dit heb je er zo uit. Eventueel neem je de tent mee terug naar Nederland.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Thnx, ja precies! Nouja denk dat het eerder 3 dan 8 nachten wordt hoor. En ik reis alleen dus een vierpersoons tent is wellicht wat aan de grote kant. Maar 2 of 3 persoons is wel lekker, ben vrij groot en dan kan er evt een wat breder matje in. Bedoel je met king het merk of de maat :) Hè. Thuis heb ik zelf een Intex luchtbed maar ben ook wel benieuwd hoe die dunne matjes liggen. Je hebt mensen die erbij zweren (gok ook deels vanwege de compactheid) maar ik kan me altijd maar moeilijk voorstellen dat dat comfortabel ligt. Al hangt dat misschien ook van je gewicht af. Ik vraag me ook altijd af of het op de kampeerplekken van die nationale parken ‘s nachts en ‘s ochtends een beetje doen is qua geluid. Ik bedoel kun je er een beetje slapen of hoor je al gauw mensen op de plek naast je?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Markstaal »

Ik doelde op de maat :wink: Met dunne matjes heb ik geen ervaring.
Let in iedergeval met de tent goed op de lengte bij het uitzoeken.

We hebben nu op 3 campings gestaan en over het algemeen is het erg stil. Tussen 11 en 6 moet het ook stil zijn op de meeste campings als ik het me goed herinner. Iedereen is wel vroeg uit de veren vaak. Wij hebben in ieder geval nooit last gehad van lawaai over overlast.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik heb ervaring met het allersimpelste tentje van de Decathlon, die van twintig euro. Is inmiddels een paar euro duurder. Waar je op moet letten met zo'n tentje is dat ze best kort zijn. Ik haal zelf de 1,70 niet, maar vond het in de lengte al aan de krappe kant. En inderdaad ook zorgen dat je tentje altijd voor één persoon meer is dan met hoeveel je van plan bent er in in te gaan liggen.
Ik neem altijd mijn kampeerspul mee uit Nederland. Zijn geen dure spullen, en mocht ik tijdens de vakantie meer kopen dan er in mijn koffer past, laat ik een slaapzak of tentje achter. Dit is echter nog nooit nodig geweest waardoor ik al heel wat jaren doe met mijn Decathlon/Walmart kampeergear.

Dunne matjes vind ik zelf goed slapen. Maar daar zul je een beetje in moeten kijken wat je prettig vindt. Misschien dat je vooraf iets kunt lenen in je omgeving om uit te proberen?

Wat betreft rust op de camping. Je kunt altijd pech hebben. Zo heb ik eens op een camping gestaan waar de plaats naast mij de verzamelplaats was van een hele grote familie, man of vijftig. En ja, de muziek ging om 22 uur uit, maar tot die tijd was het de hele dag meeluisteren. Was niet echt leuk. Over het algemeen zijn de kampeerplekken flink groter dan in Europa, dus normale leefgeluiden heb je minder last van dan.

Aanvulling: kijk ook goed naar de gemiddelde nachttemperatuur in september, beter een slaapzak teveel meeslepen dan niet slapen door de kou.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank voor de ervaringen! Ja materiaal vd slaapzak wordt het volgende 'project' :D De minimumtemperatuur schijnt in september 10 graden te zijn dus dat valt mee.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gebruiken al jarenlang een koepeltentje van de Bristol die ooit eens 30 euro heeft gekost. Hij was niet waterdicht, dus we spuiten hem elk seizoen even in. Een koepeltent is rond en per definitie altijd voor 3 personen, dat betekent dat er twee personen in passen. Hij heeft het al een aantal vakanties en meerdere festivals volgehouden. Wij kamperen niet veel; zouden we dat wel doen dan is een grotere tent wel prettiger.
Maar voor een paar nachten is zoiets prima.

Ik zou alvast hier op zoek gaan naar een tent. Die tent past wel in je bagage. De rest neemt meer ruimte in, die zou ik dan ter plekke kopen.
Wij hebben bij de Walmart een queen size luchtbed gekocht - voor ons was dat groot genoeg. Ik weet niet of een King altijd past. Maar als je alleen bent zou ik een eenpersoonsluchtbed aanschaffen. Een luchtbed is erg goedkoop en ligt heel comfortabel. Aks je iets wilt aanschaffen en mee terug wilt nemen is een matje misschien handiger.
Wij hebben het in september nergens koud gehad, maar wij hadden onze eigen donzen slaapzakken meegenomen. Zorg wel voor een goede slaapzak, of koop er een plaid bij.

Marianne
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Dutchess »

TradeMarkNL83 schreef:
29 mar 2021, 13:49
Thuis heb ik zelf een Intex luchtbed maar ben ook wel benieuwd hoe die dunne matjes liggen. Je hebt mensen die erbij zweren (gok ook deels vanwege de compactheid) maar ik kan me altijd maar moeilijk voorstellen dat dat comfortabel ligt.
Zelf heb ik afgelopen week een grotere en isolerende versie van de Klymit voor het eerst gebruikt en heb er prima op geslapen. Het vroor beide nachten, dus wel extra fleece kleding gedragen en goede donzen slaapzak gebruikt. Ik vond de extra breedte van dit matje heel fijn, ik rolde er niet vanaf als ik me omdraaide. Ik heb 'm afgelopen december eigenlijk impulsief gekocht (goede aanbieding), maar na deze korte test nog geen spijt van.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

De spullen van Decathlon zijn prijs/kwaliteit best in orde, al heb ik persoonlijk geen ervaring met hun kampeermiddelen. Je kunt er in ieder geval geen buil aan vallen voor die prijs.

Het grote voordeel van een (goed) matje t.o.v. een luchtbed is niet het pakformaat (alhoewel dat ook meespeelt), maar in de eerste plaats juist het comfort. Zo’n matje isoleert veel beter dan een luchtbed, waardoor je het minder snel koud krijgt van de ondergrond. Hoe goed matjes van het huismerk van Decathlon isoleren weet ik dan weer niet. Een nachttemperatuur van 10 graden stelt in ieder geval niet veel voor. Daarmee hoef je geen al te stevige eisen te stellen aan je spullen.

Onze matjes zijn in opgeblazen toestand 7cm dik, en bieden ruim voldoende comfort. Ik vind ze veel beter liggen dan welk luchtbed dan ook.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elizabeth Henry »

Tien graden in de nacht valt zeker mee. Let toch goed op bij de slaapzak. De temperaturen die daarop staan weergegeven zijn voor mannen, die aangekleed in de slaapzak gaan, en zo een nacht niet doodgaan. Dat is iets anders dan comfortabel kunnen slapen. En van doodvriezen bij tien graden is natuurlijk sowieso geen sprake :)
Ook de mat speelt daarbij een grote rol in isolatie.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dutchess schreef:
29 mar 2021, 23:44
Zelf heb ik afgelopen week een grotere en isolerende versie van de Klymit voor het eerst gebruikt en heb er prima op geslapen. Het vroor beide nachten, dus wel extra fleece kleding gedragen en goede donzen slaapzak gebruikt. Ik vond de extra breedte van dit matje heel fijn, ik rolde er niet vanaf als ik me omdraaide. Ik heb 'm afgelopen december eigenlijk impulsief gekocht (goede aanbieding), maar na deze korte test nog geen spijt van.
Bedankt weer voor alle info! Die Klymit-matjes las ik al goeie dingen over ja. Ik ga eens wat prijzen bekijken :)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

TradeMarkNL83 schreef:
29 mar 2021, 11:57
Heeft iemand hier ervaring met kampeerspullen van Decathlon? Bijvoorbeeld dit tentje?
Beetje late reactie maar wil je toch meegeven dat wij al jaren (in Europa) een opgooitent van Decathlon meenemen. Deze heeft enorme stormen en meerdere fikse regenbuien/ overstroming doorstaan (alles ook steeds droog gebleven). Helaas past die tent niet in de koffer. Maar ik wil wel graag een fresh&black tentje (anders word ik wakker van het licht en deze blijft ook koeler dan een gewone tent) en die heeft de Wallmart niet. Ik denk zelf dat de tenten van Decathlon beter bestand zijn tegen storm en regen dan de doorsneetent van de Wallmart (die hebben ook geen binnentent).
Ik neem zelf deze mee: Grotere tent. Die is iets groter dan de tent die jij noemde, heeft een voorflap en is ook nog erg licht en makkelijk op te zetten.
Als het door gaat gaan we in juli en kan ik je daarna vertellen of het een fijne tent was ;-)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Cool! @RuthdeLange Ik denk dat ik dat fresh and black concept ook erg zal waarderen. Daarom had ik die ook uitgezocht. Dat model van jou lijkt me zeker een goeie optie, nog net iets meer mogelijkheden. Maar die gaat dan mee als handbagage? Ik moet maar eens gaan kijken bij de Decathlon :) Ik hoop dat je hem in juli kan gebruiken!
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@TradeMarkNL83 Wij hebben tien keer 5 tot 7 weken achtereen gekampeerd in zo'n spotgoedkoop Ozark tentje van de Walmart. Slechts één keer hadden we een exemplaar dat meteen de eerste nacht lekte op de naden, tijdens een vliegende storm. Met ducttape (altijd meenemen!) direct verholpen. We konden hem zo omruilen bij de Walmart voor een ander exemplaar. Alle andere tentjes hebben het prima gehouden, ook in zeer extreme weersomstandigheden. De afmetingen zijn inderdaad kleiner dan we hier gewend zijn: een driepersoons Ozark is slechts 7'x 7', dat is 2.13 x 2.13. Is voor één persoon dus behoorlijk comfortabel, plaats genoeg voor ook nog een tas erbij. Hoewel we die zelf altijd in de auto lieten staan. Er zijn in de Walmart vast ook nog iets kleinere te krijgen, maar voor $25 kun je je hier ook geen buil aan vallen! Een niet te onderschatten voordeel vind ik dat je, als het heel warm is, het dakje eraf kunt laten. Kun je naar de sterren kijken en, belangrijkste, wordt het ook niet zo warm! Geloof maar dat je daar blij mee bent. Ik zou me de moeite van het meenemen van een tent uit Nederland besparen, tenzij je veel ruimte over hebt. Zeker die Decathlon tenten, die vind ik nog aardig zwaar. Of je de binnentent los kunt gebruiken weet ik niet. Maar zoals ik al eerder schreef, de waterdichtheid van hun tenten is ook maar heel matig. Zal geen enkel verschil maken met die van de Walmart. Maar goed, dat is onze ervaring. Overigens zijn er meer supermarkten waar je terecht kunt voor campingartikelen, Walmart is zeker niet zaligmakend maar zit gewoon overal.
(De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat we vanaf 2016 in een iets groter Ozark-tentje hebben gekampeerd, en dat beviel zo goed dat we het mee terug hebben genomen. Het was ook erg licht en klein, het buitendak paste met gemak in mijn handbagagerugzakje. Daarna hebben we het nog twee keer mee naar Amerika genomen, en ook hier in NL en Europa hebben we er al verscheidene malen mee gekampeerd. Dat kon wel uit dus. Het heeft gigantische stormen doorstaan in Wahweap en in het Oliver Lee State Park en heeft het gewoon overleefd.)

Wat betreft slapen: als je maar 3 nachten gaat, of maximaal 8, en je hebt niet zo gauw last van te hard liggen, is een dun matje de goedkoopste en beste optie. Isoleert inderdaad veel beter dan een luchtbed (wij sliepen vroeger op kranten, als enige isolatiemateriaal....dat waren nog eens tijden :mrgreen: )Wil je toch iets zachter dan is een self-inflating matje heel fijn. Zijn ook in alle soorten en maten te koop ter plekke. Maar nogmaals, voor een paar nachten zou ik niet al te ingewikkeld doen.
(@Dutchess Die Klymit matjes zien er ook goed uit! Kende ik niet. Wij hebben zelf de self-inflating matten van Bever, 7,5 cm. Slepen we wel mee heen en weer omdat ons gestel echt niet meer tegen te hard liggen kan :wink: Ze liggen heerlijk!)

Wat betreft drukte: zoals als gezegd werd hierboven is het meestal heel erg rustig, zeker in de parken. Je hebt nooit mensen vlak naast je. Alleen in Sequoia vonden we het erg druk, we konden daar ook niet zelf een plek uitzoeken en stonden tussen een paar grote gezinnen in. Maar echt lawaaiig was het niet en ook daar hadden we er een metertje of 6 tussen. Sowieso heel anders dan in Europa: er is nergens verlichting en als het donker is wordt het vanzelf stil. 's Morgens staan mensen soms heel vroeg op, om 5 uur is geen uitzondering, maar wij hebben daar nog nooit last van gehad.

En verder duim ik voor je dat de reis door kan gaan!!!
Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Wauw bedankt voor je onwijs uitgebreide reactie @sep! Altijd fijn om iets van ervaringsdeskundigen te lezen :thumbup:

Ik denk dat ik dan inderdaad lekker voor spullen bij de Walmart kijk. Ik denk niet dat ik het snel bloedheet ga krijgen maar de mogelijkheden van die Ozark-tentjes klinken goed! Qua matje ga ik denk ik wel voor een self-inflating ding van idd iets van 7cm. Ben redelijk lang dus al snel wat gewicht naar beneden ;) Ga ik daarna eens kijken of ik een donzen slaapzak wil of niet en welke vorm hij moet hebben. Zo’n mummy ding ben ik in ieder geval niet gewend dus geen idee hoe dat bevalt :lol:

Kijk het is nu zo dat het idd 3 tot 8 nachten wordt, maar mocht iets van de spullen (en het kamperen op zich) goed bevallen dan neem ik er natuurlijk wel iets van mee terug voor in een volgende keer VS of EU. Dus ik zoek een middenweg tussen ‘wegwerp’ en kwaliteit :)

En ik dacht ook al dat het zo aan toe zou gaan op een camping in die parken. Ben zelf ook van plan om vroeg op te gaan dus dat is geen probleem.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Over slaapzakken: wij hadden vroeger altijd donzen slaapzakken, je had ook niet veel keus, maar tegenwoordig zijn de nieuwe materialen zo goed dat het qua warmte en gewicht niet meer echt uitmaakt. Onze donsjes zijn dan ook allang met pensioen....Als je zelf al een donzen slaapzak hebt is dat natuurlijk mooi en die zou ik dan meenemen. Maar zo niet, wij kochten de eerste paar jaar gewoon de doorsnee slaapzak van $15 bij de Walmart, daar kochten we de eerste keer ook een dunnere fleece-slaapzak bij die we ofwel in de andere konden doen bij wijze van binnenzak, of eroverheen konden leggen als deken. Die waren van Coleman en die hebben we daarna steeds mee heen en weer genomen. De 'gewone' slaapzak lieten we, net als de tent en het gasstel, achter bij een Goodwill (kringloop). Als je nog nooit in een mummie hebt geslapen: je hebt weinig ruimte om je benen te bewegen. Zelf vinden we dat niet prettig, maar als je daar geen last van hebt zijn ze wel wat warmer denk ik. Ook weer heel persoonlijk.


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dankje @sep , ik denk dat een mummie niet echt wat voor mij is nee ;) Verder heb ik nog geen donzen slaapzak dus zal er 1 kopen. Ik zie trouwens veel goeie reviews op de site van Walmart over die Ozark Trail-tentjes. Maar toch ook wel wat mensen die niet te spreken zijn over de waterbestendigheid. Ik heb geen verstand van de constructie van verschillende modellen, maar heb jij onderstaande ook zo ervaren? Niet dat ik regen verwacht in mijn reisperiode, maar toch benieuwd :) En of die Decathlon-tentjes dan een andere constructie hebben @RuthdeLange

"The sides of this particular Ozark Trail tent are sewn to the floor AT GROUND LEVEL. This is a HUGE problem during rain. Even with an under-tarp, water can pool slightly near the sides of a tent, especially near the poles/stakes. Because the seam is at ground level, any standing water will leak into the tent, soaking all your gear that you've left on the floor. "
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer